A 2,3-as Audi motor teoretikuisan 0 km-es kopásmérés után, hengerfej síkolva, szelepek becsiszolva, új vezérlés,benzinpumpa 70%-os de ki fogom cserélni, aksi új szikra van trafó belefér a normába,irídium gyertyák, kábelok jók,porlasztók működnek, a hidegindítós is, de csak direktre kötve, elosztó kalapács működik stb. Szóval a motor kap szikrát, benzint csak úgy, ha a tárcsáját kitámasztom egy picit, ekkor egyenletlenül megy egy darabig, aztán a{szerintem}túl dús keveréktől beköoi a gyertyát és ledöglik. Ez a KE Jetronic rendszer maga állítsa a hidegindítást és az alapjáratot úgyhogy még alapjárati állítócsavarja sincs. A hidegindításnál a dúsítö porlasztönak egy késleltető hőellenáláson keresztül az indítómotor működése közben kellene áramot kapnia ami nem megy. Azt mondjátok, hogy a gond az alapjárati tömbben lessz,hát azt is kicsréltem,ugyanis van még egy tipusazonos komplet gépem, ami kipróbáltan működő. A végeredmény ugyanaz. Az segítene, hogyha tudna valaki szakműhelyt Bosch felszereléssel erre a problémára Esztergom, és környékén, esetleg Pesthez közel. Még egy kérdés, amivel nem vagyok tisztában hogy ez a model honnan kapja a fordulatszámjelet a motorvezérlője. Köszönet a válaszért.
érdekel valakit közületek egz 82-es 4hengeres M10B18-as 1766ccm motor?? 139500km ment. mivel eladtam a kicsikét ez megmaradt és hátha valakit érdekel. olcson oda adom!! kérdések privibe! repairman1121@gmail.com
Nekem is egy 82es BMWm van es a K-jetronic minden aga bogat ismerem. AC pompat kurva jo aron lehet kapni a motorion.hu-al . Keresd meg , hivd fel es beszelj veluk. JO ha tudod a pompa szamat (Bosch szam) , de ha nem akkor mond, hogy kulso pompa kell, ami 5 bar nyomason mukodik es a hozama 120L/h. Ja es naluk lehet kapni kivalo olajat nagyon jo aron. Leteszteltem egy szpeci geppel es a Castrol, Mobil, Bp, Aral, stb vizet sem vihet az EuroLubnak. Amugy valaki ha tuda segiteni, hogy hol lehet kapni benzin elosztofejet a k-jetronichoz?
Ne foglalkozz holmi dátummal... :-)) Pumpát mennyiért adnád, és tudsz róla egy képet betenni (vagy Bosch számot)? Csak akkor venném át, ha neked nem kell, nehogy később megbánd.
Olyan kérdésem lenne, hogy ki tud olyan jjjómunkásembert aki foglalkozik Bosch alkatrészekkel, és adna némi kedvezményt egy új benzinnyomattyúra? (Unixnál tudok 70e körül, annál azért olcsóbban kellene ha lehet)
Gratula! Már csak azért is, mert az én verdám is K-jet volt (320i M10 1977évj.), csak a barátnöm barbár faterja kiszedte, mert nem tudta megjavítani a központi elosztó fejet. Azt mondja, hogy 15 l-t fogyasztott. Erre rárakott két iker Webert, most meg Lada 1600-as karbival megy. De az nyugtat, hogy már ott hever egy kosárban a komplett L-jet. Csak egyszerűen nincs időm berakni. Diplomadolgozat, meg minden...
Én szereztem egy Ljet pumpát (talán), tartaléknak. Az egyetlen bontós Kjet pumpa szar lett mire odaértem, mert amikorra másodszorra kipróbáltuk már nem működött. Most van egy, de nem igazából a kocsimra való, és kicsit csepeg, kell egy újat vennem előbb utóbb. A többi része a rendszernek viszont faszán megy, annak ellenére (vagy épp amiatt?), hogy 24 éves idén.
Nincs egész véletlenül valakinek K-Jetronichoz való elektromos AC-je eladó, vagy nem tudtok olyat aki ilyet javít, vagy felújít? Offtopic verdába kellene, de a BMW E21-gyel megegyezik ilyen szempontból.
Köszi a címet! Majd eldöndötöm, hogy végülis hova viszem a gépet. Egyébként valóban a Benedeczkiék-kel beszéltem. Telefonban elég korrektnek tűntek. Na, majd meglátjuk...
Szia hiko!Gondolom akkor a Benedeczkiékkel beszéltél telefonon.Amit mondtak jónak tűnik(sajnos)mert ilyenkor jópár mérési pontot kell átnézni pontról pontra+mechanikus részek pl.benzin szállítás stb.Ez néha lehet akár egy nap is viszont az ár nagyon jónak tűnik mert mi ezelőtt 3 évvel dolgoztunk ennyiért bár gondolom ez szla nk ár.De akkor is korrektnek tűnik.Bár nem ide tartozik de mi álltalában nem tudtuk elkérni a teljes munkadíjat mert pl.egy 16 éves BMW-nél amivel szív az ember(vagy kettő)rossz esetben két napot-hármat,mert trágya és a bontóból rakták össze -nem lehet elkérni 3x8x2.500+Áfát.De remélem a tiéd sokkal hamarabb megjavul.
Adnék egy pesti címet is
KI-AV Kft. Budapest 1184. Piac Tér 4.ez pestlőrincen van.A telefonszám lehet,hogy megváltozott de három éve Belgiumban dolgozom az én cégem pedíg megszűnt így csak ez van meg-de a cím biztos ,legrosszabb esetben tudakozó vagy telkönyv.
Szia!
Sajnon nekem is volt hasonlo eszrevetelem. Bar nem BMW-vel, de Saabbal (`83). Az ugyanazt, Bosch K jet-ot hasznal(ugyan az a motor mint az Audiban). Itthon eveken at allando gondom volt vele. Eelek a gyanuval hogy itthon csereltek le egy szervizben rosszra.
Az eszrevetelek azonosak: hideg inditas hosszu koszorulesek utan, nuku alapjarat, dadogas, fustoles, es meg minden bozalom.
Ezek utan tucatnyiszor volt szervizben, mindig csereltek is szorgalmasan a bemelegedesszabalyzot igencsak busas aron, de hasznaltra! (a gyari arany arban ment, gondoltam sporolok). Volt mar a csillaghegyi Bosch szakszervizben is, ahol szinten hasznaltat raktak bele, potom huszasert szamla nelkul.. Ez jo is volt kb 1 hetig, aztan megint a szokasos kuszkodes. Miutan tobbedszer visszavittem mar csak szettartak a kezuket, sajnaljak, de hasznalt, nincs ra gari..
Vegul a markaszervizben egy vadi uj elfekvot vettem meg 50-ert, plussz munkadij. Bar gondolom a BMW-kben kicsit modositott verzio lehet, de nem hinnem hogy sokkal olcsoban adnak.
Vagyis szerintem erdemes egy vadi ujat venned, mert kulonben tomenytelen penz es idegeskedessek utan ugyis rakenyszerulsz.
Köszi, hogy újból itt vagy. Én Cegléd mellett lakom, úgyhogy mondjuk egy Pesti cím sem jönne rosszul.
Egyébként már kérdezősködtem (az említett bosch lap alapján) egy keceli szervízben, ahol telefonon már elmondatam a problémám. A válasz: OK. van mindenféle bosch műszerük, szondát is meg tudják nézni, de számítsak rá, hogy lehet egy egésznapot igénybe vesz a munka, mivel (8óra*2500Ft munkadíj + esetleges műszer használat!!) iszonyú nehéz visszaállítani jól a lev.menny.mérőt.
Üdv. Hiko
Hko!Bocsi de nem voltam a közelbe az elmúlt időben.Viszont lenne egy kérdésem ,mégpedig az ,hogy merre felé laksz a szervízlehetőségek miatt.Mondjuk ha pesten akkor ne debreceni címet mondjak.csaó
A www.bosch.hu-n van egy pár szervíz cím, de ezekben nem tudom mennyire bízhatok?! Nehogy az legyen, hogy meglátják a bontott szabályzót és szétteszik a kezüket...
Egyébként a gép szerncsére nem az amit írtál. Az enyém metál szürke, még gyári fénnyel.
Elore is köszi az utánajárást üdv. Hiko!
Hiko!Az a helyzet ,hogy jómagam is egy BOSCH szervízben dolgoztam,de három éve külföldön vagyok.És eközben a cégem megszűnt,de utánanézek a dolognak.Volt egyszer egy hasonló esetünk de ahoz még társult az is ,hogy terhelés allatt nem ment a bömös.Remélem nem azt vetted meg,mert az évjárat és motor stimmel de az egy bilikék autó volt.Most egyelőre ennyi utánanézek ennek annak és írok.Mert így makszimum ráolvasni tudnék.
Köszi a tájékoztatást! Egy kis előéletet azért leírnék. A bibi ott kezdődött, hogy amikor mevettem a gépet már bontva volt a fedél, de egyébként teljesen igaz amit leírtál. Na szóval amikor megvettem a gépet elvittem egy viszonylag korrekt szerlőhöz, hogy akkor nézzük meg mi a helyzet a CO-val. A CO már akkor is az egekben volt. Szerelő mondja: "A fedelet azért bontották szerinte, hogy etessék a gépet had menjen, mint állat, de ő majd visszaállít belőle és megjavul." OK. Egyébként lehetett benne vmi. mert tényleg baromira zabált a gép. A CO ekkor be is állt a normál 0,1-0,2 CO értékre korrekt HC-vel, néha véletlenszerűen viszont megindult fölfelé. (max. 2-ig) Szerelő: "Szakadása van a szondának cseréljem ki és OK." Sajnos nem javult. Viszont ennél a beállításnál meg fogyasztott 7 liter/100km körül 100-110 es temponál, nem is ment úgy, padlózni kellett állandóan, hogy menjen egy picit. Azóta visszaállítattam a magas CO-ra, így legalább megy, igaz mint írtam azért még most sem OK. teljesen.
Amit kiveszek a szavaidból az lenne a legkorrektebb, ha szereznék egy bontatlan szabályzót?! (A fejbe nem nyúlkált csak a rugó feszességen állítgatott.)
Tudsz ajánlani BOSCH tesztelővel felszerelet szervízet? (BMW-hez is értőt) Egyéként már nézte egy szerelő BOSCH tesztelővel ő állapította meg, hogy a gyújtás elosztó nem rávaló, amúgymeg amikor meglátta, hogy a szab. fedél bontva volt azt mondta sorry de nem bíztat semmivel ő nem ért hozzá... Ennyi is volt.
Az autó 1985/03 évjáratú 318i gépezet és, mint gondolom már kiderült Bosch rendszerű.
(A kérdést fölvetettem már a BMW E30 topic-ban is!)
Várom válaszaid?
Köszi Hiko!