Mázlista vagy! Ha határidős melóm van, akkor a PC-s vacakjaim gondoskodnak arról, hogy fél órai munka egy egész éjszakán át tartson :((( Tényleg a P-ben vettem, később alig akadtam kollegával, aki ne járt volna ott pórul... A tuti recept is egy túlélőművésztől van: gépfüggetlen HD-felvevő, és csak a masteringet PC-n! Kár, hogy nincs rá pénzem...A Gina "csak" hangkártya, az analóg bemenete nem ken a falhoz, Tascam DA-20-ról hajtva viszont atombiztos :)))
...same old story... csak nem a P..-ben vetted? én is szoptam eleinte (így visszanézve persze megszépülnek az emlékek, de mondjuk az első 2 hónapban), amíg rá nem jöttem, hogy mire jó ez a kártya: samplernek. Se többnek, se kevesebbnek. EWS- német idióma, mindent egyben, vagy valami ilyesmi a Terratec szerint - hát az kicsit se valósult meg: a MIDI nálam is baromkodott (a megoldást egy Motu Midi express jelentette), az ASIO driverek botrányosak, (zárójelben: a digi I/O eddig működött Pinnacle-vel), eleinte normális editor se volt, már-már azon gondolkodtam, kirúgom a gépből, amikor a kezembe került a groovePark Sonic Planet TTI formátumú samplerCD-je... na akkor lehidaltam, megdöbbentett, hogy ez a kártya, mint sampler mire képes, s a szerelem azóta is tart.
Pl.: elkövettem azt a hibát, hogy nem vizsgáltam át a dobozt! Az EWS gyári száma és a regisztrációs lap gyári száma nem stimmelt! Nem volt hozzá gyári driver,de legfőképp: nem működött a midi i/o és digi in interfésze!!! Valamint hülyére vettek a boltban,"fontos a digitális bemenet?" és 2 hónapig náluk volt "javításon". Állítólag az enyémen kívűl az összes többi makulátlan volt :O Közben négy-öt munkám elúszott géphiba miatt, lejárattam magam pár fontos ember előtt :(((
Kiegészíteném MidiTom által pompásan összeszedett dolgokat azzal, hogy légy óvatos! Amit a prospektusokban leírnak, azok többnyire az adott cég marketingcsoportjának hagymázas lázálmai csupán, s nem a való világ, épp ezért érdemes bekukkantani a kiszemelt hangkártya levelezési fórumára - általában van ilyen.
Na itt aztán kiderül, hogy tényleg olyan jó-e a cucc, a szusztársak elégedettek-e a driverekkel, stb.
A másik lehetőség - ez nem paranoia, szívtam már én is eleget - ránézni a download résznél, mennyire gyakran frissítik a kártyához adott drivereket, mennyire lelkesen dolgoznak a support részlegben a fiúk. Nem túl biztató például, ha a legfrissebb driver 2 évnél régebbi, és a v.0.02 revision history-ban ilyesmit látunk: "bluescreen error bug during startup succesfully fixed", vagy ehhez hasonló...
Punika, akkor leírok néhány szempontot, amit speciel én fontosnak tartok a választásnál:
- SZÓLJON JÓL! (vagyis legyen színezetlen, semleges hangja, nyíl egyenes frekiátvitele, legyenek az alkalmazott szűrő, szűrési eljárások olyanok, hogy ne kutyulják meg a hangsáv tetejét, ne torzítson, ne legyen zaja, képes legyen visszaadni egy jó anyagon a sztereo teret, meg egyáltalán, jó legyen hallgatni. különösen fontos, hogy a vele készített felvételek is jók legyenek.)
- Ne kísérleti driverekkel, meg "egyszer majd ezt is tudni fogja!" ígéretekkel árusítsák, hanem egyből menjen az installáció is, meg a működés is!
- Legyenek tisztességesen megoldva a ki-és bemenetei.
- Feltétlenül legyen rajta SPDIF, vagy AES/EBU digi ki-be járat, és az működjön is korrekt módon.
- Tudja kezelni a másolási kódokat
- Lehetőleg ne döglődjön egyik szokásos sampling rate esetében se
- Legyen hozzá tisztességes kezelő-, ill. keverő felület. Nem a csicsa a lényeg, hanem, hogy valóban azt lássuk, ami a tényleges helyzet.
- ASIO driver: minden komolyabb alkalmazáshoz szükséges (VST, Logic, stb).
- Az ASIO csak akkor ér valamit, ha megfelelő gépen jó kicsire le lehet venni (10 ms környéke)
- Jó, ha a kártyán van legalább egy midi IN/OUT, ami remélhetőleg képes szinkronban működni a hang résszel megfelelő szoftverek alatt.
Talán ezek a legfontosabbak.
Ha érdekel a kártyán levő szinti is, akkor az még egy külön történet.
Melyik MediaMarktban hever meg az a 2db? Egyebkent 8be és 4 kimenet van rajta, ahogyan nezegetem itten. A kulso kis racket is hozzaadjak a 65 penzert?
Mi volt a gaz az EWS-sel?
Azt írod, nem túl sok jót hallottál a Guillemotról. Milyen elvárásaitok vannak a hangártyátokkal szemben és mi az, amitől szerintetek komolyabb alkalmazások is ezen elvárások szerint jól futtathatóak vele?
499DM, 2 be 2 ki (RCA) SPDIF be/ki (+MIDI), tényleg jó árban van (itthonsem lehet sokkal drágább). Bocs az előbbi kirohanásomért, egyre nehezebben tudom véka alá rejteni, hogy rámentek az idegeim, és lassan a pályám is a PC-s házistúdiózásra :(((
Valérió, nem tudom, mit háborogsz. A Guillemot-hoz még nem volt személyesen szerencsém, de eddig nem túl sok jót hallottam róla. A Gina pedig egyértelműen profi cucc, nagyon jól megállja a helyét komolyabb alkalmazásokhoz is. És szerintem a szubjektív hangminősége is ennek megfelelő.
Ma próbáltam a Creamware Powersamplert. Szerintem nagyon megéri az árát. Bár a kezelése (environment beállítások) szerintem nem túlzottan egyszerű, de a a hangja, a szolgáltatásai és a minősége alapján igencsak kellemes vétel. És mellesleg egy teljesértékű sampler. (Nem olyan sampler féleség).
Az olcsó kategóriában mostanában a Delta Audiophile 24/96 tetszett. Jó a hangja, korrekt a kezelőfelület, van ASIO-ja, és még midi is van rajta, ami bizonyos konfigurálási gondoktól megszabadítja az embert.
A MediaMarktban hever még 2 db Guillemot Isis Maxi XL 65 ezer körül 4 be 8 ki, digi be-ki, sok progival - a guta üt meg, nekem pont egy százassal került többe az Event Ginám! Egyébként a 24 bites elmeháborodásnak köszönhetően lemennek a 16 bites "elavult" hangkártyák árai :) Az Event kihozott egy USB-s modellt, keverőpult, magnógombok, stb., sajna nem ingyen :((( Terratec=banánhéj, milliós bulit vesztettem el egy EWS64XL-nek köszönhetően. A mai eszemmel kerülném a PC+hangkatyesz szisztémát. A Mackie HDR24/96-ra fáj a fogam: 24 sávos HD-recorder, ugyanúgy monitor és egér kell hozzá, de PC nem!!!
Szeretnék többsávos hangrögzítéshez valami állat hangkártyát vásárolni, több be és kimenettel. Kíváncsi lennék a véleményetekre, hogy mibe érdemes beruházni, a tapasztalataitokra.