Ide várok mindenkit, aki a MÁV-nál szeretne dolgozni, de sok mindent még nem tud, vagy aki a képzésben dolgozik, aki megváltoztatná a vasúti képzést, ... . Legyen szó akár a Széchenyi egyetem közlekmérnöki karáról, akár bármely más vasúti oktatási intézményről
Ezt gondolom viccből írtad!! Vagyis lehet, hogy igazad van, bemehet rajta bárki, de a képzésekre nem iskolázzák be.
Ellenben ha úgy gondolod, hogy mindenki mehet a képzésekre is akkor tévedsz!
Próbálj meg a keleti országrészben a vasúton (mondjuk a trakciónál) dolgozni, majd rávenni a főnöködet, hogy küldjön el a tisztképzőre. Rögtön kiderül, hogy nem is olyan egyszerű a dolog!!!!!
No persze, ha megfelelő hátszeled van akkor mehet a dolog! Sőt diplomás embereket is beelőzhetsz a felfelé törekedésben, mivel a nem tudom milyen tisztképző sokszor többet jelent a vasúton mint egy nagy múltú, jó nevű főiskola/egyetem.
Pontosan.A múlthéten voltam Istvántelken (volt sulim) és ott az egyik volt tanárnőm ajánlott egy állást:naplozó forg.szolg.tevőt kerestek Soroksárra.Nevet,telefonszámot megadta a tanárnő és vasúti telon fel is hívtam az illetőt elmondtam óhajom sohajomat is és erre közli,hogy ők olyan embert keresek aki már a vasúton belül van.Elmondása szerint lényegtelen,hogy mi az illető,pénztáros v. WC pucoló a lényeg,hogy vasúton belül legyen,mert aki már bent van azt nem kell sokáig átképezni,mint egy külsöst,mert végül kiderült,hogy nekik ez az ember 2 héten belül kell.Szóval amit Törzsgyökeres szentesi is mondott ,ez sajnos így van.Most akik bent vannak a vasútnál azokat képzik át.
Mi is volt a kérdés? kicsit elkeveredtem... :-( Ha az MSc-ről van szó, az valóban lesz, de egyenlőre az elég átfogó és nem vasutas MSc, ha nem olyan szaktalan közlekedési szakember MSc van tervbe. pl. az építősöknél településmérnök jellegű az MSc terv, de ez még a jövő zenéje...
Egy váltókezelőből nehezen hiszem el , hogy vha is más lehessen a MÁV-nál.
Kapásból több példát tudok mondani igen magas beosztásba került olyan dolgozókról, akiket egykoron váltókezelői beosztásban is volt szerencsém ismerni.
Pontosan az ellenkezője igaz. Egy váltókezelőből nehezen hiszem el , hogy vha is más lehessen a MÁV-nál. És lehet neki bármilyen iskolája. Kivülről lényegesen könyebb magasabb beosztást elérni , mint belsősként felmászni.Mondjuk ez nem csak a vasútra igaz...
Őőő, igen, azaz nem biztos hogy csak a beosztás számít. Mert ha nekem van egy kötöttpályára szakosodott közlekmérnöki diplomám, akkor nemigen hiszem, hogy máshova azzal felvennének (max a GYSEVhez, esetleg talán a BKV). De ha a MÁV-nak nem kell közlekmérnök, de pont kell mondjuk váltókezelő, akkor nekem az jobban jöhet, mert ha bekerültem, már csak könnyebben feltornázhatom magam. Vagy nem? Persze, azért nem szeretnék váltókezelő lenni minimálbéren... ;-).
Mr.Frog lesz a mi emberünk, ő többet tud. Engem az érdekelne amúgy mi áll a legközelebb a városi közlekedéshez. Igen ott tanulok, bár a szakosodástól még messze vagyok..
Egyre emlékszem, de emlékezetem szerint mintha többet is terveznének, ami további közlekmérnöki tananyagot is, de némi járműgépészeti anyagot is tartalmaz majd. Ez maradt meg, aztán... . Ha jl sejtem, ott tanulsz, érdeklődj utána szerintem... ;-). Valaki főguru biztosan meg tudja mondani, hogy lesz-e, és ha igen, akkor milyen.