A februári Goldot becserélheted egy AirBerlin Goldra.
Részvétem a 290k pont miatt
ha rögtön leutazod, halmozni nem érdemes mert tuti bukta a vége
Légitársaság függő, a Lufi vagy BA mérföldjeim miatt nem aggódok - eltekintve persze a mérföldek folyamatos leértékelésétől, ami tényleg minden programban benne van.
290,000 pont körül lehetett, szép terveim voltak arról, melyik irányban milyen útvonalon repüljem körbe a Földet. Épp február elején kaptam a Gold-ot a lejárt Platina helyett, de még így sem volt rossz. Star Alliance Gold is lejárt, így ott sem jár semmi extrával az utazás, a SkyTeam-nél meg most tűnt el 9,000 mérföldem és Gold ide vagy oda, nem törik magukat hogy megmagyarázzák, miért. Ez az egész mérföld-gyűjtögetés csak akkor jó, ha rögtön leutazod, halmozni nem érdemes mert tuti bukta a vége. Emirates-nél legalább le tudtam utazni meg vásárolni a pontokat, ahogy írták, úgy működik.
Ha valakit érint még - a Finnair és a JAL is kínál status match-et Duna Club volt tagoknak. Legalább egy járatot kell az adott társasággal repülni. Részletek:
Nincs egy klubban, nem M&M, saját programja volt a JK-nak. De tényleg bárki elfogadja még a JK-s mérföldeken tett foglalásokat?? Kétlem, az utazási fórumokon pont az ellenkezőjét írják
a MALÉV híres Oneworld pontjait nem váltja be a Brithis Airways.
Miért tenné? Egy vasat nem kap a csődben lévő MA-tól. (A MA fizetett az OW utak után a ténylegesen repülő társaságoknak)
a citibankos 3%-os visszatérítések ellenszolgáltatás nélküli lenyelése...
Megy a csődtömegbe. Mivel nincs erre precedens, a jogászok sok évig ellehetnek ezzel. Pozitív kimenetel esetén is kérdéses, hogy a felszámoláskor marad-e erre bármennyi pénz.
Nem akarok vészmadár lenni, de a DC pontok 99,9999% bukósak :-(
Élénken érdeklődik a fogyasztásvédelem és a pszáf a citibankos pontokkal kapcsolatban.
Ebben az esetben a kártyabirtokosok a költései után kb 3%-ot kapott a MALÉV a MasterCardtól, ami pénzhelyettesítő eszközben való nyilvántartást lenet ezen esetben.
A hozzá kapcsolt igérvény (beválthatóság) pedig nem teljesült vagy nem akrják teljesíteni.
Az is nagyon érdekes, hogy amíg a Lufthansával egy klubban lévő Spainair pontjait egy darabig beváltják még, addig a MALÉV híres Oneworld pontjait nem váltja be a Brithis Airways.
Jelen esetben jogosulatlan haszonszerzés a citibankos 3%-os visszatérítések ellenszolgáltatás nélküli lenyelése...
Olyan kerdesem lenne, a Malev pontfelhasznalasbol nekem ugyan egyertelmunek tunik, hogy mondjuk 160,000 pontbol nevetve korberepulhetnem a Foldet, de tenyleg igy van? Probalt mar ilyet valaki? Hogy birta idegekkel az ugyfelszolgalatos a foglalast? Es 160,000-bol tokmindegy, hany szakaszt repulok, csak az ossz merfold szamit?
lehet, valami oneworldös cucc hogy nem lehet.. különben meg nem hinném hogy visszaéltek volna, mindig lemásolták a jegyet is, meg 1000 modon lehet ellenőrizni utólag.
csak ezért fizetni valakit a terminálon szerintem tulzás lenne, nem hinném hogy olyan sok utolagos jovairasi probléma lenne.
no szoval nekem a tapasztalatom elsősorban MA (ott aranykártyám van évekota) illetve Star Alliance (ott csak ezüst..)
Összefoglalva: a Budapestről kifele menők 100%-san benne vannak, mindig.
A visszafele menők, ha MA illetve LH, OS akkor majdnem 100% (rosseb tudja pontosan, előfordul, hogy nem) a probléma az egyebekkel (Adria, stb) szokott lenni.
Utolagos jovairas: miota megszunt a Lounge-s megoldás, csak egy ilyenem volt a MA esetében, akkor a netes dolog tökéletesem muködött.
LH és tsai esetében a helyzet asszem az, hogy ott LH-t lehet csak a neten, a többinél az EREDETI jegy (mármint ha van....) és a beszkártya kell nekik, nem elég a scan és email.
de ugy veszem észre, mind MA mind LH esetében fokozatosan javul a helyzet, és egyre ritkább hogy nem irodik jóvá automatikusan.
Nem vitázni akartam, hanem pont azt jelezni, hogy az én Malévos tapasztalataim nem irányadóak. Viszont a LOT-t és az Adria-t egyszer kipróbálom majd...
Én már néhány hónapja a FinnairPlus-ra íratom a maléves útjaimat is. A poén az, hogy ua. járaton ha AY kódod van, fele annyi pontot kapsz, mintha MA kódod lenne... (vagy megint csak ez a foglalási kategória?)
Biztos Ti is kaptatok felkérést, hogy töltsétek ki a kérdőívet, melyik arculatot preferálnátok a felsoroltak közül. Másnak is feltűnt, hogy az egyik kártyán "Platina Card", a másikon meg "Platinum Card" szerepel? Nyilván egyelőre huszadrangú kérdés, csak érdekesnek találom. :o)
Írj nekik levelet! Segítőkészek és elismerik, hogy vannak gondok az átálással. (Nem éri meg túlságosan felháborodott hangon nyitni.) Elméletileg repjegyszám, beszállókártya kell a pontjóváíráshoz, gyakorlatilag meg semmi. Hogy hívnak, mikor hova utaztál? :p Nem fog elveszni egyik utadért járó pontod sem! Az átállás előtti club pontokkal semmi gond, megvannak, csak hülyén mutatja őket a rendszer. Az aug 1. óta megtett útjaim, egyikénél sem sikerült elsőre a helyes pontot jóváírni... :p