Vegyes használatra szeretném, munka / családi autónak.
Megbízható?
Szervizköltsége mennyire elfogadható és sűrű?
Elég jó áron van ahhoz képest, hogy kevés a km.(94.e),navigáció, platóbélés, klíma, elektromos cuccok, 4X4, és az állapota is megkímélt.(személyesen már megnéztem 1X). Esetleg figyelni kell valamire ennél a típusnál?
Fogyasztása valóban olyan 10 L körül alakul?
Terepen mennyire, milyen mértékben használható ha szükséges?
Az autóm kapcsolható 4x4-es Citroen AX (1,4 80Le). Nekem az a tapasztalatom, hogy hóban bekapcsolt összkerékkel, lefutott M+S gumikkal is sokkal jobb, mint a kétkerekes Nubira új téligumival. Mintha sínen kanyarodna.
Szerintem hóban a rossz nyárigumis négykerékmeghajtású autó ROSSZABB menettulajdonságokat mutat, mint a kétkerékmeghajtásúak. Ez saját tapasztalat, tehát gyorsan vettem téli gumit. Hóban mindig bekapcsolt középső differenciálzárral közlekedek, érzésem szerint stabilabb az autó, jobb megállni és elindulni is.
Gabó
A négykerekes motorfék valóban jobb kanyar előtt vagy alatti lassításra mint a kétkerekes plusz fék.
Amiben viszont nem lesz különbség az a vészfékezés. És ez az amiről könnyen elfeledkezik az ember ha a csúszós úton mindenki más keresztbe áll a legkisebb gázadásra is, míg az összkerekes autó csak megy előre.
Ez nem igaz, marmint a megallas.
Probaljatok ki teli gumival.
Hoban vagy nagyon csuszos uton eros motorfekkel, azaz visszakapcsolva a negy kerek kerek sokkal nagyobb lassulast eredmenyez, mint a ket kerek motorfekkel, + egy kis fek, es nagyon jol lassulsz. Volt lehetosegem begyakorolni, azert vettem ilyen kocsit.
Ez tényleg nagyon okos megállapítás, hogy nem áll meg hamarabb. Úgy hallottam, hogy a 4x4-esek nyár gumival még hóban is jól elboldogulnak, csak becsapós, mert nem áll meg hamarabb :-)!
Biztos nagyon jó lehet a négykerekes, nekem most egy kipörgésgátlós, sportfutóműves Fiestám van, beszarás, hogy kanyarodik, szutykos, rossz úton is; el tudom képzelni, mit csinálhat egy négykerekes...
Nem kell ahhoz tesztpalya se: csak nedves idoben emelkedon elsobbsegadasra megallt autok ujraindulasat kell nezni. Meg a Swift is kaparaszik. Nem veletlen, hogy Svajcban, Ausztriaban meg eszak-Angliaban annyi osszkerekes auto van.
Emellett meg ott van a kanyarstabilitas es uttartas szubjektiven is erzekelheto kulonbsege. Nekunk az en nagy ausztral Fordom eladasa utan kerult Subaru Liberty (=Legacy Ausztraliaban) kombi. Az atallas elkepeszto volt, a Ford utan a Subaru ugy ulte az utat es kanyarodott mintha sinen futna. Meg igy ot ev utan is csak a nagy Ford sportmodellje (a sallang mellett a motor, futomu es kerekek masok mint a szerian) tunik legalabb olyan stabilnak (de pattogosabb) mint a Subie. Persze a 2,2 literes motor nem okad tuzet (szolid csaladi auto a mienk, nincs tuning meg rallicsik), de szivesen porog es a ketsavu kezi valto alacsony fokozataban indulva meg lehet lepni vele a nagyokat.
Csak arra kell emlekezni, hogy bar az osszekerekhajtasu auto jobban gyorsul es kanyarodik mint a ketkerekhajtasu, nem all meg hamarabb.
En most vettem egy Galant GTi-t ket honapja, mikor totalkarra zuztak a Lanceromat.
A GTi 4WD 4WS :) Elegge tetszik, bar optikailag meg messze allok a Lancerometol ami azert mar elegge szepen nezett ki. Kanyarodasilag jobb volt a Lancer, vagy kb ilyen, de azt nehezebb volt iranyitani. A Galant nincs halalra kemenyitve, es szar keskeny teli gumik vannak rajta. Ja meg meg sincs ultetve... tehat ha mindez meglesz akkor szerintem a Galant 1000 X jobb lesz. Vennek mar meg a 16-os kerekeimet!!! 4x100-as D&W kerek. Jo az Audira is :))))
Ertem, ertettem is. A O-as hozzaszolasodbol, nem derul milyen autod van. Nekem Subaru Impreza az alomkocsim, de ettol most is 4x4-em van. Nem akarom tulragozni...remelem minel korabban hozzajutsz.
Jaj, majdnem elfelejtettem: Peugeot 405 Mi16x4, ezzelkoptatom az aszfaltot.
Remelem sokan osszegyulunk a topicban. Mindenkinek ez az elso kocsija, ha nem, milyen volt az elozo?
Ez egy üres topic, még 0 autó áll itt. Akad egy hely álmaim Subaru kombijának, amely szintén nem terepjáró, hanem négykerékhajtású személygépkocsi? :-)
Miota megvettem 4x4-es kocsimat, teljesen atertekelodott a vezetes elmenye: a kanyarvetel sebessege, gyorsulas, figurazas, stb. Nem talaltam ilyen jellegu topikot, ha vkinek van hasonlo elmenye ossza meg velem.