Keresés

Részletes keresés

forgione1 Creative Commons License 2017.03.28 0 0 30

Itt a fizetős megoldás banánisztáni módszerrel:

 

http://24.hu/belfold/2017/03/28/jon-a-szurke-rendszam/

forgione1 Creative Commons License 2014.12.21 0 0 29

Máskülönben a képen az látható, hogy a rendőrök sem rakták át a rendszámot, pedig lámpás rendszámtartós kerékpárszállítójuk van.

Előzmény: forgione1 (28)
forgione1 Creative Commons License 2014.12.21 0 0 28

Rajtad meglepődve röhögök kivi majszter.

 

 

A cikket ismerem, ami banánisztánra jellemző is:-)

 

Idézem:

válaszlevél tanúsága szerint augusztus 27-én összeültek az NFM, az NKH és az ORFK szakértői, és megállapodtak abban, hogy a „kialakult gyakorlatnak megfelelően” át lehet rakni a rendszámot, amennyiben az egyéb tekintetben is megfelelő minőségű tartón ennek rendes, megvilágított helye van. A lámpák duplázása is megengedett.

 

 

Se egy link, sem egy jogszabály, amire esetleg hivatkozhatnál egy közúti ellenőrzéskor.

Egy vizionált összeröffenésre és de annak sehol lenem írt, jogszabályban (Magyar Közlöny) meg nem jelent ígéreteit egy rendőr sem fogadhatja el.

 

Arra meg főként nem hivatkozhatsz, hogy egy furgonon ők is így parkoltak az autójukkal, hogy a rendszámot takarták a rendőrségi bicajok:-)

Más szabályszegése ugyanis nem jogosít fel téged, hogy te is ezt cselekedd:-)

 

 

A helyzet az, hogy 2 év elteltével is csupán a rendőr jó indulatán és belátásán múlik, hogy megbüntet vagy sem.

Előzmény: kivi (27)
kivi Creative Commons License 2014.12.20 0 0 27

Talán előbb körül kéne nézni, és csak azután röhögni:

 

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/08/28/at_lehet_sot_at_kell_rakni_a_rendszamot/

Előzmény: forgione1 (26)
forgione1 Creative Commons License 2014.12.18 0 0 26

Ebben az országban pozitív változás?

 

hahahahahaha:-)

Előzmény: p5rs7 (25)
p5rs7 Creative Commons License 2014.12.18 0 0 25

"...a német autósnak a kerékpártartóhoz lehet egy külön harmadik rendszáma, itthon viszont nem, sőt, a matricarendszám sem járható út..."

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/10/ha_kocsival_megy_a_bicikli/2/

 

Van 2012 nyara óta valami pozitív változás?

Előzmény: egyszerüen én (24)
egyszerüen én Creative Commons License 2014.08.13 0 0 24

Sziasztok!

Valaki betudná linkelni a jelenleg érvényes jogszabályt, ami a vonohorgos kerépár szállitásra vonatkozik? Arra lennék kíváncsi, h mi a helyzet a rendszám áthelyezés, vagy nem áthelyezésre mit találtak ki...  Köszönöm!

forgione1 Creative Commons License 2014.02.23 0 0 23

Tetőn is koszos lesz, de hátul még inkább, hiszen itt nem csak az előttem haladó porát, de a sajátomat is kapja rendesen, amit a légörvényem rá is húz.

Előzmény: BringasLevy (22)
BringasLevy Creative Commons License 2014.02.23 0 0 22

Nem kötekedni akarok, de ezzel a kosz összeszedés dologgal nem feltétlen értek egyet. Magam ugyan még hátul nem vittem biciklit, csak bent és a tetőn, de abból kiindulva, hogy az autó hátulja mindig a legkoszosabb -főleg nedves időben- nehezen tudom elképzelni, hogy a biciklik a tetőn koszosabbak lesznek, mint hátul.

 

Tény, hogy jobb eséllyel szednek ott össze bogarakat. De hátul a légörvény több koszt ránt az autó után a útról, ami az autó hátulján, vagy az ott szállított bicikli(ke)n rakódnak le. Akár por, akár sár formájában.

 

Legalábbis így gondolom, hiszen ilyen tapasztalatom nincsen.

Előzmény: b baszics (21)
b baszics Creative Commons License 2014.02.22 0 0 21

Vittünk bringát tetőn és hátsó ajtón is, több alkalommal, 50-800 km közötti távokon. Ami a közös volt, hogy a hajtókarokat rögzíteni kell, hogy ne forduljanak el. A rögzítéseket nem árt ellenőrizni, mert kilazulhatnak. A tetőn szállított gépek jobban összeszedik a bogarakat, koszt, és nagyobb légellenállást (fogyasztást) okoznak.

BringasLevy Creative Commons License 2014.02.22 0 0 20

Az, hogy ki milyen megoldást választ, jellemzően valóban egyéni megítélés. De ezt a megítélést sokban befolyásolják bizonyos adottságok.

Szándékosan végletes példával szemléltetve, nem ajánlanék tetőcsomagtartós megoldást egy 150cm magas embernek, aki egy SUV-ot vezet. De egy kosárlabdázó alkatnak, egy átlagos kombihoz, minden további nélkül.

Nem ajánlanék vonóhorgos / hátsó ajtós megoldást egy egyébként is hosszú de alacsony autóhoz, de ajánlanék a kabrióhoz, amin tető hiányában máshová nem is lehet tenni.

 

Általánosságban a személyes véleményem, hogy ha van rá mód, akkor a legjobb a bicikliket nem kilógatva szállítani. Persze erre ritkán van mód. Számomra a következő ideális szállítási mód a tető.

Persze vannak hátrányai. Az autó sokkal érzékenyebb az oldalszélre. A fogyasztás is jelentősen megnő.  A parkolóházak, mélygarázsok zöme felejtős és nem a bicikli a tetőn elfelejtős. :-)

Vannak olyan utak, ahol különös figyelmet igényel a vezetés. A belógó faágak, sziklák, stb. egy kamion/busz vezető számára rutinosan leküzdhető akadályok. De aki személyautóhoz szokott, annak lehet gond, hogy elfelejti a bicikliket a tetőn.

Tud az élet mások számára vicces helyzeteket teremteni, ha az ember elfelejti, milyen magas az autó a biciklikkel együtt.

 

 

forgione1 Creative Commons License 2014.02.22 0 0 19

meg szoktam nézni a rögzítéseket, de nem kell utánahúzni, mert úgy állnak, ahogy azokat induláskor felraktam.

 

 

Igen, úgy helyes ha megnézed.

Nem biztos, hogy kilazul, de kilazulhat. Főleg ezen a jó utakon.

És ez nem árkérdés, hanem szakmai!

 

Pl. kerékcserénél a műhelyben elmondják a Trabantosnak és az Audisnak is egyformán, hogy 50 kilométer után ellenőrizni kell a kerékanyákat. Jobb helyeken a számlára is rányomtatják vagy csak a műhely falára teszik ki egy táblán.

 

Igaz én sem 50 kilométer után nézem, hanem 500, főleg ha még mindig ezer van hátra.

És eddig szinte mindig tudtam utánahúzni.....

 

Zúgott már le bicikli a tetőről:

 

http://hvg.hu/itthon/20130714_Egy_leesett_bicikli_miatt_allt_fejre_egy 

Előzmény: E. Triboulet (16)
kivi Creative Commons License 2014.02.21 0 0 18

A legfontosabb, hogy ne a legolcsóbb tartót vedd meg (Tescoban 999.- forint), mert azok csak a vékony, kör alakú alsócsővel rendelkező vázakhoz jók, csak azokat fogja meg megfelelően. Kb. 5000 forintért már lehet venni olyan tartót, ami két csavarral fogja körbe a vázat, ezekbe bármilyen váz befogható. Ezek még nem olyan csilivili tartók mint a Thule-k, Atera-k, Mont Blanc-ok. De funkcióban 100%-osak. És nem mindegy hogy a négy tartó 4x5000 vagy 4 x 25000 forint. Tíz éve ilyeneket használok, nem volt ritka, hogy a tetőn lévő bringák összege jóval egymillió forint felett volt, és soha egy másodpercig sem kellett aggódnom hogy a tartó megbízhatóan működik-e.

 

A felrakást mindig egyedül csinálom, 10 perc alatt megvan a 4 bringa. A bringákat nem kell szétszedni, esetleg a nyerget kell egyikből másikból kivenni, de gyakorlatilag ahogy leveszem a bringát, az máris útrakész.

 

A kerekeket természetesen le kell kötni egy-egy pánttal, ez minden tartónál ugyanúgy igaz.

 

Előzmény: JegesPetkov (14)
pirosalmabumm Creative Commons License 2014.02.21 0 0 17

ha megvan a magasságod hozzá (az autóhoz képest) akkor egy normális tetőtartóval nem igazán macerás felrakni/leszedni a bringákat.

Nekem a legmacerásabb rész a keresztrudak meg a bringtartók felszerelése. Ha azok fent vannak, akkor a bringákat feldobni már gyerekjáték.

Előzmény: JegesPetkov (14)
E. Triboulet Creative Commons License 2014.02.21 0 0 16

Én a tetőcsomagtartós verziót használom, kisebb egyterű autón, amire még nehezebb felrakni, mint személyautóra. Jelenleg 3 db Thule tartóm van, amiket az autó gyári csomagtartójára teszem. A három bringatartó mellé többször is raktam fel nagy Thule tetőboxot (tehát összesen 3 bringa+box). Kicsit szűkösen, de elfértek.

Mostanában csak a 3 bringa van fent. Eleinte nehézkes volt felrakni őket, de a többszöri le-és felrakás rutinossá tett.

Én általában 100-120 tempóban szoktam vele közlekedni, volt már példa rá többször is, hogy erős szélben kellett menni, de szerencsére jól bírják a tartók. Ha megállok, én is meg szoktam nézni a rögzítéseket, de nem kell utánahúzni, mert úgy állnak, ahogy azokat induláskor felraktam. A kanyarokat a biztonság kedvéért lassabban szoktam bevenni, de összességében nem érzem, hogy nagyon dülöngélne, vagy nehezebben kelezhető lenne az autó a bringák miatt.

 

Előzmény: JegesPetkov (14)
forgione1 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 15

Több biciklinél elvileg kell, hogy legyen segítséged. Már az is sokat segít ha a gyerek megfogja még meghúzod a csavarokat:-)

 

 

mire kell a legjobban odafigyelni a tetőcsomagtartón való rögzítésnél?

 

Jól meghúzni a csavarokat, hevedereket és időként megállni, ellenőrizni, hogy nem lazultak e meg. Mert meglazulnak....

Én még gumipókokat is használok a rögzítéshez. Hosszabb útra a felniket is megerősítem így, de a váznál még rövidebb távokon is.

 

Előzmény: JegesPetkov (14)
JegesPetkov Creative Commons License 2014.02.20 0 0 14

Sziasztok!

Köszi a válaszokat! Én is a vezetés szempontjából kérdeztem direkt a tetős verzióra. De az utánfutós megoldás se egy elhanyagolható, bár én nem szeretek utánfutott húzni.:)  A liftes verzió meg kifejezetten tetszik. 

 

Azért is kérdeztem ezeket, mert több biciklit is szeretnék szállítani, és azért ott ellégé bemelegítenék mire leszedem mind a hármat, arról nem is beszélve, hogy a középső felrögzítése macerás lenne. Ezen okból gondolkoztam el azon, hogy milyen lenne valami mechanizmussal felteni. Újmoni amit küldtél az nem lenne rossz ha az árat mondjuk nem nézném de akkor is csak 2 biciklit tudnék max vinni. 

 

Szóval szerintetek mire kell a legjobban odafigyelni a tetőcsomagtartón való rögzítésnél?

pisti.75 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 13

Én a SKYF tetején viszem .

 

 

kivi Creative Commons License 2014.02.20 0 0 12

Mindenki mérlegeli az előnyöket és a hátrányokat a saját igényei alapján, és ezután dönt. Van, akinek ez a mérlegelés a vonóhorgost hozza ki győztesen, van akinek a tetőcsomagtartós. Én is ez utóbbit kedvelem jobban, az én szempontjaimnak ez felel meg.

Előzmény: forgione1 (11)
forgione1 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 11

Igazán jó megoldás nincs.

 

Viszont mérlegelni kell, hogy hány bicajt, milyen messzire és milyen sokszor kell vinni.

 

A tetőn szállításhoz emelni kell és hamár fent van fogja is a szelet rendesen.

Viszont jó móka látni, ahogy a szembejövők mindegyike a bicajokat bámulja:-)

 

A hátsó ajtóra, vonóhorogra tett biciklikkel számolni kell, hogy azok az út összes porát összefogják szedni (lánc).

Lásd Cobranco erdélyi túráját.

További korlát, hogy a vonóhorogra ilyen módon max. 50 kiló tehető (ez mondjuk általában igaz a tetőre is).

 

A rendszámot, lámpákat nem takarhatjuk el a biciklikkel, még részlegesen sem. Ezért az olcsó változatok eleve kiesnek, még a rendszámtartóval és világítással rendelkezők igen boros árúak. Évi 1 túrához nem éri meg beruházni. Bár normálisabb kerékpár boltokban lehet ilyet bérelni is.

 

Visszatérve a súlykorlátra a 4 bicajos szállító eleve parasztvakítás, mert 4 bicaj+ szállító súlya több lesz mint 50 kiló, hacsak nem valami karbon csodáid vannak.

 

Harmadik lehetőség még az utánfutó. Bérelni, ismerőstől elkérni.

Hátránya, hogy a KRESZ szerint csak 70, még autópályán max. 80 km/h-val húzhatod, bármilyen jó autód is van.

 

Én beruháztam egy német skyf sátras utánfutóra. A sátort kiszereltem, alul elférnek a csomagok, még a felnyitható tetőre szereltem a kerékpártartókat. Így bicaj kényelmesen szállítható.

 

KÉP (szemléltető)

kivi Creative Commons License 2014.02.20 0 0 10

Igaz, ő valóban csak az emelésre kérdezett rá. :-) Én csak arra próbáltam felhívni a figyelmet, hogy az emelés szükségessége (vagy annak megúszása) csak egy tényező a sok közül, és nem biztos hogy az a legfontosabb.

Előzmény: újmóni (9)
újmóni Creative Commons License 2014.02.20 0 0 9

A topiknyitó kifejezetten ilyen irányú kényelemre kérdezett rá, hogy ne kelljen emelnie...

Arról nem beszélt, hogy mennyire rutinos vezető. :)

 

 

Előzmény: kivi (8)
kivi Creative Commons License 2014.02.20 0 0 8

Kényelemesebb feltenni, ez igaz. És vezetni is? A belső tükörben látott képből sokat kitakar, ráadásul az autó jobra-balra 20-25 centivel szélesebb lesz. Nem mindenki olyan rutinos vezető, hogy ezeket a problémákat simán kezelje. Véleményem szerint ez sokat ront a kényelmen. Akárcsak az, hogy nem minden vonóhorgos tartó billenthető hátra, és ez sok esetben ellehetetleníti a csomagtartó kinyitását.

Előzmény: újmóni (7)
újmóni Creative Commons License 2014.02.20 0 0 7

Nyilván...

Én a kényelem szempontjából írtam.

 

Előzmény: kivi (6)
kivi Creative Commons License 2014.02.20 0 0 6

Ennek is éppúgy megvannak a saját hátrányai mint a tetőn szállításnak. Van aki az egyikre, van aki a másikra esküszik, attól függően hogy mik a szempontjai. Én továbbra is a tetőre szavazok.

Előzmény: újmóni (2)
újmóni Creative Commons License 2014.02.20 0 0 5

Előzmény: újmóni (4)
újmóni Creative Commons License 2014.02.20 0 0 4
újmóni Creative Commons License 2014.02.20 0 0 3
Előzmény: újmóni (2)
újmóni Creative Commons License 2014.02.20 0 0 2

V0lv0 XC 90 - csomagtartóba betolhatók a bringák. :)

 

Viccet félretéve: Thule vonóhorogra rakható hátsó csomagtartó a legkényelmesebb.

 

 

Előzmény: JegesPetkov (-)
kivi Creative Commons License 2014.02.20 0 0 1

Sámli. És ez nem vicc. Vannak önmagát felemelő megoldások, legutóbb a VW saját ilyen találmányát láttam, de eszement ára volt.

Előzmény: JegesPetkov (-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!