Sziasztok. Lenne 1 nagyon nagy problémám . Szerettem volna vásárolni egy 2006-os 407 sw de az előző tulaj csak 2009 06- tól tudja bizonyítani a km állást. Honnan tudom lekérni , hogy 2006 - tól a teljes szervizt. Voltam a Pécsett a Peugeot-nál elküldtek, utána okmányiroda elküldtek , aztán közlekedési felügyelethez is bementem ott sem tudtak segíteni hívtam a fogyasztó védelmet hátha tudnak valamit mondani de nem. Segítsetek kérlek .
Szia! Nekem egy régebbi (89es)405-ösöm van, kb egy éve vettem, azót csak tankolom és nyomon a jobb pedált. Akármennyire is szépek a mostani autók nem szabad őket megvenni. Ez még duplakarburátoros, azt kalap kabát. Mindent csavarok, bowdenek rudak mozgatnak, azok meg ugye nem szoktak tönkremenni. ha meg a bowden elszakad... hát ez van. Az első utamba akadó autósboltba bemegyek és max. 2-3ezer forintért veszek egy másikat. A régebbieknek közel nincs annyi szervízigénye. csúnya lenne, ha egy hülye kezdetleges fed.számítógép mondaná meg nekem, hogy most megyünk vagy nem megyünk....
a topik ha elsüllyedne jót jelentene, ergo, hogy a peugeot-ok - mind - frankón mennek.
Engem az enyémen (206 sw, xs) az zavar - enyhén -, hogy nem megy. Azaz megy, pl. 80-100-al, akármi és hirtelen megáll. MOtor lefullad, antipolution fault kiír, és a kocsiban se kép se hang. (újraíndítás esélytelen)
Nos ezt játszuk már több mint egy éve. 12x javították. Nem írom le mennyibe került, nem 10 ezer huf-ba. És most sem vagyok róla meggyőződve, hogy megy. Bár a szervíz ma jelezte, két hét után, hogy újra megcsinálták és már két napja megy! hurrá :(
Szóval én speciel megválok a kocsitól, bár szerettem. Valóban nagyon "dizájnosak" a peugeot-ok, de én kifogtam egy finoman szólva is megbízhatatlan példányt. Nincsen más hátra mint eladni, és gondolhatjátok, hogy ezek után én ezt magánszemélynek el nem adom. tehát a peugot-ot fogom felkérni, hogy vegye meg/be, és tegyen vele ahogy jónak lát.
Egy bizonyos: én részemről a peugeot-al befejeztem.
Engem személy szerint zavar, hogy a computer üzenetei nem magyar nyelvűek. Azt az infót kaptam, hogy a franciák, csak akkor fognak ezzel foglalkozni, ha többen jelzik ezt. A levelet franciául megíratom. Olyan szintén peugeot tulajok levelét várom a peugeoproblem@chello.hu címre, akik csatlakoznának ehhez a levélhez, mivel szeretnék magyarul is olvasni a tájékoztató és hibaüzeneteket. Nekem amúgy 307 SW 1.6 benzines van. Előre is köszönöm a jelentekzők segítségét. Ha van más peugeot tulajdonos ismerősőd is, küld el neki is a címet, amin jelentkezhet.
Amikor ezt irtam, akkoriban voltam eppen Pozsovasarlasban. Akiket kerdeztem, azok nem PSA tulajok voltak. :-/
"Az osszes a 2.1-es TD motoros volt, ami a nagy kaszni miatt szet volt nyirva."
Amiket eladtak azokban ora szerint mindben min. 250000 km volt. 1-2 normalisabban kinezo peldanyt megnezettem, eleg siralmas kompresszio ertekek jottek ki. Nem is ketseges, ezektol az autoktol azert akartak megszabadulni a tulajdonosaik, mert kb. ennyit birtak. Az a baj ezzel a 2.1TD-vel hogy csak akkor megy jol, ha nyomod neki mint a suket. Az meg nem igazan tesz jot a dieseleknek. Azota amit lattam normalis, szep 605-ot, azok kozul egytol sem akart megvalni a gazdaja.
"Ha megveszed, akkor utalni foglak es sarga leszek az irigysegtol! ;-))))"
Mindig tudtam, hogy Titeket betegesen vonzanak a műszaki problémák. :-) Nézzük csak, mit írtál a Pug 605 topicban:
"A 605rol tul sok rosszat hallottam. Amiket pedig lehetett kapni, az nagyon okadekul nezett ki. Pl. telecigizett hamutarto, ezzel aranyosan budos karpittal, szakadt belso, repedt, torott karosszeria elemek. A motorrol nem is beszelve. Az osszes a 2.1-es TD motoros volt, ami a nagy kaszni miatt szet volt nyirva."
Meg annyit, hogy ha a penztarcad engedi, akkor 2.5TD vegyel. Az nincs annyira szethajtva valoszinuleg, es jobban is megy. Kicsit keves a 2.1TD ahoz a tomeghez. Sajnos a 2.5-esek sokkal dragabbak. :-(
Erdemi informacioval szinte senki nem tud szolgalni. En legalabbis nem talaltam. Akinek van, azt mondta, hogy no problemo. A motorja ha jol tudom Renault fejlesztes.... Haaaat.... Bar nekunk van egy ilyen motor, baj sose volt vele. A haveromeke HF-es lett, de annak szamtalan okat lehet. Mondjuk az, ahogy az apja jart vele... :-((( Ha megveszed, akkor utalni foglak es sarga leszek az irigysegtol! ;-))))
Mostanában tervezem, hogy veszek egy 1993-as évjáratú peugeot 605 2.1 TD-t. Ha valakinek van ilyen autója vagy van valamiféle tapasztalata ezzel a modellel kapcsolatban, szívesen venném, ha megírná nekem. Mennyire megbízható, mennyit fogyaszt, mennyire drágák hozzá az alkatrészek stb.
Nehogy ugy jarj, mint a kollegam! Szarul ment az autoja, elvitte szerelohoz. Biztosan rosszul van beallitva(!!!!!!!) a karburator, erre nekiestek es eltekergettek az egeszet. Utana jott egy masik szerelo, amikor a gyerek mar el akarta adni az autot, es kipucolta az alapjarati fuvokat a karburatorban.... Persze az ujrabeallitas az 20kFt moka volt a sracnak... A tiedben nincs dugulas sehol? Az injektortisztitok neha csodakat tudnak muvelni.
Lambda szonda jó volt a copmputercsere előtt. Egyedül az alapjáratállító-motort nem vezérlete a computer. Egyéb jeladók és értékeik jók voltak.
Igazad van, van EEPROM is, már nem emlékszem melyik hogy írható stb.. Biztos felülírva is csinálnak chip-tuningot. Amikor tanuló voltam, egy 70 LE-s autó 100 Le-t tudott azzal, hogy a fojtószelep (gázpedál) poti jelét egy másik potival hamisítottuk. Tök jó volt teljesítményt mérni az autókon (persze a tanár ült be, és nyomni tövig). Érdekes, hogy a gyári adatokat szinte tök pontosan tudta minden autó (kb. 1 LE eltérés), még az osztálytársunk 15 éves Moszkvicsa is. A km-óra meg szinte minden esetben 10%-al sietett, ilyet is lehetett mérni.
Lambda szondat neztek? Tipikusan akkor szokott ilyet csinalni, ha rosszul mer.
A napi km szamlalot azt oke hogy lehet resetelni. De az ossz.km szamlalot szerintem nem lehet. A motor adatok pedig nem EPROM-ban, hanem EEPROM-ban vannak tarolva. Annyi a kulonbseg, hogy az elsot csak egyszer tudod irni. A masodikat kvazi vegtelenszer (a valosagban termeszetesen nem). Ezert is hivjak EEPROM-nak: electrically erasable programmable read-only memory. Chip tuning eseten sem cserelik, hanem a regi tartalmat felul irjak. Olyat is lattam mar, hogy egy kis kapcsoloval megvaltoztattak az olvasando memoria cimet. Ekkor 2 tartalom volt az eepromban letarolva. Az eredeti es a modositott. A kapcsoloval ugy valtoztattak meg a cimzest, hogy utana a modositott tartalmat olvasta. persze ez nem minden esetben jarhato ut. Attol fugg, milyen ic-t hasznalnak.
Egyebkent mirol volt szo? A napi, vagy az osszkm szamlalo nullazodott?
Asszem elkiabáltam, hogy jó az autó. Még nincs vége. :-( Tegnap hozta az após a gépet, és telefonált, hogy kigyullad többször egy "K" betű jelzés. Az nem K betű, hanem egy ventillátor szerű sárga lámpa, és a motor öndiagnosztikáját jelenti, jó esetben csak indításnál jelezi, hogy ellenőriz. Ez menet közben is kigyullad kb. 10 km-enként kb. 1 percre. Szóval valami még nem Ok. Az após teletankolta ZEG-en és 7 liter jött ki. Itthon teletankoltam, mert gyanús volt az ü.a. szint, 8,8 lett. Kicsit túlfogyaszt, télen még elmenne, mert jellemző a 9 télen városban. Szóval egy-két kört még kell futni vele. Ha végre jó lesz, akkor meg szépen elkezdjük eladni. Most viszont tök jó az alapjárat :-)
Kedves Gonda Iren!
Az EPROM egyszer írható memória, és a motor jellegmezője van beleírva. x, y , z koordináta rendszert képzelj el, mint egy hullámos szönyeg. két érték a motortól jön, és a 3-ik értéket állítja be a computer a jellegmezőből, persze ezt még koorigálja más értékek alapján is (pl. lamda-szonda, vízhőfok (0-40% plusz ü.a.)). Az alaphelyzet: 1. érték: ford. szám, 2. érték: motor terhelése (gázpedál helyzete, depresszió, légmenny. mérő stb. jele lehet), a harmadik érték adott a karakterisztikából a x,y-hoz tartozó z, pl. befecskendezési idő 34 msec, vagy előgyújtás 25 fok. (kemény húzatás). Szóval a napi számláló csak egy egyszerű számláló IC, amit egyik lábán nullázni tudunk. És ez az IC, egy nagy IC belül egy kis részlet lehet. Ja, és pl. chip-tuningnál pont az EPROM-ot cserélik ki, aminél ez a jellegmező úgy van kialakítva, hogy pl. jóval keményebb befecsi időket ad, így jobban megy, többet eszik. Bocs az okoskodásért, hosszúságért.
Kész a Peugeot! Holnap apósom hozza haza ZEG-ről. Ki kellett cserélni a computer, meg a trafósort. A computer egyáltalán nem állította már az alapjáratot, sőt az ő diagnosztikai műszerük sem, a computer vezérlésével. De a szerelő már rögtön tudta mi a baj, a km-óra nullázódási gondra kérdezett rá először. Beszerzési áron (computer+trafósor)187 eFt lett, plusz még valamit kicseréltek, így 200 lett a vége, és így legalább számlát is kapunk (nem nagy vigasz). Szóval cumi volt ez az egész.
Hejj, de szép autó ez!
Akármit is mondanak a fikázók, dizájnban nagyon ott vannak a franciák.
Nekem a 307 tetszik, de nagyon. Veszek is egyet, ha összejön. Majd elmesélem. Akkor kiderül, hogy a fanklubnak leszek a tagja, vagy a fikakórusban hallatom a hangomat.
Az mindenesetre nem árt, ha az ember tudja, hogy nincs tökéletes autó.
Viszont mindenképpen olyat kell találni, ami illik az embernek az ő stílusához. Akkor nagy baj nem lehet. Akár még szeretheti is a gépet a hibáival együtt. Végtére is emberek csinálnak minden autót, már miért lennének tökéletesek.
(Amit a márkaszervizekről hallok, az többnyire elborzasztó. Jelenleg a kereskedéseknél tartok, na azok is megérik a pénzüket. Vagy a pénzemet?)