Keresés

Részletes keresés

ZsBruno Creative Commons License 2019.09.13 0 0 88

Jó estét/napot a hölgyeknek és az uraknak!

 

Ha kisgépes vagy kereskedelmi pilóta szeretnék lenni akkor az eritropoetikus protoporfíria akadályoz ebben?

Válaszotokat előre is köszönöm, és tovâbbi szép estét/napot!

 

Üdv: Zsurka Brúnó

Törölt nick Creative Commons License 2012.04.02 0 0 87

Sziasztok!

 

Csajismerős gyerekkorában pacemakert kapott, jól van azóta, meg se mondaná senki, hogy pm-es, jelentkezett légi utaskísérőnek, aztán az orvosi vizsgálatról meg kidobták, hogy ezt hogy képzeli. 
Miért? 
Ugyanúgy teljes értékű életet él, mint egy egészséges ember, évente megy dokihoz, ötévente meg elemet cserélnek. Ráadásul USAban él barátnője aki szivbetegen dolgozik (ő is pm-es) légi utaskisérőként. Sőt azt mesélte, hogy ott még pilóta is lehet akinek pm-e van, nincs ilyen fokú diszkrimináció.
Ott miért lehet, itt miért nem? Ez megint csak egy idióta hülye magyar szabály, amit elfelejtettek itt hatályon kívül helyezni és itt maradt régről feleslegesen? Ugye mondani sem kell, hogy mást jelentett pm hordózónak lenni 30 éve és mást most. 

samatagrav Creative Commons License 2012.03.09 0 0 86

Sziasztok!

Új vagyok még itt,bár régóta szertnék közforgalmi pilótaként dolgozni.Most 23éves vagyok,a jövő évben szeretném kezdeni a "pályafutásom".Több kérdésem is van:

1, Ha utasszálltót szeretnék vezetni,akkor rögtön az I-es reporvosit csináltassam?

2, A múlt évben volt egy PRK látóélesség javtó műtétem.Ez mennyire lehet kizáró ok,vagy egyátalán menniyre kell róla tájékoztatni az orvost?

Hallottam már arról is,hogy kizáró ok,meg arról is,hogy csak a kancsalság korrigálása jelent alkalmatlanságot.Nem tudom,mi az igazság...

Örülnék,ha valaki részletesen lerná,hogy milyen vizsgálatok vannak különös részletességgel a szemészeti kérdéskörre!

Köszi

D.pistabá Creative Commons License 2012.01.11 0 0 85

EASA vélemény!!!!!!!!!
http://easa.europa.eu/agency-measures/docs/opinions/2010/07/translations/EASA_2010_00220000_HU_TRA.pdf

Európai Repülésbiztonsági Ügynökség  2010. december 13.
TE.RPRO.00036-001© Európai Repülésbiztonsági Ügynökség. Minden jog fenntartva. Védjegyzett dokumentum. Másolása korlátozáshoz nem kötött. A felülvizsgálat állapota az EASA internetes/intranetes oldalán elérhető.1/13. Oldal
AZ EURÓPAI REPÜLÉSBIZTONSÁGI ÜGYNÖKSÉG07/2010. SZ. VÉLEMÉNYE (2010. december 13.) a pilóták orvosi bizonyítványának megadására és az utaskísérő személyzet orvosi alkalmassági minősítésére vonatkozó végrehajtási szabályok megállapításáról szóló XXX/2010/EK bizottsági rendeletről

Az LAPL szakszolgálati engedélyhez tartozó orvosi bizonyítványokhoz kapcsolódó válaszok:
11. Az LAPL-birtokosokra vonatkozó orvosi követelmények alkották a legvitatottabb kérdéskört az NPA 2008-17c, majd pedig az észrevételekre adott válaszokat tartalmazó dokumentumban (CRD). A válaszok körülbelül 50 %-a a CRD dokumentum LAPL orvosi bizonyítványt kérelmezőkre vonatkozó orvosi követelményekkel foglalkozó B.090 bekezdésével (e véleményben B.095) és a repülés-egészségügyi szakorvosként eljáró háziorvosokkal szembeni követelményekkel kapcsolatban érkezett. E válaszok rendkívül változatosak voltak, és egyéni pilótáktól (114 válasz, ebből 113 egyesült királysági vitorlázórepülő-pilótától), pilótaszövetségektől (17 válasz; 9 az Egyesült Királyságból, 3 Németországból, 2 Svédországból és 1-1 Svájcból, Dániából és Írországból), repülésegészségügyi szakorvosoktól (2 Németországból), repülés-egészségügyi szakorvosi szövetségektől (1 európai szövetségtől, 1 Ausztráliából, 1 Németországból), nemzeti légügyi hatóságoktól (8) és két tagállam közlekedési minisztériumától érkeztek.
12. A brit pilóták és szövetségeik határozottan kérték, hogy ne legyen változás a vitorlázórepülő-pilótákra és nemzeti magánpilóta szakszolgálati engedélyek (NPPL) birtokosaira vonatkozóan jelenleg érvényes nemzeti rendelkezéseikben. Az Egyesült Királyság polgári légiközlekedési hatóságának (CAA UK) webhelyén a következő információ található a háziorvosokra vonatkozóan: „Az első dolog, amit hangsúlyozni szeretnénk, az az, hogy Önt mint háziorvost nem arra kérik, hogy felmérje a kérelmező „repülésre való alkalmasságát”. Az aláírása mindössze azt erősíti meg, hogy a kérelmező kórtörténetében nincs semmilyen olyan dolog , amely megakadályozná, hogy megfeleljen a DVLA Group 1, illetve Group 2 vezetői szabványoknak. […]”.
13. Ugyanakkor az alaprendelet 7.  cikkében az szerepel, hogy szabadidős célú üzemben tartásban részt vevő pilóták szakszolgálati engedélye (LAPL) esetében a háziorvos repülés-egészségügyi szakorvosként járhat el, amennyiben ezt a nemzeti törvény lehetővé teszi. Ez arra enged következtetni, hogy a pilóta repülésre való alkalmasságát a háziorvos méri fel úgy, ahogyan azt egy repülés-egészségügyi szakorvos teszi. 07/2010. számú vélemény 2010. december 13.
14. Az Egyesült Királyságban a háziorvosok  tartják nyilván a náluk  regisztrált páciensek kórtörténetét. A CAA UK webhelyén található információk alapján, az egyesült királysági vitorlázórepülő-pilótáknak és NPPL szakszolgálati engedélyek birtokosainak azt a háziorvost kell felkeresniük a 12. bekezdésben említett aláírás megszerzése érdekében, akinél regisztráltak. A pilóták ezért nem  fordulhatnak bármilyen háziorvoshoz. Ha a kérelmezőnek nincs háziorvosa, repülés-egészségügyi szakorvoshoz kell fordulnia az orvosi bizonyítvány megszerzése céljából. 
15. A tagállamok egészségügyi rendszerei rendkívül különbözőek. Vannak olyan tagállamok, ahol egy adott személy regisztráció nélkül  is felkereshet egy háziorvost, vagy akár szükség esetén minden alkalommal más-más háziorvoshoz is mehet. Az ilyen háziorvosok nem feltétlenül rendelkeznek elegendő ismerettel a páciens/pilóta kórtörténetéről. 
16. A tagállamok ellenezték az ICAO-szabványoknál alacsonyabb szintű orvosi bizonyítványok alkalmazását, a repülés-egészségügyi szakorvosok pedig azt mondták, hogy a gépjárművezetői szabványok nem elégségesek a repülésre való alkalmasság felméréséhez, mivel hiányzik belőlük a 3. dimenzió hatása és nem veszik figyelembe a repülés okozta feszültség hatását. 
17. A háziorvosokkal kapcsolatos követelményeket illetően a pilóták azt mondták, nem szükséges, hogy a háziorvosoknak bármilyen repülés-egészségügyi szakismeretük legyen, illetve, az sem szükséges, hogy jelenleg is vagy korábban érvényes pilótaszakszolgálati engedéllyel rendelkezzenek. Főképpen amiatt aggódnak, hogy a háziorvosok aláírásának  költsége robbanásszerűen megemelkedik, vagy a háziorvos esetleg nem veszi magának a fáradságot,  hogy aláírja a dokumentumot. A repülésegészségügyi szakorvosok válaszukban azt mondták, hogy csak olyan személyek tudják felmérni a repülésre való alkalmasságot, akik teljes körű ismeretekkel rendelkeznek ezen a téren. A válaszokat beküldő tagállamok többsége azt mondta, hogy a háziorvosoknak nem kellene orvosi bizonyítványokat kiállítaniuk. 
18. Az összes beérkezett válasz figyelembevétele után a vélemény a következőképpen változott: A háziorvosokra vonatkozóan törlésre került a repülés-egészségügyi ismeretek meglétére, illetve a jelenleg is vagy korábban érvényes pilóta szakszolgálati engedélyre vonatkozó előírás. Kiegészült egy előírással, amely szerint kiegészítő nemzeti szabályokat kell alkalmazni.  Az orvosi követelmények tartalmi szempontból nem változtak, de az átfogalmazásnak köszönhetően rugalmasabbak lettek és jóval az ICAO-szabványok alatt maradnak. A megfelelőség elfogadható eszközei (AMC) elnevezésű dokumentumokhoz új tervezetek készülnek, amelyek figyelembe veszik, hogy milyen eltérő szintű ismerettel rendelkezhet a kérelmező kórtörténetéről egy olyan háziorvos, akinek az Egyesült Királysággal összefüggésben leírt módon regisztrált páciense az illető személy, és egy repülés-egészségügyi szakorvos, aki esetleg csak egyszer találkozik egy pilótával. A LAPL orvosi bizonyítványok érvényességi időtartamait összehangolták az ICAO szabványokkal.
30. MED.A.045: Az Ügynökség az LAPL orvosi bizonyítványok érvényességi idejét összehangolta az ICAO 1. mellékletében szereplő szabványaival és ajánlott gyakorlataival. Az Ügynökség ezt a módosítást is egyeztette az érintettek csoportjaival, amelyek végül elfogadták azt. A rövidebb érvényességi időt az ellensúlyozza, hogy a repülés-egészségügyi szakorvosoknak, illetve háziorvosoknak az első orvosi bizonyítvány megadását követően, a kórtörténet alapján, a kérelmező 50 éves koráig nem kötelező megismételniük a repülés-egészségügyi vizsgálatokat és teszteket.B. alrész – Pilóták orvosi bizonyítványára vonatkozó követelmények 
31. MED.B.001 a) Az orvosi alkalmasság korlátozásairól szóló bekezdés a 9. bekezdésben említettek szerint átkerült az A. alrészből a B. alrészbe. Két tagállamtól kapott válaszban azt jelezték, hogy azokban az esetekben, amelyekben a pilóta nem felel meg teljes körűen a követelményeknek, az orvosi alkalmasságra vonatkozó döntést a repülésegészségügyi központnak vagy a repülés-egészségügyi szakorvosnak kell meghoznia, nem pedig az engedélyező hatóságnak, illetve annak nem az engedélyező hatósággal folytatott egyeztetés útján kell megszületnie.

D.pistabá Creative Commons License 2011.03.01 0 0 84

Jól figyeljetek! A Sportkórház honlapján találtam.

 

Központi – évről évre csökkenő – forrásból, az Egészségügyi Minisztérium keretéből finanszírozzák még a 115 sportegészségügyi szakrendelő, a sportorvosi ellenőrzési részleg, a Repülőorvosi Bizottság működését, az edzőtáborok sportegészségügyi ellátását, a Kutató Osztály, valamint a Doppingellenőrző Laboratórium költségeit, amelyek ellátása állami feladat. 

 

Forrás: Medical Tribune V. évf.1. számMedicalOnline2007-01-01

 

Akkor nem értem, hogy 2001 óta miért kell fizetni??????????????

 

Pistabá

 

Törölt nick Creative Commons License 2009.07.18 0 0 83
Sziasztok!

A 14/2002. (II. 26.) KöViM-EüM együttes rendeletet áttanulmányoztam, de maradtak kérdéseim: a légiutaskísérőknek melyik eü-i osztályba kell tartozniuk, és a lézeres szemműtét és egy kicsi retina-vékonyodás egy tűszúrásnyi helyen kizáró ok-e? Tud valaki válaszolni erre?... Amúgy semmi más elváltozás, tökéletes a műtét eredménye, több, mint 3 éves, nincs tompalátás, sem színvakság, semmi más elváltozás, csak a kis retina-hiba...

Köszi előre is!
imi94 Creative Commons License 2009.07.18 0 0 82
Jó napot!Ha gazdasági pilóta szeretne valaki lenni ,akkor az baj lenne ,ha szemüvege és lyukas foga van?Az egyik ismerősöm tudni szeretné ,de fél attól ,hogy milyen választ kap?
Soaringpilot Creative Commons License 2008.07.30 0 0 81

Szia!

 

Budapesten a Merényi kórházban sokkal jobban megéri, egy délelőtt alatt megvan az összes vizsgálat, vissza se kell menni, és házhoz küldik a papírt. Ráadásul úgy tudom, a vitorla orvosi mostmár nem olyan drága mint a hivatásos, és január óta a vizitdíjat is eltörölték:) Poént félretéve, a merényi kórházban szerintem sokkal kényelmesebb megcsináltatni.

Előzmény: BudaiG (80)
BudaiG Creative Commons License 2008.01.24 0 0 80

Sziasztok!

 

Elkezdtem életem első reporvosiját.(2. osztály.)Azon kívül, hogy az orvosok nagyon kedvesek, amikor meghallják, "repülős" leszek, több pozitív dolgot nem lehet elmondani a vizsgálatokról. A legtöbb meglepetés a költségekkel kapcsolatos. Arra számítottam, hogy az 1. alkalom 12000 Ft. Nekem ezt mondták. Első meglepetés: minden vizsgálatért vizitdíj.Ki lehet bírni, de bosszantó. Szemészet még 1000, fül orr gégészet 2700 Ft. Aztán kiderül, a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak is kell fizetni: 7900 Ft-t. Szóval valójában az egész nem 12000 Ft, hanem  kb 24000 Ft. Persze én vagyok a naív, számíthattam volna erre. A másik, hogy az egész négy napig tartott.(még most sincs kész teljesen...)Itt minden vidéki nyugalomban(lassúsággal) zajlik.  A reporvos csak délig rendel, nehogy leadhassam az eredményeket, inkább menjek vissza jövőhéten. Meg sok apró dolog, ami miatt nem haladnak a vizsgálatok.

A vitorlázórepülő jelölteknek sok türelmet kívánok a reporvosihoz!

 

Üdv

SZ.GY. Creative Commons License 2007.07.20 0 0 79
SZERETNÉL VADÁSZPILÓTA LENNI?

 

Ha még nem vagy 22 éves, idén nem jelentkeztél, vagy nem vettek fel sehova, akkor PÓTFELVÉTELIZZ A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA  közlekedésmérnöki szak, légiközlekedési hajózó szakirányára. Fontos, hogy makkegészséges legyél, mert csak akkor felelsz meg a kecskeméti repülőorvosi vizsgálaton.

 

Költségtérítéses polgári pilótaképzésre is van pótjelentkezési lehetőség!

 

Bővebb információ: 06-30-407 4932

Piett admirális Creative Commons License 2007.07.04 0 0 78

Ahogy én értelmeztem, ez arról szól, hogy tök mindegy, hogy van-e másodosztályúd vagy sem. Elmész elsőosztályúra, mint azok akik először mennek és kész. Szerintem semmit nem számolnak be.

Előzmény: rolsky (77)
rolsky Creative Commons License 2007.06.04 0 0 77
Sztem totál új vizsgálatokat fognak csinálni, mert felminősítésről még nem hallottam, csak visszaminősítésről. S 1. osztályú orvosi 1 évig jó, míg a 2. akár 5-ig is, így a vizsgálatok is elévülnek.
viktorh Creative Commons License 2007.06.02 0 0 76

Sziasztok,

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy a II. osztályú orvosi I. osztályúvá történő cseréje során minden vizsgálatot elvégeznek-e, vagy pedig a korábbi eredményeket (pl. EKG) is figyelembe véve pár vizsgálattal kevesebbre számíthatok?

 

Előre is köszönöm!

ereach Creative Commons License 2007.04.03 0 0 75

Hogy én erre az NFTC-s honlapra mért is nem gondoltam nem tudom...

Köszi ;)

Előzmény: BJani (74)
BJani Creative Commons License 2007.04.03 0 0 74
Előzmény: ereach (73)
ereach Creative Commons License 2007.04.02 0 0 73

Halihó!

 

Engem az érdekelne, hogy volt-e valaki a kecskeméti reporvosin?

És ha igen, akkor megosztaná-e a tapasztalatait, ugyanis nemsokára megyek és fogalmam sincs, hogy mire számítsak.

Na nem az érdekel, hogy 3 nap, meg 10ből 2nek sikerül, hanem a tényleges, hogy milyen vizsgálatok vannak esetleg mire lehet figyelni. Gyáli úti 1es orvosim az van, szal nem vok teljesen hülye a témában. Meg ha jól hallottam van vmi fizikai állapotfelmérő is... Tud vki valamit??

Köszi

Soaringpilot Creative Commons License 2007.03.07 0 0 72
Megkaptam a választ, mégpegid Pesten a Gyáli úton. A válasz egy I. osztályú repülőorvosi minősítés:DDDD
Előzmény: Soaringpilot (71)
Soaringpilot Creative Commons License 2007.02.28 0 0 71

Sejtem hogy ez a rész az (amit kékkel kiemeltél), de a heterophoria, hiperforia stb... kifejezések jelentését ettől függetlenül még mindig nem tudom...

Előzmény: babydevil (70)
babydevil Creative Commons License 2007.02.28 0 0 70
1) Az 1. Egészségügyi Osztály követelményei

a) Távoli látóélesség: A távoli látóélesség mindkét szemen külön-külön, legalább 6/9 (0.7) legyen, korrekcióval vagy anélkül, és a két szemes látóélesség legalább 6/6 (1.0) legyen [lásd: 17. (1) h) pont]. A korrekció nélküli látóélességre nincs küszöbérték.

b) Fénytörés: A fénytörési hiba a dioptriában kifejezett érték, mely jelzi az emmetrópiától való eltérést a legnagyobb ametróp meridiánon. A fénytörést az általánosan elfogadott módszerrel kell mérni [lásd: 17. (4) a) pont]. A vizsgált személy, a fénytörési hibát tekintve, a következő követelmények teljesülése esetén alkalmas:

1. Az első vizsgálat alkalmával a fénytörési hiba nem lehet nagyobb mint 3 dioptria.

2. Az orvosi minősítést megújító/meghosszabbító vizsgálatok alkalmával, amennyiben a vizsgált személy repülési szakmai szempontból sikeres vizsgákat tett, az AMS mérlegelheti az alkalmasságot +5/-8 D fénytörési hiba esetén [lásd: 17. (4) b) 1. pont].

3. Astigmia esetén, annak értéke nem haladhatja meg a 2.0 dioptriát.

4. A két szem közötti refrakciós hiba (anisometropia) nem haladhatja meg a 2.0 dioptriát.

5. A presbiópia változását minden repülőorvosi vizsgálat alkalmával ellenőrizni kell.

6. A vizsgált személynek szemüveggel vagy anélkül olvasni kell tudni 30-50 cm-ről az N5 (vagy annak megfelelő) méretű írásjeleket, az N14 (vagy annak megfelelő) méretű írásjeleket 100 cm távolságról [lásd: 17. (1) h) pont].

c) A kétszemes látás jelentős zavara esetén a vizsgált személy nem alkalmas. A térlátás vizsgálata nem kötelező [lásd: 17. (4) c) pont].

d) Kettőslátás esetén a vizsgált személy nem alkalmas.

e) A normálistól eltérő konvergencia kizáró ok [lásd: 17. (4) d) pont].

f) A szemizmok együttműködési zavara esetén (heterophoria) a vizsgált személy nem alkalmas, amennyiben a foria mértéke meghaladja a következő értékeket:

1. 1.0 dioptria hiperforia/6 m-en vizsgálva,

2. 6.0 dioptria esoforia/6 m-en vizsgálva,

3. 8.0 dioptria exoforia/6 m-en vizsgálva,

4. 1.0 dioptria hiperforia/33 cm-en vizsgálva,

5. 6.0 dioptria esoforia/33 cm-en vizsgálva,

6. 12.0 dioptria exoforia/33 cm-en vizsgálva.

Kivételt képeznek azok az esetek, amikor a fúziós készség megakadályozza az asztenopiát és kettőslátást.

g) Beszűkült látótér esetén a vizsgált személy nem alkalmas [lásd: 18. (4) c) pont].

h) A látóélesség korrekciója

1. Amennyiben a megfelelő látóélesség csak korrekcióval érhető el, a szemüvegnek/kontaktlencsének optimális látóélességet kell biztosítania és alkalmasnak kell lennie a szakszolgálati feladatok ellátására.

2. A korrekciós lencsének minden távolságra megfelelő látóélességet kell biztosítania. Egy szemüveg használatával teljesíteni kell tudni mindhárom távolság látóélesség követelményeit.

3. A 2. pont követelményeinek megfelelő tartalék szemüveg készenlétben tartása szükséges a szakszolgálati feladatok végzése során.

(2) A 2. Egészségügyi Osztály követelményei

a) Távoli látóélesség: A távoli látóélesség mindkét szemen külön-külön, legalább 6/12 (0.5) legyen, korrekcióval vagy anélkül, és a kétszemes látóélesség legalább 6/6 (1.0) legyen [lásd: 17. (2) f) pont]. A korrekció nélküli látóélességre nincs küszöbérték.

b) Fénytörés: A fénytörési hiba az a dioptriában kifejezett érték, mely jelzi az emmetrópiától való eltérést a legnagyobb ametróp meridiánon. A fénytörést az általánosan elfogadott módszerrel kell mérni [lásd: 17. (4) a) pont]. A vizsgált személy a fénytörési hibát tekintve, a következő követelmények teljesülése esetén alkalmas:

1. Az első vizsgálat alkalmával a fénytörési hiba nem lehet nagyobb mint 5 dioptria.

2. Az orvosi minősítést megújító/meghosszabbító vizsgálatok alkalmával, amennyiben a vizsgált személy repülési szakmai szempontból sikeres vizsgákat tett, az AMS mérlegelheti az alkalmasságot +5/-8 D fénytörési hiba esetén [lásd: 17. (4) b) 2. pont].

3. Tompalátás esetén, a tompalátó szemen legalább 6/18 (0.33) látóélesség szükséges, és csak akkor mérlegelhető az alkalmasság, ha a másik látóélesség legalább 6/6 (1.0).

4. Astigmia esetén annak értéke nem haladhatja meg a 3.0 dioptriát.

5. A két szem közötti refrakciós hiba (anisometropia) nem haladhatja meg a 3.0 dioptriát.

6. A presbiopia változását minden repülőorvosi vizsgálat alkalmával ellenőrizni kell.

7. A vizsgált személynek szemüveggel vagy anélkül olvasni kell tudni 30-50 cm-ről az NS (vagy annak megfelelő) írásjeleket és 100 cm-ről az N14 (vagy annak megfelelő) méretű írásjeleket [lásd: 17. (2) f) pont].

c) A kétszemes látás jelentős zavara esetén a vizsgált személy nem alkalmas. A térlátás vizsgálat nem kötelező [lásd: 17. (4) c) pont].

d) Kettőslátás esetén a vizsgált személy nem alkalmas.

e) A normálistól eltérő látótér esetén a vizsgált személy nem alkalmas [lásd: 17. (4) c) pont].

f) A látóélesség korrekciója:

1. Amennyiben a megfelelő látóélesség csak korrekcióval érhető el, a szemüvegnek/kontaktlencsének optimális látóélességet kell biztosítania, és alkalmasnak kell lennie a szakszolgálati feladatok ellátására.

2. A korrekciós lencsének minden távolságra megfelelő látóélességet kell biztosítania. Egy szemüveg használatával teljesíteni kell tudni mindhárom távolság látóélesség követelményeit.

3. A 2. pont követelményeinek megfelelő tartalék szemüveg készenlétben tartása szükséges a szakszolgálati feladatok végzése során.

Előzmény: Soaringpilot (69)
Soaringpilot Creative Commons License 2007.02.28 0 0 69
Hidd el ezt néztem meg először, de a sok rohadt szakkifejezés miatt nem értek belőle semmit. A szemészeti követelmények között pl. nem találtam olyat hogy szemtengelyferdülés, pedig biztos van, csak éppen olyan nyelven amit csak az orvosok értenek...
Előzmény: Plébános (68)
Plébános Creative Commons License 2007.02.27 0 0 68
Soaringpilot Creative Commons License 2007.02.26 0 0 67

Sziasztok!

 

Március 7-ére kaptam időpontot a Gyáli útra, első osztályú repülőorvosi vizsgálatra. Meg tudja valaki mondani, hogy egy kis szemtengelyferdülés gondot jelent-e az első kategóriában? Kettes kategóriám már két éve van.

 

Köszi!

The EMPEROR Creative Commons License 2007.02.17 0 0 66
Akkor megnyugodtam,nem vagyok 1edül:)
Előzmény: Horvath Akos (65)
Horvath Akos Creative Commons License 2007.02.17 0 0 65

Hello!

 

Én hajszál pontosan ebbe a korlátozásba esem!:D

Vagyis inkább :((((

Üdv!

Ákos

BJani Creative Commons License 2007.02.16 0 0 64
Jól
Előzmény: The EMPEROR (63)
The EMPEROR Creative Commons License 2007.02.16 0 0 63
Helló!
A jogszabályból:
"A nem színbiztos személyt az AMS a következő korlátozással minősítheti alkalmasnak: Repülést kizárólag a JAA tagállamainak légterében nappal és VFR körülmények között hajthat végre"
Jól tippelek,hogy ebbe belefér a vitorlázórepülés?
Köszi
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.24 0 0 62
Sziasztok. Tegnap voltam reporvosin, akinek van kérdése írjon, mert még friss az élmény :)
NagyBandi Creative Commons License 2006.05.28 0 0 61
Köszi szépen a választ!
Előzmény: micimedve (60)
micimedve Creative Commons License 2006.05.25 0 0 60

Szia!

A reporvosin (a ketteshez legalább is) azt nézik, hogy a babost, meg a táblát el tudod olvasni , vagy nem. Jobb, ha el tudod!

Előzmény: NagyBandi (59)
NagyBandi Creative Commons License 2006.05.24 0 0 59
Sziasztok!

Sajnos új szemüveget kell csináltatnom (a mostani már 6-7 éves, és azóta romlott a szemem :( ), és az lenne a kérdésem, hogy a reporvosi vizsgálatra már a jó szemüveggel kell-e mennem, vagy az is elég, ha ott felír egyet, amivel jól látok. Csak mert nincs sok kedvem (meg főleg időm) elmenni előtte is szemészhez, ha már ott úgyis megvizsgál egy.

Kösz

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!