Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Marhakonzerv Creative Commons License 2016.01.06 0 0 6

Nos, azóta mindkét beavatkozást elvégeztettem.

 

Az injektorokat UH-os tisztíttatásnak vetettem alá. A szerelő szerint fölösleges volt, mert nem igen volt eldugulva.

 

Olajcserekor töltöttem motormosó folyadékot a motorba, járattam is, ahogy kell. Itt viszont hallható volt némi javulás, a hidrotőkék csattogása enyhült, szebb lett a motor hangja alapjáraton. Teljesen elégedett mégsem vagyok, mert még mindig hallani a hidrotőkéket. Kicsit jobban utánanézve a dolognak az derült ki, hogy a hidrotőkék önmaguk is el szoktak koszolódni, amitől a hangjuk sem lesz szép. Több YouTube videót láttam, amin szétszedik a hidrotőkét, alaposan megtisztítják majd összerakják, és a motor mindjárt szebben jár. Így elsőre olcsóbb megoldásnak tűnik, mint lecserélni mind a 16 darabot. Van valakinek ezzel tapasztalata?

 

Marhakonzerv Creative Commons License 2015.07.26 0 0 5

Árban talán még jobb is az UH-os dolog, meg ezek szerint biztosabb is.

 

Előzmény: halaloszto (4)
halaloszto Creative Commons License 2015.07.26 0 0 4

ha ki van szerelve, akkor tisztítás után egyből meg is mérhető hogy milyen lett. ha a helyén marad, akkor hinni kell benne hogy tiszta lett.

 

Vajk

Előzmény: Marhakonzerv (2)
Pomber Béla Creative Commons License 2015.07.26 0 0 3

Nézd... ez ugyanaz a dilemma mint a német szerszám meg a kínai, ami nagyon hasonlít hozzá, de negyedannyiba kerül. Oszt valahogy mégsem ugyanazt tudja...

 

Egy oldószeres mosás nem tud lehozni egy fizikailag odatapad kokszolódást, márpedig azt már nem oldja az oldószer, mivel elszenesedett szerves anyagról van szó, azért is hívják koksznak. Azt csak mechanikailag lehet leszedni. A kokszolódás közbenső állomása a kátrányosodás, amire részben hatással van az oldószeres tisztítás, de én nem hinnék benne tiszta szívvel.

Előzmény: Marhakonzerv (2)
Marhakonzerv Creative Commons License 2015.07.26 0 0 2

Kösz a választ. A szívem az UH felé húz, viszont a másik egyszerűbb (kevesebb szerelés).

 

Másik hasonló jellegű kérdésem: ha a hidrotőkéken is van némi lerakódás (olajsár?), akkor véleményed szerint az olajcsere előtti mosófolyadékos járatás hatékony megoldás? Nyilván sok függ a koszolódás mértékétől (úgy tűnik, nem vészes). Arra lennék kíváncsi, van-e ennek értelme...

Előzmény: Pomber Béla (1)
Pomber Béla Creative Commons License 2015.07.26 0 0 1

Na szóval, a rituális nullázást letudva.:-)

 

A véleményem (tapasztalatom) az, hogy egyes lerakódásokat (kokszolódásokat) semmiféle oldószerrel nem lehet lehozni, hanem csak mechanikai módszerekkel, legyen az ultrahang. Ráadásul a gond többrétű, mert ha nem tiszta a felület, akkor az ottmaradt szennyeződések gócpontot képeznek és felgyorsítják a szennyeződések lerakódását. Magyarul a szétszedés, ultrahang, vegyszeres tisztítás a jobb megoldás, egy átmosás nem tud olyan hatékony lenni.

Előzmény: Marhakonzerv (-)
Pomber Béla Creative Commons License 2015.07.26 0 0 0

a karburát0r az igazi

Marhakonzerv Creative Commons License 2015.07.26 0 0 topiknyitó

A kérdés egyszerű: ki mit ajánl részben eldugult benzines injektorok tisztítására?

1) ultrahangos injektortisztítás;
vagy
2) a BG-féle (pl. Morvai autószervíz csinálja) technológiával injektortisztítás;

A 2)-es előnye, hogy ha jól értettem, nem jár szétszereléssel, csak valami speciális folyadékot kevernek az üzemanyaghoz és az oldja ki a koszt. Cserébe valahogy olyan érzésem van, a macerásabb és az injektorok kiszerelésével járó 1)-es módszer hatékonyabb.

Érdekelne, kinek mi a tapasztalata, illetve Budapesten ha tudnátok ajánlani megbízható műhelyeket 1) és 2) elvégézésére, annak is örülnék.

Kösz!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!