Keresés

Részletes keresés

Re:barbara Creative Commons License 2018.01.31 0 0 36

elég béna gerillamarketing....

 

Maga itt mit reklámoz?

 

fáradj a pénztárhoz!

 

 

bmxtaylor Creative Commons License 2009.03.01 0 0 34
tudtok jó áron versenypicajt?
odin88 Creative Commons License 2008.08.11 0 0 33
http://kep.tar.hu/odin88/50597367 képek szekszárdi maratonról
ccowboy Creative Commons License 2007.05.16 0 0 32

Új blogbejegyzésemet ajánlom mindazoknak, akik ültek már életükben biciklin. Netán a városba is kimerészkedtek vele.


http://karculatterv.nolblog.hu/?post_id=25001 – Biciklisták 10 pontja gyalogosoknak
(Kommentálni is lehet, sőt! :-) )

odin88 Creative Commons License 2005.06.21 0 0 31
bringás fotók: www.kep.tar.hu/odin88
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.21 0 0 30

csak a hajtása lehet az érdekes :o) lehet náluk kéne érdeklődnöd

Előzmény: Karika1177 (29)
Karika1177 Creative Commons License 2005.02.21 0 0 29

ez jó ötlet, de sajnos nem jelent megoldást.

és ronda is.  :-)

Előzmény: Törölt nick (28)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.21 0 0 28
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.15 0 0 27

megnéztem. és te megnézted a költségvetésüket?

az egyetemi csapat által épített (nem szállt fel) 30e$-ba került, és a boeingtől kapták az üvegszálas anyagokat. ráadásul egy személy hajtja. két személynél sokkal nagyobb rotorra lett volna szükség (pedig az egyszemélyes rotor se volt kicsi).

 

nemtom barátunk mennyiből akar gazdálkodni, de gondolom nem 30e$-ból, mert ennyiből már lehet minirepülőt kapni lengyel barátainknál. :o)

Előzmény: halaloszto (23)
-Henger- Creative Commons License 2005.02.15 0 0 26

Még nem tudni, hogy helyhez kötött a rendszer, vagy sem?

A Zsiga difi akkor jó, ha nem számít a tömeg. Különben kereshetsz tovább.

 

Az az emberi helikopter sem egyszerű. Több hónap mérés, számolás, tervezés után napokig készítették a szerkezetet, ráadásul a tervezési adatok szerint olyan ember kell, aki 450 Wattot tud, tartósan. Szerény becsléssel is több millió forintba kerülhetett. Léteznek még megszállottak. :)

 

 

Egy apró kérdés:

"-a kenést egész egyszerűen bringaolajjal fogom megoldani. vajon alkalmas ez a kúpkerék kenésére is?"

Hogyan kéred meg az olajat, hogy a helyén maradjon?

Előzmény: Karika1177 (24)
halaloszto Creative Commons License 2005.02.15 0 0 25

A diffmu az bazi jo otlet!!!!

 

 - zart, idojarasallo

 - kenes meg van oldva

 - csapagyazas tema nem kerdes

 - gondolom nem egy okor ara

 - ha megoldod hogy a hajtokarok ne tudjanak visszafele forogni, akkor egy ember is tudja hajtani!!!!!

 - a ket ember tekeroteljesitmenye automatikusan osszeadodik, akar kulonbozo tempoval is tekerhetnek!!!!

 

vajk

Előzmény: Karika1177 (24)
Karika1177 Creative Commons License 2005.02.15 0 0 24

ha megnövelem a hajtókarok számát, az nem vet fel új problémát?

 

-a felmelegedéstől például megijedtem. komolyan számolni kell vele?

-a kenést egész egyszerűen bringaolajjal fogom megoldani. vajon alkalmas ez a kúpkerék kenésére is?

-és mekkora a súrlódás: jelentős? elhanyagolható?

-mondjuk a megindítással nem lesz gond?

 

szóval ilyen kérdések merülnek fel.

 

időközben utánakérdezősködtem, és egyik ismerősöm egy szimpla zsigulátor difit tenne be.  :-))

meggondolandó. valszeg kicsit olcsóbb, mint esztergáltatni...  :-)

Előzmény: Törölt nick (19)
halaloszto Creative Commons License 2005.02.15 0 0 23

Te megnezted a linkeket amiket irtam? Az altalad irt problemakat mind megoldottak mar!

 

vajk

Előzmény: Törölt nick (22)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.14 0 0 22

igen, csak valószínűleg óriási rotor kéne, hogy elég felhajtóerőt termeljen kis fordulatszámon is.

 

olyannyira óriási, ami a saját súlya miatt vagy megrogyna, vagy már azt se bírná megemelni.

 

legalábbis gondolom nem nasa minőségű anyagokra van büdzsé... bár az üvegszálas szövetek és epoxygyanta ára nem egetverő, de akkora rotor-fesztávnál, ami akár csak két embert fel tud emelni, már baromi merev anyag kell, gyanítom a tövénél legalább 25-30 réteggel, kínosan ügyelve a rétegek közti szögekre, mert ha egyik rotorlapát letörik, akkor mindennek vége. ekkora rotorlapátokat kiegyensúlyozni sem egyszerű.

 

nem véletlenül többnyire csak elmélet az emberi erővel hajtott helikopter-elvű repülőszerkezet, szemben a vitorlázó-elvűvel szemben.

 

ha én nekiállnék, valszeg úgy csinálnám, hogy 4 azonos méretű rotort helyeznék el a szerkezeten, a négy rotor fordulatszámát csúszó kúpfogaskerekekkel szabályoznám, így egyúttal a stabilizáció is megoldva.

 

de ettől függetlenül egy ilyen repülő alkalmatosság önsúlyát átlagos anyagokkal számolva kábé 50-80kg-ra saccolom, hozzáadva két könnyűsúlyú pilótát 150-200kg lenne. ki lehet számolni, ennek megemeléséhez mekkora felhajtóerő szükséges... gyanítom nem kevés. :o(

Előzmény: halaloszto (21)
halaloszto Creative Commons License 2005.02.14 0 0 21

Nem kell gyorsitoattetel, ha eleg nagy a rotor!!

 

Lasd: http://batman.mech.ubc.ca/~hph/index2.html

 

Itt egy masik: http://www.calpoly.edu/~wpatters/helo1.html

 

Itt van a reszletes rajz arrol, hogy hogyan kell kinezzen a hajtomu: http://batman.mech.ubc.ca/~hph/projects/xsion.html

 

sok sikert!!!!

 

vajk

Előzmény: Törölt nick (20)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.14 0 0 20
de ha helikopter, akkor ne felejtsd el, hogy szükség van 1 vagy több stabilizátor kerékre, ami ellentart a főrotor hajtószerkezetre kifejtett csavaróhatásának. bár... ha tényleg helikopter, akkor a függőleges tengely fordulatszámát nem árt megsokszorozni :o)
Előzmény: Karika1177 (17)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.14 0 0 19
ez még jobb is így. sőt, esetleg lehetne növelni az emberek számát 3-ra vagy 4-re is.
Előzmény: Karika1177 (16)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.14 0 0 18
Nah, én ilyesmit próbálok magyarázni már kezdetektől, azzal, hogy az egyik oldalra, valahol be kell tenni egy plusz kereket, hogy az egyik emberkének ne kelljen hátrafelé tekerni. Csak lusta voltam felrakni egy vektoros rajzprogit :-)
Előzmény: Karika1177 (16)
Karika1177 Creative Commons License 2005.02.14 0 0 17

áááá.

most megfogtál.  ;-)

 

 

különben, ha az ötleted nem kopirájtos, akkor még az is elképzelhető, hogy...  :-)

Előzmény: Törölt nick (11)
Karika1177 Creative Commons License 2005.02.14 0 0 16

és ha mondjuk így csinálnám?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

szóval, hogy a két kicsi fogaskerék "oldalt" lenne a nagyon, a racsni pedig a kicsi fogaskerekekkel azonos tengelyen.

 

működik ez így?

-Henger- Creative Commons License 2005.02.14 0 0 15

Bocs, hogy belekontárkodom, de hátha ez is járható út:

 

A láncos meghajtáshoz képzelj el egy szívecskét (lánc alakja). Jó, tudom, ma pont a napja van, de mindegy. Szóval, a konvex csúcsán az egyik lánckerék, a konkáv csúcsán  a másik. És kész is a teljesítmény összegző, nem keresztezzük a láncot, keresztezni a szíjat szokták! Innentől már úgy helyezed, hogy kényelmes legyen mindkét pedálozónak.

 

Ide azért nem tennék fogaskerékhajtást, mert azt olajjal kellene kenni, csak nincs hol tároljuk a kenőanyagot. Olaj nélkül meg "hamar" tönkremegy, és ráadásul zajos is lesz, és a nagy súrlódás miatt sok energia alakul hővé.

 

Innentől, a szívecske egyik ívébe teszünk egy tetszőleges lánckereket, amivel meghatározzuk az áttételt, ami a fogszám aránytól függ. A lánckerékre kis tengely, majd egymás után sorosan két kardáncsukló. Ezzel tetszőleges helyre kerül a korong is, forgómozgás megmarad, csendes, és a két kardánkereszt miatt kinematikailag is frankó. Nem lesznek nemkívánatos sebességingadozások (ha a meghajtó sebességet állandónak vesszük, persze).

 

Van más megoldás is, ez egy a sok közül.

 

 

A kasszánál lehet fizetni. Csekket is elfogadok! :)

 

 

Előzmény: Karika1177 (2)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.12 0 0 14

ráadásul nem is a teljes átmérőnek, hanem a támadáspontokon mért átmérőnek kéne megegyezni, ami szerintem a lánckeréken és a fogaskeréken máshol van.

 

vagy te nem erre gondoltál?

Előzmény: Törölt nick (13)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.12 0 0 13

jó ötlet lenne, de ez azt jelentené, hogy a hajtókarra, és a vele szemben lévő lánckerékre ugyanakkora fogaskereket kéne szerelni. a két fogaskeréknek és a lánckeréknek azonos átmérőjűnek kell lennie, hogy a két bringás mondjuk egyenlően legyen terhelve, ami a fordulatszámot illeti.

 

nem tudom mekkora súlya lenne egy ilyen nagy átmérőjű fogaskeréknek, de gyanítom nem lenne egyszerű meghajtani, valszeg lendkerékként működne. és akkor meg ott vagyunk, hogy a két bringás közül az egyik sokszorannyit dolgozna, mint a másik.

 

vagy nem?

Előzmény: Törölt nick (12)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.12 0 0 12
Őőőőő nem gyötritek egy kicsit felelslegesen sokat azt a szegény láncot? :-) Simán beiktatunk az egyik embernél egy plusz fogakereket és mindenki vígan tekerhet. Vagy tévednék? :-)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.12 0 0 11
szerintem amúgy helikoptert akarsz építeni. :o)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.12 0 0 10

szerintem kicsit összetettebb a hajtás, csak a 80-as ábrán látható meghajtások egyikével sem vitelezhető ki a dolog. kombinálni kell az eddig felmerült ötleteket, mert a 80-as ábra c, d, f megoldása ugyan tökéletesen jó, de az még csak elfordítja a forgást, de csak egy emberhez jó.

 

a két emberes hajtáshoz a lentebb is írt fektetett 8-as keresztezett megoldás a nyerő, de a kúpos fogaskerekes meghajtáshoz asszimetrikusan kell sajnos megoldani a dolgot. én így tenném:

 

 

a függőleges tengely forgásiránya attól függ, hogy a középső lánckerék mely oldalára teszed a vele egy tengelyen lévő fő kúpos fogaskereket.

 

érdemes a középső nagykerék azon oldalára láncfeszítő segédgörgőket tenni, ahol a láncok nem keresztezik egymást, jó közel a nagykerékhez. mivel a vonóerő a nagykerék alsó felén alakul ki, ezért ott nem lehet laza a lánc, nem lóghat. felül a tolóerő miatt pedig leeshetne a feltorlódott lánc.

 

a lánc legyen némileg hosszabb, mint a matematikailag kiszámítható hossz, különben szorulni fog.

 

a hajtáslánc jobb oldalán pedig a lent felötlött segédgörgős láncfordítád van, de szerintem jobb két, egymástól függőlegesen viszonylag nagy távolságra elhelyezni őket, hogy a lánc a segédgörgők egyik oldalán se csavarodjon túl nagyot. a segédgörgőket a csavaráshoz úgy kell elhelyezni, hogy a középső és a jobboldali lánckeréktől is elég messze legyenek, így van a láncnak helye felvenni egy oldalirányú csavarodást. ha erre túl kicsi a hely, a lánc le fog esni. érdemes az alsó segédgörgőt a jobboldali hajtó lánckerékkel egy síkban elhelyezni, főleg ha kicsi a hely.

 

hát ennyit tudtam hozzágondolni. :o)

 

üdv, sok sikert!

Törölt nick Creative Commons License 2005.02.11 0 0 9
de akár még jó is lehet kialakítástól függően :-)
Előzmény: Karika1177 (6)
halaloszto Creative Commons License 2005.02.11 0 0 8

hi!

 

vagy vak vagyok, vagy csak a Te rajzodon van a,b,c jeloles.

 

1. azt ugye latod, hogy az eredeti rajzodon van egy ellentmondas. ha nem trukkozol, es a ket csavo egymassal szemben van, akkor az egyiknek hatrafele kell tekernie.

 

2. most akkor az a terv, hogy nem kozepen vana fugg. tengelyu cucc, hanem az egyik vegen? es az egyik lanckerekre heggesztett kupkerek hajtja? ahajtokar egy kicsit utban lesz nem? :-)

 

 

hogy konstruktivabb is legyek: betonkeverot lattal mar? azt a fajtat, ahol az uston korben van valamifele fogkoszoru, es egy kicsi fogaskerek hajtja. ha szerzel egy roncs betonkeverot, akkor csak a kisfogaskerekre kell egy lanckereket tegyel, hogy a lanc hajtsa es kesz is vagy. persze az attetel nem 1:2 lesz, inlabb 1:20 sajna.

 

ha muszaly a ket ficko egymassal szemben legyen, es egyetlen lancot hajtsanak, akkor kozepen keresztezni kell a lancokat. butan hangzik, de mukodik. kis gorgovel (valtogorgo) meg kell vezetni, hogy kozepen ne csiszolodjanak egymashoz.

 

vajk

 

Előzmény: Karika1177 (7)
Karika1177 Creative Commons License 2005.02.11 0 0 7

Ez a fazekaskorong csak egy hasonlat volt, ez gyakorlatilag egy izgő-mozgó szobor lesz. Most még titkos, de ha elkészül, megmutatom itt is!  ;-)

 

Az áttételt 1:2-nek képzelem: a lábbal hajtott lánckerék (a) átmérője 1, a lánccal hajtott lánckerék (b) is 1, az ehhez rögzített - heggesztett - kicsi kúpkerék kerülete fele a nagy kúpkerékének. Ez így 1:2, ugye?

 

A (b) lánckerék egy racsnival simán lehet szabadonfutós.

 

Ha ez az áttétel helytelennek bizonyul a kipróbáláskor, akkor az (a) lánckerék cseréjével megoldható.

 

Jól kalkulálok?

 

Amúgy pedig mindenféleképpen lánccal akarom megoldani, ezek a kúpkerekek elég jól néznek ki, szóval még passzolnak is a koncepcióba. Nem szeretnék ékszíjazni.

 

Köszönöm szépen a hasznos véleményeket és kérdéseket, jó hétvégét!

 

üdv

Karika

Előzmény: halaloszto (5)
Karika1177 Creative Commons License 2005.02.11 0 0 6

Köszi szépen!

 

A tengelyvégek rögzítésére az egyszerű csapágyas módszert ötlöttem ki. :-)

A központi vázszerkezetbe az egymással szemben levő tengelyek egy-egy csapággyal csatlakoznak be. Nem jó ez?

Előzmény: Törölt nick (4)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!