KLM appos checkint próbálta már valaki iPhoneon? Olyan, mint a többi? Csak simán checkin, a telóra lejön a pdf az appon belül és elég azt mutatni majd a reptéren? Először használnám ezt az appot, ismerős ajánlotta, de még nem szedtem le.
Szerintem egyszerűbb AMS-on az átszállást intézni mit mondjuk LHR-CDG-FRA tekintetben, nekem legalábbis könnyebbnek bizonyult. 45 perc körül óra elég szokott lenni, ha nem bámészkodsz, kiszállástól a másik gép kapujáig. -legalábbis nekem ez a tapasztalatom eddig-
Marha nagy reptér. Nekem egyszer késett a gépen mikor átszálltam, szóltam az egyik info pultnál, hogy várjon meg a gép és megvárt, sőt felállították azt akit már beültettek a helyemre.
Már a reggeli párizsi gép késve érkezett, emiatt késve is fordult Schipholon. Az A321 telt házzal üzemelt, csökkentett választékú italszervízt kínáltak a mintegy 50 perces úton. Érkezés a 2F terminálra. Innen viszont teljesen ki kellett menni, mivel a csatlakozás Ljubljanába a 2G-ről indult és oda meg csak a terminálokon kívüli shuttle-val lehet eljutni.... A másik meg, hogy CDG ismét nem nőtt közel a szívemhez, ennyire ostoba és hiányos tájékoztatást ritkán tapasztal meg az ember, mint amivel CDG-n találkozik (jobban mondva inkábbb nem találkozik.) Na szóval, tessenek felcsattogni az indulási szintre, ott meg trappoljanak a terminél elejéig és ott találkoznak a busszal.
A 2F-en ismét kezdés előről, szeku, utána várakozás a zsúfolt váróban, 20 perccel az indulás előtt adják meg a beszállítókaput.
AF1186 CDG-LJU
Ismét telt ház, CRJ700-as by BritAir for AirFrance. Normál szervíz, szendró. Eseménytelen repülés, pontos indulás.
AF1187 LJU-CDG
Ua csak visszafele. Figyelem: nem lehetett becsekkolni a teljes útra sem az AF, sem a KLM honlapján. Az indulás előtt 23 órábal legalább a KLM felajánlotta az átirányítást a Ljubljana reptér webcheckin oldalára, ahol legalább az első szakaszra be tudtam csekkolni, de az átszállóra nem. Kellemetlen meglepetés második rész: a reptéren NINCSENEK önkiszolgáló terminálok. Az AF járatára 2 órával az indulás előtt lehet csak becsekkolni a pultnál. Kellemetlen meglepetés harmadik rész: a pultnál sem tudtak becsekkolni az átszálló járatra, mondván, hogy azt majd tegyem meg én, ha leszálltam Párizsban...
Hál a jó égnek pontosan indultunk és érkeztünk, így a 70 perc átszállóidő pont elég volt CDG-n (ismét terminálváltás, busz, becsekkolás és szeku kívülről).
AF82440 CDG-AMS (by KLM B739)
Telt ház, 5 sztyuvi, de így is alig tudták befejezni a szervízt a 45 perces úton (full választék). Pontos indulás és érkezés.
Az AirFrance-nál érezhetően nem fektettek nagyobb hangsúlyt a személyzet angol nyelvi továbbképzésere az elmúlt időben....
Gondolom, AF1095/AF690: van airside-on shuttle busz (2 megálló van az E terminálnál: E21-E47 kapuk és E51-E76). Arra sajnos nem emlékszem, mennyi idő alatt értem át, volt bőven csatlakozási időm, így nem vert ki a verejték, de ha minden rendben megy, 1:45-nek elégnek kell lennie. Szűkösebben 2F és 2E között kellett megoldani, 46 perccel a csatlakozó járat indulása előtt szállt le a gépünk, akkor nagyon szűk 30' alatt átértünk gyalog mindenestül úgy, hogy a szekunál átkéredszkedtem a Priority Line-ba.
Nem a legegyszerűbb reptér, de nem is annyira gáz. Legalábbis nekem nem volt az annál a három alkalomnál, amikor át kellett szállnom.
Tavaly június 14-én repültem velük Bostonba az AF322-es járattal, az F-GNIF lajstromú Airbus A340-300-al:
Az IFE is remek volt, a gép már AVOD rendszerrel volt felszerelve, a légiutas-kísérők is profin, mosolygósan végezték a munkájukat, csak mindig franciául szóltak hozzám, viszont az angolra már angolul reagáltak. Hosszútávon nagyon jók.
Köszönöm. Kiderült, hogy mivel e-ticketet vettem, nem kell már irodával bajlódni, küldtek e-mailen megerősítést. Köszi az infót.
Másik hozzászóláshoz: az airfrance.com/hu oldalon lehet keresni vidéki francia városokba is jegyeket, de érdemes megnézni a www.voyage-sncf.fr oldalt is (átszállás vonatra).
A rutinos Air France passager-khez lenne kérdésem. (Én még sosem utaztam az említett céggel.)
Fél füllel úgy hallottam, ha a kedves utas az AF-t valamely nemzetközi járatát választja a Franciaország egy városába való eljutáshoz, akkor - ha át kell szállnia egy AF belföldi járatra, mert nincs direkt kapcsolat - akkor a belföldi jegyrész ingyenes is lehet. Ez nekem elég hihetetlennek hangzik, de ha tényleg így van, akkor nekem ezt érdemes megjátszani...ti mit tudtok erről?
Szia kka ! Úgy értettem, hogy mióta megszigorították a légitársaságok felelősségét az overbooking-gel kapcsolatban (biztos hallottál róla, hogy általában eleve több jegyet adnak el a legtöbb gépre abban reménykedve hogy valamelyik utas úgysem jön el - elképesztő "gyakorlat") ők most cserében azt kötik ki, hogy ne legyen előre foglalózott és esetleg átbook-olt, vagy fel sem vett jegy hanem záros határidőn belül tényleg fel is kell a rendelt jegyet venni. Tavaly pl. márciusban megrendeltem a szeptemberi hazautazáshoz egy jegyet Párizsba és elég volt azt augusztusban felvennem. Idén ugyanezt már 72 órán belül meg kellett tennem ! Ezek a változások a nagyobb légitársaságokat valamilyen módon mind érintették, azért javasoltam, hogy nézz pontosan utána.
Kedves Galahed, én értelek és sajnálom a kellemetlenséget, de miért veszel meg eleve olyan jegyet aminél necces az átszállás ??? Naponta több járat van, méghozzá elég sűrűn BUD-CDG között - velem is előfordult hogy inkább rááldoztam egy plusz órát a várakozásra... mindegy, mindenki döntse el maga az ilyesmit. Ha eleve rákényszerültél akkor persze más. A motozás meg szükséges rossz, az amcsik inkább ne méltatlankodjanak - eleve ők találták ki az egész beléptetéssel kapcsolatos szopatást (én még a brit útlevemmel is nehezebben jutok be az USA-ba mint bárhova máshova a világon, pedig nincs is terrorista pofám...)
En speciel nem akarok tobbet veluk (arra) utazni..
Es sok amerikai baratom sem... kepesek ugy jegyet eladni Budapesten, hogy az atszallas a repteren NEM MEGVALOSITHATO. idoben erkeztunk, sot 5 perccel elobb a CD. repterre, de az indulo gep az E terminalon volt es csak busszal erheto el... (rajta van a jegyen is hogy min 15 perc.. ) es akkor meg hol van a a szokasos motozas, meg kerdesek.. eh eh.. inkabb Munchen, es a Lufthansa...Szoval senki nem eri el, (fizikai keptelenseg) a csatlakozasat...
De: tenyleg kedvesek, udvariasak,teszik a dolguk...
Szia ! Erre azért rá kellene kérdezni az Astoriánál lévő ("Üvegpalota") irodában mert megszigorították a jegyfoglalást. Gondolom ez válasz arra, hogy az utasbiztosítás (többnyire overbooking simliskedés) miatt is kiemelt szerepet kap az EU-ban, és nem csak AF sajátosság. Mindenképpen nézz utána !
Király az AF! Én egyszer hajtőműhiba és egyéb előre nem várt események miatt töltöttem 8 plusz órát az Orly-n, tehát a gép akkor indult, amikor már landolnia kellett volna FDF-en. A menetrend szerint utánunk induló gép órákkal megelőzött :-)
Sajnos kb 5-6 órát a gépben kellett tölteni és amikor rájöttek, hogy ez már embertelen, akkor kiengedtek a kis váróba. A gépen kb. 500 utas volt (747-200)
Hell0. Nekem csak pozitív élményeim vannak az Air France-szal. Évente kb. 10-15 alkalommal használom a járatait, a személyzet kultúrált és figyelmes. Amikor késés volt azt mindig az időjárás, vagy egyéb objektív tényező okozta és ekkor is pl. Franciaországban ingyen felhasználható távolsági buszjeggyel honoráltak (bár nem miattuk szakadt az eső, az tuti).
Július végén Párizsba néztem jegyeket, a mai napon az egyik low cost légitársaság kb. 160 000 ft-ért, az Air France 78 000 Ft-ért (2 főre) kínál oda-vissza jegyeket.
Várom mindenkinek a véleményét, észrevételét a francia nemzeti légitársasággal kapcsolatban...