Keresés

Részletes keresés

trieste74 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 18

Régi női Csepel kerékpár felújítás előtt eladó.

4500Ft.

wavecsaba Creative Commons License 2015.03.20 0 0 17

köszönöm kétkerekes!

kétkerekes Creative Commons License 2015.03.20 0 0 16

gyere át a veterán oldalra ez nem pörög,1972-es gép

Előzmény: wavecsaba (15)
wavecsaba Creative Commons License 2015.03.20 0 0 15

Szerbusztok!

-Információt szeretnék kérni egy kerékpárról:

-Tipusa :Csepel Super Granat Tihany

-Vázszám: HL 05688

-Kérdésem:-Mikori Évjárat

edhardy Creative Commons License 2011.03.15 0 0 14

ERRÖL

edhardy Creative Commons License 2011.03.15 0 0 13

Erröl lene szó,Johnson  ?

edhardy Creative Commons License 2011.03.15 0 0 12

Sziasztok ! Milyen gyártmányu valaki tudja ?

r4hu Creative Commons License 2010.03.05 0 0 11
l
ilyen rudazatos láncváltót el tudnék viselni hátulra, polgári körülmények között három sebesség is megteszi, ez még ötöt is kezel ahogy nézem, LEGNANO google keresésre a képeknél, az elsők között dobta ki.
Előzmény: BPeter01 (8)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.27 0 0 10
Megállt a tudomány? Katt.
BringasLevy Creative Commons License 2010.02.07 0 0 9
Úgy érzem, hogy itt arról megy a vita, hogy mi számít forradalmi áttörésnek. Erre meg nehéz határozott és korrekt választ adni, mert mindenkinek más és más a forradalmi.

Maradjunk a példa kedvéért csak a váltásnal!

A hőskorban nem volt áttételezés így a meghajtott kerék méretével tudták a tekerés és a kerékpár sebességét a kívánt arányba állítani. Itt váltásról nem beszélhetünk, amilyennek legyártották a biciklit, olyan volt.

Aztán Rover biztonsági biciklije, már egy láncos hajtást alkalmazott, ahol tekerés és a bicikli sebességének aránya az első és a hátsó lánckerekek arányával volt összhangban. Itt sincsen még váltási lehetőség, de a lánckerekek mérete, már nagyobb variációs szabadságot adott, mint maga a kerék méretével való "játszadozás".

Valaki kitalálta, hogy ha a hátsó kerék tengelyének a másik végére is tesz más méretű lánckereket, akkor a kereket megfordítva, egy másik áttételt kap. (Én ide tenném az első kerékpáros sebesség váltás fogalmát.) Persze ehhez meg kellett állni, le kellett szállni, ki kellett szerelni a kereket, majd megfordítva visszaszerelni és újra elindulni, de mégis csak váltás történt.

Ha jók az ismereteim, ez után következett két fejlődési irány. Valaki kitalálta, hogy a láncot rakjuk át egyik lánckerékről a másikra menet közben -mint ahogy arra Te is utaltál, más valaki talán ennél is korábban kitalált egy robban nehéz hátsó tengelyt, ami maga volt a váltó és szabadonfutó.

Éppen a kisebb súly miatt, a korai láncváltó terjedt el jobban és hamarabb, most én is ezen az úton mennék tovább.

Erre az ötletre épült a láncfeszítő, tökéletesítve, a korai láncváltót.

A láncfeszítő léte, lehetővé tette a 2-nél több fokozatot is választási lehetőségek közül.

Ehhez új fajta, lánc is kellett, ami hamar elterjedt.

Aztán kitalálták, hogy a lánckerék tervezése során a váltást segítő "fogakat" alakítanak ki a lánckeréken, ami miatt, gyorsabban mehet végbe a váltás.

Ez más lehetővé tette, hogy a váltókar is előre beállított helyzetekben, az adott fokozatra tegye a láncot.

A váltókarok további fejlődése lehetővé tette, hogy gombnyomásra, vagy a markolat elcsavarása hatására menjen végbe a pontos váltás.

A felhasznált anyagok egyre jobb minőségének köszönhetően, ma már 10 lánckerék is elfér hátúl.

Létezik, hidraulikus és elektromos váltás is.

Jó ideje, váltókaron vannak különböző visszajelzések, hogy melyik fokozatban van a váltó.

A váltók rugózata is fejlődésen ment át. Egyre kisebb energiát kell befektetni, magába a váltás folyamatába és lánc átléptető rendszereknek köszönhetően, egyre gyorsabban, pontosabban megy végbe a váltás. Mára akár erőlködés közben is válthatunk.



Ki, hová tenné a forradalmi áttörést?
Előzmény: BPeter01 (8)
BPeter01 Creative Commons License 2010.02.07 0 0 8
No akkor pontosítsunk Tullio Campagnolo 1933-ban szabadalmaztatta a láncváltót és az még nem tartalmazott láncfeszítőt. (Cambio Corsa)
Olyasféle elven működött mint egy mai első váltó.

simplex

1949-ben a milánói kiállításon mutatta be a Gran Sport nevű váltót, ami már "olyasféle" váltótesttel rendelkezett, mint egy mai.
Itt néhányan megemlítik a Simplex nevet is, de nem tudom mi az igazság.
BringasLevy Creative Commons License 2010.02.07 0 0 7
"Ezen a téren 80 éve nem volt érdemleges újítás, maximum csak a jóminőségű hegesztett alumínium vázak."

És az olajos fékek? :-)

Egyébként igazad van. Rover óta a bicikli formája meghatározott és a 30-as évek óta a kapcsolódó technika is csak finomodik, de forradalmi változás nem történt.
Vannak ugyan kísérletek más ötleteken alapuló "kerékpárokra" -gondolok itt a fekvő biciklikre- de az áttörésük, még várat magára.

Szóval Mr. Rover csodálkozva nézve egy mai karbonszálas időfutamgépre, vagy egy összteleszkópos down-hill biciklire, de egy akkori laikus csak biciklit látna mindegyikben.

Pedig itt több, mint 100évről van szó...
Előzmény: harsanyip (6)
harsanyip Creative Commons License 2010.02.07 0 0 6
A kolega láncVÁLTÓT említett, de a válaszod többi része helytálló, ugyanis már 30-as évekbeli könyvben is lehet olvasni láncváltóról, agyváltóról, bowdenes fékről, és szinte mindenről, amit egy mai modern bringán alkalmaznak. Ezen a téren 80 éve nem volt érdemleges újítás, maximum csak a jóminőségű hegesztett alumínium vázak.
De láncváltós bicikli már tökéletesen elterjedt volt az 50-es, 60-as években, még itthon is gyártották az SR-26-ost, és ha azt nézzük azok között is már vannak kb 50 éves darabok, tehát már bizony "régi".
Előzmény: 1.bendeguz (5)
1.bendeguz Creative Commons License 2010.02.07 0 0 5
amin lánc védő van az akár 80 éves kerékpár is lehet. nem attól öreg egy gép hogy van e láncvédője vagy nincs.
Előzmény: BPeter01 (2)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.07 0 0 4
Én ettől a feketétől addig a kékig számítom a régit. A fekete előtt vannak a veterán kerékpárok. A kék után vannak az új kerékpárok. A 2 a fekete, és a kék között a régi kerékpárok.
bindera Creative Commons License 2010.02.07 0 0 3
Ez már réginek számít?
Előzmény: Törölt nick (-)
BPeter01 Creative Commons License 2010.02.07 0 0 2
Ritkán szoktam hozzászólni, inkább a csendes olvasgatást szeretem, de ha lehet tisztázzuk le, hogy mégis mennyire régi a régi?
Mivel szerintem amin láncváltó van, az túl öreg nem lehet...
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.07 0 0 1
Köszönöm a hozzászólást. Milyen kerékpárjaid vannak? Vagy még nincsenek?
Előzmény: Törölt nick (0)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.07 0 0 0
0!
Előzmény: Törölt nick (-)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.07 0 0 topiknyitó
Itt mindenféle régi kerékpárról lehet írogatni, eladni, és venni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!