Sziasztok,
Lenne egy problémám és érdekelne, hogy mit gondoltok. A kocsi egy 3 éves ford focus 1.6 turbó dízel 110 pacival. Minden pöpecül megy, azonban a váltással van egy kis gond, még pedig:
Ha 4. fokozattal megyek és jön egy élesebb kanyar, akkor szépen visszaváltanék kettesbe. A gond ott van, hogy visszaváltáskor valamiért berángat a kocsi. Ez a hiba csak visszaváltáskor jelentkezik és főleg, akkor ha több fokozatot ugrok lefelé. Lelassítok 20-20 km/h közé , szépen benyomom a kuplungot beteszem 2.-be és engedném fel a kuplungot szépen, és a kocsi mégis bedadog, pedig már 1000 féleképpen próbáltam a kuplungot felengedni, de a hiba mindig jelentkezik. Utána kipróbáltam, hogy a visszakapcsolás mellé adok egy kis gázt is, de elég veszélyesnek tűnt, hogy kanyar előtt gázt adjak, azonban megcsináltam és most simán vitte a 2. fokozatot. A motorfék lehet a ludas, hogy nem elég a nyomatékom, vagy mi lehet a gond?
Ezer hála nektek!
Most végeztem a kresz viszgával és már tudom, hogy egy 1.6-os dízelt fogok vezetni 110 pacival. Szeretnék előre felkésülni és érdekelne, hogy ti hogyan váltotok. A kérdés: 1. Ha felfele kapcsoltok a fokozatok között, akkor gázról elveszitek a lábatokat, majd benyomjátok a kuplungot, aztán beteszitek a magasabb fokozatba, majd a kuplungot felengeditek és aztán ismét gáz? Vagy már a kuplung felengedése közben adtok némi gázt, hogy dinamikus legyen a dolog?
Nem is megyek már negyedikben 20-al, mivel úgy készítem elő a 2-es fokozatba való váltást, hogy elkezdek fékezni, közben benyomva tartom a kuplungot és a váltót beteszem 2.be és akkor már csak 25-el jövök, amikor engedném fel a kuplungot, de bedadog.
Lenne egy problémám és érdekelne, hogy mit gondoltok. A kocsi egy 3 éves ford focus 1.6 turbó dízel 110 pacival. Minden pöpecül megy, azonban a váltással van egy kis gond, még pedig: Ha 4. fokozattal megyek és jön egy élesebb kanyar, akkor szépen visszaváltanék kettesbe. A gond ott van, hogy visszaváltáskor valamiért berángat a kocsi. Ez a hiba csak visszaváltáskor jelentkezik és főleg, akkor ha több fokozatot ugrok lefelé. Lelassítok 20-20 km/h közé , szépen benyomom a kuplungot beteszem 2.-be és engedném fel a kuplungot szépen, és a kocsi mégis bedadog, pedig már 1000 féleképpen próbáltam a kuplungot felengedni, de a hiba mindig jelentkezik. Utána kipróbáltam, hogy a visszakapcsolás mellé adok egy kis gázt is, de elég veszélyesnek tűnt, hogy kanyar előtt gázt adjak, azonban megcsináltam és most simán vitte a 2. fokozatot. A motorfék lehet a ludas, hogy nem elég a nyomatékom, vagy mi lehet a gond?