Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.02.17 0 0 13

Sisakhídról én sem hallottam pedig csináltam már jónéhány hidat....keret,tolt,síkalapos,CFA cölöpös,vasúti,patak,gerendás,acél....de sisakhidat még nem vagy csak nem tudom hogy így hívják...

gödörásó Creative Commons License 2010.11.29 0 0 12

Bonifác Creative Commons License 2005.12.25 0 0 8

Nekem megvan, most nemrég nyomtam a Hős Város kezébe, aki szerkezeti mérnök vagy valami haonló huncfut, mániája a hidak és majdnem berosált tőle.

Sajnos a rajz nincs meg hozzá.

Előzmény: Törölt nick (5)
wayland_carruthers Creative Commons License 2005.05.26 0 0 6
Dehogynem olvas! Csak nem hisz :)
Előzmény: Törölt nick (5)
hoppa_hoppa Creative Commons License 2005.05.26 0 0 3
ez valami fordítóprogram végterméke?...
Előzmény: Törölt nick (-)
wayland_carruthers Creative Commons License 2005.05.26 0 0 2

Talán, aki érti ezt a nyelvet, amin irodott (vagy amiröl forditották) összfoglalhatná, hogy mi a fenéröl szól ez az egész?! Egy szót sem értek belöle...

Ez vagy tréfa vagy hamisítvány vagy elmebaj... De azért jó! :) Föleg a történelmi fejtegetések.

Előzmény: Törölt nick (1)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.26 0 0 0
0
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.26 0 0 topiknyitó
 

 

 

MEMORANDUM  

 

   Az Erzsébet (volt magyar/szent/királynő/Dunahíd) felépítésének harmadik előkészítő tervjavaslata: országhá-

za képviselők elnöki osztályának, Forgalom tervezőhitelesítő-Szabadalom Kivitelező, Építésügyi-Közlekedésü-

gyi-Belügyi-Külügyi-Honvédelmi Minisztériumok legfőbb Titkárságának.

   A szervezetlenül álló munkaterv elkészítésére vállalkozom szervezetten abban az esetben, ha illetékes fórumok minisztériumai és az új híd felépítésével (kábelhíd tervvel) foglalkozó munkában álló, de megvalósítható

öntápláló sisakhíd modellrajzkészítési jegyzék teljesen ingyenes kivitelezésének előzetes feldolgozását.

   Erzsébet királynő fényes udvara, lakása, konyhája, történelmét felfüggesztve fedeles kosárban, spejzben tartot-

ta. Nem szerette a régi étlap-receptet (pirulák, aszpirinek, tabletták), kazettáit kéménykandallóban tartotta éjsza-

kára - ajándékainak módozatát. Kedvelte a konyhaedények, étkezőtálak, evőkanalak felakasztását. Az Osztrák-Magyar Monarchia idején bécsi palotájában a császár Ferenc József saját díszünnepségeinek lakomáin az

ételt, levest, főzeléket, húst felszolgálóival öntette. Erzsébet királynő, felesége akaratoskodott a vendégségben,

a jelenlévő elé a levet merőkanállal, a főzeléket evőkanállal tették, a húst, zöldséget és tésztát csipesszel rakták, s ha a résztvevők tartózkodtak a női udvar illemszabályaitól, azt kizárták társaságukból, ruhatárba adott érték-tárgyaikat külön tették (kiszatyrozták).

     1945-58 szabadságharcidők elkészítésénél dolgozó fiatalok, Petőfi, Jókai, Vasvári stb. klasszikus forradalmá-

rok nyomdokait követve Deák Ferenc, Széchenyi István, Kossuth Lajos tevékenységei a fémipar géptechnikában

egyesült. Széchenyi közvetlensége Erzsébet királynő szokásait sajátította el. Kossuth Ferenc József császár modorát tartotta szem előtt. Széchenyi a Duna-szabályozása után, mely Pest-Buda között keskenyebb volt és vaskő-fa-hidak állottak rajta, függőhidat szerkesztett: lemez lánclapokkal kötegelve. Több függőhíd-modellt készítettek. Építési szempontból kettő vállott be, melyek jelvénye: oroszlántigris, szelídített állatok voltak. Deák Ferenc elvein, hazafiak támogatásával épült fel egymás mellett a két híd, s melyek szerkezeti megoldása kicsi különbséggel molett-karcsú-profil alakja férfias-nőies alakot öltött fel. Hídfőinek bejáratait hidaknak a környékbeli forgalmat befolyásolták. Az egyik hidat, melynek tervmagyarázója Kossuth Lajos volt, Ferenc József nevére, a másik hidat, melynek tervezője Széchenyi volt,Erzsébet királynő nevére jegyajándékban keresztelték meg. A Várpalota hölgyek igen, az udvar fejedelemségei nem fogadták el az alkotott ajándékokat.A Lánchíd visszamaradt Széchenyi Istvánnak, a másik lánchíd örökölte Erzsébet magyar királynő nevét, akinek jóváhagyási díja a szabadságharcosok öleibe esett. A hidakat építő gyárak gépei valószínű német szabadalmak voltak. Bécsi technikusok Ferenc József kívánságára „dűtő-borító-hagyasztó” szokása miatt öntött lemezes gerenda építésű rácsvázas félfüggő, hosszú lekötő … hidat szerkesztettek, amit rostává fúrva szegecseltek össze.

     Széchenyit és Kossuthot a császár nem szerette, felesége hajlékonysága miatt féltékenykedett. Az Erzsébet és Széchenyi hídépítő magyar a hídfő bejáratához vezető belvárosi sétányokra „szívposta” felirattal ládákat készítettek, a rokokó bemutatók bidermeier versekben örökítették meg szakmailag emlékét. A hidak tulajdonosai élnek ma is, a hidak tudósai is élhetnek. A hidak felavató nemzete meghalt. Az Osztrák-Magyar Monarchia története a második háború idején erősödött, melynek pusztulása Erzsébet királynő múltját nem szerette, hídját német-magyar fasiszták lerobbantották.

     Magyarországon uralma megsemmisült, de áll még az adriai tengerpart vonalán Triesztben fiumei emlékül. Első háború értéke: összes fegyverek, lőszerek, felszerelések, épületek lezárt utcái, udvarok be… láncai, kertek vasrács hősnői magasban övezik. Kikötő muiramare kastélyuk az amerikai hadsereg főhadiszállása, kik vigyáz-

nak a császárra, feleségére, ottan maradt első háborús magyarokra és kincstárukra.

 

 

 

TERVNAGYOLÁS  

 

     Magyarország felszabadulásának 15. évtartalma újszerű formákat vesz fel, a nehéz-, vegyes-, könnyű-műszaki ipar ábrázolások vitelében. Európában stb. földrészeken koronként alkotott magas, közepes síképítészetet levetették a súlyos vas, kő, fa díszítőelemek szerkezeteit.

     Az ó-közép és újkor történetében időközönként megismétlődött fegyverharcok, hadmozdulatok, háborúk törvényei, lövedékei, bombái rombolták szét a falvak, községek, városok mély fundamentumaiban rakott műremek építések idomos homlokzatait. Ami az újjáépítési terveket mindenképpen megváltoztatta és formáitkorokba öntve könnyebbé, szerkesztését egyszerűbbé tette. Az uralkodó természetellenes kultúra számtalanszor buktatta meg a nagy boldogtalanság által létrejött börtönök, kolostorok, gyűjtőtáborok művészei által megvalósított kényszer-gondolatok tehetetlenségét. A „házi technika” ma is piacra talál, tudnak építeni gyakorlatban is, mivel tudjék, hogy sárból rakott falak vakolata, mázolások minden évben megismétlődő tapasztgatás után végül összeomolnak. Föld, anyag, lakás az emberiség kényelmét csak egy ideig szolgálja, miután erejét veszti, visszatér kőburkolás nélkül ősi tömegéhez. (Anyagmegmaradás törvénye).

     A magyar mezőgazdaság-ipar-kereskedelem építészete jelenben: rohammunka versennyel egyszerűsödött, divatos aprításokban Budapest területén felfedezhető: külföldi szerkezetek vonalai, utcái, szabad folyosók, nyitott beugrók, saroktartó oszloprendek az Adriai tengerpartok olasz-görög kikötővárosaiból. Nemzeti stílusnak szabadalmi törvényi reneszánsz, gót, barokk stb. nem hivatalosan, de tiltják azt. Az elmúlt háború égető hatása vörösben csúcsosodott ki, amikor modern gyémántkövek, színes, vegyes vonalak oldalai váltotta fel a múltat és tette látszatban előbbrevalónál az ugró csinos, hézagtakaró építészeti technika kialakulásait.

 

 

 

TERVMEREVÍTÉS  

 

     A hidak építése régi évszázadok óta fent áll egész Európában és többi földrészeken, tengerszorosok, csatornák, zuhatagok, tavak, medencék, folyók: álló, erőshullámzó víztömeg-erő fölé, hegyszoros közé, épületek tetejére épített átjáróutak egyenes törött körvonalai vízszintes ívelésben, stb. rajzolódnak fel. Az adott alapátmérő törvényszerűségtől különbözik (nagy fizikusok által megállapított) építőanyaga. Lehetnek fából, kőből, vasból, rövidebb időtartamra: szükségmegoldás. Felhasznált területre bizonyos távolsági pontokon lerakott ladik-uszályhajó telepek. Arra emelt ácsolt gerendaszerkezet hosszabb időtartamra biztos megoldás: felhasznált nagy területekre mély fundamentum alapra helyezett boltíves kőszerkezet. Leghosszabb időre biztosabb megoldás felhasznált területeken többféle vasszerkezet, (függőhidak magyarázható ívelésben, örökjáró szerkezettel épülnek lágkar fogások rövidítésével). Lánckötés váltakozó erőkarcolásokkal: kötélben sodort girizdek egymásbafonásával rögzített erő, mozgó teher, pillér talpak legmagasabb pontján áll. Törzslábakon feszítődik, oszloprendeken lekötődik. Felépítéséhez gépi erő állványozás, gépi-erő gyártás (gyárak) technikai eszközei szükségesek. A fahidakat faszakértők, kőhidakat kőszakértők, a vashidakat vasszakértők építették.

 

 

 

TERVERESZTÉS  

 

     A Duna vízfolyam erdőben ered, hegyeket vág át és tengerbe ömlik. Magyarországon legtöbb mellékfolyó táplálja derekát. Sok hasznát vesszük. Legnagyobb akadálya forgalmunknak az átkelés rajta. Sok értéket magával ragadó összes járművek által elszóródó benzin-olaj, zsír, illetve megfesti színét, földről zöldmező ízek adódnak bele. Fekete-tenger torkolatánál zsilipberendezések szűrhetnék ki az értékes vegyianyag százalékát, ami a benne lévő víziállatok, halak táplálékai. Magyarország hídjait nemzetközösségű gazdasági, kereskedelmi, ipari üzemek, vállalatok, gyárak építették saját szállítmányaik lebonyolítására. Buda és pest országos főváros. Föld-

szint oldalkötő járutai (hídállásban):

 

1.        Újpesti vasúti híd

2.        Árpádhíd (új híd)

3.        Margithíd (újjáépítve)

4.        Kossuth-híd, volt ponton-haí (lebontva)

5.        Széchenyi-híd (Lánchíd)

6.        Erzsébet-híd (üzent híd, lebontva)

7.        Szabadsághíd (volt Ferenc-József-híd)

8.        Petőfi-híd (volt Horthy Miklós-híd)

9.        Összekötő vasúti híd

 

 

     Régi hidak nevei,  változorr és régi helyett új hidakat épített a Magyar Tanácsköztársaság (Margit, Széchenyi, Erzsébet hidak testvérkeletkezésűek). A többi hidak vegyes gondolat megoldásai. Különböző szervek védik szavadalmukat, alkotó elemeinek felhasználása tilos. Az Erzsébet-híd felépülhet még egyszer,

Ha szeretői akarják. Ha életképességének határideje még több időre szól, akkor csak javítani kellett volna.

     A budapesti hidaknak életerő, súlyerő, tehererő bírása óriási képességű. Az elégen túl sokkal több szerkezetet képező anyagot foglal magában. Szilárd nehéz testességűek. A Duna felszínén álló építmények légfogattal a levegő kiszárításának erejét túlbecsülték: forgalmának igénybevétele 0.

 

TERVKÉSZÍTÉS  

 

     Magyarországnak jelen időben új nevezetességei jelentéktelenek. A gyerekek látogatóhelye a parkok, a felnőtteké a mozi, színház, eszpresszó stb. Portálok a főútvonalon, önkiszolgáló kirakatok. Bámult kíváncsiság. A vidékiek szórakozó idejüket (volt Angolpark)  a Vidámparkban töltik a budapestiek. A külföldiek, vidékiek látványossága lenne az újonnan felépülő Erzsébet Dunahíd (maradhat a régi neve) ön-

tápláló sisakhíd. Lapolt lemezek rétegeiből felemelve, lehet szinten, emeletes, kétemeletes. A Gellérthegy gondtalan karbantartás miatt lekopott. Szükségessé válik oldalfalait körül szerpentinúttal, csigasorlépcsőkkel, vízszintes gebeugrókkal, pihenőparkokkal ellátni, vadállatkert részére fajon és fajtánként (négylábú vadállat, szárnyas madarak, csúszók, kígyók stb.) bunkeres vasketrecet, fából ácsolt épületeket, drótrácsokat betonból, kövezett erődítményhálózatot, szabad vízmedencéket kell építeni (régi helyeiket mintatenyészállatok váltanák fel), élelemtárak, vendégfogadók, repülő pavilonok épülnének. A vadállatok táplálkozása miatt a látogatók időtöltése végett a forgalomnak fővárosunk felülnézetének bemutatása. A Gellért (Vadállathegy) legmagasabb tetőpontján gólyavár emelkedne fel, magasabban a világ biztosítás idején külföldön dolgozó és hazahozott vízszint-propelleres repülőgépek térfelszállóival együtt. (Várposta, sétarepülés, látképfelvétel).

     A hegy déli részén a Vidámpark gépei foglalnának helyet, melynek térsége a Déli vasútig a bécsi díszparkhoz hasonlóan rendeződne. Nyírott levegőtápláló pitypang, tuja fenyőtemető ültetődne. A Gellérthegy forgalmát öntáplálóan összes értékes emelkedők és oldallépcsők vízszint padló: sikló, lift egészítené ki vezetett földszinti közlekedési eszközök bemutatásával. A Gellérthegy és Hűvösvölgy között hullámvasút nagy távolságú közlekedésre épülne. A Gellérthegy oldalait (a Sziklabarlangot megszüntetve) telíteni kell, páncél rácskerítés venné körül, tetejét szökőkút adná Budapest vízállásjelentését, ami műhídlásokon, sziklásokon, akadályokon keresztül a Dunába folyna, hűtené az Állatkert élőlényeit.A vár monumentális építmény, amit a Dunaszabályozás idején medréből emeltek. Magyar uralkodók, királyi paloták álltak rajta, a második világháború elsöpörte környezetét, emlékét. Újjáépítése áll.

     Egy önfeláldozó rohammunka (darugépek, gördülőgépek, húzógépek) tudná felépíteni. Alapja magas erődítmény, falak, szabályos négyzet. Sarkaiban négy hadibástya, vártorony, föl-lejáró, beépített, gépi gyalogos járutakkal. Teteje vízszintes plattal ellátva, sírkövekből föltehető kripta külső mérettel. Belseje tömören zárva, bemért és vármagassága egy vízszintesen. Az újjáépítendő ősi váron könnyű épületek foglalnának helyet. Az alkotmányos uralkodók, akiknek még emléke fennáll, történelmi értéktárgyai, kitüntetései, régiségei foglalnának benne helyet. A magyar múzeumok nevezetességeivel, ismert fegyverek lerakásával. Étkező pavilonjaiban csak teljesen szabad öntáplálkozó lenne, függőleges futószalagra szerelt polcokon, az állam felesleges raktáraiból. Hadiözvegyek, árvák, rokkantak felügyelete mellett. A Gellérthegyet az újjáépülő várat drótkötélpálya közti forgalom kötné össze. Azon légvonalban gólyarepülő közlekedne.

     A jelenlegi magyar kormányzat feladata gondot fordítani az ősidőktől idáig háborút viselő korszakok megörökítésére. Épületek vízszintes tetejük és rajta, valamint az egész udvarban csak tengeri, szárazföldi és kerti virágok volnának ültetve. Épületek homlokzatait napóra díszítené. A vár oldalait acél-rácskerítés venné körül.

     A Gellérthegy és a vár közé dunai hajók részére oldalkikötőmedence létesülne, függőleges kiképzéssel, Budán. Vele szemben Pesten a hajórakpartok megnyílnának, zöldség, ha gyümölcspiacaik, szabad térségben indulna, minta bemutatás címen. Széchenyi és Erzsébet hidak oldalán állítólag az első világháború tengeralattjáró kikötői vannak a Dunapartról induló földalatti medencékben. A Keleti pályaudvartól a Rákóczi úton (Erzsébet-híd helyén) öntápláló sisakhidor Gellérthegy és fürdő között félkör alakban inga kisvonat indulna közvetlen a Déli pályaudvarig a 6-os villamos útvonalán. Sínpárai Pest pályaudvarok Nyugati, Keleti állomásaira utazók Budára szállítása miatt, úgy Keleti, Déli pu. állomásra érkező Duna-Tisza közé Tiszántúlra továbbutazók részére szállítása miatt van szükség.

 

 

TERVSIMÍTÁS  

     Az Erzsébet királyné dunahíd felépítési tervét mereven eltérítettem eredeti alakjától. Eltűnnek a karrarai márványkő főbejárati-hídjárati talapzatok, melyeknek mély fundamentumai az egész vas alkotórészek vivő-hozó forgalom nyújtott ívpályát alsó porosz gerendákon felső lánckötésekkel együtt laza hurkolt horogkötésben munkatengely csavarokkal, magas pilléroszlop szerkezeteken pesti budai oldalon vállcsuklóban tartották.

     Megváltoznak a régi közlekedést rendszeresített utak járatai, amelyeknek fő célkitűzése az uralkodó

Összezsarolt kordonban Buda és Pest belső területén fényűző vagy fontos ünnepségek bonyodalmait országos viszonylatban közös épületek, fő s szék, fő fotel, fő zsámoly, dívány helyein, vagy nyitott paloták szabadterén, padokon, lócákon, kanapékon, emeletes épület galériáján, erkélyen végeztek. Természetes kősziklahegyen, ahol vadvirág élt (Gellért) uradalmi várbástyán királyfi stb. vár, ősmagyar lépcsők történelmi kincsesházai, melyek egy évezred múltját percekben írták és marták quarcokban, de fejedelmi, császári-királyi pajzsokat hajókba hányta, földalatti álló vízmedencébe süllyesztette az óriás nagyságú ékszereket, melyek csillogó fénye már kiveszett minden magyar szeméből. Erzsébet királyné briliánsait darabokra törte, amit Széchenyitől ajándékba kapott. Az Erzsébet-híd elődje a velencei Sóhajok Hídjához hasonlított, kezdetben 50 méter hosszú, rövid építményű hídszerkezet volt, kifeszített láncokra erősítve. Budapest országfőváros rendezése a Duna folyó megszélesítését követelte, melyet szabadságharcosok, Széchenyi Istvánnal az élen, átméretét szabályozták. Folyóépítő kanalak előre-hátra mozogtak, és fúrósan kotorták a beömlő oldalcsatornák papucs-lyuk szűrőit. Eleinte hosszú ideig tilos volt Pestről Budára (Budáról Pestre) az átjárás. A bővítés befejezéséig a Dunán medres kőszigetek, láncfogatok, pontonhidak létesültek.

 

 

 

TERV  

 

     Az öntápláló csatárhíd szerkesztési alapja egy futballpálya területéhez hasonlít: a híd teljes önsúlya játszótér. Forgalma: játékosok, pillérei a kapuk, pálya körvonal: nézőtér, akció-reakció-szugeszió, elemei a drukkerek. Attrakciós hatóerő a talp-láb-hát-mell-váll-nyak-fejizom. Igénybevételek a derék-has-váll-félerő kiegészítését egész testépség táplálja, melyeket függőleges, vízszintes, ferde erő, váltóerő egészít ki. Függvényként pótolja egymást az előrehúzó erő, hátrahúzó erő, sarkkanyar erő, csatlakozó vonalerő, derékszögerő, irányváltóerő, kitérő erő, viszonyerő, jövőút erő, távozóút erő, veszteségerő, nyedreségerő, nehézségerő, homlokerő, szemszög erő, szélerő, hídakadály erő, amit a természet mesterségekre épített törvények alapszabályai  sportban mutatnak be.

 

 

HÍDFIZIKA (MUNKAELMÉLET)

 

 

     A híd lenyomó, feltartó mennyiségerőnek súlya van, ami függ a légnyomástól, váltakozó sebességtől. Egyenes, függőleges, vegyes, vízszintes vonalán, hídéleit a lég, eső, por, súrlódás rongálja. A helytállás

Időtartamát növelik az erősen gömbölyített élek, sarkok domborulatos ívezetes hídszerkezeti megoldások.

A meztelen hídvázak felszínét az erős kosz árja, mely Budapest főváros életében erjed: füst-gáz-korom stb. Csökkentett légáramlásoknál nem siklik tova óriás magasságban, hanem rákozmásodik, amelynek lúgos vegyi hatása támadja, gyengíti, rombolja pórusainak erőszálait. A korom úgy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!