Szállítható szem. száma: 5 fő csak ne legyen magassab 15 cm-nél
Ajtók száma: 4
Szín: Barna
Saját tömeg: 1 kg
Össztömeg: ? kg
FELSZERELTSÉG
Manuális (4 fokozatú) sebességváltó.
LEÍRÁS
Az autót a Piko gyártotta anno rendőrautó formájában látta meg napvilágot. Amikor megtaláltam teljesen hiányos volt kb.2 évig gyűjtögettem a hiányzó részeket. Aztán az egészet lefestettem olyanra, mint amilyenek az utakon jártak. Sajna a távirányítós része nincs meg.
Eladó egy Wartburg 353-as 1981-es kiadású, nagyon jó állapotú, garázsban tartott, megkímélt. 2002. augusztusig van rajta műszaki. A színe olajbarna. Nem azért akarjuk eladni, mert egy rossz tragacs, hanem mert van egy skodánk és nem tudunk 2 autót fenntartani. Az autó egyébként Veszprémben van.
Az irányára: 70.000.-Ft.
Aki bővebben kiváncsi lenne rá a következő emil címre írjon és egyeztetünk: Forita@pro.hu
Természetesen Ferrari gyártmányú tűzpiros, szuper áramvonalas utánfutót, 225/45 VR 16-os gumikkal...
De azért nem árt, ha elbír 500 kilót, és ráfér egy disznóketrec. :-)
Sokszor álmodoztunk egy barátommal azon, hogyha nyerünk a lottón, bemegyünk egy szalonba, rendelünk egy piros ferrarit, de kérünk hozzá vonóhorgot és utánfutót is... közbe meg Chivas Regalt iszunk Red Bullal...
tökmindegy mit akarsz vele cígölni.. nem nagyon tudom elképzelni akkor se a megoldását a témának. :)
esküszöm mosmá lefotózom nektek azt a hátsó traktust :))
Lehet, hogy sansalvadornak csak valami nagyon gyöngécske Wartburgokat volt szerencséje használni, de az is lehet, hogy csak a mieink valami különlegesek. Én legalábbis el tudok indulni egy tonnás vontatmánnyal anélkül, hogy a kuplungot ez megviselné, méghozzá nem szakadékban és hátszéllel.
Ne ítélkezzél elhamarkodottan, hogy te se ítéltessél! :-)
Hát a BMW-re meg a csodamercire minek a vonóhorog? Talán a trágyahordáshoz? Túrót. Manapság ez már nem divat, de a motorcsónakot meg a lakókocsit el kell húzni valamivel, nem? Akinek csak egy Eclipse-re telik, az ne menjen nyaralni?
Nem igazán szoktam vitát indítani, de most:
- azt írtad, hogy "Ha a Warnyúba beül 5 kőműves meg még meg is pakolják, akkor az úgy megül, hogy a motorháztól nem látni az utat, és jó ha a kuplungja nem ég le induláskor"
Nos, mi egy 1.3-as warnyú touristban (kombi ugyi) szállítottunk 19 nm csempét, a tetején egy öntöttvas 170 cm-es kádat, meg 4 embert benne, akikbol három 100 kiló fölött volt. Igaz, egy kissé megült (bár az a közel 4 bar a gumikban, ami ehhez kellett kissé visszafogta :), igaz nem húzott úgy, mint szokott, de az kisebb Swiftekkel kábé egy gyorsulást bírt.
- egy másik gondolatod: "Hát...Szerintem az(ok) a kőműves(ek), aki(k) még mindig Warnyúban ül(nek), megérdemlik a sorsukat"
Van egy festo ismerosöm (mellesleg diplomás építomérnök), aki igaz, hogy nem komüves, elég tehetos (mondjuk felsoközép), de amikor tönkrement a kocsija (mellesleg az is egy 2 ütemu varnyú volt), akkor nem gondolkodott máson, csak hogy vegyen egy másik varnyút, mert nem szórja a pénzt, a meszet, létrát, glettanyagot, segédeket stb. szállítani meg boven jó ez is, melesleg néha komüvel is, ilyenkor a betonkeverot stb. az utánfutóban cipeli...
Arra az utánfutós Eclipse-re már állítólag tervbe van véve a hátsó üléssor és a csomagtartó helyett egy hercig kis plató, amire felfér pl. a betonkeverő, így két kőműves máris utazhat vele! :)
Nálunk a cégnél a kőművesek Merci buszokkal járnak, haza is vágják őket rendesen, hol az egyik horpadt, hol a másik. Ja meg a váltó e járműveken kicsit más, az egyes van ott ahol ők a kettesre emlékeznek, aztán hármasból visszarakják, és jön a nagy reccs - volt már egymilliós váltócsere. Lehet hogy szépen be kéne ültetni őket a Wartyogóba?
Hát.. én ismerem a kocsi alját.. a kipufogórendszert meg kell változtatni mert közveltenül a jobb oldali fotartó alatt van a hátsó dob... amúgy meg szép kis üreg van a kocsi alatt azon a részen..
mindegy.. ha sikerült neki megoldani akkor gratula.. a jobbágyflepnihez is neki.. úgy venném ki az ilyen alól az autót hogy azt se tudná mi van... állítólag egy lila Eclipse-l ját valami öregasszony zuglóban.. még sose láttam.. nem is akarom látni az ilyet mert sírok :))
Szerintem eltévesztettél valamit! Mit írtam, amire ez a válasz? Nem viszonyítottam semmilyen helyzetemet senkiéhez! Légyszi legközelebb figyelmesebben olvass, elég kellemetlen helyzetet okozhatsz. (Párral előttem más fikázta a kőműveseket)
Kár lebecsülni a lakatosokat. Ami nem gyári az gány? Attól, hogy a gyár nem vontatásra szánta a kocsit, és esetleg nincs is hozzá gyári horog, még korántsem biztos, hogy lehetetlen egy egyedi gyártású horog felszerelése. Erre pedig több módszer van, mint gondolnád. Ha nehezen megy, lehet akár segédalváz felszerelésével is kezdeni.
Fotózza le a haverod, akkor elhiszem.. most azért nem rongyolok le hogy megnézzem.. mindenesetre ha sikerült megoldani akkor az ritka gány megoldás lehet.. amúgy hova rögzítette? meséld már el..
Ez mind igaz, amit írsz. Természetesen van az építôiparban dolgozók között rengeteg kókler meg gazember, hajjaj!, én is tudnék mesélni.
De azért van jópár igazi szaki is, a szó pozitív értelmében, akinek a kisujjában van a szakma. Ezek igazi mesteremberek, akiknek a tudását én többre becsülöm, mint egy közgázt végzett 24 éves ifjú titánét, aki néha még annyit sem tud a való világ dolgairól, mint egy naposcsibe, de a mellénye persze akkora, mint egy focipálya.
Vidéken kicsit más a helyzet megélhetés ügyben, sokszor annyira szűk a piac, hogy nem tud felvenni munkaerôt egy bizonyos szakmában. Ezért sokaknak marad a kényszerpálya, és erre egyeltalán nem lehet azt mondani, hogy adott nekik a lehetôség. Egy teskándi kôműves családból származó gyerek nagyon kis eséllyel lesz menô sebész vagy sztárügyvéd. Jobb híján lesz belôle építési vállalkozó = kôműves...
Persze, tisztelet a kivételnek, mert olyan is van. De az szerintem édeskevés. Te is egyet tudsz, ahogyan irtad: Zalában. Talán én is tudok egyet...de csak egyet.
A többi meg egy nagy mahinátor, aki kilopja az anyagot, eladja másnak vagy éppenséggel a sajátját épiti fel belőle ingyen. Láttam és ismerek ilyet eleget. Kevés a bescsületes köztük.
A "nagymellű kis corporate köcsög"-et pedig legalább annyira utálom, mint azt a kőművest aki azt hiszi hogy milyen faszán és okosan átbaszott, holott az ember keresztüllát rajta mint a szitán.
Azt persze nem szabad elfelejteni, hogy a kőműves azért kőműves, mert erre futotta és választotta. Mindenki a saját szerencséjének és lehetőségének kovácsa.
Pénzt lehet keresni kétkezi munkával meg anélkül is. Ráadásul úgy is, hogy az ember még csak nem is "kis corporate köcsög".:-)
sansalvador:
A legtöbbször az a Waresz nem azoké, akik benne ülnek, hanem a főnöküké, azaz az építési vállalkozóé. Egyik barátom is az, neki is van kombi Wartburgja, pont a kömüvesek mozgatására. Szinte semmibe nem kerül a fenntartása, minden vidéki tudja vezetni, és ha egy szabolcsi oda-vissza úton a hengerfejpakolás kimegy, még a malterkeverő segédmunkás is tíz perc alatt kicseréli.
Egyszer kihagyni kényszerültem egy félévet, ezért jobb híján elmentem dolgozni -- egy kôművesbrigádba. Elôször csak mint segédmunkás, de pár hónap múlva már mint kôműves. A brigádunk felállása a következô volt:
- 1 db építészmérnök, ô volt a fônök, de melózott is,
- 1 db építômérnök, ô volt a másik fônök, szintén melózott,
- 1 db két diplomás és 3 nyelvet beszélô meteorológus, mellesleg repülôgépszerelô,
- 1 db laoszi srác, gépészmérnök,
- 1 db erdélyi srác, építész diplomával,
- no meg jómagam, diploma elôtt pár évvel.
Sok mindent rá lehetett fogni a társaságra, csak azt nem, hogy primitív tahók gyülekezete volt. Mellesleg a fônök gennyesre kereste magát azzal, hogy úgy állt hozzá a munkájához, ahogy. Ma biztos 9-10 számjegyű összeg áll a bankszámláján, és nem wartyogóval jár...
Voltam kôműves pár hónapig Zalában is, ott találkoztam egy öreg szakival, 72 évesen vezetett egy kôművesbrigádot, akkora kaliber volt az öreg, hogy szerintem az összes nagymellű kis corporate köcsög, aki a céges autójától meg a multis rabszolga fizetésétôl van elájulva, bôven becsókolhat neki -- soha nem lesz belôlük olyan ember, akire csak feleannyira is fel tudnék nézni.
Hiába az összeseggelt diploma, meg a könnyen jött pénz, jellemet, intelligenciát, bölcsességet nem ad egyik sem. Max. arra elég, hogy tudatlan és oktondi módon lenézzenek olyan embereket, akik az egész életüket végiggürcölik a megélhetésért, és jót mosolyogjanak rajtuk, hogy nekik bezzeg csak egy warnyúra futotta. Aztán meg ha arra kerülne a sor, hogy akár csak egy hétig olyan keményen kellene teljesíteniük, ahogy ezek a melós emberek teszik nap mint nap, akkor meg összefosnák a vádlijukat is...
Persze van másik véglet is, tudom. De nem csak lecsúszott, alkoholista prolik építik ezt az országot...
Szerintem aki manapság még a katonaság elott
fullos Daewoot tud venni 2.1 millerért,20 éves
kora elott,annak nem a csöves malterkaparókhóz
kellene viszonyítani a szoc.helyzetét.
A mellettem ülő srác tud egy vonóhorgos Eclipse-t! Kecskeméten a Fortuna autókereskedésben megtekinthető, ezüstmetál színű. Köszi. Blindmouse, akkor most ki bukott és mit????
Hogy megbízhatóbb, azt vitatnám, de tegyük fel, hogy így van. De még ez esetben is jóval kifizetődőbb két Wartburgot fenntartani, mint egy pick-upot. Akár a beszerzési árát nézzük, akár a fenntartási költségeit.
Hát...Szerintem az(ok) a kőműves(ek), aki(k) még mindig Warnyúban ül(nek), megérdemlik a sorsukat. Ha egy valamirevaló kőműves manapság nem tud megfinanszirozni egy platós és esetleg ötszemélyes verdát (Mazda, Mitsu), az tényleg gyenge eresztés.
Ezek az 5 személyes pick-up-ok pont megfelelnek ilyen célra, ráadásul még a betonkeverőt is fel lehet rá rakni. Ha a Warnyúba beül 5 kőműves meg még meg is pakolják, akkor az úgy megül, hogy a motorháztól nem látni az utat, és jó ha a kuplungja nem ég le induláskor.
Riff-Raff mondta hogy egy Warnyúval ki lehet menni a tanyára. Szerintem egy ilyen pick-up meg még jobban kiviszi az embert, ráadásul strapabiróbb és megbizhatóbb is a komfortról nem is beszélve.
Hehe, ez jó, de Mulderrel ellentétben nekem nincs sok tapasztalatom az ilyesmihez. Nem tudom, hogy néz ki alulról az Eclipse, meg hogy hogyan rögzítették azt a vonóhorgot, de ha Blindmouse sokat heverészik a kocsija alatt, talán még erre a titokra is fény derülhet.
De még kiderülhet, hogy rosszul emlékszem, csak utána kell nézni, hogy adtak-e már ki Mo.-n Eclipse-nek olyan forgalmi engedélyt, amelyben engedélyezik a vontatást.
- Mulder, te is tudod hogy ez lehetetlen! A DSM-re nem lehet vonóhorgot szerelni!"
- Scully, TUDOM, mit láttam! Ott volt az utánfutó az Eclipse-n, és be is fogom bizonyítani!
- Mulder, a hossztartók!...
- Ezek természetfeletti dolgok, Scully! Jócskán van tapasztalatom az ilyenekhez... ne feledd, én egész életemben Wartburgot vezettem!
Nem szegényes a fantáziám.. csak ismerem az autóm alját.. valahol fennt van két fotartó a kocsi hossztengelyére párhuzamosan.. a lökhárító mögött valahol fennt.. és közvetlenül a jobb oldali alatt van a kipuffogó.. ha találok képet belinkelem..
Lehet, hogy csak szegényes a fantáziád. Nem foglak győzködni, én ezt láttam a saját szememmel, nem kötelező elhinned. Én sem hiszem el, hogy vannak UFO-k, majd akkor, ha látok egyet.