Keresés

Részletes keresés

teelo Creative Commons License 2017.03.15 0 0 89

Azt nem értem, hogy a főmterv miért megkerülhetetlen tényező ?

 

Elkúrás elkúrás után ... és mindig kapnak új megrendelést.

Előzmény: Qqberci (88)
Qqberci Creative Commons License 2017.03.01 0 0 88

azóta kaptak-e újabb milliárdos megbízatást.

 

Biztos... Ki kell egyenesíteni a fonódót...

Előzmény: teelo (86)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.01 0 0 87

Ezt elég kabaré szerűen csinálták meg. :(

teelo Creative Commons License 2016.12.19 0 0 86

300 méteres dugósor áll a síneken az Üstökös utcánál...

 

A tervező barmoknak a nevére lennék kíváncsi és hogy azóta kaptak-e újabb milliárdos megbízatást.

Előzmény: k.dani96 (85)
k.dani96 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 85

És kész lett! :)

 

Lamneta Creative Commons License 2014.05.15 -1 0 84

Menni fog, ne aggódj. Vagy verd le azokon a politikusokon és tervezőkön akik miatt úgy épülhetett újjá a Margit híd alja és az alsó rakpart, ahogy. Évekig nem is volt párbeszéd a sok pártpotentát között. Hogy a lakossági igények becsatornázásáról már ne is beszéljünk. Kész csoda, hogy valamit mégis ki bírt végül préselni magából a rencer. Talán az Eu-s pénzek elbukásának veszélye egyfajta demoklész kardjaként ott lebegett a fejek felett. Bár ahogy nézem a folyamatokat, ez a B ág jó ha 2 év múlva lesz esedékes. A jó hosszú első körben a 17-es vonalnak és környékének felújítása fog futni. Ez se rossz persze, de önmagában nem elegendő. S kvázi független az eredeti vágytól - hogy a 19-es és a 17-es forrjon eggyé.

 

Előzmény: Hidászutcaiak (77)
b baszics Creative Commons License 2014.05.15 0 0 83

Nem az elképzelésen van a hangsúly. Az, hogy szűkítik a vágányt - vagy esetleg egy vágány lesz csak - nem megoldás. Ha elhervad a lámpa, koccanás autóval, baleset, stb. akkor mi van? Még nagyobb dugó.

 

Előzmény: Törölt nick (82)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.15 0 0 82

Esetleg ez?

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.05.15 0 0 81
Előzmény: b baszics (79)
b baszics Creative Commons License 2014.05.15 0 0 80

Nem ragadnak a síneken? Jártál már valaha főműsoridőben mondjuk a Kosztolányi téren? Ott ez kiválóan látható, igaz nem sínekkel, hanem simán csak a kereszteződésben.

Előzmény: Törölt nick (78)
b baszics Creative Commons License 2014.05.15 0 0 79

Kinagyítottam akkor is, most is. Még mindig nem látom, hogy két villamos hol egymás mellett elférni. Két sávot kéne a villamosnak biztosítani, a jobbra kanyarodó sáv csak egy.

Az átlós megoldás faszság, nincs rá jobb szó.

Előzmény: Törölt nick (76)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.15 0 0 78

Attól nem tartok, hogy a sínen ragadnak az emberek, mert egy posztoló rendőrrel és megfelelő büntetéssel (vagy akár egy kamerával) elérhető, hogy csak akkor hajtsanak a kereszteződésbe az emberek, ha el is tudják azt hagyni - ahogy ezt a kresz is kéri. A város rajong a büntetéspénzekért, az autósok meg nem szeretik fizetni, szóval mindkét fél érdeke oda hat, hogy ne ragadjanak a síneken. Én csak arra vagyok kiváncsi, hogy a város forgalmát tervező és annak működőképességéért felelős csapat mit talált ki arra, hogy ne legyen még a mostaninál is nagyobb káosz. Mert amit kitalált, azt már most el kell kezdeni megtanítani a közlekedőknek.

 

Lehet, hogy a Fő utca kapacitásszűkítését és a Casino - Várkert bazár közének lezárását pont azért találták ki, hogy eltereljék / leszoktassák arról a területről a forgalmat, de hova terelődjön az, aki Csillaghegyről Kelenföldre visz bütyköstengelyt?

Előzmény: Hidászutcaiak (77)
Hidászutcaiak Creative Commons License 2014.05.15 0 0 77

Igen, és pont emiatt az átkötés (vagyis maga a fonódás) miatt lesz iszonyat dugó egészen a Flórián térig. Mert a villamos el fog indulni, de a híd alatti jelenleg 5, akkor talán 4 sávon az autók állni fognak.

És ez visszafelé is igaz - a 4 sáv autói a sínen fognak állni és gratulálok annak a villamosvezetőnek, akinek lesz idege lecsöngetni onnan az autókat...

 

Előzmény: Törölt nick (76)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.15 0 0 76

Én azért látni vélem. Ez a tabló nagyítható. A tabló jobb oldalán felülről a harmadik képen szépen látszik, ahogy az északról jövő villamos a felső rakpart híd alatti részén a közúti átjáró nyugati fala mellett jön át, ott, ahol most az északról jövő, a hídra jobbra kanyarodó sáv van. Miután átjött, átlósan keresztezi a Fő utca felé menő és a Bem rakpart felől jövő sávokat, és a felső rakpart Duna felőli oldalán halad tovább.

 

Előzmény: b baszics (75)
b baszics Creative Commons License 2014.05.15 0 0 75

A fenti linken egész pontosan nem látszik, hogy hol és hogyan akarják átvinni a villamost a sín alatt.

Előzmény: Törölt nick (65)
Alvinci Creative Commons License 2014.05.14 0 0 74

Látom, jól elvagy magaddal. Van ám más módja is annak, ha élvezkedni akarsz...

Előzmény: Lamneta (73)
Lamneta Creative Commons License 2014.05.13 -1 0 73

Köszönjük emese, majd értesítjük.

Előzmény: Szoboszlay Imréné (72)
Szoboszlay Imréné Creative Commons License 2014.05.13 0 0 72

Sunyi szemétkedéssel teljesen egyetértek: Hagyó és Demszky, a két jóbarát, akik együtt tették tönkre a várost...

Szerencsére a kerületnek sikerült olyan gátakat beépítenie ebbe a beruházásba, olyan garanciákat kikövetelnie, amelyek miatt mi, itt a 2. kerületben továbbra is élni tudunk majd. Ilyen a Frankel teljes felújítása, a Zsigmond téri körforgalom, vagy a Komjádinál majd a kanyarodó lámpa. Nem beszélek a Margit körútnál a tömbházak teljes ablakcseréjéről. 

Nyilván te, akinek semmi köze ehhez a kerülethez, könnyen fröcsögsz.

Mi, itt megköszönjük ezeket. Szerencsére mi fogunk majd ősszel itt szavazni és nem te és a hozzád hasonlók. 

Előzmény: Lamneta (70)
Lamneta Creative Commons License 2014.05.13 -1 0 70

Kettő egy időben zajlott. Nincs mentség az elkaszálók és bután szemet hunyók sunyi szemétkedéseivel szemben. Elsőként Lángra gondolok, de Vitézy is mocsokul sáros az ügyben. Hogy a különböző projektközeli ellenérdekelt építési cégek lobbistáiról már ne is beszéljünk...

Előzmény: Törölt nick (69)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.13 0 0 69

Ha korábban hoztak egy döntést - amit utólag legfeljebb bírálni lehet, de megváltoztatni nem -, az akkor volt, ha később úgy döntöttek, hogy a villamoshálózatot használhatóvá kell tenni, az szerintem abszolút jó gondolat volt. 

Előzmény: Lamneta (68)
Lamneta Creative Commons License 2014.05.13 -1 0 68

Nem csak hogy a híd nem úgy lett felújítva, de még csak az alsó rakpartok se... Írhat ide bárki bármit, a korabeli döntéshozók és a kerületileg utólag belepofázó polgármesterek szartak bele az egészbe. És ahogy élesedett a szitu, úgy kezdtek el össze-vissza hazudozni és menteni a korábbi beleszarásuk eredménytelenségeit...

Előzmény: b baszics (43)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.13 0 0 67

Valóban az a kérdés, hogy mi lesz az új egyensúlyi állapot. Őrmezőnél a kifelé menő egyik sáv elvétele talán nem okozott káoszt, de amikor a BAH csomópont felé busz sávot festettek, az megborította a város forgalmát. Pont amiatt érdekelne, hogy a Bem rakpart + Árpád fejedelem útja + Rotta és Slachta rakpart forgalmára milyen hatása lesz az átjárónak. Remélem, valaki számolt ezzel, és van működő elképzelése túl azon, hogy "majd nem lesz olyan vonzó alternatíva a gépkocsi".

Előzmény: VI. Uj Lanovka (66)
VI. Uj Lanovka Creative Commons License 2014.05.13 0 0 66

"ennél a fejlesztésnél a terep minimális átalakítása volt a döntő szempont"

 

Olyan ez, mint hogy "Józsi bácsi, ott egy vödör festék meg egy ecset, építsen gyorsan két kilométer kerékpárutat!". Őrmezőnél is festékkel építettek utat az M1-M7 alatt a busznak Gazdagrét felé, a kifelé menő forgalomtól meg elvettek egy sávot.

Előzmény: Törölt nick (65)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.13 0 0 65

Fent a topik címe alatt van a topik leírás, ami ez esetben egy kiváló magyarázó ábra linkje. Ott egész pontosan láthatod, hogy mik a tervek. Én is szívesen láttam volna külön szintű megoldást, de ennél a fejlesztésnél a terep minimális átalakítása volt a döntő szempont. Ahol sokat építettek, az nagyjából a sínek és az útburkolatok amúgy is elvárható felújítását jelentette. Ilyen szempontból szerintem elég szimpatikus, "emberszabású" ez a beruházás, átalakítás-minimumra törekedtek, hogy a meglévő vonalak jobban kihasználhatók legyenek. 

 

Az már egy másik kérdés, hogy Budapest nem egy hangulatos kisváros, hanem egy igazi metropolisz, aminek nemcsak önmaga miatt van hatalmas forgalma, hanem azért is, mert az elmúlt évtizedekben teljesen Budapest-központú közlekedési hálózat alakult ki, bárki bárhonnan bárhova megy, Budapest nagyjából megkerülhetetlen. Próbálják kiszorítani a forgalmat, de szerintem nem ez lenne a megfelelő megoldás, hanem a gyorsabb átengedés: akinek nincs dolga a belvárosban, az szaladjon át amilyen gyorsan csak lehet, ne rontsa a levegőt, ne csinálja a dugót. Ehhez viszont nagyipari megoldások, alagutak, különszintű kereszteződések és sokkal gyorsabb átutazási módok kellenének.

 

Van, aki erre az állításomra mint rögeszmére tekint, pedig szerintem nem lehet figyelmen kívül hagyni azokat a közlekedési igényeket, amelyek munkahelyet, tanulási, művelődési, sportolási lehetőségeket teremtenek, nemcsak Budapestnek, hanem az egész országnak. A Margit-híd alatt az úttesten átlósan átvezetett villamos pedig az egyik ilyen országos tengelyt érinti. Én csak abban szeretnék biztos lenni, hogy ez a fejlesztés nem egy (jó szándékú bár, de) egyoldalú tervezés eredménye, és a közút eltorlaszolásával nem fog nagy kárt okozni sem a dunapartiaknak, sem a rózsadombiaknak, ahol majd a hajszálereken próbál átmenekülni a forgalom.

 

Ma egyébként a vonaton végeztem egy kis közvéleménykutatást, hogy Budatétényből Óbudára fog-e segíteni a fonódó villamos. Az volt a válasz, hogy sajnos nem, a villamos ekkora távolságra túl lassú. Az óbudaiaknak viszont biztosan sokat segít majd a városba jutásban. Talán ha a Moszkva téri ág még átmenne a Déli pályaudvarig, az gyorsítana, és adna egy új Észak-Dél kapcsolatot. Ott viszont az a helyzet, hogy már egy évtizede lebegtetik a Déli pályaudvar sorsát, eladják luxuslakóparknak, évekig felújítják a vágányokat, mindenféle verzió volt már, és tény, hogy néha túl sokat kell várni nyílt pályán a vonatba zárva, hogy bejusson a vonat a pályaudvarra. A Déli pályaudvari kapcsolat akkor lenne igazán érdekes, ha a MÁV vállalna valami városi közlekedésre is értelmezhető szolgáltatási szint szerződést (most a menetrend tartására gondolok), valahány évre előre.

Előzmény: b baszics (62)
újmóni Creative Commons License 2014.05.13 0 0 64

ITt egy történeti visszatekintés:

 

http://vonalhalozat.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=1165933

 

 

Előzmény: újmóni (63)
újmóni Creative Commons License 2014.05.13 0 0 63

A wikin elég homályos adatot találtam...

 

A 20. század második felében lényegében a Margit híd és a Móricz Zsigmond körtér között közlekedett, úgy, hogy a vonalat a Fehérvári úton folyamatosan hosszabbították Budafok, Varga Jenő térig (ma Városház tér), miközben északon a vonal a Batthyány térig rövidült.

Előzmény: Pater Pirandello (52)
b baszics Creative Commons License 2014.05.12 0 0 62

Különben van valakinek információja arról, hogy hol áthaladni a villamos a híd alatt? Fölötte? Vagy rákötik a HÉV-re még a Battyhányi előtt? (Talán még az lenne a legegyszerűbb megoldás, aztán a Komjádi környékén - vagy ahol már ki lehet vezetni a híd alól normálisan - becsatlakozik a 17-es vonalába.)

b baszics Creative Commons License 2014.05.12 0 0 61

Gondolom füvesítik a pályát, mint a Práter utcában. Az most nagy ojrópaji.

Előzmény: Pater Pirandello (56)
vrobee Creative Commons License 2014.05.12 0 0 60

Pont azért, amit írsz - mert megtartották a hidat, a kötöttségeivel együtt. Akkor már számoltak a fonódóval, ezért annyit sikerült elérni, hogy a bicikliútnak egy keskeny alagutat lehessen nyitni. A néhány évvel korábbi tervek szerint az ment volna a villamos helyett...

Előzmény: b baszics (26)
Pater Pirandello Creative Commons License 2014.05.12 0 0 59

Most csatornáznak. Bocs, de továbbra sem értem. Csatornázás és kockakövek felváltása miatt miért kell a sínközöket betapasztani? Kösz.

Előzmény: Sinbicajos (58)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!