Szia! Hidegen(nincs még hideg),tehát reggel szívató nélkül könnyen indul? Hogy érted,hogy melegen leáll? Jár szépen,alapjáraton,oszt' egyszer csak? És onnan egyáltalán nem? Milyen típusú és hőértékű gyertyák vannak benne?
Kösz, nekem valami máshogy van, de van több karbi is..... a szivatóból állítólag nem is hiányzik rugó,épp hogy nem kellett oda.... működik rendesen, de van más problémám.... kéne egy R4-es tag, könyv, szerelő.... jelenleg meleg motor leáll,és nem indul újra....:-( cseréltük a gyújtótrafót, megszakítót, de eredménytelen....:-(
Karbi tisztítva 2x lett, benzinszűrő cserélve, mert trutyis volt nagyon.... most AC pumpa jönne????
Sok szeretettel várunk mindenkit akár oldtimer, akár kacsa, akár junior Citroën tulajdonosa!
Aki járt már itt, tudja hogy érdemes eljönni, aki nem, az pedig nézze meg milyen egy igazi nagy Citroënes csapat! :)
Időpont: 2014. július 11-13.
Helyszín: Hódmezővásárhelyen: Kossuth tér; Mártély Üdülőterület
Már pénteken várunk mindenkit, sütögetést tervezünk, és idén is megrendezzük a Citroën-süti versenyt! Napnyugtakor indul az éjszakai gyalogos akadályverseny is, mely nagyon jó hangulatban telt legutóbb is. Hasonló a kalandtúrához, csak gyalogosan kell csoportokat alkotni. Sötétedéskor indul a rajt. Zseblámpát hozzon mindenki magával :) E mellett lehetőség van sütögetésre (hozott anyagból), beszélgetésre, iszogatásra is a közös táborban.
Szombaton szokásos ébresztővel indul a nap, majd együtt elmegyünk Hódmezővásárhelyre, ahol a Kossuth téren tud csatlakozni, aki ezen a napon reggel érkezik hozzánk. Megmutatjuk autóinkat a város lakosainak. Díjazásra kerül a legszebb, legmesszebbről jött, legfiatalabb autó, tulaj Megvásárolhatjátok a találkozó pólóját, és egyéb csecsebecséket. A Szellemi olimpia feladatsorokról sem fogunk megfeledkezni, Kicsiknek és Nagyoknak egyaránt készülünk. Az autósfelvonulás 11 órakor kezdődik a város utcáin, majd Mártélyon folytatódnak az események. Természetesen idén is megrendezésre kerül a Kalandtúra, lesz Ártéri Tanösvény Túra a Nemzeti Park munkatársának vezetésével, Autós ügyességi versenyek a „Leggyorsabb” cím elnyeréséért. Motoremelő verseny a ”Legerősebb”, Michelin erőpróba a „Legizmosabb” cím eléréséért és Michelin gumi gurító verseny. Igény szerint Vízitúra kenukkal és ladikokkal a holtág növény- és állatvilágának megismerésére kenuoktatóval és túravezetővel. Sétakocsizás az ártérben. A gyerekeket a tábor melletti Kalandpark várja egész nap ingyenesen! A mártélyi helyszínen egész nap lesz büfésátor hideg italokkal. Este: eredményhirdetések, közös bográcsos vacsora a táborban, majd hangulathoz illő zenés mulatság. Vasárnapi kirándulás: tervezés alatt :)
Fontos: Aki szeretne résztvenni, kérjük, az alábbi linken regisztráljon július 5-ig. (érdemes minél hamarabb, mert a június 20. előtt érvényesen jelentkezők személyre szóló meglepetést kapnak) Sokkal könnyebb a szervezés, ha tudjuk előre a pontos létszámot.
A megoldás az lett, hogy a pillangószelep tengelyén lévő csavarrugó törött végét megkerestem és egy fogóval hajlítottam egy kis hurkot, amit beakasztva pótoltam a letört véget.
Egyszer nekem is volt ezzel bajom. Gyakorlatilag nem működött a szívató.
A nagy (a felső) pillangószelep (amit a szívató bovdene állítgat) tengelyén van egy rugó ami állandóan becsukná a pillangószelepet. A szívatóbovden egy kitámasztóval nyitja a szelepet. Alapból teljesen nyitva van és ha behúzod a szívatót akkor lejjebb engedi. Teljes szívatásnál teljesen engedi becsukódni.
Mivel a pillangószelepen lévő tengely nem középen van, ezért nagy átáramló levegő esetén ki tudja ezt nyitni. Ha pedig leesik a légáram újból becsukódik és szívat (persze ha szívatáson van).
Régen volt már ez. remélem jól emlékszem és jól írtam le. Biztos jobban le tudnám írni ezt, ha látnám.
Közben kiderült, hogy mégsincsen karburátorom. Valószínűleg autóval együtt eladtam.
Nekem eltört az a kis csavar rugó a tengelyen ami a pillangószelepet csukja, ezért nem volt szívatás. Nem tudtam beindítani. De rájöttem és be tudtam indítani.
Pontosabban ha valaki pörgeti az indítómotort és te majdnem teljesen befogod a szívónyílást (levett levegőszűrővel) akkor szépen beindul (mert jól megszívatod).
Engem most az érdekelne, hogy a bánatban megy vissza a szivató... egy fénykép is jó lenne, a bowdenről, vagy hogy nincs-e ott egy rugó valahol, ami visszahúzza?
Amúgy rajzok, leírások,képek, letölthető anyagok érdekelnének.
Vettem egy kacsát,de egy kicsit betegecske és úgy döntöttem megmentem az enyészettől és 100%-ban felújítom,de akárhol kutatok semmien irodalmat nem találok hozzá,ha esetleg valaknek volna egy fölösleges ami már nem kell,vagy Pdf formátumban a számítógépen nekem az is jó,és hálás lennék érte!
A bordó R4 GT (1983) érvényes vizsgával rendelkezik, akár napi használatra is szuper. Karosszéria kilakatolva, műszakilag teljesen rendbetéve, fényezés előtti állapot.
A piros R4 GTL (1985) megkímélt állapotban van , néhány helyen azonban a karosszéria javításra szorul.
A két autóhoz tartalék alkatrésznek egy komplett harmadik autót is adok, karosszéria nélkül, de teljes motor, üvegek, műanyagok, színre fújt új ajtókkal stb.
Sikerült hozzájutnom egy egész jó állapotú Renault 4-eshez, de sajnos nincsennek papírjai, ezért úgy döntöttem, hogy a karosszéria elemeit eladom, ha valakit érdekel szóljon az árban biztosan megegyezünk. Az alváz, a motor, illetve a futómű alkatrészei nem eladók. (építek belöle valamit)
no, R4/F4/1.4(!)-emet rendezett adminisztrációval eladnám ??? villany, alja kicsit rendetlen, pöc röff, aksi lemerült, referenciákkal, garanciával. ja, vonóhorog is van. belső sávban pályán rendszeresen aláztam vele nagy német autókat... :))
Ezt tényleg nem lehet abbahagyni! Mikor eladtam az utolsó F 6-osomat, vevőnek mondtam, hogy abbahagyom az ilyen öreg masinák bütykölését. Erre Ő: ezt nem lehet csak úgy abbahagyni, max kihalni lehet belőle! Igaza van, már hiányzik egy R4-es! Tovább megyek! Szervezni kéne egy utat jó messzire R4-esekkel. Ha benne vagytok veszek ujra egyet és kipofozom egy nagyobb útra. Elvégre kerek szülinap van az idén!!!!
Itt még nem jártam ezen a fórumon, úgy vélem. Kacsásként nyomulok a fórumokon, biztosan ismer innen is jónéhány egyén már. Hogy miért? Idén ünnepeltem a kocsim 15-dik évfordulóját. Jubilált a masina, jollehet maga a kocsi 26 éves. De 15 éve van nálam. Ez az év mondhatni a kocsimról szólt számomra emiatt. Fel lett újítva sok szempontból. Na meg fel lett tuningolva is, na nem úgy ahogy a sportkocsikat szokás manapság. Máshogyan. De érdekel valakit a történetem egyáltalán? Megtekinthető két cikk formályában a történetem. http://www.hobbikacsa.hupont.hu http://www.kacsahobbi.hupont.hu
Akit érdekelne az olvassa végig! Mókás történet sok-sok képpel.
Milyen "kicsi a világ"! Mennyi mindent "mi találtunk ki"! Nem is kért sokat, csak "egy egész NSZK márkát"! Igazi úri ember volt! Már mint Barenyi Béla /1907 - 1997/
Nem sok olyan autó létezik, amelynek annyi gúnyolódást és rosszindulatot kellett elviselnie, mint a Citroen 2CV–nek. „Ronda, ’lomhaseggű’, igénytelen, olcsó hóbortos” – így ítélte meg valamikor a Kacsát az AUTO BILD szerkesztője Jörg Wigand. Más kolléga szívesen idézte fel a Párizsi Autószalon egyik meglepett látogatójának szavait 1948-ból: „Úristen, ez nagyon ronda!” Ez az igazság Egyik fele. Az érem másik oldala viszont, hogy aki nem utálja, a kocsit az mindenképpen szeretetre méltónak tartja. Pierre – Julius Boulanger /alias, Pék Péter - Gyula/, a Citroen vezérigazgatója 1935-ben kiadta a feladatot mérnökeinek, hogy építsenek egy olyan autót, „amelyben helyet foglalhat két parasztcsizmában, 50 kiló krumpli, vagy egy hordócska bor”. Ebből lett a TPV (Toute Petite Voiture), magyarul nagyon kicsi autó). A háború kezdetéig 259 darabot gyártottak belőle. Elől az autón ekkor még csak egy fényszóró volt, mert a közlekedési törvény csak ennyit írt elő. A Kacsa igazi születés napja a az 1948-as Párizsi Autószalonon volt. Teljesen átalakítva itt mutatták be, mint a 2CV modellt. Állítólag amikor egy amerikai újságíró meglátta, elrévedve kérdezte: De hol a konzervnyitó?” Ennek ellenére a Kacsa nagy sikert aratott: 1991. július 27.-én a portugáliai Mangueldében legördült a szalagról az utolsó 2CV, melyekkel együtt – természetesen az összes karosszéria változatot és különleges modellt is beszámítva – több mint 6,9 millió példányt gyártottak belőle. Megjelent az AUTO BILD Magyarország / 2007. márciusi számában
A közre adó megjegyzése: André Citroen halála után megtalálták a gyomorrákban elhunyt mérnők zseni hagyatékában többek között egy „népautóra” vonatkozó terveit. Mert ő is belátta, hogy az akkori francia középosztály tagjai még nem tudták az oly sikeres TRACION AVANT árát megfizetni, ami egyben a CITROEN SA. csődjét is okozta! Mert az egyik kicsi jelentéktelen beszállító, beijedt, hogy nem kapja meg a leszállított áruja ellenértékét és csődeljárást kezdeményezett a CITROEN SA. ellen!
André Citroen, túlkésőn jött rá arra is, hogy az amerikai példaképe Henry FORD is az „egyszerű embereket”, a széles tömegeket, a kétkezi munkásokat, hivatalnokokat és farmereket célozta meg a Ford T modellel, a csak fekete színbem kapható„Tin Lizzie-vel” magyarul a BÁDOG BÖSKÉ-vel, amelyet a magyar Galamb József, a FORD Autógyár magyar főmérnöke tervezett meg!
Amikor pedig a Michelin SA cég, amely átvette a CITROE SA. részvényeinek a többségét és a kezébe került a CITROEN SA. cég irányítása, kinevezte vezérigazgatónak a „pék mestert” akinek az híresült mondatai így nyitott kapukat döngetek, mert a Citroen SA fejlesztő mérnökeinek nem mondott újdonságot kijelentésével. Mert ők ekkor már dolgoztak az első francia nép autó megtervezésével.
Halihó! 7305 nap telt el azóta, hogy 1990 július 27.-én ottani idő szerint 15 órakor a portugáliai MANGUELDE-ban legurult a szerelő szalagról az utolsó világos szürke / sötét szürke színű 2CV Charleston!
Hihetetlen, de azóta már 20 azaz húsz év telt el?!? Tényleg igaz, hogy ennyi idő telt el azóta?
Ennek apropójából szervezünk a klubbon belüli illetve kívüli citrósok számára talit a fővárosban 15 órától kezdve "kifulladásig", amíg a kedvünk tartja és a zsebünk bírja! Érdemes telefonálni, hogy ott vagyunk-e még! infó: főgát.ser + 36 30 5490586
Helyszín:
www.dunaparty.eu
Akinek kedve van hozhat horgász eszközöket is, ne haljon éhen!?!
Nem tartunk igényt igényt semmi féle támogatásra sem, mert mindenki annyit költ amennyit csak tud / akar illetve a pénztárcája engedi!
A lényeg, hogy együtt lehessünk a DUPLA VINKLI társaságában a Duna partján, csak úgy spontánul.