Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.03.04 0 0 7

pedig milyen jó kis verda volt

dennisthemenace Creative Commons License 2009.05.22 0 0 6
Punto.
Előzmény: advin (5)
advin Creative Commons License 2009.03.13 0 0 5
A Zastava márkanév nem szunik meg.Az uj gepkocsit Zastava 10-nek fogjak majd hivni.Ami ugyanugy fog kinezni mint a Fiat Punkto.
Előzmény: Törölt nick (1)
advin Creative Commons License 2009.03.13 0 0 4
ideje volt mar egy kicsit ujitaniuk mar
Előzmény: Vámpír2009 (3)
Vámpír2009 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 3

Most is Zastavát fognak gyártani, íme:

 

http://www.zastava10.com/

Előzmény: Törölt nick (1)
yoggi Creative Commons License 2009.03.13 0 0 2
Mindig is Fiatot gyártottak csak nemzti márkanévvel, egyedul a Yugo volt kivétel, de az is csak egy kis mérnöki ámokfutás volt Fiat fődarabokra. Tudomásom szerint az autógyártás némi elfogadható fedezete volt a sokszoros méretű fegyvergyártásnak, ha az 53e ember autót gyártott volna mind, minden sarokban lenne otthon egy Zasti mindenkinek egész Európában.
Előzmény: Törölt nick (1)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.13 0 0 1
utánnanéztem: A Zastava márkanév megszünik Kragujevácon csak Fiat Punktót fognak gyártani.
Előzmény: LUCzI FERencz (0)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2009.03.13 0 0 0
Olvasd már el ezt a mondatot:

A jövő héten már a régi gépsorokat kezdi leszereltetni az új tulajdonos, melyet a torinói FIAT és a szerb állam alapított egy teljesen új modell gyártására.

Magyarul van ez?

Háromszor elolvastam, és nem jöttem rá, hogy mi akar lenni.
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.13 0 0 topiknyitó
A kragujevaci autógyárban legyártották az utolsó "szerb autót". Egy piros Zastava 101-es gördült le utolsóként a futószalagról 1 273 532 sorszámmal. A virággal, dallal, verssel - és bizony könnyekkel is - búcsúztatott Yugo után a dolgozók nagy részének munkája itt örökre befejeződött. A jövő héten már a régi gépsorokat kezdi leszereltetni az új tulajdonos, melyet a torinói FIAT és a szerb állam alapított egy teljesen új modell gyártására.

A kragujevaci gyárnak valamikor 53 ezer alkalmazottja volt, most alig 2700. Ebből 1200-an döntöttek úgy, hogy végkielégítéssel elhagyják a gyárat vagy nyugdíjba mennek. A többi dolgozó maradna az új modell gyártására, ha szükség volna a munkájukra.

Maga a gyár siralmas állapotban van. Az igazgatósági épületet most kezdték tatarozni, hogy ne így várja az olaszokat. A pincékben víz, mindenfelé a lepusztulás jelei. A régi dicsőségnek már nyoma sincsen. A szerb autógyártás több mint fél évszázados történetében egy korszak véget ért. 1953-tól több mint négymillió autót gyártottak itt, ebből 650 ezret külföldön adtak el, 76 ország piacán. Legtöbbet - 147 ezret - Amerikában. Ez a volt a hírhedt Yugo kisautó.

A Szerbiában oly népszerű Zastava kocsik - kezdve a kicsi Fityótól a Yugo Floridán át a Kecnek becézett Zastava 101-esig - egyenesen az országutakról vonulnak be a múzeumba.

Hírforrás: FH-Újvidék/Sebestyén

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!