Igy is tudnak rolad mindent, attol hogy most tudjak hogy a Deak teren a Matchban veszel kiflit minden reggel, nem tortenik semmi. De persze, paranoiasoknak nem ajanlott :)
sosem használnám. nem elég, hogy a klasszik kártyahasználatod alapján mindent tudnak merre jársz mit fogyasztasz, a legapróbb bizbasz vásárlás is kontrollálható legyen?
ha rosszfiú lennél hirtelen akkor központilag kikapacsolható. veszélyes irány, nem szimpatikus.
Paypass tenyleg kenyelmes, a primitiv bolti eladokat kene lecserelni, mikor valtig allitja hogy naluk ez nem mukodik, mikor masfel honapja naponta hasznalom ugyanott. Szerencsere az uzletvezetok legalabb tudjak mi van.
Amugy nehogy azt mondjatok hogy "PayPassal fizetnek", mert csak neznek rad mint a hulye, hanem parasztosan h "erintos kartya" azt 60%-uk felfogja.
Meg végül is nem zavaró, ha sima bankkártyában van, mert akkor lehúzzák, vagy leolvassák a chipet. A matricás, órás változatokat nehéz használni, de biztosan elterjed majd, mert nagyon praktikus.
Szombat délelőtt 11 órától egyelőre meghatározatlan ideig nem lehet vásárolni és pénzt felvenni az Unicredit Bank általá kiadott bankkártyákkal.
Az Unicredit telefonos ügyfélszolgálata szombat délután a következő automata üzenettel fogadta a telefonálókat: "Tisztelt ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy külső szolgáltatónál fellépett műszaki hiba miatt az Unicredit bank által kibocsátott betéti kártyák jelenleg sem készpénzfelvételre, sem vásárlásra nem használhatóak. A probléma elhárításán a szakemberek dolgoznak. A hiba megszüntetésének pontos idejéről nincs információnk. Az üzemzavar miatti kellemetlenségért türelmét és megértését kérjük."
A hiba miatt több más banknál is előfordulhatnak kellemetlenségek. Ilyen például az AXA, ahol szintén egész nap nem működnek a bankkártyás műveletek. A K&H bank ügyfélszolgálatán is megerősítették szombat délután, hogy üzemzavar miatt nem működött a készpénzfelvétel és a kártyás fizetés. Ott délután negyed négykor azt mondták, az üzemzavart néhány perccel korábban sikerült elhárítani. Ugyanebben az időben azonban az Unicredit ügyfélszolgálat automatája továbbra is a hibáról szóló értesítést mondta be.
Ma probáltam 2* felvenni otp automatából pénzt, de mindkétszer az összeg beütése után kiirta hogy törölt tranzakció vegyem ki a kártyát. A pint biztos hogy jól írtam be. Nem otp-s vagyok. Ez az árkád bevásárlóközpontban történt, de több boltban is probáltam fizetni kártyával és ott sem sikerült. Egy volksbank automatát találtam kicsit messzebb annál meg rendszerhiba volt, és nem is müködött. Hazafelé pedig egy spárban probáltam meg utolsó alkalommal a kártyát, de már előre szóltak hogy most nem tudunk kártyával fizetni..Volt valami nagy technikai gond a tranzakciók környékén, mert túl sok egybeesés..másnak hasonló tapasztalat??
Persze, de maradj a két héten belül változatnál és legfeljebb kellemesen csalódsz a jövő héten. A ki nem vett pénzt külön fiókba teszi az ATM, és a logban is látszik.
Párom ma pénzt akart felvenni, egész pontosan 100.000,- forintot egy budapest bankos automatánál, de nem vette el időben a pénzt (nem tudom merre kalandozott a gondolata) és az automata visszaszívta azt. A 100.000,- ft persze ráterhelődőtt a számlára. Azonnal jegyzőkönyvet vettek fel, és azt mondták, ha ez valóban így történt, a legközelebbi automata töltéskor ezt észlelni fogják, és visszakapja a pénzt, max két hét.
Egy másik fiókjukban az érdeklődésemre már azt mondták, az ilyen eseteket kiemelten kezelik (mi mást mondhattak volna...) és pár nap alatt visszakapja.
Pontosan így jártam, de 400000 forintomat nem adt ki az automata ( OTP), azonnal hibát jelzett, és számlát sem adott. Este a kártyaőrök megnyugtattak, elismerik a hibát, másnap vegyem fel a pénzt. felvettem, vettem, majd az OTP önkényesen leemelt a számlámról 400000 forintot Akkor tudtam meg véletlenül, amikor az EVÁ-t be akartam fizetni. Megreklamáltam közölték hogy 180 nap a kivizsgálás ideje.Kénytelen voltam a PSZÁF nál panszt tenni, már csak azért is mert 1, kell a pénz 2. nem vagyok kártyacsaló 3. abszolut életszerűtlen, nem láttam még olyat hogy fedezetlen kártyára kiad az atm pénzt.
Az eset egyébként egy szombati napon történt, még reklamálni sem lehetett.Módfelett pofátlanaságnak tartom, hogy ők hibáznak és engem vágnak meg majdnem félmilióra, amit azóta is vígan használ valaki.
Egyébként nem ez volt az első eset, de az előzőnél visszakönyvelte a pénzt az atm.
fogadjunk, hogy a kártyád nem otp-s volt.
ez az eset ugyanis jellemzően akkor történik meg, ha a végberendezést (ez lehet atm vagy pos is) üzemeltető bank valami okból nem képes elérni a hálózatban a kártyát kibocsátó bankot. ez nem azért van, mert az otp utálja az idegen bankos ügyfeleket, bármely másik két bank között is megeshet. (meg is szokott). a hiba sem feltétlenül az otp rendszerében van ilyenkor, ugyanúgy lehet a kártyát kibocsátó bank vagy a köztes hálózat hibája is.
a jóváírás késlekedésének is ugyanez lehetett az oka. ilyenkor ugyanis nem a végberendezést üzemeltető banknál kell reklamálni, hanem a káryát kibocsátó banknál. ennek az az oka, hogy az idegen bank nem tud jóváírni sikertelen (reverse) tranzakciót idegen számlára. tehát a kártyát kibocsátó banknak kell egy ún. chargeback tranzakciót kezdeményezni.
viszont amikor a pénz visszakerül a számlára, a sikertelen tranzakció dátumával írják jóvá, tehát elvileg úgy kamatozik, mintha végig ott lett volna.
kártérítés nem lesz. polgári peres útra természetesen viheted az ügyet, de az kb olyan lenne, mintha beperelnéd a matávot vagy a pannont, mert nem tudtál fölhívni valakit.
Velem az esett meg, hogy 50000 Ft volt a napi limitem, és 100000 Ft-ot akartam felvenni. Erre:
"Ön túllépte a mai napra megengedett összeget".
Ok, eszembe jutott, hogy tényleg 50 ezer a limit: akkor leveszek 40-et. "Nincs elég pénz a számláján." Na, mondom, ez jó. kiderült, hogy az összeget (100 ezer) ilyenkor rovid időre zárolja a rendszer, és kb. fél-egy napig nem lehet hozzáférni. Vicces, ugye? Azóta már megoldódott a probléma, a rendszer át lett egy kicsit gyúrva gondolom.
MR
Én nem lettem volna ilyen türelmes, ha lenyúlnak 50 rugót.
Az OTP bankautomatájából nem tudtam pénzt felvenni, de levonták az összeget a folyószámlámról.
Többszöri reklamációmnak eddig semmi eredménye.
Íme legutóbbi levelem az OTP részére:
OTP Bank részére
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
2003. október 14-én késő este 25000 Ft-ot szerettem volna felvenni az OTP ... utcai fiókjának az előterében levő automatából. A műveletet szabályosan elindítottam, a PIN-kódot beütöttem. A képernyőn megjelent a művelet elindításakor szokásos szöveg, de nem történt semmi. Ezután azt írta ki a gép, hogy nincs kapcsolat a központtal, vegyem el a kártyát. Pénzt nem kaptam. Gondoltam, hogy esetleg a szomszédos automata működik, ezért ott is megkíséreltem felvenni 25000 Ft-ot, de ott is pontosan ugyanez történt, pénzt ott sem kaptam.
Pár nap múlva a ... körúti OTP-fiókban megtudtam, hogy a számlámról leemeltek 2x 25000 Ft-ot, mintha valóban felvettem volna a pénzt. Természetesen nyomban beadtam a reklamációt. Az ügyintéző hölgy kb. 10 perc múlva mobiltelefonomon felhívott és megnyugtatott, hogy a pénzt egy héten belül visszafizetik a számlámra, bár a vizsgálat elvileg fél évig tarthat és ezalatt még kiderülhet, hogy nem jár nekem a visszatérítés és mégis levonják.
Október 27-én, mivel még mindig nem utalták vissza az 50000 Ft-omat, bementem reklamálni a ... körúti fiókba, ahol nagyon udvariasan megnyugtattak, hogy csak a munkaszüneti napok miatt késik a dolog és két napon belül visszakapom a pénzemet.
Az 50 ezer Ft-omat máig sem utalták vissza. Ez az eljárás, panaszomnak ilyen, zavaros, az ügyfél jogos érdekeit figyelmen kívül hagyó kezelése teljesen méltatlan nemcsak a legtöbb ügyfelet kezelő magyar pénzintézethez, de minden bankhoz.
Erősen bízom benne, hogy az alábbi kérdéseimre rövid időn belül választ kapok:
1. Jogos-e a reklamációm, vagy sem? Azt hiszem, az könnyen eldönthető, hogy mennyi pénzt adott ki az automata. A hiba okának a megtalálása illetve a probléma elhárítása természetesen hoszabb időt vehet igénybe, de az az én panaszom elbírálását nem érintheti. Amennyiben nem lenne nyoma a pénz hibás levonásának, az a pénzautomaták rendszerének olyan súlyos megbízhatatlanságát jelezné, amit nyomban jelenteni kellene a hatóságoknak és ismertetni az ügyfelekkel, hiszen úgy senkinek a pénze sem lenne biztonságban.
2. Mi volt az oka annak, hogy a pénz visszautalásával kapcsolatban hitegettek, megbízhatatlan információkat adtak?
3. Az én esetemben, vagyis amikor az automata nem ad ki pénzt, bizonylatot sem kapok, milyen módon garantálják a biztonságomat?
4. Jár-e az ilyen és hasonló esetekben bármilyen kamatjóváírás illetve kártérítés? Könnyen előfordulhat ugyanis, hogy 50 ezer forintnak a hetekig tartó hiánya valakinek a létfenntartását veszélyezteti ill. megnehezíti.
Bízom reklamációm haladéktalan és megnyugtató rendezésében.
Budapest, 2003. november 3.
********
Eddig a levél. A két OTP-fiók nevét és az enyémet - egyelőre kihagytam.