kisfiam iskolája, a solymári Fészek iskola a meredek, erodáló udvar rendezéséhez szükséges összeg elnyerése érdekében indult a Cetelem Zöldsuli pályázaton. Az internetes szavazáson első 6 iskola 500.000 Ft-ot kap kertrendezésre.
A szavazás máj. 7. és máj. 21. között lehetséges. /Azaz máris szavazhattok!!!/
A szavazáshoz szükséges adatok: létező e-mail cím, név és életkor. A Cetelem garantáltan bizalmasan kezeli a megadott adatokat és a szavazást követően nem hasznosítja tovább, törli azokat.
itt ki kell választani Pest megyét/ Solymár / legörgetni Fészek iskola Utána még a kapott emailt vissza kell igazolni, hogy tényleg te szavaztál. Kérlek szavazz, és kérlek a Fészek iskolára szavazz. Koszi előre is.
Az alternatív oktatásban is van fejlődés, megy a keresés, milyen szocializációra van szüksége a jövő emberének. Magyarországon is zajlik ez folyton, csak eldugott helyeken.
Ott van pl. a Rogers Akadémia nevű hely (rogersakademia.hu), ahol magántanulói rendszerben tanulnak a diákok, de nem csak az egyéniségüket bontakoztatják ki, nem örökösen az "én" van a középpontban. Önszervezésre tanítják a diákokat, de közben arra nevelik őket, hogy ne eszközként lássák az embert, hogy odafodulóak legyenek. Mert az egy dolog, hogy nyitott, az életüket szervezni tudó, szociálisan kompetens emberek fognak a jövőben túlélni, de odafordulás meg alázat nélkül nem lesz kulturális mélysége annak, amivel foglalkoznak, s társadalmilag közömbös, öntörvényű alakok lesznek.
Ott van a „Hackschooling” c. TED-videó, ahol egy 13 éves fiú beszél a hasonló speciális oktatásáról. Nyilván, ezek a helyek nem mindenkinek elérhetők, de aki feltétlen ilyenbe szeretné járatni a gyerekét, megteheti.
A Közép-budai Waldorf Iskola kezdeményezés szervezésében Vekerdy Tamás előadás lesz.
téma: Mire van szükségük a gyerekeknek? Kisgyermekkorban, kisiskoláskorban és kamaszkorban helyszín, időpont: 2014 február 5. 18:00 Átrium Film-Színház, Margit körút 55. Az előadás után Vekerdy Tamás dedikál. Belépő: 1000 Ft, a helyszínen váltható.
Az oroszlán, a boszorkány és a ruhásszekrény c. könyvben szerepel, hogy egy főnixmadár száll le a csatamezőre, majd borítja lángra a boszorkány serege előtti vonalakat, így fedezve Peter seregének visszavonulását.
A Debreceni Waldorf Óvoda lapján olvasható a következő:
"A főnix madár képes hamvaiból újjászületni. Az örökkévaló, a megállíthatatlan körforgás, a halál utáni megerősödött élet szimbóluma. Mi is őt választjuk másként, furcsán induló évünk jelképévé.
Óvodánk új helyen, új óvónőkkel, új gyerekekkel és új fenntartóval jövő év szeptemberében nyitja meg kapuit. A régi dolgaink elhamvadtak a tisztítótűzben, melynek hamujából termékenyebb, gazdagabb együttnevelést remélünk újjászületni. A kevés dolog egyike, amit megtartunk, ez a blog. És természetesen a WALDORF- PEDAGÓGIA. Nem szeretnénk elhanyagolni vagy az életünkből nélkülözni a már hagyományos, kedves szokásainkat, ünnepeinket, amelyekhez ragaszkodunk. A blogon követhetitek figyelemmel, hogyan próbáljuk fenntartani az eddigi közösségünket és új családokkal megismertetni Waldorf ovink világát ezek segítségével. Izgalmas vállalkozásnak gondoljuk ennek az egy évig virtuális óvodaként létező intézménynek a működtetését és az új, valóságos óvodánk létrehozását. Kalandra fel! Ki tart velünk?"Amikor a parasztember az űrkutatás eredményeit akarja alkalmazni a malacainál!
Örülök, hogy rátaláltam e fórumra. Gyermekem járt ilyen óvodába. Leírom tapasztalataimat. Érdekes közösségbe jártunk. Most inkább a szülői közösségről - ha annak lehet nevezni - írnám le tapasztalataimat.
Milyen szülőkkel találkoztam néhány év alatt?
Voltak igazán a közösségért tenni akaró és a tevékenységből alaposan részüket kivevő emberek. Egy humánus mag, a waldorfot értő, azt akaró, a gyermekeik egészséges fejlődését szem előtt tartók. Ezek nem biztos, hogy a legtehetősebbek. Csináljuk, alkossunk. Miért?
Mások távolról lesők. Nem tevékenyek. Mindent a pénzzel megoldók. Mindent az üzletekből, az üzletekben látók. Mit kell venni? Hol lehet kapni? Itt láttam.
Vannak a sznobok, akik azért mennek véletlen a waldorfba, mert az is egy fizetős hely. A baráti körben (ha van nekik egyáltalán ilyen) jól hangzik, ha azt mondja, a ő gyereke bizony fizetős intézménybe jár. Milyen jó?! Egyébként nem barátkoznak a közösség többi tagjával. Könnyen sértődőek. A waldorfról fogalmuk sincs. Nem is érdekli őket. Ezt ki is nyilvánítják.
Vannak, akik anyagiakban dúskálnak. Talán többel járulnak hozzá az intézmény fenntartásához, mint mások. Nem várhatsz el tőlük közösségi szerepet. Szerepet vállalnak, de az nem közösségi. Ők egyének. Nem egyéniségek. Az más. Több esetben külön véleményük van, ami nem egyezik a waldorf iránnyal, nem egyezik a közösség által igényelt, a közösség érdekeinek megfelelő úttal. Nem csak megpróbálnak, de jogot formálnak a pénzük után a saját elképzelésüknek. Nem tudsz velük egyeztetni, nem lehet velük tárgyalni. Nem akarnak másokat megérteni, mert lenézik az anyagiakban hozzájuk távolabb állókat. Ha pénzük van, úgy érzik, már a hatalom is az övék. Érdekes ezt látni. Egyes emberek pár év alatt mivé alakulnak. Akár a gáncsoskodásig is elmennek. Szembeszállnak a közösséggel is.
Ez magyar betegség? Nem magyar.
Miért van ez így, nem tudom megmondani. Nem tudja a közösség kivetni magából. Későn ismerik fel. Belefásulnak, aztán már úgy is megszabadulok tőlük, jelszóval tűrjük. Én is így voltam.
Nem ismerem, hogy az országban többségében mi a helyzet a szülői közösségek terén. Nálunk ez volt, de hallottam egy másik város intézményéből is hasonlókat.
Biztosan az elejétől fogva így volt, de későn érzékeltem e problémákat. Nem is foglalkoztam vele.
Mi nem azért jártunk ide, mert fiztetni kellett, hiszen nagyon sok munkánkba került, hogy előteremtsük az anyagiakat. Dolgoztunk érte.
Értékesnek tartottuk, a gyermekünk fejlődését látván, a módszert. A gyerek magabiztos, felelősségtudattal rendelkezik, igazán evilági adottságai vannak, amit nagymértékben az óvodának, az ottani waldorf-pedagógusoknak köszönhetünk. Ajánlani tudom a veszélyek ellenére is.
Biztosan egy Rudolf Steiner leszármazott. Lényeglátásból elégedetlen. Meg kérem, hogy szálljon ki. Ahogy elnézem vagy Jolly, vogy Joker lehet. Komolyabb hozzászólóra és véleményre számítok.
A Waldorf csak egy márka manapság, amit hamisítanak, mint a kínai varrodák teszik?
A debreceni óvoda waldorf képzettségű dolgozó, és a waldorfról valami fogalommal rendelkező szülők nélkül adja el magát. Az óvónőjük, az egyik, aki dolgozott waldorf óvodában, csak azt nem teszi oda, hogy idejének felét takarítónőként töltötte.
Miért kérnek pénzt azért, amihez nincs jogosultságuk? Miért fizetnek szülők azért, hogy a gyerekeiken próbálnak gyakorlatozni, vagy mit tesznek? Senki nem ellenőrzi az ilyen pénzszerzést? Mert ezért térítési díjat kell fizetni. Elítélendő-e az óvoda működtetője? Van-e felelőse, vagy nincs? Az országban máshol is így van? Más magánóvodák is így működnek?
A Waldorf? Működnek sok helyen waldorf intézmények. Az új oktatási törvényben is benne maradtak. Elég sok iskola, és óvoda is van. Én most azért jöttem, hogy a mi óvodánkat ajánljam az érdeklődőknek, remélem belefér a topicba:
Az én nagyfiam lassan végez itt, még egy évünk van. Aztán remélem gyarapítjuk majd a waldorf iskolások táborát is:)
A Rákosmenti Waldorf suliban november 28-án lehetőség lesz élőben megtapasztalni a "waldorfot" :)Sok szerettel várunk minden érdeklődőt az Adventi Bazárra. (Bp. XVI., Thököly út 13.).Egyedi kézműves termékeket – fajátékokat, természetes anyagokból készült, egyedi ajándéktárgyakat, szépségápolási termékeket, bioélelmiszereket, karácsonyi finomságokat – vásárolhatunk, s emellett vidám műsorokat és érdekes előadásokat hallgathatunk. Nem hiányozhat a gyertya- és adventi koszorúkészítés, kézműveskedés, tombola és sok-sok játék.Fellépő vendégeink: Pomázi Zoltán (Bojtorján), Kobzos Kis Tamás,Ablakanapra, Fakutya Zenekar. Bemutatkozik a jövő évi elsős osztálytanító is. Délelőtt kézműveskedésre várja a kicsiket, délután pedig egy csésze tea melleti kötetlen beszélgetésre a nagyokat.A belépés és a koncertek ingyenesek!
Örömmel tudatjuk, hogy a Tündérkóc Waldorf Családi Napközi megtalálta az óvónénijét! Az érdeklődő családok jelentkezését a tunderkoc@gmail.com email címen, vagy a 06304817744-es telefonszámon várjuk sok szeretettel.
A Tündérkóc Waldorf Családi Napközi bizonyosan Téged keres, ha értesz a madarak nyelvén, képes vagy virágba borítani egy egész kertet, ismered a világ összes meséjét és tündérekkel cimborálsz.
Szeptembertől nagy szükségünk van Rád, szeretetedre és törődésedre, gyere el hozzánk, várunk szeretettel!
A Tündérkóc Waldorf Családi Napközi (Budapest, XVII. ker.) szakképzett óvónőt keres idén szeptembertől. Családi napközinket a waldorf óvodai program alapján szeretnénk működtetni, ezért elsősorban waldorf tapasztalattal (és képzettséggel) rendelkező óvónők jelentkezését várjuk a tunderkoc@gmail.com e-mail címre.
Meghívó Virágvasárnapi Vásárra Sok szeretettel hívjuk és várjuk az érdeklődőket március 28-án vasárnap! Akár egy finom vega-bográcsra (megúszva a vasárnapi ebédfőzést), akár muzsikáló napkéménykészítésre támad kedvetek, vagy csak kíváncsiak vagytok milyen az iskolánk-keressetek fel minket! Program
Földszinti nagyterem* 11.00 Ablakanapra koncert 13.00 Bevezetés a Csemballó varázslatos világába, avagy interaktív előadás gyerekeknek 16.00 Árnyjáték
1. A WALDORF-ISKOLA MINDENNAPJAI, SZOKÁSAI 2. MESE, MŰVÉSZET, NYELV 3. MOZDULJ! –avagy nevelés mozgással 4. HOGYAN TOVÁBB?-beszélgetés Waldorfban végzett diákokkal
Rákosmenti Waldorf Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény XVI. ker. (Sashalom) Thököly út 13.
405-33-77
Az előadások ideje alatt gyerek-vendégeinknek játszóházat biztosítunk.
"Szakemberek szerint az iskolából kikerülő gyerekek életben való beválásához éppolyan fontosak az érzelmi és a szociális kompetenciák, mint a hagyományos tudás. A Waldorf-iskolák épp ezek kialakítására fókuszálnak – mondta el a FigyelőNetnek az európai Waldorf-szövetség elnöke, Christopher Clouder."
Nem csinálok úgy. Nem akarom most leírni a Waldorf jellegét, benne van nagyjából a topikban is talán, meg keress rá a neten, ha érdekel, de az általad fölvázolt problémák az iskola jellege és szellemisége miatt nagy valószínűséggel sokkal később fognak begyűrűzni (vagy leginkább valószínűleg sohasem).
Nem kell nekem könyörögni! De azt el kell ismerned, hogy legalább felpörgettem ezt a topikot egy kicsit. :-) Még egy utolsó megjegyzés, érzésem szerint úgy állítod be a dolgot, mintha a Waldorfba csak tökéletes emberek járnának, és ott nem történhet semmi rossz. Most itt nem kell arra gondolni, hogy lövöldözni fog valaki, elvégre Magyarországon még csak a tanárverés a divat. :-)
Nem, egyáltalán nem. Képviselünk egy álláspontot, amibe a meki-érzés nem fér bele. Mutatni próbálunk egy másfajta életminőséget. Ennél többet pedagógus sajnos (vagy nem sajnos) nem tehet.
Én nem ismerem a Waldorf "politikáját", de tényleg ott próbálják rávenni a gyerekeket arra, hogy például ne a "mekibe" reggelizenek például? És mégegyszer mondom, nem kívánok én semmi rosszat a Waldorfnak, csak topiknyitási lustaságom miatt írtam ebbe a topikba a véleményem néhány hozzászólással ezelőtt.