Keresés

Részletes keresés

D H Creative Commons License 2015.01.11 0 0 20

A Tallinni példának azért mondd el a másik felét is, mert így pongyola.

 

Minimálisra csökkentették a parkolóhelyek számát a belvárosban, ill. annak közvetlen környezetében. Ahol megmaradt, ott drasztikusan felvitték a parkolási díjat.

Másrészt pedig a tömegközlekedés csak a Tallinn rezidenseknek ingyenes. Aki turista, ingázik, vagy akármi miatt is vidékre van bejelentve, ők bizony fizetnek érte.

Előzmény: vonakodó (15)
D H Creative Commons License 2015.01.11 0 0 19

...meg a Volvók lassan ugyanúgy füstölnek, mint a 25-40 éves Ikarusok..

 

Ahogy mondod, a BKV a szar, az ő szolgáltatásuk. Nem hiszem, hogy alapvetően azért, mert alulfinanszírozott (mindig az volt), korábban mégis megvolt az igény, hogy a minimálisan elfogadható állapotban tartsák a buszokat.

 

Érdekes módon, a hasonlóan öreg Ikarusok a vidéki városokban továbbra sem füstölnek, nem büdösek, sőt tiszták..

 

Előzmény: Törölt nick (18)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.10 0 0 18

Mindent jól látsz. Amit ma tehet a pesti polgári középréteg, minimum hogy bliccel amikor csak tud. Nem vagyunk hülyék, rajtunk nem nyomnak le semmit, látjuk amit látnunk kell. Igen, már lassan a Volvó buszok 95 %-ánál a hányás kerülget, akkora mocsok van rajtuk, soha nem takarítják belsőleg, EZ a mai BKV. 

Előzmény: vonakodó (15)
szaunas Creative Commons License 2014.07.09 0 0 17

Érdekes és logikus levezetés...

Jól látod a helyzetet!

Előzmény: vonakodó (15)
vonakodó Creative Commons License 2014.07.05 0 0 16

"Érdekes mód más külföldi nagyvárosokban meg lehet csinálni az emberekkel, hoyg csak az első ajtón akarjanak felszállni, és ott szép csendben felmutatni a bérletet a sofőrnek, vagy nála megvenni a jegyet."

 

Ez az első-ajtós rendszer igen drága szórakozás: ha a forgalmat csak az első - legkeskenyebb ajtón - áramoltatod befelé (legkisebb keresztmetszet), akkor az üresjáratban elpöfögött gázolaj akár többe is kerülhet, mint amit a népek elbliccelnek!

Ha az első ajtózás jól működik, akkor semmi értelme az ellenőröknek! Ha nem működik, akkor meg minek ezzel is a költségeket növelni? (ha megállónként csak egy perccel tovább áll a busz a felszállási keresztmetszet miatt, akkor egy közepes távon 15-20 perccel nő a menetidő, és ennyi gázolaj meg - teljesítmény nélkül - a levegőbe.)

A te példád azért más, mert azon a pár helyen ahol ezt bevezették (külföldön) ott ezzel egyidőben az ellenőröket kirúgták, mert a rendszer nem bírja el még az ő (elvileg felesleges) alkalmazásukat!

Ilyen jegyárak mellet a bliccelés megszüntethetetlen - de mint azt az előbb írtam - nem ez a legnagyobb seb a honi tömegközlekedés testén...

Előzmény: D H (12)
vonakodó Creative Commons License 2014.07.02 0 0 15

Ha 34 millió Ft a bevételkiesés a bliccelés miatt havonta a BKV-nál Budapesten, akkor az egy évben 408 millió Ft. Mivel nagyvonalú vagyok: legyen 500 millió - tehát fél milliárd.

Mennyi az éves vesztesége a BKV-naK? Hány száz milliárd?

Vagy közelítsük meg ál-szociálisan: ha nem bliccelnének, akkor hány ellenőr lenne felesleges, maradna munka nélkül, hány kisgyerek sírna naponta meleg ételért?

Nem, nem a bliccelők miatt nincs új busz!

A bliccelők okozzák a legkevesebb kárt a cégnek!!!

Majd elmélkedjél azon, hogy milyen végkielégítéseket fizetnek ki, milyen luxus-autó parkja van a BKV-nak, hogy mennyit lopnak el a szerelőktől (nagyságrendileg is) felfelé az igazgatókig, hogy miért jut permanensen  a cég a működő-képessége határaihoz? Nem értenek hozzá, nincs sem külső sem belső kontroll - csak eszement töketlenség van!

A legegyszerűbb az utasokra kenni a sz@rt, holott a bliccelés "csak" pár százalékot jelent a csőd hatalmas halmazában!

A jegyárak tovább nem emelhetők - ez gondolom világos!

Ha minden jegy 100 Ft lenne, akkor mindenki tömeg-közlekedne - csak nincs annyi eszköz, mert azokat is hagyták lepukkanni.

Téged, kedves buszsofőr jól beetettek: a saját tolvajlásukat, hozzánemértésüket akarják a népek nyakába varrni!

Csak csendben jegyzem meg: Tallinban a városi tömegközlekedés teljesen ingyenes, így nem lehet bliccelni... És nem csődölt be a közlekedési vállalatuk!

Szerinted miért nem?

 

Előzmény: Törölt nick (9)
Petricjane Creative Commons License 2014.06.30 0 0 14

"Az én járataimon, ha felszáll az ellenőr, minimum két embert elkap. Van két műszakban 24 járat, az 48 bliccelő.

Budapesten van kb. 200 vonal, az kb. 10000 ember naponta. Ha csak 20 munkanapot számolok, havonta 200000 ember!!!!!!!!!!!!!!!!

Megszorozva a jagy árával, az kb. 34 millió forint havonta"

Akiket elkapnak, azok fizetnek, tehát már itt megbukik a logikád. Amúgy aki ügyesen csinálja, csak nagyon ritkán kapják el, tehát tényleg sokat lehet spórolni blicceléssel, de csak ha ügyes az ember. Fizetésemelést meg nem a bliccelők miatt nem kapsz. Nyugodtan kaphatnál, a BKV meg nem tud tönkremenni, mert a költségvetésből úgyis kipótolják, az egykulcsos SZJA-t meg én is befizettem a minimálbér után, mint a milliomos, úgyhogy ennyi...

Előzmény: Törölt nick (9)
D H Creative Commons License 2008.07.05 0 1 13
"A bliccelő is ember?!" - ez a topic címe...
frappáns a válasz is: "Nem, egy tipikus pesti állatfaj." :))
D H Creative Commons License 2008.07.05 0 0 12
én is szoktam bliccelni, pedig azt hiszemmegengedhetem magamnak a jegy megvásárlásának költségeit...

én úgy látom a pesti nép túlnyomórészt nem azért bliccel, mert nem telik rá, hanem "csakazértis"-ből, és hát megszokásból, mert ezt látta mindig és mindehol, mióta az eszét tudja...

Érdekes mód más külföldi nagyvárosokban meg lehet csinálni az emberekkel, hoyg csak az első ajtón akarjanak felszállni, és ott szép csendben felmutatni a bérletet a sofőrnek, vagy nála megvenni a jegyet.

A metrón pedig nem gondolkoznék, azonnal egyesével beengedő kapukat állítanék üzembe, azok belső oldalán pedig hatósági jogkörrel bíró ellenőröket, akár polgárőröket.
Drága lenne felállítani a rendszert, de utána a drasztikus bevételnövekedés gyorsan segítene visszahozni a költségeket...
V8 traktor Creative Commons License 2008.06.27 0 0 11
10 év alatt rendszeresen blicceltem, ez alatt 8-szor kaptak el , pótdíjjal együtt fizettem 40.000.-forintot, szerintem megérte.
V8 traktor Creative Commons License 2008.06.27 0 0 10
Én is szoktam bliccelni , főleg ha egy-két megállót megyek, szerintem ha olcsóbb lenne a jegy akkor többen vennének jegyet.....
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.04 0 0 9

Remélem egyszer elérem, hogy miattam nem kapsz fizetésemelést!!!!

 Én egy autóbuszvezető vagyok, és ha mindenki fizetne a szolgáltatásért, még normális fizetést is kapnák.

Az én járataimon, ha felszáll az ellenőr, minimum két embert elkap. Van két műszakban 24 járat, az 48 bliccelő.

Budapesten van kb. 200 vonal, az kb. 10000 ember naponta. Ha csak 20 munkanapot számolok, havonta 200000 ember!!!!!!!!!!!!!!!!

Megszorozva a jagy árával, az kb. 34 millió forint havonta, melyet, ha nem is a fizetésünkre, hanem új buszokra költenének, bőviteni lehetne a járatok számát, amiért sírsz!

Tehát miattad van ilyen kevés járat pesten!

Előzmény: geostacionarius (6)
UV 3800 Creative Commons License 2006.05.31 0 0 8
Úgy látszik igen ...
Előzmény: lbence (7)
lbence Creative Commons License 2006.05.31 0 1 7
Te azt szeretnéd, hogy kétszer ilyen ritkák legyenek a járatok? Nem semmi igény...
Előzmény: geostacionarius (6)
geostacionarius Creative Commons License 2006.05.31 0 0 6
Én meg bliccelek és mégis embernek érzem magam. Nehogymár azért fizessek nekik egyre többet, hogy kétszer anyian vagyuk mint lehetne, a járatok meg fele olya ritkák mint kéne.
D H Creative Commons License 2005.04.12 0 0 5

Gratula!

ez derék cselekedet!

én is így tennék (gondolatban), de van egy sanda gyanúm, hogy hacsak nem kell metróra szállnom, bizony bliccentenék...

hiába, én is magyar vagyok, s mint ilyen, az ilyen kihágásokra úgy érzem, nekem ez kijár...

 

(aztán persze mutogatva szitkozódom, ha esetleg mégis megbüntetnek és persze mindenért a BKV és a jegyellenőrök a hibásak...)

(és közben nem tűnik fel, hogy az egyedüli ősköcsög az énvagyok...)

(tipikus...)

Előzmény: BUDAPEST 2004 (4)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.04.10 0 0 4

:)

 

Én BKV-val járok és mégsem bliccelek!

Előzmény: D H (3)
D H Creative Commons License 2005.03.26 0 0 3

:))

na és 5 és fél év után??

:))

mivel nem bkv-zom, nem bliccelek...

 

Előzmény: Carpy (2)
Carpy Creative Commons License 1999.11.08 0 0 2
Jajj, ne, mar megint kezdik....

Honnan a fenebol banyasztatok elo ezt a Nagy Elso Lehalas elotti topicot?...

Előzmény: DaySleeper (1)
DaySleeper Creative Commons License 1999.11.07 0 0 1
én spec. ember vagyok :-) bliccelek vagy 3 éve folyamatosan, és nagynéha bkv-n kívül is...
tudod, a megélhetés...stb. (zárójelben: nem lopok a közértben, annyira még nem gázos a helyzet... kopp...kopp...kopp...)
nincs ám mindenre pénz... jó, ha az alapdolgokra van.
és ez szomorkás...:-(
tolvaj vagyok ettől?
igen.
na és??!! (erkölcsi szintem megváltozott, a pénzhiány következtében)
- van kiút? - lehet... - hol van ?! -
Előzmény: Törölt nick (-)
nyman Creative Commons License 1999.11.07 0 0 0
Hat en nem szoktam bliccelni. Illetve nagyon ritkan. Kozepiskolas koromban csinaltam. Errefele 600 kr a buntetes, ami 18000 forint. ez pedig tul sok nulla.

Velemenyem, hogy ha fizetek a tomegkozlekedesert, ezaltal segitek annak fentartasaban.

Előzmény: Törölt nick (-)
Törölt nick Creative Commons License 1998.12.24 0 0 topiknyitó
eMM kérdezte a másik oldal véleményét. Én így értelmeztem.
Vagyis: a rövidtávú előnyök elegendőek-e ahhoz, hogy szabályokat rúgjunk fel?
Tényleg nehezen felfogható, hogy a bliccelés - nem csak a tömegközlekedési eszközök használata esetén - csak nagyon rövid távon elégít ki?
Vagyis - lehet, hogy a bliccelő az én zsebemre bliccel?
Vagy nem hihető, hogy a mérhetetlen áremelések okozói azok is, akik lopnak, csalnak?
zsoltu

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!