Suzuki swiftem van, 2.4 az előírt keréknyomás. Ma a benzinkutas leengedte a gumi nyomását 2.2-re mondván, hogy egy puhább gumi jobban tapad. Mi a véleményetek erről?
Lényeges, hogy milyen súlyú a kocsi. Ugyanis az a lényeg, hogy minél nagyobb felületen érintkezzen a futófelület az aszfalttal. Ha túl kemény akkor domború lesz és csak a közepe érintkezik, ha túl lapos akkor meg homorú és csak a szélei érintkeznek.
Szerintem még a 2.2 az nem alacsony nyomás télre. Ha sokáig túl lapos akkor a gumi szélei jobban fognak kopni és azt észre lehet venni.
A futófelület/profil tapad az útra, annak keménysége nem változik a guminyomás hatására, mivel az nem fújjuk fel, hanem a megfelelő guminyomás által törekedünk arra, hogy az a teljes felületével - ahogy azt a gyárban kitalálták - feküdjön fel az útfelületre.
Ugyan úgy rossz a több levegő, mint a kevesebb.
Viszont a kettő közül talán a kevesebb levegős a rosszabb megoldás.
Suzuki swiftem van, 2.4 az előírt keréknyomás. Ma a benzinkutas leengedte a gumi nyomását 2.2-re mondván, hogy egy puhább gumi jobban tapad. Mi a vélemény erről?