Ki mondta, hogy jó? De a toborzó apparátusnak megvan vele a munkaköre :-)
Ad abszurdum, a most Kanadában levő csapatban van olyan, aki pár éve megkapta a vadászpilótai vagy helikopterpilótai(?) kiképzést, felavatták majd lapátra tették, mert nem volt számára hely az állománytáblában.
Mondjuk egy bizonyos életkor felett vannak olyanok, akikre érvényes az "öreg kutya nem tanul új kunsztot" effektus. De a most beiskolázott évi 5-10 növendék a fiatalabb aktív pilóta korosztályból is kikerülne.
Azért raktam be hogy megtaláljam később is..... (szörfölés közbe találtam és nem bíztos hogy megin megtalálnám) szerintem az ég világon senkit nem zavar egy haldokló topikban.
A valóságban eladásra szánják a gépeket, de svédhonban is van hiteles ellenzéki sajtó. A magyar meg ellenőrzés nélkül veszi át a valótlan információkat.
Hát nem tudom. Sztem ha nem kell nekik, le kéne konzerválni és/vagy alkatrésznek felhasználni. Akár még az eladást is megpróbálhatnák, elvégre is ez a svéd ötödikgenerációs szuper csodavadász amely mérföldekkel jobb mint az F-16... Haha. :))
A Gripen le és fel tud szállni a mezőre/ről, mint a Mig?
A svéd autópályáknak (meg autóutaknak, és úgy általában), bizonyos távonként van olyan szakasza (hossz, szélesség, stb.), hogy repülőt le lehessen rá tenni. Ez náluk szempont volt :-O
Elvileg repkedniük kéne, mert ha jól tudom van valami NATO szabályzat, hogy biza egy tagállap harci pilótájánka évi X órát levegőben kell töltenie. Vagy mi erre magas ívben ballisztikusan?
Egyébként szerintem a Griffeket szeretni fogják a NATO gyakorlatokon, végre valami más, valami szokatla. Biztos sokat lesznek a srácok agresszor századokban.
van itt, aki jobban tudja, mint én. Mindenestre elvi dolog az egész, nem fogjuk a gripent még betonról sem eleget használni ha marad az eddigi gyakorlat...
Ne haragudj, nem kételkedni akarok, csak eddig mindenkitől az ellenkezőjét hallottam. Ez biztos, hogy a 29 nem tudta, vagy csak nálunk nem alkalmazták?
Nem tud. De azt a MiG-29 sem tudta. A 21 elvileg igen, azzal csinálták is, de csak kivételesen, mert azért nem tesz jót a gépnek. De Magyarországon jelenleg van elég reptér. Pápa, Taszár, Börgönd, Tököl, meg egy valag volt szovjet még...
Valahogy nonszensznek tartom ezt az 1 repteres megoldást, ne adj isten de ez tmég talán egy tucat RPG-vel is el lehetne intézni.
Azért ha fennforgás van, akkor a gépek nem szoktak egy helyben maradni. Mind a hat üzemképes gépünknek jut külön reptér az országban. A gond azokkal lehet, amiknek a felszállásához nemzetközi szerződés és hat hónap kellene :-)
Remélem a civil célra használt ex-katonai repterek térképét, eljáráspapírjait nem selejtezték. Debrecenbe szoktak benézni az Albák, de előfordult már 29-es is. Persze leszállásra még nem vetemedtek :-)
Szerinted elég lenne 2 század? Szerintem 3 kéne legálább, Kecsó, Pápa, Taszár. De ha kettő lenne akkor is tudnék nyugodtan aludni ;) Valahogy nonszensznek tartom ezt az 1 repteres megoldást, ne adj isten de ez tmég talán egy tucat RPG-vel is el lehetne intézni. Ha más nem annyira, hogy 10 percet késsen a készültésgi géppár (vagy nálunk az is csak szólóban megy) amig ideszuttyognak a határ túloldaláról a csapásmérő gépek amik bunkerrombolókkal, netán kazettás bombákkal szétverik a betont :( Ha jól számolom akkor ez 1 millió dollár alatt kivitlezhető lenne. Persze ott lennének a hősises KUB "ütegeink" akik azt se tudják mi a cifrangos történik, mert a mai zavaró berendezésekkel nem igaán veszik fel a harcot szegénykék. Ekkor jönnének a csúcsra járatptt Mistraljaink, amik mint utólag kiderült még se szarok, csak tudni kell mikor, hol meg milyen gombokat kell nyomogatni (mert ugye éles gyakorlatok csak elvétve, mer az drága)
Tényleg Pápával mi van, felújították NATO forrásból? Végeznek áttelepülési gyakorlatokat vagy valami hasonló mókát?