Ez egy nagyon jó hozzászólás volt, amit a következőkkel egészítenék ki: Hátul a vonóhorogra szerelhető tartónál + fék, tolatólámpa na meg az index és plusz rendszám sok országban kötelező. Ennek ellenére azt tapasztalom azok használják akik nagy távolságra utaznak. Aztán célra érve lerakják a bicajokat majd utána cuccolnak ki.
A tetőn hordás macera lehet felrakni, leszedni és a plusz fogyasztás meg a kocsi viselkedése. Persze én elfordított a vázra párhuzamosan szállítom de nem messzebb mint 200 km. Egyszer horvát tengerre lementünk így, de soha többet. Inkább ott bérelünk bicajt és költségben ugyan ott vagyunk, de lehet 140-el átlagban repeszteni bicajok nélkül.
Sziasztok! Toyota Corolla Versohoz melyik bicikliszállítási módot javasolnátok? Az egyik kiesik, mert vonóhorgom nincs, és nem is tervezem a beszerzését. Valahogy a hátsó ajtóra szerelhető jobban tetszik, de abból egy olyan megbízhatót szeretnék találni, ami nem veri le a karosszériát, és 2 felnőtt + 2 gyerek biciklit is tud szállítani. Előre is köszönöm a tanácsokat.
Üdv Vásároltam egy kerákpártartót,csomag tartó ajtóra szerelhetőt.A kérdésem az lenne,hogy az alsó támasztói a szélvédőn fekszenek ha jól be van állítva.Nem fogja a bringák súlya benyomni a szélvédőt?
Kb. 45k, két perc alatt szerelhető, nincs légellenállás, és ha belém jönnek fizessen aki utolért.. Se gumipók, se zokni a pedálra..Még ki is látok tőle..
Van olyan megoldás, ami nem takarja ki se a lámpákat, se a rendszámot, magasabban vannak a bringák, pl. a Thule Clip-on High. Persze jóval a kocsi felé lóg, így több a fogyasztás. Hátránya, hogy csak 2 kerékpár szállítható, de nekem pont elég ez is. Nemrég vettem, moccanás nélkül kibírt egy 3000km-es utat 120 körüli tempóval is, meg még több kisebbet. Eddig maradéktalanul elégedett vagyok vele, megért az árát (60k).
Annyit még, hogy a tetőn szállított bringát csak nagy ügyetlenséggel lehet tönkretenni (pl. mélygarázsba hajtás), de a vohorgon szállított bringára elég sok veszély leselkedik.
Nem egy kerékpárt hoztak már hozzám, egy icipici utoléréses koccanás után. Ha nincs fent a bringatartó a vonóhorgon, akkor maximum a lökhárítóról jön le a kosz, esetleg a festék. De ha fent van a horgos tartó, akkor a kerékpáron sérül a kerék, sérül a hajtókar, és ezzel együtt sérül az autó hátsó ajtaja is.
A kitakart lámpáról, rendszámról, nehezebben nyitható hátsó ajtóról már nem is beszélve.
Ott leírtam már én is a véleményemet. Én továbbra is a tetőn történő szállítást pártolom a vonóhorgossal szemben. Persze az autóban belül szállítani a legjobb, de ez sajnos sok esetben nem kivitelezhető.
Magam, a legszívesebben úgy szállítom a biciklit, hogy ráülök és oda vitetem magam, ahová akarom. :-) 1-2 bicikli esetén, ha nincsen mód jó rögzítve az autón belül szállítani, akkor a tetőre szerelem állítva. Nem vagyok híve sem a hátsó ajtóra szerelésnek, sem a vonóhorogra akasztásnak. mindkét eset megnehezíti a csomagokhoz való hozzáférést. Ezen felül, nekem kerülendő macera a pótvilágításról gondoskodni, hiszen a biciklik kitakarják a hátsó világítás egy részét. Sok autó esetén a rendszám is takarásban lesz így, ami szabálytalan. Ha már vonóhorog, akkor bérelek egy utánfutót és arra teszek annyi biciklit, amennyit akarok (amennyi fér).
Persze tisztában vagyok az érem másik oldalával is. A tetőn való szállításra sokkal jellemzőbb a többlet fogyasztás, ami hosszú úton sokba is kerülhet. Ugyan csak a tetőn hordott bicikli, néhány helyre nem teszi lehetővé a behajtást. Parkolóházakba, biztosan nem férni így be, de vannak országok, ahol sok autós pihenő is alacsony kapukon át közelíthető csak meg. Intenzívebben reagál az autó az oldalszélben, ha a tetőn vannak a bringák és sokkal "nagyisabb" vezetési stílust is igényel az ilyen szállítás. ugyan ezek a gondok, sokkal mérsékeltebben mutatkoznak, ha a biciklik hátul vannak felfüggesztve.
Úgy gondolom, hogy korrekt válasz arra, hogy melyik a legjobb, legrosszabb, nincsen. Sokban függ a Te meglátásodtól, igényeidtől, az autó és a biciklik jellegétől, valamint az úticéltól.
A legjobb szállítási mód kocsin belül, fixen rögzítve :)
Korábban egy kisebb dobozos kocsiban tudtam hordani a bringákat és volt egy komplett beltérbe építhető szállítóm, amivel teljesen fixen rögzítve tudtam vinni a gépeket.
Aztán váltani kellett (kocsit) és választnai kellett tetőn vagy kocsi mogött legyenek a bringák :(
Igazából egyik se jó megoldás, pláne ha drágább és / vagy kicsit különlegesebb vázkialakítású bringákról van szó.
Tetőcsomagtartónál kell ugye eleve egy jó csomagtartó, mely manapság gyártmány - típus specifikus tehát a régi autóról megmaradt elvétve lesz jó az újra :(
Azután kellenek stabil tartók, melyek jó ha zárhatóak és fontos, hogy illeszkedjenek a vázhoz! Tehát egy vastagabb alsó csöves alu vázhoz már egy jobban kitalált és ebből eredően sajnos drágább tartó kell :(( 2-3 tartónál ez már bőven 50-60 e Ft :( + a csomagtartó
A kocsi hátfalára akasztós nem túl jó mert takarja a rendszámot, takarja a lámpákat, összeverik egymást a bringák és összeveri kocsit is illetve csomagtér ajtót se lehet nyitni:(
Végül lett egy vonóhorogra szerelhető, dönthetős megoldás, mely sajnos szintén drága :(
Szerelgetni kell rá a rendszámot és még így se túl szabályos. Parázok, hogy nekem jönnek hátulról pedig van rajta komplett lámpaszett és még így is összeér a két bringa tehát "hézagolni" kell.
A megoldás valszeg az lesz, hogy vagy újra valamilyen nagyobb autó amibe beleférnek vagy egy utánfutó amiben lesz fix tartó szerkezet + ponyva.
Igaz, én is csodálkoztam, mikor legutóbb rámdudáltak, parkoláskor. Pedig indexeltem... :) Aztán megnéztem valóban nem látszott semmi belőle, a három kerék takarta a marha divatos kicsi indexet.
Tetőn hordjuk. 6000Ft/db-ért vettünk tetőcsomagtartóra szerelhetőt és azon megy. Korábban Trabira raktam (kép), most egy Jimny viszi, ez utóbbit már nem ajánlom 180centi alatt - nehéz lehet felrakni. Hátulján sosem gondolkoztam, csak idő kérdése, hogy ezért keményen büntetni fognak, mert a legritkább esetben ismétlik a lámpát - rendszámot és sokszor takar. Ilyenkor egy ráfutásos balesetnél is simán hivatkozhatnak rá, hogy a szállító miatt nem látták a lámpát. Tetőn csak a magasságra kell figyelni, érdemes lemérni (Pl. Jimny 3,05méter ilyenkor :-)))
Jelenleg hátsó ajtóra szerelhetőt használok. Hiába Thule, nem kínaipiacos, az ajtó felső élét meghajlította, az alját összekarcolta. Ha nagyon új a kocsid, és félted, nem ajánlom. Amúgy három bringát vígan elvisz, de ha meg van pakolva, a hátsó ajtót nem igazán lehet/illik nyitogatni. Most kezdek nézni tetőcsomagtartósat, már kevés a három hely, szívesen látom azzal kapcsolatban mások tapasztalatát én is. Elsőre gázosnak tűnik egy magasabb autó tetejére pakolni. Lehet a vonóhorgos lenne a legjobb megoldás...
Tapasztaltabb kerékpár-szállítók véleményére lennék kíváncsi: vajon melyik a legjobb szállítási mód? Tetőcsomagtartón állítva, vagy a hátsóajtón felfüggesztve, netán a vonóhorogra felszerelhető? (Bár ez utóbbi nálam kilőve, mert nincs a kocsin) Eddig csak fektetve feldobtam a Samara tetejére, a pedáljára zokni húztam, bele rongy, hogy ne karcolja a tetőt, de az új autómat már sajnálnám.