Keresés

Részletes keresés

Rákóczi expressz Creative Commons License 2016.09.22 0 0 52

Előzményben szereplő mozdony csak az áramszedő,pályakotró színezésében tér el a Csehszlovák testvérének modell változatától.

Előzmény: karpathia (46)
Rákóczi expressz Creative Commons License 2016.08.19 0 0 51

Szeretem a Cseh vasutat és modelljeit,de már kész vagyok tőlük. Már annyiféle festésű Gorilla/Banán szaladgál a síneken.... Csak bírja el a modellező pénztárcája.Természetesen a típust kedvelőkre gondoltam:-))))

Rákóczi expressz Creative Commons License 2016.05.22 0 0 50

Köszönöm szépen.

Előzmény: Badenfahrt (49)
Badenfahrt Creative Commons License 2016.05.20 -1 0 49

Szia! Tudtommal ez a 3kV egyenáramú hálózaton üzemelő gépekre igaz. 3 kV-on adott villamos  teljesítmény átvitele nagyságrendileg tízszer akkora áramerősség mellett lehetséges, mint 25 kV alatt. Álló helyzetű járműnél a segédüzem, de főleg a vonat energiaellátása akkora áramot igényelhet,ami az egy pontban* érintkező áramszedő paletta és a felsővezeték  erős melegedését okozhatja.. Mindkét áramszedő felemelésével az érintkező felületet meg lehet duplázni. Ha a jármű már mozgásban van, az érintkezési pont a palettán is folyamatosan vándorol, és a vezérlés csak a kiválasztott áramszedőt hagyja fent.

 

*Ez nyilván valójában nem egy pont, hanem két, a paletta csúszóbetétje szélességének megfelelő hosszúságú felület, aminek a tényleges nagysága függ a csúszóbetét és a felsővezeték állapotától.

Előzmény: Rákóczi expressz (48)
Rákóczi expressz Creative Commons License 2016.05.19 0 0 48

Minden nap erre az oldalra -is- lapozok,de semmi hozzászólás/kép(ek). Ilyen kevesen lennénk,akik szeretik a Gorillát? :-(((

Pedig alakjával és teljesítményével leveszi az embert a lábáról. Gyerek koromban, amikor először megláttam Csehszlovákiában ezt a szépséget, egyből "beleszerettem". Akkor, addig hisztiztem a szülőknek,míg Kassán az áruházban ,megvették a Piko modelljét.YouTube-n látom,hogy sok esetben két csáppal indulnak el a Gorillák. Amikor már lendületben van, leengedi az egyiket.Kérdezem. Miért?

Előzmény: Rákóczi expressz (47)
Rákóczi expressz Creative Commons License 2015.12.27 0 0 47

Gyönyörű ez a Gorilla!

Előzmény: karpathia (46)
karpathia Creative Commons License 2015.12.25 0 0 46

Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok mindenkinek.

karpathia Creative Commons License 2015.02.10 0 0 45

karpathia Creative Commons License 2015.01.13 0 0 44

Még egy Gorilla más köntösben:

Előzmény: karpathia (43)
karpathia Creative Commons License 2015.01.08 0 1 43

Akkor kezdjük az évet egy szép Gorillával:

gigantos4 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 42

Kedves Vendégsín!

 

Eddig vártam, nem történt semmi, megnyitottam az Általad javasolt módon az új topicot.

 

A topic itt érhető el: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9220536

Előzmény: Vendégsín (41)
Vendégsín Creative Commons License 2014.07.30 0 0 41

Ideje lenne a topikot átkeresztelni "Cseh és szlovák mozdonyok" névre és begyömöszölni a "Gördülőállomány" csoportba. Hamarosan szükség lehet rá ott...

krikori Creative Commons License 2013.06.20 0 0 40
adam9509 Creative Commons License 2013.05.20 0 0 39
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.24 0 0 38


Avala

berci199 Creative Commons License 2012.08.01 0 0 37
hivi Creative Commons License 2012.07.27 0 0 36

Intercity élén Poprád-Tátry állomáson 2012. 07. 25-én.

 

Egy expresz vonaton ugyanott.

 

 

HDI 406 Creative Commons License 2012.05.08 0 0 35

Tüzes Gorilla

A tűzoltóságnak is munkát adott a május 7-én Budapestről Berlinbe közlekedő EC 170-es számú vonat. A csehországi Uhersko közelében személyautóval ütközött össze az egykoron Hungária nevet viselő EuroCity járat.


A csehországi Choceň és Pardubice között, Uherskonál ütközött össze a Budapestről Berlinbe tartó EC 170-es egy személyautóval. A sajtóhírek szerint az ütközés következtében a személyautó kigyulladt és a tűz átterjedt a mozdonyra is. A tüzet a hivatásos tűzoltók oltották el. A baleset következtében a csodával határos módon nem sérült meg senki, azonban az anyagi kár jelentős.

Az elsődleges információk szerint a közeli útátjáróban ragadt be az autó s ennek utasai kiszálltak, de nem tudták már értesíteni a vasúti személyzetet, így a közeledő vonat összeütközött a járművel.
A vasúti forgalom a baleset helyszínén este hét óra körül indulhatott meg. A DB AG tájékoztatása szerint a balesetet szenvedett vonat várhatóan +400 perc késéssel érkezik meg a német hálózatra, Berlinbe – a drezdai gépcsere gyorsításával – várhatóan +390 perc késéssel érkezik majd, valamikor hajnali fél négy körül.
A balesetben érintett mozdony a ZSSK 350 005-5 pályaszámú Gorillája.

(a képek forrása: www.pozary.cz)

Halász Péter
Tovább »

forrás: Blogspot.com

Előzmény: HDI 406 (34)
HDI 406 Creative Commons License 2012.05.08 0 0 34
M.VIII Creative Commons License 2012.03.16 0 0 33

Szokott ilyet csinálni...

 

Előzmény: Márciusi Dusán (32)
Márciusi Dusán Creative Commons License 2012.03.16 0 0 32

Mindkét szedő fent van! (Mai kép a Keletiből)

40 62 001-5 Creative Commons License 2011.10.07 0 0 31

ez az Avala...Prágából jött, Belgrádba ment....Látszik a szerelvényéből is. Berlinből később jön a 171-s

Előzmény: hivi (30)
hivi Creative Commons License 2011.10.06 0 0 30

Az EN lehet, hogy Németországból jött, de a mozdony az csak Csehektől.

Előzmény: Geri0730 (29)
Geri0730 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 29

Bemondták, hogy Németorzágból! Nem magamtól találtam ki! :)

Előzmény: hol a nickem? :( (28)
hol a nickem? :( Creative Commons License 2011.10.05 0 0 28

Maradjunk Csehországban...

Előzmény: Geri0730 (27)
Geri0730 Creative Commons License 2011.10.04 0 0 27

Ma rákospalota-Újpesten fotóztam egy Gorillát, Németországból jött egy gyorsvonattal és tovább haladt a Nyugatiba!

 

A Zoltán Creative Commons License 2010.12.02 0 0 26

Andornaktálya - 2007.09.11.

 

A Zoltán Creative Commons License 2010.12.02 0 0 25

Eger - 2007.09.11.

 

gw Creative Commons License 2010.11.14 0 0 24
Ma a 16-os "szupermozdony" adta meg magát, eredmény: Hasek úr 100 perc késéssel ért Prágába.
Vendégsín Creative Commons License 2010.11.14 0 0 23

Menet közben a Gorilla összetett rugózási rendszere tetszett, jól tolerálta a pályahibákat (a Gigantot akkor sem verte :--)

 

Ta akkor még nem mentél rossz állapotú pályán V 63 sorozattal. Ahol 120 km/h sebességnél a 12 csapágytokból 5 produkált felütést - a mozdony mag kissé darabos kanyarodást - ott a 350-es rezsóján a kávéhoz melegedő víz ki sem löttyent.

 

gyorsításkor folyamatosan elpörgött, csak finoman lehetett neki tolni, gondolom ez a villamos felépítésre, a soros kapcsolásra vezethető vissza; na itt már egy V 63-as többet ér..

 

Ja. V63: 116 tonna, 3800 kW, 350 86 tonna, 4600 kW.

 

a váltakozóáram villamos teljesítményének csökkentésére és egyenirányítására szolgáló trafóval és egyenirányítóval,

 

Ezt akkor inkább hagyjuk...

Előzmény: V43 2317 (22)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!