Szeretem a Cseh vasutat és modelljeit,de már kész vagyok tőlük. Már annyiféle festésű Gorilla/Banán szaladgál a síneken.... Csak bírja el a modellező pénztárcája.Természetesen a típust kedvelőkre gondoltam:-))))
Szia! Tudtommal ez a 3kV egyenáramú hálózaton üzemelő gépekre igaz. 3 kV-on adott villamos teljesítmény átvitele nagyságrendileg tízszer akkora áramerősség mellett lehetséges, mint 25 kV alatt. Álló helyzetű járműnél a segédüzem, de főleg a vonat energiaellátása akkora áramot igényelhet,ami az egy pontban* érintkező áramszedő paletta és a felsővezeték erős melegedését okozhatja.. Mindkét áramszedő felemelésével az érintkező felületet meg lehet duplázni. Ha a jármű már mozgásban van, az érintkezési pont a palettán is folyamatosan vándorol, és a vezérlés csak a kiválasztott áramszedőt hagyja fent.
*Ez nyilván valójában nem egy pont, hanem két, a paletta csúszóbetétje szélességének megfelelő hosszúságú felület, aminek a tényleges nagysága függ a csúszóbetét és a felsővezeték állapotától.
Minden nap erre az oldalra -is- lapozok,de semmi hozzászólás/kép(ek). Ilyen kevesen lennénk,akik szeretik a Gorillát? :-(((
Pedig alakjával és teljesítményével leveszi az embert a lábáról. Gyerek koromban, amikor először megláttam Csehszlovákiában ezt a szépséget, egyből "beleszerettem". Akkor, addig hisztiztem a szülőknek,míg Kassán az áruházban ,megvették a Piko modelljét.YouTube-n látom,hogy sok esetben két csáppal indulnak el a Gorillák. Amikor már lendületben van, leengedi az egyiket.Kérdezem. Miért?
Ideje lenne a topikot átkeresztelni "Cseh és szlovák mozdonyok" névre és begyömöszölni a "Gördülőállomány" csoportba. Hamarosan szükség lehet rá ott...
A tűzoltóságnak is munkát adott a május 7-én Budapestről Berlinbe közlekedő EC 170-es számú vonat. A csehországi Uhersko közelében személyautóval ütközött össze az egykoron Hungária nevet viselő EuroCity járat.
A csehországi Choceň és Pardubice között, Uherskonál ütközött össze a Budapestről Berlinbe tartó EC 170-es egy személyautóval. A sajtóhírek szerint az ütközés következtében a személyautó kigyulladt és a tűz átterjedt a mozdonyra is. A tüzet a hivatásos tűzoltók oltották el. A baleset következtében a csodával határos módon nem sérült meg senki, azonban az anyagi kár jelentős.
Az elsődleges információk szerint a közeli útátjáróban ragadt be az autó s ennek utasai kiszálltak, de nem tudták már értesíteni a vasúti személyzetet, így a közeledő vonat összeütközött a járművel.
A vasúti forgalom a baleset helyszínén este hét óra körül indulhatott meg. A DB AG tájékoztatása szerint a balesetet szenvedett vonat várhatóan +400 perc késéssel érkezik meg a német hálózatra, Berlinbe – a drezdai gépcsere gyorsításával – várhatóan +390 perc késéssel érkezik majd, valamikor hajnali fél négy körül.
A balesetben érintett mozdony a ZSSK 350 005-5 pályaszámú Gorillája.
Menet közben a Gorilla összetett rugózási rendszere tetszett, jól tolerálta a pályahibákat (a Gigantot akkor sem verte :--)
Ta akkor még nem mentél rossz állapotú pályán V 63 sorozattal. Ahol 120 km/h sebességnél a 12 csapágytokból 5 produkált felütést - a mozdony mag kissé darabos kanyarodást - ott a 350-es rezsóján a kávéhoz melegedő víz ki sem löttyent.
gyorsításkor folyamatosan elpörgött, csak finoman lehetett neki tolni, gondolom ez a villamos felépítésre, a soros kapcsolásra vezethető vissza; na itt már egy V 63-as többet ér..