Mondjuk kiegészítésként csak annyit, hogy minden papírt rendben találtak, öv be, segesség limit alatt, aztán kis idővel emelje fel a motorháztetőt, és már mondták is, hogy meg a fizetésre való indok, hozzá teszem, keresztbe hosszába végigutaztam az országot, és más is megállított már, és semmi.... Gondolom hó végi mutatvány, vagy bizonytíni kellett.
Vajon ha engedményt kérek, és beleírom hogy 2 nap után kicseréltettem az izzót, engednek belőle? PEdig az izzó nem ilyen no name 2000ft/szett-es volt.......
Örülj,hogy nem vették le a rendszámot.Fizesd be a 20 rugót,aztán gyorsan vedd ki azt a xenonizzót a kocsidból.Jobb ha nem reklamálsz,mert többet fogsz fizetni.
Engem ma bünettek meg 20.000ft, emrt utolagosan lett beszerelve a xenon izzó, szakszervízbe szerelték be utolag. Mondták, hogy akár a rendszámtáblát is levehetik..... Vajon enyíthetnek a büntetésen?
Mindent értek! Megnéztem egyet közelről. A tudatlan bunkója úgy teszi be az ívlámpát a kocsi fényszórójába, hogy a foncsor hátulját szétvágja és úgy ragasszák bele. Azzal dicsekszenek, nem kell felkapcsolni reflektorra, marad fix tompítotton, így is teljes napfényben vezetnek. Nem a xenon a baj hanem megint a barkácsolás műbizonylatos alkatrészekkel.
plusz ezeknek a betiltós véleményeknek, és követeléseknek azért van keletje nálunk
mert jön 20idegbeteg akiket baleset vagy kár ért
rátódít 200discoverda gyűlölő, akinek beregnek az ablaka alatt vagy mittudomán, unszimpatikus huligánok szeritne, akármi, tehát ott rug bele ahol tud
majd akad 200ezer irigy alattomos helyeslő, akik csak a kezüket dörzsölik, most majd milyen jot xopnak az uj/nagy autósok a xenonjukkal, persze nem ezt, hanem álságos érveket ismételgetnek
igy megy nálunk minden, aztán mikor ezek "győznek" büszkén, akkor jön az olyan nonszensz, mint a luxusadó,
vagy xenon témában egy olyan elképzelt helyzet, hogy a vadiúj tizenmilliós kocsik kényszerű visszaalakítgatása válik kötelezővé már a szalonban, csavarhúzó, szigszalag...
és egyéb irigyisztáni balkánista agyatlan életellenes baromságok, merthogy az ilyen egysíkú pofázásból minálunk mindig ez lesz :(
nem vagyok "xenonrajongó" , az utólag, sufniba beépített xenonokat pedig a helyszinen kitiltanám a forgalomból, ha extrém színhőmérséklet eltérés, vagy a legkisebb vaktás is mérhető vagy tapasztalható
mindössze azt vettem fel, hogy a xenonnal jobban látni, engem a gyári, megfelelően működő xenon sem szemből sem hátulról nem zavar vagy vakít (ellentétben pár égbevilágító majommal)
plusz szerintem, akiket elvakított valami utólagos discoszenon, ettől dühödten teljes tiltást követelnek, azok átestek a paci tuloldalára, de teljesen, hanyatt
évtizedek óta él együtt a közlekedés az egyre fejlődő xenontechnikával nyugaton is, ezeknek a dühödten hörgőknek viszont ez fel sem tünik, hogy már mennyi a vadiuj xenonos kocsi itt is
mert nekik CSAK az a xenon ami bíborkék, felfelé világít 100*os fényerővel, és valami tuniongküszöbös kályhacsöves verda elején pásztázza az eget
A mercinek az összes xenonnal kapcsolatos gyári papírja, műbizonylata volt már a kezemben. Orvosi szakvélemény is kapcsolódik hozzá. Viszont ha az olcsó beépítő szettet végigolvassátok akkor megtaláljátok rajta azt a pár sort, hogy közúti forgalomban tilos vele részt venni. Ezzel csak az olcsó gyártó védi meg magát jogilag. Csak azért mert bele lehet rakni a fényszóróba és jó erősen világit az nem biztos, hogy másnak is jó. Hidd el a xenon világitás csak itt okoz konfliktust.
Mellesleg megjegyzem: Ha te nem műbizonylatos xenonnal közlekedsz és egy hibbant idegbeteg veled szembe berág és egy picit rád rántja a kormányt, kész a baleset, akkor a helyszínelők csak egyettlen kézzelfogható bizonyítékot fognak találni a baleset létrejöttére, a te közveszélyes világitásodat. A te biztosítód fog fizetni és csak téged fognak előszedni azért miért történt ez a baleset és miért tévesztette el az irányt a veled szembejövő!
ez hihetetlen, ennyi provokativ balfék topikot mint te nyitsz....ehh
ha hátulrol vakitanak felhuzom a rolót
le is sötétíthetném a hátsó ablakot, az legális, de keveset megyek éjjel országúton, minek?
ha NAGYON vakítanak, lebillentem a tükröt
űvehetnék fényre sötétedőt is(ez már kínai minőségben is kapható utólagos "tuningént" akármibe..)
"bebüntetni" csak az igazi parasztok szoktak mellesleg
állítólag a balesetek 50%-a kb ilyenből ered, nem engedem, elszoritom, rárefizek, ledudálom, átmegyek a sávjába, ráfékezek, mert én jogosnak érzem, a hülye meg megzavarodik, és aztán csatt
a komoly autógyárak 20éve csinálnak szériában xenonokat, pesten minden második taxi az kb, -tudod a dupla körlámpás merci-, de pl uj volvobol sem látsz mást, csak xenon
jéé..ezek szinte egyáltalán nem vakítanak, bele kell nézni egyenesen? nem is "jössz rá", hogy xenon van benne?
Az én autóm nagyon öreg 25 év! A gyári füstölési érték K1: 3.0 teljesít 2.2-t és még környezetvédelmi besorolása sincs. Viszont egy X-tipusú 5 éves TDI vagy kéken vagy feketén füstöl amit nem lehet már minősíteni mert a gazdinak nincs pénze sőt nem is lesz új turbóra ami 250.000Ft ? ugye? -Melyik a rozzant?-
Az én autóm 20 éve minden reggel beindúl és csak azért hordok bika-kábelt, hogy mindenki más autóját segíteni tudjak beinditani, főleg japán, német, francia pár éves tipusok, ha csak nem a riasztó tiltotta le. -Melyik a rozzant?
Pár nevesebb autócég olyan autót gyárt, ami vagy nem tud megállni, vagy éjszaka kellős közepén kigyullad a garázsban (generátor rosszúl rögzített főkábele miatt) -Melyik a rozzant?
Most nem is ez a lényeg, mindenkinek a saját kocsija a jó, a rozzant autó minden esetben az elhanyagolt autót érthetjük. Ami viszont ebben a legszomorúbb, hogy elöbb tesznek bele xenont, mint hogy rendes időben lecseréljék benne a váltó vagy fékolajat. Xenonos autókban mindig találok olyan hibát ami időzitett bomba elvre utal.
Xenonos barátaim azt nem tudják megérteni, hogy nem kifejezetten a be nem állított fényszóró a baj, hiszen bukkanóknál jócskán belenézünk egymás fényébe,
leginkább a baj a magasabb lumen érték.
Az én autómon még a régi bilux izzós rendszer van 45/50w viszont olyan gondosan tervezett foncsor lámpatest van rajta, pedig népautónak szánták, hogy soha nem volt gondom a látással.
Nos ez elég relatív...mert ami kukaszökevény és veszélyes a töbi emberre az valóvan likvidálni való...(ilyenek a csapatós huligánverdák is)
de ami csak csóróságból szakadt(popszegecselt lökhárító,lakat az ajtón kívülről-extrém esetben...) és műszakilag megfelel azt csak azért mert 1-2 seggfasz dellás köcsögnek szúrja a szemét hát nehogy már le kelljen cserélnie a szegény embernek..pl szerintem szar h a beírt színnek x %-ban meg kell egyezni...nos egy festés nem olcsó és nem 1 embert ismerek akinek csak azért tarkállik a verda mert egyszerűen nincs pénze h esztétikára adjon...
Fontosabb h a kölyköt tudja iskoláztatni meg mondjuk ne fagyjon meg a család!
Ki nem szarja le h hogy néz ki a kocsi...a lényeg h ne szennyezzen drasztikusan a gyári érték felett és biztonságos legyen...ne a kicsiken túrázzanak ,hanem pl durván adóztassák akinek drágább kocsira tellik...annak úgyis tökmindegy,hisz megteheti...
Jó lenne ha legörbülne az az undorító önelégült mosoly a puccos kocsikban feszítő majmok pofájáról is,érezzék már azok is h válság van!
Mellesleg mi van ha nekem meg speciel szúrja a szemem a fos drága szarja...akkor azt is kitiltják majd?...ugye nem?
A xenont ha jól emlékszem vetitőgépekbe találták ki. Vagyis háttal űlnek neki, nem szemből nézik. Részemről ez az alap gondolatom a xenonlámpákról. Ha nem a gyár építette be a megfelelő műbizonylattal ellátott fényforrást és a gépjármű üzemeltetője nem vette komolyan a fényszóró beállítását, csak simán tudatlanságról és tapintatlanságról beszélünk. Ha valaki nem vett valamit észre időben a sötétbe valószínűleg , az elöbb elhaladó rosszúl világító gépjárműnek a fényszórójának a vakításának hatása alatt áll. Nehéz megállapítani ilyenkor mikor mit láttunk esetleg (káprázott volna a szemünk)? Sajnos még nem hallottam arról, hogy büntettek volna ilyenért, vagy vontak volna vissza műszaki engedélyt.
Tudom nagyon bosszantó és az éjjelvezetést is azóta rühellem, de reménykedek a
Közúti NKH-s szigorú ellenőrzéseibe és azt, hogy ez komoly szabálysértésnek
Mindenkinek más a szeme.Van akit érzékenyebben érint az erős fény.Van akit vakít a xenon,van akit nem.Én például nem szeretem,de nem vakít,csak utána pár percig látom magam előtt az erős fényt.
Nekem is utólagos xenonom van és nem vakít.Annak vakít akinek nincs beállítva,csúnya kék színe van és 15ezer forintért vette. Ja és a parasztnak fel van tekerve hármasra az állítója mikor benne ülnek öten.ENNYI.A jófajta utólagosan beszerelt és beállított xenon nem vakít.Egyébként a sok ködlámpás pöcs és társai az vakít.Meg a 100wattos zöld,kék,piros izzó is vakít.
Pont hogy a gyári projektoros Xenon lámpatesteknek sokkal kisebb a szórt fényük --> nem vakít. Kivéve ha oly módon van beállítva hogy a világos/sötét határ a szembejövő szeme felett van.
pl. a gyári Xenonos cuccoknál már kicsit nehézkesebb, ráadásul ott a hátulra beülő nagy seggű rokonság esetén a magasság automatikusan áll be, tehát azzal sem kell foglalkozni, a lámpa ugyanoda fog világítani (szemben a halogénes égbevilágító szerkezetekkel). (meg a gyári xenonon mosó is van stb...) Tehát még fejlődött is vele a lámpa kezelés, tehát a ticcsuk be enyhén szólva fura hozzáállás. Persze ma Abszurdisztánban ez a gondolkodás mód, mindent ticcsunk be.
Igen ha felelösség tudatos akkor csak a fülkéből fogja tekergetni,de ha nem az,akkor kiszáll egy kis csavarhúzóval a kis kezében felnyitja a motorháztetöt,és az ott található fixálo csavart elkezdi tekergetni.Biztos van olyan is amelyiket már számítógép vezérléssel kell állítani azt nem tudom.
A lámpán-a motortétben-az alap,azaz 0 vetítési képet állítja a szakember.
Az utastérben,a felelősségtudatos úrvezető állítja 1,2,3 állásban,terheléstől függően.Tehát ha a szakember beállította az erőtérben a 0 állást,hiába tekeri a pilóta akárhova is,nem fog vakítani.
A Zsiguliban is van a fülkében fényszóróállító,ott még nem szervós,de van,már az első 'kockában'-2104/05/07/is volt.A bal térd magasságában van a mszfalon.
Édes istenkém, nehogy már azt higgyük, hogy a modern autókon nincs beállító csavar a lámpatestbe. Azzal beállítják terheletlen autón a magasságo, oldara világítást és utána a belső tekergetővel csak azt tudod állítani, hogy ha a csomagtartót telepakolod dinnyével, akkor ne a csillagokat világítsd.