Keresés

Részletes keresés

Ertet Lenke Creative Commons License 2013.11.18 0 0 14

Felszállási eljárás :

 

sunsvol 2 Creative Commons License 2013.10.28 0 0 13

sunsvol 2 Creative Commons License 2011.02.15 0 0 12

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article8567534.ab

 

Boeing 747-8  Hétfőn mutatták be Washington-ban.467 utast tud szállítani stb. 

sunsvol 2 Creative Commons License 2011.02.12 0 0 11

Finnország:Oulu-Helsinki között közlekedő járat kapitánya meghümmedt,vodka bűzös volt körülötte a levegő.

 

"Lentäjä oli humalassa ohjaamossa"

 

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011021213159124_uu.shtml

trottli Creative Commons License 2008.12.19 0 0 10
Pontositásképpen: ami számit, az a pk minimuma, sok helyen nincs is az fo-nak minimuma. A pk lehet hogy sose csinált cat ll-lll megközelitést, vagy volt neki a régebbi tipusán, de ezen még nem. Az is lehet, hogy maga az operátor csak cat l-es, akkor meg hiába van neki cat lll-ja.
De az, hogy ezt igy bemondta, azt jelenti, máshol sincs minden rendben...

Az időjárási minimum és a reptér kategória az két külön téma: c kategóriás reptérre elmehet cat l-es minimumú pk is alkalomadtán.
A kategóriás pl lhr, fra és társaik, b pl cfu, tsl és hasonlók, c kat pl kaitak, ktm, saa, mhd meg hasonlók, de ez operátortól függően változik.
Előzmény: trikó (8)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.19 0 0 9
Ez pl. milyen? http://edww.de/charts/eddh/eddh_rnav_05_2008_06_13.pdf
Itt a többi is: http://www.vacc-sag.org/?ICAO=EDDH
trikó Creative Commons License 2008.12.19 0 0 8
Nem tudjuk, mi történt konkrétan, milyen kategóriát kellett volna repülniük. Adott esetben előfordulhat, hogy mindkét pilóta vizsgakategóriáját túllépi az időjárás, a kapitányét is. Ilyenkor kitérő van, vagy visszafordulás.

Londonban is előfordulhat, hogy így járnak, bár a légitársaságok igyekeznek a rázósabb helyekre rutinosabb, jó kategóriákkal rendelkező, akár az adott helyet ismerő pilcsiket küldeni (pl. Hong-Kong hajdani Kai-Tak reptere, de sokkal közelebb is vannak rázós helyek, mint az alant linkelt Madeira)...
Senki nem születik 50.000 repült órával és CAT XX vizsgával.... :)

Előzmény: Pitta2 (5)
trikó Creative Commons License 2008.12.19 0 0 7
Egészségedre. Kb nem derült ki a hozzászólásodból, miért offoltad be ide azt a hírt, aminek nincs köze a fel-leszálló eljárásokhoz. Ezért bátorkodtam....
Előzmény: panavia (6)
panavia Creative Commons License 2008.12.19 0 0 6

Köszönöm a kioktatást, persze hiányolom az RVR és a DH táblázatot CAT I-IIIC-ig, no meg mellékelve egy AIP-t merthogy hivatalosan abban teszik közzé az eljárásokat - nodehát ezt én nem tudhatom...

Spellcheck: specilell->speciel, brieingen->briefingen

UFF
Előzmény: trikó (3)
Pitta2 Creative Commons License 2008.12.19 0 0 5

Lenne néhány kérdésem az esetről:

 

Mi volt a helyzet a másik pilótával? Neki sem volt képesítése a ködben való leszállásra? Mi van akkor ha a londoni reptéren és a környéken is köd van? Túl sok üzemanyaga már nem lehetett, előbb utóbb le kellett volna szállnia.

Előzmény: trikó (3)
trikó Creative Commons License 2008.12.19 0 0 4
Inkább látványosan. A tengert leszámítva egy viszonylag egyszerű látvarepülési (VFR) megközelítésről van szó.
Előzmény: szpet84 (2)
trikó Creative Commons License 2008.12.19 0 0 3
Ez specilell nem eljárásfüggő.
Eljárásnak a szokásos fel- leszálló ill. ki- és berepülési útvonalakat, magasságokat, esetleg speciális zajcsökkentési technikákat hívják, egy kalapban összegyúrva.
Ezeket a polgári repülésben rendszerint közzéteszik már a Jeppesen térképkiadványban is, így felkészülhet a pilóta repülés előtt, brieingen. Adott esetben a reptér irányító/infó/navigációs szolgálata tudatja a pilcsivel, hogy milyen eljárás van érvényben.

Az említett gépen normál eljárással repültek mindössze annyi történt, hogy az adott időjárási kategóriát a személyzet nem repülhette meg, mert a szakszolgálati engedélyében ez nem szerepelt.
(Vizsgák típusonként külön, és időjáráskategóriánként is külön vannak, több fokozatban értelemszerűen, egészen a nulla látásig - már ha a gép alkalmas ilyenre).
Előzmény: panavia (1)
szpet84 Creative Commons License 2008.12.19 0 0 2
St. Maarten-on például nagyon érdekesen zajlik!

Érdemes megnézni a videókat a Youtube-on!
panavia Creative Commons License 2008.12.18 0 0 1

Például így :-)))

Nem volt rá képesítése, ezért nem landolt a pilóta
Független Hírügynökség
| 2008. 12. 18., 15:22 | Frissítve: 58 perce

Pár perccel a leszállás előtt kényszerült visszafordulni Anglia felé egy Párizsba tartó utasszállító repülőgép, mert a pilótának nem volt képesítése a rossz látási viszonyok közötti landolásra - jelentette be csütörtökön a Flybe fapados légitársaság.

A gép vezetőjének több mint három évtizedes tapasztalata van a polgári repülés terén, és számos repülőgéptípust vezetett már - mondta a légitársaság szóvivője. A pilóta, miután észlelte a ködöt, közölte az utasokkal, hogy nincs képesítése a landolásra, és visszafordult Cardiffba az indulási helyre.
A pilóta eddig a Bombardier Q300-as géptípust vezette, ám nemrégiben repülési engedélyt szerzett a Bombardier Q400-as típusra is. A képzés egy részé azonban még nem végezte el, így a sűrű párizsi ködben szabályosan járt el, amikor nem landolt - tette hozzá a szóvivő- A pilóta döntésével a légitársaság száz százalékig egyetért

A történteket "viszonylag szokatlanként", de "nem soha nem látott esetként" jellemezte a brit Polgári Repülésügyi Hatóság.
Előzmény: Törölt nick (0)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 0
Valah0gy meg0ldják bizt0s
Előzmény: Törölt nick (-)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 topiknyitó
Hol hogyan csinálják?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!