Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Carach Creative Commons License 2013.03.15 0 0 28

Sziasztok!

A diplomamunkámat a Chrysler és a Fiat egyesüléséről irom, és egy kérdőivet állitottam össze aminek a kitöltése hatalmas segitségemre lenne a diplomamunához. A kérdőiv kitöltése mindöszze 1 percet vesz igénybe, és igen-nem válaszokból áll. Kérlek benneteket ha van egy szabad percetek töltsétek ki, nagyon megköszönném!

 

Itt van hozzá a link:  http://www.surveymonkey.com/s/8JSD7V3

 

Előre is köszönöm mindenkinek aki kitöltötte!

András99 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 27

A Fiat nagyon komolyan gondolja, hogy meghódítja Észak-Amerikát, és ennek érdekében fájdalmas döntéseket sem restek meghozni. Mivel most nagy divat a villanyautó, készítettek egyet rohammunkában az egyetlen, az Egyesült Államokban kapható modelljükből, az 500-asból

Gumipark Gumiszervízbe viszi az autóját, akár nyári gumi felrakásra, a munka ideje alatt odafönn hasznosan töltheti el idejét.

Boróka12 Creative Commons License 2000.04.08 0 0 26
Nem szeretnék nagyon offolni, ezért gyere át inkább az amerikai topicba.
Előzmény: sansalvador (25)
sansalvador Creative Commons License 2000.04.07 0 0 25
Boróka! Igy hajnali négy felé közeledvén asszem meglátogatom az asszony melletti fekhelyemet, köszi a beszélgetést! Csao legközelebbig!

Még vmi! Szerettem volna tőled megkérdezni hogy mi a véleményed a Cadillac Eldorado vagy Seville (ugyanaz nem?) Coupe-ról? (4.6, V8, 32V) Baromira tetszik és szeretném tudni milyen valójában, tapasztalat (ha van), ára, esetleg 1-2 évesen is, (persze kint az USAban), stb. - nagyon győzköd a tudat hogy egy ilyen tetszene nekem! Előre is köszi! Csao...
off

Előzmény: Boróka12 (24)
Boróka12 Creative Commons License 2000.04.07 0 0 24
:-)))))

"Ledolgozza napi 8 óráját, megirja a Mercit magasztaló cikket, közben megeszi a mama által becsomagolt fasirozottas zsemléjét a kovászos uborkával, aztán beül a Golf kettesébe és hazaszáguld!"

Ez így van, kb. ennyi történik. Ezek a szerencsétlenek jószerivel még csak autót sem kapnak a kezükbe. Nézd meg a német-japán topicot: úgy ítélik oda a képzeletbeli első díjat a BMW-nek, hogy vezették volna... Kell ennél több?

Előzmény: sansalvador (23)
sansalvador Creative Commons License 2000.04.07 0 0 23
Igen, ez igy van. Mellesleg ha a Mercedes szupersikeres autói tényleg olyan sikeresek lettek volna akkor nem hiszem hogy házasságra lépett volna a Chrysler-ral.
Egyébként az új C-t nagyon magasztalják! Igy irják: " A C-osztály valóságos telekommonikációs és elektronikai időutazás - a jövőbe." Hát ez olyan király ahogy leirják, :-)) röhögnöm kell. Mit mondanának akkor ha beülnének egy amcsi gépbe? Ezeket kedves újságiróink elfelejtik bemutatni, persze a szerencsétlent nem küldik el az usa-ba hogy nézz körül egy kicsit! Ledolgozza napi 8 óráját, megirja a Mercit magasztaló cikket, közben megeszi a mama által becsomagolt fasirozottas zsemléjét a kovászos uborkával, aztán beül a Golf kettesébe és hazaszáguld!
Viszont van névjegykártyája, amire az van irva: SZAKÚJSÁGIRÓ!
Előzmény: Boróka12 (22)
Boróka12 Creative Commons License 2000.04.07 0 0 22
Úgy hidd, mint azt a hazai újsághírt, melyben beszámoltak a Mercedes ML "hihetetlen népszerűségéről" (lásd dél-koreiai topic).

A siker híresztelése hozzájárul a sikerhez. :-) Az emberek szeretnek sikeres dolgokat vásárolni. Ha ehhez a sajtó asszisztál, könnyebb a dolog. A Merci A tiszta röhej: ne aggódj, ha felborultál (ami ugye könnyen előfordulhat) megvéd a dupla padlószerkezet attól a kamiontól, ami alá beesel. :-)

Előzmény: sansalvador (21)
sansalvador Creative Commons License 2000.04.07 0 0 21
...már éppen ideje, hogy megfizessen!
Azt is irják, hogy nekikezdtek a 2-es sorozatú kis BMW-k kifejlesztéséhez, amitől nagy sikereket várnak. Mint a Merci az A osztálytól várt.

off
Ebben az újságban még bemutatták az új C Mercit is és ott irták: "Az A osztályt is sokan előre eltemették, ennek ellenére a kis Merci még a balul sikerült jávorszarvas teszt után is fényes üzleti siker lett." -ezt higgyem?
on

Előzmény: Boróka12 (20)
Boróka12 Creative Commons License 2000.04.07 0 0 20
A BMW managementje ezer ponton hibázott, amikor a Rovert választotta stratégiai szövetségesnek. A BMW pedig van olyan jelentéktelen gyártó a világpiacon, hogy egyetlen ilyen lépéséért az önállóságával fizessen.

Előzmény: sansalvador (19)
sansalvador Creative Commons License 2000.04.07 0 0 19
Sziasztok!

Az AutóPiac ápr.5-i számában van egy 2 oldalas cikk a BMW és Rover elemzésről és a BMW várható jövőéről.
Ott tisztán leirják hogy a BMW hogyan cseszte el a Rovert. Egyszerüen nem értek fel ahhoz hogy ezt úgy csinálják meg mint a nagyok. SZVSZ egy olyan kis cég mint a BMW, nem értem mit akar királykodni a vén impotens 60-70 éves gyöpös igazgatótanácsával. Nem fogják fel hogy pl akár a VW-vel sem vehetik fel a versenyt, aki megtehet sok mindent, felvásárolhat, kockáztathat, stb. DE egy BMW az nem! Az túl kicsi. Jóformán Európán kivülre sem tudott kitörni nagyon. Én örülök neki hogy a Ford (nagy valószinüséggel) megvásárolja és beörli ezt az okoskodó, keménykedő, impotens céget!
Az angolok meg jogosan vannak felháborodva azon, hogy a BMW tönkretette a Rover image-ét. Örökre. A BMW-t tulajdonló Quandt család pedig -ahogy a cikk is irja- belátja hogy a BMW-nek egyedül nincs esélye, be kell hódólnia, és ez a hódólás valóság lesz ha a Ford előáll egy jó árajánlattal. (SZVSZ ha rosszabb ajánlattal áll elő, akkor is eladják az amcsiknak)

haiti Creative Commons License 2000.04.05 0 0 18
Szia macimedve!
Eddig csak a hátad mögött mondták hogy buta vagy?
Azért mert egy Suzuki is legyorsulja a német autódat és megbízhatóbb, nem kéne álokoskodással ezt megcáfolni.
----Ezt a hozzászólásaidból ítélem meg.-----
Boróka12 Creative Commons License 2000.04.04 0 0 17
Szia MaciMedve!

Én azért bízom a Fordban, bár kétségtelen, hogy a valódi terepjárókra sokkal kisebb az igény, mint a ma divatos SUV-kra, így a piaci igények is az elpuhult 2t+ súlyú autók felé hatnak.

Hummerben még életemben nem ültem, de elhatároztam, hogy a közeljövőben kimegyek egy offroad-találkozóra. Kíváncsi vagyok, mit tudnak a gépek. Az itteni SUV-tulajok többsége csak ritkán megy le az aszfaltról, a téli havazás jelenti a legnagyobb kihívást.

Az viszont tény, hogy amikor a déli államokban az árvizek pusztítottak, az amerikai személyautók(!) röhögve keltek át felkészítés nélkül(!) a 60-70 centis vízfolyamon, míg európai társaik az első komolyabb pocsolyánál menthetetlenül bedöglöttek. De láttam az egyik munkatársam saját felvételein olyan képeket is, ahol a légszűrőtől egy flexibilis csövet vezettek ki az autók tetejére, és azok a szélvédőt nyaldosó hullámok ellenére is átkeltek a kritikus szakaszokon. Ezt tényleg nem hittem volna! Különösen azért nem, mert teljesen stock amerikai limuzinokról volt szó, nem ilyen igénybevételre tervezett WRC-kről.

Előzmény: Macimedve (16)
Macimedve Creative Commons License 2000.04.04 0 0 16
Igen, én is olvastam a dolgot, mindjárt aznap este, mikor írogattunk róla. Csak másnapra elfelejtettem a saját beírásomat korrigálni.:-((((

Az viszont igaz hogy a vevő nem ua. mint a Roveré hanem a Ford, és az üzlet pár nappal később köttetett.

Hát a Land Rovert én is féltem. Az még igazi terepjáró, nem hobbiautó mint a mostaniak többsége. Olyan mint a G Merci volt, meg a Kelet-Európában elterjedt UAZ (sajnos megbízhatatlan, de elnyűhetetlen autó).
A Defender extrák nélkül, egyszerű kivitellel, robosztus felépítésű igazi munkaeszköz. Minden olyan dolog benne volt (van), ami a terepjáráshoz nélkülözhetetlen, de semmi felesleges csicsa.
A Defender tényleg nagyon jó terepen.

Sajnos időm nem engedi, hogy komoly terepjárós legyek, de ha tehetem, minden versenyre elmegyek. Terepen vezetni inkább más célból szoktam, ahol nem az a cél, hogy átmenjek egy nagy kátyun, hanem hogy eljussak A pontról B-re. Itt nincs kijelölt, karókkal lehatárolt út, úgyhogy az igazi nagy dzsumbujt inkább kerülöm. Ha lehet. De a helyes útválasztás is a terepezés része.
Láttam már UAZ-t (nincs benne difizár), ami sorra verte a legjobb gépeket rossz terepen. Csak a sofőr volt 20 éve erdész. Reggeltől estig nem csinált mást, mint gyakorolt. Nem hobbiból, kénytelen volt. Terepen egy jó pilóta többet ér, mint a legjobb technika.

Sajnos manapság csak a katonák rendelnek igazi terepjárókat, a polgári életből kiszorították őket a "tahóterepjárok" (Pajero, Patrol) meg a hobbiautók (Honda CRV stb.).

Egyébként próbáltál már katonai Hummert?

A Taszáron állomásozó SFOR csapatok rendszeresen kijönnek a Hummerokkal a terepes találkozókra, de nem tudjuk őket rávenni, hogy mutassanak valamit. Féltik az autókat. :-((
Kíváncsi lennék, hogy mire képes egy ilyen nagy autó. A Merci Unimog hasonló méretű (talán egy kicsit kisebb) és felépítésű, az nagyon király. Ahol elfér meg be tud fordulni, ott többnyire el is megy.
A kicsik azért sokszor lealázzák a nagyokat szűk helyeken és rövid bukkanókon.

Előzmény: Boróka12 (14)
Boróka12 Creative Commons License 2000.04.03 0 0 15
Legjobb tudomásom szerint az Alfát is érinti az ügylet, oly mértékben, hogy valószínűleg visszatér az amerikai piacra is, ahonnan a Fiat-csoport korábban a meghibásodások nagy száma miatt kihullott.

Az amik szeretik a stílusos, dögös kocsikat. Mivel a tartalom is hasonló, biztosan sikeres lesz a fiatalok között.

Előzmény: Al-fan (13)
Boróka12 Creative Commons License 2000.04.03 0 0 14
Szia Macimedve!

Találtam egy magyar autós honlapot a www.extra.hu/carpage címen. Idézek onnét:

"...A háttérben a Rover márka eladása van, miután a BMW hiába fektetett be nagy összegeket, eladta az Alchemy Partners befektetői csoportnak. A Cardiff-i üzleti egyetem professzora szerint a Rover eladása a háború utáni brit autóipar legrosszabb üzlete volt. Véleménye szerint a Land Rover még szerencsésebb helyzetben van, mivel az új tulajdonos Ford többet tehet a terepjárós márkáért, mint amennyit a BMW valaha tudott..."

Tehát elkelt a Land Rover is. Kíváncsi leszek, hogy a szerény mennyiséget gyártó cég modellpalettája ettől fogva mennyire fog a Fordéhoz közelíteni. Te egyébként - mint számomra kiderült - komoly terepjárós vagy. Milyenek a Land Roverek a valódi terepen? A Defenderről azt hallottam, hogy nagyon jó. Igaz ez?

Előzmény: Macimedve (5)
Al-fan Creative Commons License 2000.03.31 0 0 13
"hogy nem érintheti a Ferrarit,és a Alfát az ügylet."

Na, akkor én kissé meg is nyugodtam !

Előzmény: Dr.Anton (10)
Macimedve Creative Commons License 2000.03.31 0 0 12
Még mindig csak arról beszélek, amit a GM Európában művel. Hogy mit tesz Amerikában az mélyen nem érdekel. Én itt élek. :-)
Előzmény: lnorbert (11)
lnorbert Creative Commons License 2000.03.31 0 0 11
Kedves Macimedve!

Úgy érzem, nagy tévedésben vagy egy pár dologban.
1. Azért, mert még csak tízszer szóltam hozzá itt az autós topicban, az nem azt jelenti, hogy nem olvasom el a témákat. Furcsa hozzáállás ez. Szerintem ez itt nem a Vének Tanácsa, hanem elmélatileg mindenki leírhatná gondolatait. Nem értem, miért ne mondhatnám el ezért én is a véleményemet, amit a Te szavaiddal élve nem a teljes igazság birtoklásának érzésével írtam, hanem mint VÉLEMÉNYT a témáról. Ezek pedig igazolható TÉNYEK. Nézd meg Boróka12 Ford (autó) topicban írt hozzászólását! (75.)
2. Én nem azt mondtam, hogy az amerikai autókat fikázod, hanem hogy az európai autógyártást az amerikai elé helyezed. Ez különbség. De ha már a fikázásnál tartunk: "GM tucatáruk" - írod ebben a topicban egy kicsit előrébb. Hát, elég durva... Szerinted ezekhez a "GM tucatáruk"-hoz képest az európai autók mik?
3. Én nem hiszem, hogy én lennék a Jóisten, vagy mi. Szerintem ezt inkábbTe hiszed magadról, amikor furcsállod, hogy mit keresek én itt.

lnorbert

Dr.Anton Creative Commons License 2000.03.30 0 0 10
Hali mindenkinek!

Annyira nem értek a témához,de azt azért had jegyezzem meg hogy a Fiat is kapott 5%-ot a GM részvényekből!
A másik amit még tudok hogy a részvényvásárlás eggyik alapfeltétele volt hogy nem érintheti a Ferrarit,és a Alfát az ügylet.

Dr.Anton

Macimedve Creative Commons License 2000.03.28 0 0 9
Érdekes ez az Astra-Golf kérdés. Nincs most időm konkrét számokat kitúrni, de nem lehet-e, hogy ez a VW saját diverzifikációs politikájának (is) a hátulütője? Hogy saját magának csinál vetélytársakat a Golf-osztályban?

Az Opelnél Astra a lépcsőshátú, a kombi, az ötajtós, minden. A VW-nél ezek külön neveken (Golf, Bora, Variant stb.) futnak. De akár ide lehetne sorolni a Seat Toledót, a Skoda Octaviát vagy az Audi A3-at is. Az utóbbiakat akár lehetne úgy is tekinteni, mint egy más felszereltségű Golf.... Nem tudom, lehet, hogy hülyeség az egész.

Az utolsó két sorod sajnos így van. És ennek én pl. nagyon nem örülök. (Persze ez keveset számít) Teszünk egy újabb nagy lépést a legyen minden egyfoma és az újfajta monopóliumok felé.
Mi fogja ezen túl mondjuk a minőséget és a fejlődést garantáló versenyt táplálni? Ez ismét Microsoft feeling..... Szidjuk, gyűlöljük, utáljuk, de használjuk mert nincs más és jobb...

Előzmény: Boróka12 (6)
Macimedve Creative Commons License 2000.03.28 0 0 8
Kedves Inobert!

Elég új fiúnak tűnsz itt a tíz hozzászólásoddal. Javaslom, előbb inkább olvasgass egy kicsit, majd aztán írjál.

Boróka12-vel aki SZVSZ egészen jól ismeri az amerikai kocsikat, egészen jól elfilozófálgattunk a cégfelvásárlásokról és hasonlókról. Tulajdonképpen sokmindenben egyet is értettünk, bár körülményeink, lehetőségeink különbözöségéből adódóan más az értékrendünk. Olvasd csak el pl. Boroka12 előző hozzászólását.
Azt gondolom, nem kéne neked a teljes igazság birtoklásának érzésével egy több hetes beszélgetést-vitát eldöntened. Te sem vagy a Jóisten, (mint ahogy mi sem.)

Mellesleg, szeretném ha idéznéd a hozzászólásaim közül azokat, amelyikben amerikai autót fikáztam volna. (A cégek üzletpolitikája más kérdés!)

Üdv,

MM

Előzmény: lnorbert (7)
lnorbert Creative Commons License 2000.03.28 0 0 7
Üdv mindenkinek!

Csak egy dolog miatt írok, amit nagyon bosszantónak találok. Ez pedig Macimedve és társai más autós fórumokon is olvasható hozzászólásai. Én nem értem, hogy lehetnek ilyen elfogultak egyesek és hogy lehet ennyi hülyeséget írni az amerikai autógyártásról. Le kellene tenni a szemellenzőt és rá kellene már jönni, hogy az európai autógyártás fényévekre van az amerikaitól, mind igényesség, mind a megfizethető árak terén. Szerintem Európában gyártották a legigénytelenebb és a legnagyobb tucatautókat, amit valaha is láttam, és mindezt aránytalanul magas árakon. Nem értem, hogy nem lehet felfogni, hogy ami egy amerikai autóban alapfelszereltség, azt az európai palettán legfeljebb egyes Mercedes és BMW modellek tudják, néha még azok sem, csak hát az áruk enyhén szólva is irreális. Hogy a VW és az Audi árait már ne is említsem. Velük is nagyon elszaladt a ló az árak terén. Én örülök az amerikai gyártók egyre nagyobb európai térhódításának, mert Macimadvével és elfogult társaival ellentétben én minőségi javulást, és megfizethetőbb árakat remélek. A Microsoft-tal való összehasonlítást már nem is kommentálom. Csak ennyit akartam.

lnorbert

Boróka12 Creative Commons License 2000.03.27 0 0 6
Kedves MaciMedve!

Meggyőződésem, hogy a GM úgy viselkedik a Fiattal, mint a mesebeli farkas: malacka beengedte az egyik lábát (20%), de rövidesen bemegy a másikkal is, és a végén megzabálja a kismalacot.

A független gyártókra egyre nehezebb idők várnak.

A DaimlerChrysler is ki akar hasítani egy jelentős részt az európai közép- és kiskategóriából (túl azon, hogy Ázsiában és Dél-Amerikában is nyomul), ennek érdekében vásárolni szándékozik (Peugeot), elkészíti a Mercedes C új, kompakt modelljét, dinamikusan növeli a Chrysler részesedését a piacon (amely még mindig alacsony).

A Ford bekebelezi a Volvót, a Land Rovert és a Rovert, szemet vet a BMW-re. Nagyon erős ellenfelet indít (Lincoln LS) dömpingáron a nagyautók között, megnehezítve a kisebb presztízzsel bíró VW-tulajdonú Audi helyzetét, házasságba hajszolva a nála sokszorosan kisebb BMW-t.

A GM bekebelezi a Saabot, részt szerez a Fiatban (melyet 2003-ban teljes egészében meg is akar venni), megveri az Astrával az európai piacon az addig vezető szerepet játszó Volkswagen Golfot. A legnagyobb nyereséget termelő kategóriákat (kis- és közép) a felvásárolni kívánt, az európai piacon a legdinamikusabban terjeszkedő, dömpingárakon dolgozó Daewooval szeretné jelenlegi márkáin túl meghódítani.

Érdekes megfigyelni az amerikai cégek agresszív előretörését: háborút elsősorban gazdasági eszközökkel vívják. A General Motors Opelje és az európai Ford egyaránt veszteséges és ez elsősorban a nyomott árszintnek köszönhető. A nyomott árak miatt a konkurens PSA-konszern és a Volkswagen is kénytelen alacsonyan tartani az árakat, a csökkenő árrések miatt azonban kevesebb pénz marad a fejlesztésekre és egyre kevésbé lesznek nyereségesek. Az amerikai cégek átgondoltan végrehajtott vásárlásaiknak köszönhetően egyre erősebbek lesznek. A felduzzadt modellpaletta egyre több tagját építik azonos alvázra, azonos motorral és váltóval, így a beszállítóktól is olcsóbban vásárolhatnak a nagyobb mennyiség miatt. Ezt az előnyt nyomban érvényesítik is áraikban, így a független gyártók a kemény piaci versenyben egyre nehezebb helyzetbe kerülnek. Az amerikai óriásvállalatok a világpiacon betöltött vezető szerepüknek köszönhetően versenytársaiknak a gazdasági tönkretételt, a kifárasztást szánják - szemmel láthatóan eredményesen. Hatalmas gazdasági erejük és tartalékaik miatt képesek arra, amire az európai autógyárak a más piacokon betöltött szerény szerepük miatt nem: akár évekig is veszteségesek lehetnek Európában, hiszen más területekről remekül megélnek. Erre az egészre egyébként is erősen rásegít a dollár értékének rohamos növekedése az euroval szemben, így az amerikai cégek a hazai piacon elért nyereségük szinten tartása mellett is jóval erősebb vásárlóerőt képviselnek mint korábban.

A folyamat előre látható: az európainál fejlettebb amerikai gazdaságnak és a kitűnő amerikai vállalatirányításnak köszönhetően ebben az évtizedben a független európai autógyártóknak írmagja sem marad. Ha lesz túlélő, az csak a Volkswagen-konszern lehet.

Előzmény: Macimedve (5)
Macimedve Creative Commons License 2000.03.20 0 0 5
A BMW honlapjáról nem derül ki egyértelműen, hogy konszolidált számokról van szó, vagy csak a bajor gyárakról. De a számok pozítívak. Viszont drasztikus az eredménycsökkenés, ebböl tippelek arra, hogy a Roverral közös számok lehetnek, mert más hírek szerint a bajor autók igen jól fogytak tavaly. De ez mindegy, lényeg hogy a cég helyzete nem túl stabil. A hármassal kapcsolatos dolgokat pedig egy McKinsey benchmarking felmérésben olvastam, úgyhogy lehet benne valami.

egy kicsit off
A BMW hosszú évekig ragaszkodott hozzá, hogy csak Bajorországban gyárt (autót, a motorkerékpárok (Nyugat-)Berlinben készültek.) Aztén rájöttek, hogy ez egy kicsit drága, azóta van minden egyéb gyártóhely is.

A GM amerikai modelljeit csak látásból ismerem, de amit európában művelnek, az elég visszataszító. A világautó és társai. A Suzuki Swift bázisán. Sikerült megtalálni az autóipar legprimitívebb, legócskább elemekből 30 éves konstrukció alapján gyártott autóját. Tény hogy működik, és nálunk még sikeres is. Állami támogatásból meg adókedvezményből.
Meg a Daewoo. Rég halott Opel modellekből felélesztve. Meg az Isuzu dieselmotor az Opelekben. Hát ritka rossz motorok.
És az oceán innenső oldaláról ez látszik a GM-ből, és nem a Pontiac. (Illetve a Pontiacból is csak az E-Kadett reinkarnáció.)
SZVSZ a GM igazi saját modellekkel képtelen az európai ízlésnek megfelelni. Jön tehát a Microsoft módszer.

A tucatárukban jórészt igazad van, ez a szériagyártás hátránya. A tipizálás detto.

Az Opel valóban régóta GM leány, de sokáig békén hagyták. Az utóbbi 10-20 évben látom ott a romlást. Mióta bevezették az ami módszereket a vállalatirányításban a gyártásban és a beszállítók kezelésében. Nem számit, hogy milyen csak olcsó legyen.... Mint a hamburger.

A VW-k valóban egyformák. Nekem pl. tetszik, hogy az alapvető stílusjegyek felismerhetők egy gyár termékein. Te is írtál ilyeneket az amerikai GM-ekről. Habár van abban igazság, hogy a VW az utóbbi időben kissé túlzásba vitte.
Nekem nem tetszik, hogy azonos néven futó modellek teljesen más külsővel és stílusjegyekkel kerülnek piacra.
Azt hiszi az ember hogy egy vadi új autója van, aztán belenéz és kiderül hogy csak másként néz ki. Viszont az alkatrészárakban ez nagyon visszaüt.

Piechről egyetértünk. Ő egy őrült zseni. A baukasten elvet tőle tanulta a világ autógyártása. És ez volt a VW sierek alapja. Mellesleg mérnökember. (még szbadúszó korában ő fejlesztette ki pl. a Merci 5 hengeres dízelét is, ami akkoriban a világ egyik legjobbja volt. A Merci a mai napig használja) Számára fontos a műszaki tartalom is nemcsak a pénz.

A BMW a Land Rovert nem akarja eladni csak az egyebeket, az a név sokat ér, és azok az autók eladhatók. Talán tegnap vagy tegnapelőtt este volt erről egy komoly riport valamelyik német adón.
SZVSZ a BMW nem fog önállóan talpon maradni.

Előzmény: Boróka12 (3)
Damon Creative Commons License 2000.03.18 0 0 4
PTZ Szerintem mi ismerjük egymást...

A héten én is hallottam erről a FIAT-GM együttműködésről. Mikor kijött a hír, a milánói tőzsdén a nagy emelkedés miatt fel kellett függeszteni a FIAT részvényt. Aznap du. A FIAT góréi összeültek tanácskozni. Hogy ott mi történt, nem tudom, mivel nincs FIAT részvényem, de biztosan le van írva valahol.

Bár... Egy hónapja azt dobták fel hogy a FIAT a DaimlerChrysler-rel fog együttműködni, akkor is ugyanez volt. Lehet hogy csak a tőzsdei spekik szitják a tüzet?

Boróka12 Creative Commons License 2000.03.18 0 0 3
Kedves Macimedve!

A BMW-ről azt olvastam, hogy _Roverestül_ veszteséges, amelynek a Rover tartós, nehezen finanszírozható negatív teljesítménye az oka. Kiugrást remélt a gyár a 75-östől, de a várt 150 ezer darabos mennyiséget nem sikerült a piacon elhelyezni, s bár tavaly a Rover veszteségei csökkentek ugyan, még mindig túl nagy falatot jelentenek a BMW-nek. A 3-assal kapcsolatban igazad lehet, feltehetőleg tényleg ez tartja el a céget. Az 5-ös, de főképpen a 7-es széria leginkább a BMW hagyományosan jó imidzsét hivatott megőrizni, mintsem gazdaságilag értékelhető hasznot termelne.

"A Fiat vásárlásról:

Egy újabb tradicionális gyártó tűnik el a GM tucatáruk között."

Ilyen értelemben szerintem mindenki tucatautókat gyárt, aki szalagon szerel. A GM szinte bármelyik modelljét SZVSZ nagy biztonsággal fel tudnám ismerni, ha beleülnék és mennék vele egy kört, még a karosszériát sem kellene kívülről látnom (kivétel a Saab, a Saturn, a Holden és az Isuzu, melyeket sokkal kevésbé ismerek). A Chevy és a Pontiac modelljei annak ellenére, hogy költségtakarékossági okokból egy alapra épülnek, jól megkülönböztethetőek, a Pontiac egyértelműen sportosabb, a Chevy visszafogottabb. A Caddy azonosításával szerintem senkinek nem lenne problémája, komolyabb gondolkodást talán az Oldsok és a Buickok jelentenének, mivel nem ültem olyan sokban.

Ilyen értelemben egyébként sokkal inkább beszélhetünk a Volkswagen tucatáruiról, hiszen a gazdaságilag egyébként jó ötletnek tűnő "egyalvázas" modellstratégia meglehetősen jellegtelenné és egyformává tette a konszern azonos alapra épült modelljeit.

Az Opelt pedig SZVSZ nem kellene az amerikai mindent tönkretevő primitivizálás és lezüllesztés példájaként emlegetni, mivel tudtommal a cég 1923(!) óta a General Motors tulajdona, így az amerikai uralom ebben az esetben egyáltalán nem új keletű. Kár volna ezt is a nyakukba varrni...

"A GM a hatalmas gazdasági erejével lassan bármit megtehet. Lassan már olyan, mint a Mikrofos. Nem számít, hogy mit akar a vevő, ez van és kész, lenyomom a torkodon, ha akarod, ha nem."

Tény, hogy ebben van valami, de ugyanígy igaz az is, hogy a Ford is hasonlóan erős pozíciókat mondhat magáénak, és az egyesült DaimlerChrysler is nagyon kemény ellenfél lehet.

"A Volkswagen nyeresége is csökkent, persze ő van akkora, hogy egy olyan évben, mikor magasak a fejlesztési és beruházási költségek, ezt kibírja. Az eladások és a piaci részesedés nőttek."

SZVSZ jelenleg az autóipar egyik legmarkánsabb vezetője Piech, s bár a konszern termékeit nem kedvelem, elismerésre méltó, ahogyan képes állni az amerikai cégóriások rohamát.

A PSA valóban tulajdonost cserélhet: az amerikai-német DC és a GM egyaránt vételi szándékot mutatott, azonban tudtommal csak a Peugeot érdekelte őket. Egyenlőre jól állják a sarat az európai piaci részesedésüket tekintve, a nyereségességükről azonban halvány fogalmam sincs.

"Jól bevált módszer ez. Ha nem tudod a vetélytársat a piacon megverni, vedd meg. Előbb-utób mindenki Geo Metrot fog gyártani...."

A GM leggagyibb darabja a Geo Metro és - mint ezt Te is tudod - korántsem ez képviseli az átlagot.

ui: Úgy tűnik, újabb európai gyártót kebeleztek be az amik. A Fordé lesz a Land Rover, de úgy tűnik, a Daewoo is (vagy a GM-é).

rizo Creative Commons License 2000.03.17 0 0 2
Index cikk: Hosszú vergődés után a BMW jobbnak látta, ha megszabadul a Rovertől
Visszatérve az eredeti témára: 1-2 évvel ezelőtt megjósolták (Autómagazin), hogy 2005 körül 6-7 óriás autogyár lesz csak a piacon.
Ha nem felejtem el, hétfőre utána nézek annak a cikknek.
A GM-Fiat bele illik ebbe a trendbe.
Csak most FiatOpelt vagy OpelFiatot vegyek? :)
Rizo
Macimedve Creative Commons License 2000.03.17 0 0 1
A BMW nem veszteséges (még) csak csökkent a nyeresége. Fő problémáit a Rover okozza, meg az hogy a gyár sikere a 3-as sorozaton múlik. Ez az egyetlen modell, ami pénzt is hoz, amiből lehet fejlesztéseket finanszírozni. A többi meg csak van, a nyereség-veszteség határán. Nem tekinthető stabilnak az a gyár, aminek a sorsa egy ilyen kicsi szériás modellen múlik... Ha valami gond lenne a hármassal, fejreáll a gyár. De egyelőre a Quandt család (BMW részvények többségi tulajdonosa) cáfol.

A Fiat vásárlásról:

Egy újabb tradicionális gyártó tűnik el a GM tucatáruk között. Majd jön a primitivizálás, az egyszerüsítés, az olcsósítás, a lezüllesztés az ésszerüsítés jelszavával. Mint ahogy történt az Opelnél és a többinél. A GM a hatalmas gazdasági erejével lassan bármit megtehet. Lassan már olyan, mint a Mikrofos. Nem számít, hogy mit akar a vevő, ez van és kész, lenyomom a torkodon, ha akarod, ha nem.

A Volkswagen nyeresége is csökkent, persze ő van akkora, hogy egy olyan évben, mikor magasak a fejlesztési és beruházási költségek, ezt kibírja. Az eladások és a piaci részesedés nőttek.

A Renault külön történet. A francia állam mindig ki fogja segíteni (a részvények jó része még mindig az állam kezében van), ha kell, mint ahogy ezt már korábban is többször is megtette. Merthogy a hadiipar támogatható, a Renault meg nyakig benne van.

A német cégeknél ez nem megy, ott teljesen külön kellett választani a konszerneknél a hadiipart Lásd, pl. DASA a Daimlernél. De még így is sok kritika éri őket, hogy az űriparban olyan technológiákat birtokolnak, ami jogtalan előnyt biztosít a cégnek.

A Fiat felvásárlással a PSA is bajba kerülhet. A körvonalazódó Fiat-Iveco-PSA együttműködés ezzel kútba esett... Aztán majd a PSA is elindul a silányság útján Amerikába.
Jól bevált módszer ez. Ha nem tudod a vetélytársat a piacon megverni, vedd meg. Előbb-utób mindenki Geo Metrot fog gyártani....

Boróka12 Creative Commons License 2000.03.16 0 0 0
Szia!

Mivel a Fiat már hosszabb ideje gyengélkedik (gazdaságilag) elsősorban a dél-amerikai piacainak összeomlása miatt, szerintem várható volt, hogy felvásárolják. Elősegítette az Euro rohamos elértéktelenedése a dollárral szemben, mely lényegesen megnövelte az egyébként is nagyon erős amerikai cégóriás erejét, mely éppen a most vásárolta fel teljes egészében a Saabot.

A DaimlerChrysler is érdeklődött, de végül is a világ legnagyobb autógyártója, a General Motors (Chevrolet, Pontiac, Cadillac, GMC, Oldsmobile, Buick, Saab, Opel) vásárol tulajdonrészt a cégben. Az auto.com-on az Industry Newsban a Fiat shares fall on disappointment of deal short of full merger című cikk taglalja a témát. Ha érdekel, olvasd el!

Egyébként a Peugeot iránt is érdeklődnek az amerikaiak, a veszteséges BMW-re is szemet vetett a Ford, így könnyen lehet, hogy az is amerikai kézbe kerül.

Egyenlőre csak a Volkswagen-konszern helyzete tűnik stabilnak, és a Renaulté Európában. A többi független gyártót már vagy megvették, vagy komoly esély van arra, hogy megveszik őket.

Előzmény: PTZ (-)
PTZ Creative Commons License 2000.03.15 0 0 topiknyitó
Itt a hír, nem tudom milyen mély kapcsolatra vonatkozik:

General Motors join up with FIAT

Ferrari owners FIAT have formed an alliance with General Motors, as announced yesterday by the two parties.

$2.4 billion of General Motors' stock will be used to acquire a 20% share of the FIAT company, which in turn owns Ferrari.

Both companies expect this to be a fruitful venture but do not intend to interfere in each other's business matters.

They expect to be generating an extra $1.8 billion per year, in five year's time.

Nos???

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!