A Tallinni példának azért mondd el a másik felét is, mert így pongyola.
Minimálisra csökkentették a parkolóhelyek számát a belvárosban, ill. annak közvetlen környezetében. Ahol megmaradt, ott drasztikusan felvitték a parkolási díjat.
Másrészt pedig a tömegközlekedés csak a Tallinn rezidenseknek ingyenes. Aki turista, ingázik, vagy akármi miatt is vidékre van bejelentve, ők bizony fizetnek érte.
...meg a Volvók lassan ugyanúgy füstölnek, mint a 25-40 éves Ikarusok..
Ahogy mondod, a BKV a szar, az ő szolgáltatásuk. Nem hiszem, hogy alapvetően azért, mert alulfinanszírozott (mindig az volt), korábban mégis megvolt az igény, hogy a minimálisan elfogadható állapotban tartsák a buszokat.
Érdekes módon, a hasonlóan öreg Ikarusok a vidéki városokban továbbra sem füstölnek, nem büdösek, sőt tiszták..
Mindent jól látsz. Amit ma tehet a pesti polgári középréteg, minimum hogy bliccel amikor csak tud. Nem vagyunk hülyék, rajtunk nem nyomnak le semmit, látjuk amit látnunk kell. Igen, már lassan a Volvó buszok 95 %-ánál a hányás kerülget, akkora mocsok van rajtuk, soha nem takarítják belsőleg, EZ a mai BKV.
"Érdekes mód más külföldi nagyvárosokban meg lehet csinálni az emberekkel, hoyg csak az első ajtón akarjanak felszállni, és ott szép csendben felmutatni a bérletet a sofőrnek, vagy nála megvenni a jegyet."
Ez az első-ajtós rendszer igen drága szórakozás: ha a forgalmat csak az első - legkeskenyebb ajtón - áramoltatod befelé (legkisebb keresztmetszet), akkor az üresjáratban elpöfögött gázolaj akár többe is kerülhet, mint amit a népek elbliccelnek!
Ha az első ajtózás jól működik, akkor semmi értelme az ellenőröknek! Ha nem működik, akkor meg minek ezzel is a költségeket növelni? (ha megállónként csak egy perccel tovább áll a busz a felszállási keresztmetszet miatt, akkor egy közepes távon 15-20 perccel nő a menetidő, és ennyi gázolaj meg - teljesítmény nélkül - a levegőbe.)
A te példád azért más, mert azon a pár helyen ahol ezt bevezették (külföldön) ott ezzel egyidőben az ellenőröket kirúgták, mert a rendszer nem bírja el még az ő (elvileg felesleges) alkalmazásukat!
Ilyen jegyárak mellet a bliccelés megszüntethetetlen - de mint azt az előbb írtam - nem ez a legnagyobb seb a honi tömegközlekedés testén...
Ha 34 millió Ft a bevételkiesés a bliccelés miatt havonta a BKV-nál Budapesten, akkor az egy évben 408 millió Ft. Mivel nagyvonalú vagyok: legyen 500 millió - tehát fél milliárd.
Mennyi az éves vesztesége a BKV-naK? Hány száz milliárd?
Vagy közelítsük meg ál-szociálisan: ha nem bliccelnének, akkor hány ellenőr lenne felesleges, maradna munka nélkül, hány kisgyerek sírna naponta meleg ételért?
Nem, nem a bliccelők miatt nincs új busz!
A bliccelők okozzák a legkevesebb kárt a cégnek!!!
Majd elmélkedjél azon, hogy milyen végkielégítéseket fizetnek ki, milyen luxus-autó parkja van a BKV-nak, hogy mennyit lopnak el a szerelőktől (nagyságrendileg is) felfelé az igazgatókig, hogy miért jut permanensen a cég a működő-képessége határaihoz? Nem értenek hozzá, nincs sem külső sem belső kontroll - csak eszement töketlenség van!
A legegyszerűbb az utasokra kenni a sz@rt, holott a bliccelés "csak" pár százalékot jelent a csőd hatalmas halmazában!
A jegyárak tovább nem emelhetők - ez gondolom világos!
Ha minden jegy 100 Ft lenne, akkor mindenki tömeg-közlekedne - csak nincs annyi eszköz, mert azokat is hagyták lepukkanni.
Téged, kedves buszsofőr jól beetettek: a saját tolvajlásukat, hozzánemértésüket akarják a népek nyakába varrni!
Csak csendben jegyzem meg: Tallinban a városi tömegközlekedés teljesen ingyenes, így nem lehet bliccelni... És nem csődölt be a közlekedési vállalatuk!
"Az én járataimon, ha felszáll az ellenőr, minimum két embert elkap. Van két műszakban 24 járat, az 48 bliccelő.
Budapesten van kb. 200 vonal, az kb. 10000 ember naponta. Ha csak 20 munkanapot számolok, havonta 200000 ember!!!!!!!!!!!!!!!!
Megszorozva a jagy árával, az kb. 34 millió forint havonta"
Akiket elkapnak, azok fizetnek, tehát már itt megbukik a logikád. Amúgy aki ügyesen csinálja, csak nagyon ritkán kapják el, tehát tényleg sokat lehet spórolni blicceléssel, de csak ha ügyes az ember. Fizetésemelést meg nem a bliccelők miatt nem kapsz. Nyugodtan kaphatnál, a BKV meg nem tud tönkremenni, mert a költségvetésből úgyis kipótolják, az egykulcsos SZJA-t meg én is befizettem a minimálbér után, mint a milliomos, úgyhogy ennyi...
én is szoktam bliccelni, pedig azt hiszemmegengedhetem magamnak a jegy megvásárlásának költségeit...
én úgy látom a pesti nép túlnyomórészt nem azért bliccel, mert nem telik rá, hanem "csakazértis"-ből, és hát megszokásból, mert ezt látta mindig és mindehol, mióta az eszét tudja...
Érdekes mód más külföldi nagyvárosokban meg lehet csinálni az emberekkel, hoyg csak az első ajtón akarjanak felszállni, és ott szép csendben felmutatni a bérletet a sofőrnek, vagy nála megvenni a jegyet.
A metrón pedig nem gondolkoznék, azonnal egyesével beengedő kapukat állítanék üzembe, azok belső oldalán pedig hatósági jogkörrel bíró ellenőröket, akár polgárőröket. Drága lenne felállítani a rendszert, de utána a drasztikus bevételnövekedés gyorsan segítene visszahozni a költségeket...
Remélem egyszer elérem, hogy miattam nem kapsz fizetésemelést!!!!
Én egy autóbuszvezető vagyok, és ha mindenki fizetne a szolgáltatásért, még normális fizetést is kapnák.
Az én járataimon, ha felszáll az ellenőr, minimum két embert elkap. Van két műszakban 24 járat, az 48 bliccelő.
Budapesten van kb. 200 vonal, az kb. 10000 ember naponta. Ha csak 20 munkanapot számolok, havonta 200000 ember!!!!!!!!!!!!!!!!
Megszorozva a jagy árával, az kb. 34 millió forint havonta, melyet, ha nem is a fizetésünkre, hanem új buszokra költenének, bőviteni lehetne a járatok számát, amiért sírsz!
Én meg bliccelek és mégis embernek érzem magam. Nehogymár azért fizessek nekik egyre többet, hogy kétszer anyian vagyuk mint lehetne, a járatok meg fele olya ritkák mint kéne.
én spec. ember vagyok :-) bliccelek vagy 3 éve folyamatosan, és nagynéha bkv-n kívül is...
tudod, a megélhetés...stb. (zárójelben: nem lopok a közértben, annyira még nem gázos a helyzet... kopp...kopp...kopp...)
nincs ám mindenre pénz... jó, ha az alapdolgokra van.
és ez szomorkás...:-(
tolvaj vagyok ettől?
igen.
na és??!! (erkölcsi szintem megváltozott, a pénzhiány következtében)
- van kiút? - lehet... - hol van ?! -
Hat en nem szoktam bliccelni. Illetve nagyon ritkan. Kozepiskolas koromban csinaltam. Errefele 600 kr a buntetes, ami 18000 forint. ez pedig tul sok nulla.
Velemenyem, hogy ha fizetek a tomegkozlekedesert, ezaltal segitek annak fentartasaban.
eMM kérdezte a másik oldal véleményét. Én így értelmeztem.
Vagyis: a rövidtávú előnyök elegendőek-e ahhoz, hogy szabályokat rúgjunk fel?
Tényleg nehezen felfogható, hogy a bliccelés - nem csak a tömegközlekedési eszközök használata esetén - csak nagyon rövid távon elégít ki?
Vagyis - lehet, hogy a bliccelő az én zsebemre bliccel?
Vagy nem hihető, hogy a mérhetetlen áremelések okozói azok is, akik lopnak, csalnak?
zsoltu