Keresés

Részletes keresés

Laslie1 Creative Commons License 2012.10.13 0 0 165

Szewasztok fórumlakók.

 

Nem találtam jobb topicot a kérdésemnek, így hát itt teszem fel.

Kérlek szakértsétek meg a kérdést.

 

A pedál menetekről lenne szó.

Ja, elöljáróban annyit, hogy esztergálással foglalkozom és sokszor megkeresnek a kétkerekesek, hogy xarrá ment a hajtókarban a menet, csináljak bele valami perselyt, hogy újra vissza lehessen tenni az eredeti pedált.

Többféle módot kipróbáltam a persely rögzítésére és az egyik megoldás kiemelkedően jól teljesített a próbák során.

 

Aztán arra gondoltam, hogy nekiállok kicsit nagyobb publicitással az ilyen sérült hajtókarok javításának.

 

Szóval a kérdésem:

 

Milyen pedál menetet ismertek még a felsoroltakon kívül:

 

BSC 9/16 - 20   (angol szabvány)

UNF 1/2 - 20     (amerikai szabvány)

M14x1,25         (ISO szabvány)

 

 

Itt a BSC 9/16-nál van egy kis keveredés, mert találtam én már a 20 menet/coll emelkedéstől eltérő,  26 menet/coll menetet is a szabványban.

 

Ha valamit nem jól írtam, csak javítsatok ki bátran.

 

Köszi

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.16 0 0 164
Az élmény a különbség.
Előzmény: karbonhívő (163)
karbonhívő Creative Commons License 2007.08.16 0 0 163
A válasz engem is érdekelne, mert szerintem semmi.
Mert hát mi különbség van egy Trabant és egy Merdzsó között. Hásemmi. Mindkettő autó, négy kereke van, bele lehet ülni, brümmög valami motor elöl, oszt arra megy amerre a kormányt tekerem. Mindkettővel ugyanúgy le tudok menni Csokonyavisnyóra meg vissza. Hánem? Háde! Hátakkómeg?
Mintahogy nincs különbség Michael Schumacher meg Bodobács Béla rokkantnyugdíjas között sem. Ugyanazt csinálják, mindketten sofőrök. Schumacher egy Ferrarit, Bodobács Béla rokkantnyugdíjas meg egy hycomat Trabantot vezet. Hánemmindegy? Háde! Hátakkomeg?
Előzmény: tzsolti87 (147)
zmagix Creative Commons License 2007.08.16 0 0 161
Köszi a segítséget, de rendeltem a neten 2 kart, cseréltem és jó lett. Emelett vettem egy vadi új Trek 3900-at. Woodland jó helyben járogatni meg a hegyre. Az új pedig komolyabb távokra.
Előzmény: Törölt nick (160)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.15 0 0 160

Kedves Zmagix.

Az se lehetetlen, hogy a bowden (100HUF) csere is elég. Így messziről, látatlanban igen nehéz "dagnózist" felállítani, de szerintem valamelyik bowden ház adta meg magát. Amennyiben lemezváltóval van szerelve, bármi előfordulhat. Mostanában valahogy rengeteg fúrmányosan szerelt gép került elő.

 

Javaslat.

Végig kell nézni az áttátelt a kapcsolótól a váltóig.

A váltót kézzel megmozgatni

A kapcsolóval kapcsolgatni

 

A mennyiben a kapcsoló mozgására valameik ház megroggyan (harmonikázni kezd): csere

 

Általában,  max két évente illik az összes bowdent és házat kicserélni.

Az egész bowdwen(darabra)+ház(méterre)+kupak kb 1000HUF.

Általában jót tesz egy átzsírozás, alkatrészek átmosása, stb...

Neki lehet állni otthon is, mert csak egy 9-es (tényleg) és egy kombifogó elég. Ám már a bowdenek méretrevágásakor akadályba ütközünk. nembeszélve arról, hogy az egyszerűbb váltókat beállítani művészet. Nagy gyakorlat kell hozzá.

Csak azt tudom javasolni, el kell vinni a WOODSLANS-t a közeli szervízbe egy generálra. (Zsírozás, centír, váltóállítás) és jobb lesz mint az új.

Előzmény: zmagix (157)
zmagix Creative Commons License 2007.05.06 0 0 159
Következő a problémám: van ez az ősrégi computerem, de a papírját elveszettem. Nem tudja valaki véletlen, hogy a gumi méret/kalibráció dolog az hogy megy? Van valami általános képlet esetleg erre? Azt tudom, hogy 26x1.75-ös esetében C 2030 kellett neki. Nem akarok újabbat venni, ezt nagyon megszoktam, de jó lenne másik bicajhoz is használni.
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.06 0 0 158
Van egy ötletem! Most, hogy az összes ilyen reklámcég behalt, csináljunk egy sajátot! Legyen a neve "Il Biciklo". :) A dolog lényege, hogy csináltassunk egy halom ilyen alumínium cuccot, vegyünk rá embereket, hogy tegyék fel a bringájukra, majd ezt próbáljuk meg eladni reklámfelületként cégeknek!

 

Feltételek és üzleti terv:

 

1. komoly regisztrációs díj.

2. havi x km tekerés vállalása, havi pénz ellenében. A fizetést szerződés szerint 5 évre felfüggeszthetjük.

3. bringás lányok esetében a havi pénzt megemelnénk, mert több tekintetet vonzanak.

4. havi szemlekor össze kell állnia a reklámbringás tagoknak bringaemelésre a Hősök terén, pl szponzor logoját kiadva, ahová médiát, bulit szerveznénk helyfoglalási díj mellett. A show keretében a legszorgosabb tagokat jutalmazzuk, pl. devecseri ingyenbringával.

Előzmény: gregi91 (153)
zmagix Creative Commons License 2007.05.06 0 0 157
Tisztelt szakik,

Van egy öreg WOODLANS-om, az a bajom vele, hogy akár az első, akár a hátsó váltáskor felviszi ugyan, de nem tartja ott, hanem visszadobja. Sőt néha nem is vált egyik irányban sem.
Elég kicserélni a váltókarokat vagy más baj is lehet?
peter17 Creative Commons License 2007.04.17 0 0 156
Szembeszéllel még érdekesebb:)
mephisoft Creative Commons License 2006.09.26 0 0 155
Oldalszélben érdekes lesz ...
Előzmény: gregi91 (153)
Ricsimo Creative Commons License 2006.09.23 0 0 154

TZsolti!

 

Ugye hülyéskedsz? Ha gondolkoznál tudnád.

De elmondom neked. Az olcsó vacak váz nem állja a nyomást, deformálódik hajladozik amikor igazán nyomod, és nem kisasszony módra kerékpározol.

A kisasszonyról jut eszembe: a váz pontosan úgy csinál mint a kisasszony p-ncija, mikor gazdája megy fel a lépcsőn. El tudod képzelni? .......... Na, akkor érted már!!!

Előzmény: tzsolti87 (147)
gregi91 Creative Commons License 2006.09.15 0 0 153
Hát emberek ma este nagyon nagy dolgot álmodtam, és elhatároztam megcsinálom 1éven belül.
Kezdetek:
Van lent egy elég fos bringa a pincében, nem használja senki, és max 5000ft-ért tudnám eladni, egy kínai szar. 2napja kezdtem el filózni rajta, hogy hülyeségböl csinálok belöle egy buggyant(idegbetegül néz ki) bicót. Úgy terveztem veszek egy nagy alu lapot(vékonyat, hogy ne legyen azért 1.5kg nál több. És a váz belsö részét betömöm vele, hogy ne látszódjon át(tudjátok a felsöcsö, nyeregcsö, és az "alsócsö" közötti háromszöget), azt lefestem az egészet feketére:)

Folytatás:
Ma este vártam egy hozzászólásra, és közben továbbgondoltam az ügyet, meg lehetne oldani igényesebben is, plusz 5-6ezer ft-böl. Nem csak oda--szom azt az alumínium lapot, hanem egy kicsit, formát adok neki(lásd:kép, jobb oldal(keresztmetszet))
Végülis nem olyan nehéz csak valahogy kerítenem kell egy forrasztani(vagyis inkább hegeszteni) tudó embert(pl apám:)) A festés: ez talán a legdrágább rész, mert drága az a nyomi festék(hát matt feketém az már van) Van pár graffitis haverom akik elintéznék a festést pár doboz cigiért(remélem, vagyis 90%) ÉS elég nagy müvészi tehetséggel vannak ellátva.

Esetleg megpróbálom a kerekekkel is ezt csinálni, de a küllök miatt ez már gázosabb. Azttán ledes cuccok.
keresztmetszet
Költségvetés kb 7000Ft. ÉS akkor eleget tehetek a feltünési viszketegségemnek:) De persze igy az amúgyis elég nehéz bringa még nehezebb lenne, de kit érdekel:D
Ezeket persze jövö évre tervezem(nyárra) De addig készülök rá.
Kép(jobb a rajztudásom, de ez cska vázlat)
:D
Gregi Project 2007(tm)



ja és ötleteket várok, vagy kérdést ha vmit nem értesz.
Petifs Creative Commons License 2006.08.23 0 0 152

Megint én vagyok!Ez a legkirályabb pumpa:

pumpaÖtöt taposol rajta és tele a gumi! : )

A váltó az Shimano:

 

váltó  Bicó  Bicó2

anim  váz  ótó
Petifs Creative Commons License 2006.08.21 0 0 151
Na ,szóval itt a bringám!
Bringa
Bringa2
Petifs Creative Commons License 2006.08.16 0 0 150
Peti vagyok.Most csatlakoztam a fórumhoz.
A bringám:
NICKTELEN Creative Commons License 2006.08.12 0 0 149
Hali!

A bringám teljesen empirikus úton épült fel. Egy Schwinn eccerű acélvázas TY szettes bringa volt. Szép lassan csereberélődtek rajta a cuccok. Hátsó agygyal kezdődött, ami már a bp-i utakat sem bírta, így kazettás lett. Aztán elindult egy folyamat :) Mint Kossuth Lajos bicskája, aminek egyszer a pengéjét kellett kicserélni, majd kétszer a nyelét, de az attól még ugyanaz a bicska :). Két váz, két váltó szett, több fék, első villa, nyergek, láncok serege, oldalfalukat vesztett felnik... Több alkalommal járta meg a Bükk Maratont (idei sajna, vagy az időjárást nézve hál'istennek kimaradt), a Caprine Maratont (a kapaszkodásnál az 500 méter az szerintem szintkülönbség ugye nem lehet, mert az a fél Mátra :) , annál kevesebb meg tényleg ne alkalmas dicsekvésre). Most egy strapabíró bringa lett belőle, ami nem igazán a top alkatrészetkből került kialakításra, mert az igény nem az volt eredetileg. A városi használattól, a meredek lejtőn át, a reggeli munkába járáson keresztül, a figyelmetlen autósokkal való koccokat is ki kell bírnia.

Így lett egy Mali Boa váz, SR Suntour ULR villa, FSA Orbit kormánycsapágy, Alivio hajtómű, hasonló első-, é Sram X7-es hátsó váltó, fogsor és grip váltókarok, Shimano vízzárt agyak, Remerx és Sunn felni, Hayes első tárcsa- (bowdenes), Vuelta hátsó V-fék Hayes karokkal, Continental Double Fighter (város) és Maxxis TT Gumik (terep), Wellgo egyoldalas patent pedál.

Messze a csúcsgépektől. De sosem kapkodtam. Szar alkatrészt olcsón, jót drágán bármikor be lehet szerezni. Erősen figyeltem a leértékeléseket, és ha valami nagyon megtetszett, akkor megvettem, volt, hogy csak pár hónap után került beépítésre.

Nekem tetszik.
kivi Creative Commons License 2006.07.21 0 0 148
Amitől más egy 25 éves Polski 126 és egy új akármi. Mondjuk Vectra. Például.
Előzmény: tzsolti87 (147)
tzsolti87 Creative Commons License 2006.07.21 0 0 147
Hali!
Mondja már meg nekem valaki hogy mi kerül 150 meg 200 ezer forintba egy vázon? Mindig is érdekelt, hogy mitől más a 400 ezres bringa mint a 15 ezres?
Madspeed Creative Commons License 2005.10.20 0 0 146

TSÁ!

 

HÚÚÚÚ de halódik (vagy halott) a topic. Nah mind1.

 

Kérdés a következő:

                                 Találtam egy bazijó (szerintem) bringát, Specialized P.2-nek híjják és most "olcsón" 220.000-ért (a 260.000 helyett) lehet megkapni. Ezuton kérdezném, hogy ki mit tud milyen bringa is ez, és hogy megéri-e most megvenni, vagy inkább a jövőévit az újdonságokkal (új vázgeometria, sun ditch-witch-ből 2006-ban single track lesz) Várom (lehetőleg hamar) a válaszaitok.

 

Madspeed

robifiu1980 Creative Commons License 2005.08.19 0 0 145

Természetesen én se mindig költöttem 7 számjegyű összegeket bicajokra.

lassan már 10 éve tekerek, de rá kellett jönnöm, hogy boltba járni és komolyan tekerni nem ugyanaz, vagyis nem is egészen azzal a bringával kellene tolni. a hegyre fel nem az igazi egy 15 kilós tökéletlen geometriával rendelkező cuccal tekerni. az sem árt ha a váltó pont úgy megy, ahogy kell. valamint az sem előny ha egy bunny-nal eltörik a szimpla felni, vagy a váz.

csak egyszer kell egy jó (sajna nem lesz olcsó) gépet összerakni, vagy venni, és jó ideig nem kell attól félni hogy melyik ugrásnál törik le valami, majd utána valamely csontja az illetőnek ;)

Előzmény: facsiga36 (140)
robifiu1980 Creative Commons License 2005.08.19 0 0 144

Te azt emlitetted, hogy nem lehet tekerni.

Én pedig azt hogy kell, tehát mégis lehet.

Persze gondolom arról is megfeledkezel, hogy a fogas nem a házunk elött vesz fel.

 

Barbie DH-sok! Őszintén csodállak a humorérézkedért! :) Én becsülöm az igazi DH-sokat a technikai ügyességükért, de szakadok a röhögéstől, amikor a magadfajta a lejtőzést tekerésnek nevezi. De az olyanok mint te, aki még azt az 500 méter is mászásnak tekinti míg eljut a Normafáig..öhöm, ez már vicc, és szánalmas!

 

 1, feltételezem, hogy nem láttad tekerni, így max. a Te garázsba való ereszkedésedet tudod véleményezni (biztos ezen szakadsz a röhögéstől)

 2, asszem számodra a metrikus rendszer ismeretlen fogalom, mert 500 m a fogas tetejétől még nem a Normafa.

Előzmény: Gerison04 (139)
Gerison04 Creative Commons License 2005.08.19 0 0 143
Ismélés a tudás anyja! És hátha valaki nem olvasta azt a topikot! :)
Előzmény: Törölt nick (141)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.18 0 0 142
Ha már a tuningnál tartunk: jövőhéten nekifogok a váz átfényezésének. True Temper vázam van, de nem tudom, hogy ez valójában az alunak vagy az acélnak valami ötvözete? Hallottam már mindkét verziót ugyanis :-)

- cyrex -
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.18 0 0 141
Ez a dh-s téma uncsi, egyszer már ledarálták szóról szóra ugyanezt a fogas fórumban.

- cyrex -
Előzmény: Gerison04 (139)
facsiga36 Creative Commons License 2005.08.18 0 0 140
Normál használatra szerintem is megfelelő lehet egy olcsó, rendszeresen karbantartott bicaj.
Egy amerikai fickó egy több, mint 3000 km-es túrát tett megy egy Schwinn Sidewinderrel. Ez egy 140 dolcsis bicikli, acél váz, shimano ty alkatrészek, szóval alsókategóriás (persze itt ugyanez drágább lenne, gondolom kb 40000 ft).
Itt olvasható a túraleírása: http://www.crazyguyonabike.com/journal/?o=aw&doc_id=858&v=8j

Én is éveken keresztül tekertem egy acélvázas, shimano ty-os mtb-vel, és nem volt komolyabb gondom vele. Mondjuk nem is használtam durva terepen, és 95%-ban aszfalton mentem vele.

Más kérdés, hogy Madspeed ugrálásra használja a biciklijét, és saját maga is beszámolt arról, hogy ettől szarrá ment. Tehát ha Madspeed szerint a biciklijének a funkciója az, hogy ugráljon vele, akkor a hausere sajnos tényleg nem tekinthető használható kerékpárnak.
Előzmény: Gerison04 (137)
Gerison04 Creative Commons License 2005.08.18 0 0 139

(amúgy nem árulok el nagy titkot, ha közlöm: a fogas nem visz fel teljesen, ergo tekerni kell még egy kicsit)

 

Ja, hogy azt nevezed tekerésnek, ami a fogastól a Normafáig nyomtok??? :))))))))) Nos én azt értettem "feltekerés" alatt, hogy fogas nélkül sem jelent gondot felmenni.

 

 

Amúgy nemtom miért nem tudsz egy ilyennel tekerni, lefelé félsz, vagy mi a baj?

 

Barbie DH-sok! Őszintén csodállak a humorérézkedért! :) Én becsülöm az igazi DH-sokat a technikai ügyességükért, de szakadok a röhögéstől, amikor a magadfajta a lejtőzést tekerésnek nevezi. De az olyanok mint te, aki még azt az 500 méter is mászásnak tekinti míg eljut a Normafáig..öhöm, ez már vicc, és szánalmas!

 

Előzmény: robifiu1980 (133)
robifiu1980 Creative Commons License 2005.08.18 0 0 138

nem igazán osztom két nicken.

Egyénként van egy Caldera-m is :D

Előzmény: kivi (136)
Gerison04 Creative Commons License 2005.08.18 0 0 137

Attól függ mire használod. Van a családba egy Hauser Winner merevfaru monti. Célja, hogy túrázzon vele az ember, sok csomaggal, sátrazzon, menjen vele az ember. Nem állítom, hogy versenyre való CC, vagy DH szörny, hanem egy megbízható, jó monti, túrázóknak.

 

A miénk jól meg van csinálva, mert nem a márkán múlik, hogy zörög, vagy kattog-e, hanem, hogy karban van-e tartva.

Tudni kell, hogy mire akarsz gépet, és annak megfelelően kell választani.

 

 

Előzmény: Törölt nick (132)
kivi Creative Commons License 2005.08.17 0 0 136
Ennyire kretén vagy, hogy már két nicken is osztod az észt? Vagy mindkettők ugyanazt a Stinkyt használja? Nem futja másikra? :-P
Előzmény: robifiu1980 (133)
Madspeed Creative Commons License 2005.08.17 0 0 135

TSÁ!

 

Tulajdomképpen, a Hauserem az addig nagyon király volt amíg nem ültem jobb bringán, csak rosszabbon ültem addig. Tehát addig eszembe se jutott jobb után nézni, aztán összecsuktam. Mindezek után uzsgyi kellett új váz, na dee nemáhogy normális árát attam volna ki érte, neeeeeeeem, inkább vettem egy használtat aminek erős volt a váza, majd első menetben hazavágtam a hátsó telszkópot, majd utána egy tonna belsőt, majd egy gumit, ezek után a hátsó kerékről már csak a felni maradt vissza, azt is sikeresen megöltem, és most épp az első telóm akar meghalni, Megoldás? Új bringa, ne de ezt már nem bízom a véletlenre így tehát mindenhol körülnéztem, információt gyűjtöttem ennek végeredményekképen egy komoly bringát fogok venni amihez még kb egy évet melózok, így lesz Pénzem egy UMF Hardy 1-re. Ami szerintem egy komoly és megbízható bringa, és mások is ezt mondják. Tudom most mindjárt mondanád, hogy "de a fejcső!!!", de nem a fejcső a tavalyin volt gyenge!

 

Madspeed

Előzmény: Rooger Preed (134)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!