"Nem az ő hibája volt, hogy a termék karcos. Csak annyi, hogy nem vette észre és így került ki a boltból."
Itt a lényeg csak olvasni kéne tudni.
Nem az ő hibája volt hanem csak nem vette észre a karcolást és ha az ő feladata egyben a minőségellenőrzés is akkor jogos lehet a kártérítés követelése csak ez szabályozva legyen a munkaszerződésben vagy külön.
Ugyanis ipari nagykonyhai berendezések egy konyhába simán több milliós megrendelést eredményezhetnek és ha ez a megrendelő nem tőlük fog ezután rendelni akkor még jóval 250.000.- forintnál nagyobb is lehet a haszon kiesése.
Hülyeséget beszélsz itt beleszőve a politikát. Nem csak azért lehet kártérítést kérni ha az az adott termék megsérült, hanem azért mert így esetleg elesett a további megrendelésektől ettől a megrendelőtől.
Szerintem itt nem az okozott kárért kéri a kártérítést hanem azért mert hibásan ment ki a termék és ezért valamiféle üzleti hátránya keletkezett a cégnek. Szerintem.
Milyen masina az a sütő, hogy 250 ezer forint árcsökkenést okoz rajta egy karc? Másodállásban Ferrari?
Amúgy ügyvédet kell fogadni, ha az keresi a munkáltatót, fülét-farkár behúzva fog visszakozni a köcsögje, mert kizárt, hogy bármi jogalapja lenne egy ilyen követelésnek.
- A munkaszerződésben szerepelt ilyen károkozási felelősség leírva ?
- A karcolás -elvileg- a munkavégzés során rendes munkavégéz során is előfordulhat, nem ? (Tehát nem kellett szándékosan megkarcolnia, hanem az a mozgatás, tárolás, stb során keletkezhetett gondolom )
- Tudja bizonyítani a munkáltató, hogy az áru a raktárba érkezéskor nem volt karcos ?
Szerintem a barátod fogadjon egy ügyvédet és ne irjon alá semmit sem.
A munkáltató megfélemlítéses problálkozásáról van jelen esetben szó !
Egy barátomról lenne szó. Az árukat kiszállításra csomagolja össze fadobozokba. Az egyik kiment terméken (egy sütő) karcot találtak a belsejében. Amire a munkáltató azt mondta 250.000 Ft.- kárt okozott amit ki kell fizetnie. Megtehetik ezt?!?! számomra nevetségesnek hangzik ,hogy egy amúgy cserére ítélt áruért ilyen összegre büntessenek. Nem az ő hibája volt, hogy a termék karcos. Csak annyi, hogy nem vette észre és így került ki a boltból.