Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ZorK_ZD Creative Commons License 2018.05.29 0 0 34

Sziasztok!

Egy kicsit gépészetibb problémával kapcsolatban érdeklődnék, a hangszórócserét elnapoltam.

 

Témakör: kuplungpedál váltáskor a kinyomás (teljesen kinyomva, nem csúsztatva) pillanatában nagyot nyikkan 2-be és 3-ba váltáskor. A jelenség a motor irányából hallható lehúzott ablaknál.

 

A hanghatás csakis az autó futása közben a fent említett sebességfokozatokba kapcsoláskor hallható. Nem kíséri semmilyen más érezhető jelenség.

 

Amiket eddig csináltam, csináltattam:

 

Teljes kuplungszett csere, kinyomócsapágy is.

A kuplungbowden által mozgatott kar kenése olajzóspray-el

Kuplungpedál felfogatásnál wd40-el befújva.

 

Mi lehet a gond szerintetek?

ZorK_ZD Creative Commons License 2018.05.15 0 0 33

Sziasztok! A hátsó hangszórókat hogy tudom kivenni? Nehéz nagyon hozzáférni, legalábbis úgy is, hogy a porvédőt és a keretet kipattintottam. Mekkorák a gyári hátsó hangsugárzók?

Köszönöm előre is!

bordaslali Creative Commons License 2017.11.28 0 0 32

Sziasztok

 

egy kis segítséget szeretnék kérni. 95-ös 1.6-os 16v-s Escortom van. amint eléri az üzemi hőmérsékletet,és motorfékkel gurulok,benyomom a kuplungot,hogy visszakapcsoljak,leáll a motor. Ha visszakapcsolás előtt nem adok gázt,csak azt veszem észre,hogy kigyullad a töltésjelző,meg az olajnyomás visszajelző. Leáll. Pöccre indul újra. Én alapjarati motorra gondolok.
Mi lehet az ok? 


Segítségeteket előre is köszönöm.

becko8 Creative Commons License 2013.02.17 0 0 28

Sziasztok!

A kérdésem az lenne, hogy egy kis 1.3 as ford fiesta és egy 1.6-os benzines ford escort  fogyasztása között mennyi a különbség, mindkettő 2000-es gyártmány. Nyilván a nagyobb auto jobb lenne, a kisebb a fogyasztás miatt lenne előnyös....

Köszönöm,

b

nary Creative Commons License 2008.08.31 0 0 27
Sziasztok!

Új belépő vagyok, és a segítségeteket kérem. Kinéztem egy 1996-os escort kombi 1.8td-t. Tapasztalatokat, tanácsokat szeretnék tőletek, mit vizsgáljak rajta, mik a gyengéi és ilyen hasznos tapasztalatokat szeretnék, ha lehetséges. Eddig citroenem volt, na meg a hőskorban ladák. Egyetlen fordos tapasztalatom apám fusionja:)
Válaszaitokat előre is köszönöm!
joska29 Creative Commons License 2007.09.04 0 0 26
karasdir rigyi fütyi olá gürgyi bergyi
nemesacel Creative Commons License 2007.01.06 0 0 25

A gyertyákat kicseréltem gyári,motocraft újakra!

Ami benne volt, az is motocraft volt, csak platinium.

Van lényeges különbség a két fajta között az árán kívül?

DCR-TDI Creative Commons License 2007.01.05 0 0 24
nincs vkinek kasznija vagy olyan totálkár aminek a jobb oldala pápá?
nemesacel Creative Commons License 2006.12.28 0 0 23
No jó! Motorolajat és gyertyát is keresek!
Előzmény: nemesacel (22)
nemesacel Creative Commons License 2006.12.26 0 0 22
Escort 1.6 16v combi 1997 gyév. bontott csomagtér ajtó után kutatgatok.
Dellorto7 Creative Commons License 2006.11.15 0 0 21
Az 1,8-as benzinmotor Zetec gyártmány, elnyűhetetlen és erős. A fogyasztása átlagos. Vegyes fogyasztás kb 7-8 liter.
Előzmény: tudatlangyerek (20)
tudatlangyerek Creative Commons License 2006.10.10 0 0 20

Sziasztok!

 

Kinéztem egy '95-ös escortot 1.8-as motorral. Szerintetek mennyit fogyaszthat? Van valakinek tapasztalata hasonló autóval?

m.tomi wr Creative Commons License 2006.10.05 0 0 19

Sziasztok!

Meg tudná mondani nekem vki a gyári fejegység (4000 rds) kimenő teljesítményét, és hogy érdemes-e rákötni vmi egyszerűbb szettet.

Előre is köszi!!

nemesacel Creative Commons License 2006.08.27 0 0 18
Meg tudná mondani valaki, hogy a hűtő-fűtő ventillátor motorjának mennyi a normális áramfelvétele? Az általam mért (max fordulaton)12A normálisnak tekinthető-e?
szbenjamin Creative Commons License 2006.07.19 0 0 17
Sziasztok,

99-es Escort-hoz vettem alufelniket, de régire való így beleér a fékmunkahengerbe. Van hozzá hézagolóm, de ez hosszabb csavarokat kíván. Honnan tudok ilyet venni? Nagyjából 15mm-rel kell, hogy hosszabb legyen, mint az eredeti.

Köszönöm előre is a válaszokat,
szbenjamin
Big8 Creative Commons License 2005.11.06 0 0 16

sziasztok. 1991-es 1.3 Ford Escort Tuerniere van a családnak. Érdeklődnék, hogy valaki megtudná mondani milyen paraméterű generátorszíj való bele.

köszönöm

Dellorto7 Creative Commons License 2005.11.04 0 0 15

Nekünk is ilyen gépünk van, csak nem kombi, hanem 4 ajtós alba. Céges autó volt szegény, 160e km feletti futásteljesítménnyel. A motort azért kellett gyűrűzni, mert a telephelyen direkt leengedték belőle a vizet (a sofőrje szerette volna megvenni potom pénzért, és így akart bosszút állni). No comment. Azóta hibátlan, 170 körüli max sebességet mentem vele eddig, gyorsulása sem rossz. Emelkedőn bizony nem jó ötösben hagyni. A motor 2500 felett kezd húzni igazán, és ha ez alá esik, akkor bizony kiteszi az indexet mögötted az 1.1-es corsa.

Az első, ami eszembe jut erről az autóról, az a kényelme. A rugózása inkább lágy, mint kemény, bár biztos hogy egy kombi masszívabb e szempontból.

Elegánsnak is elegáns, de csak addig, amig meg nem eszi a rozsda végleg. A szokásos helyek: kerékívek, ajtók alatt.

Fogyasztás országúton bőven 7 alatt van, városban 8,5-et mértem.

A hátramenet ennél sem megy rutinból. Ilyenkor 5-ösbe teszem, és onnan húzom rükvercbe, így működni szokott.

Egyéb hibák: Távirányítós központi zár megadta magát, alkatrész+javítás=1.500Ft (bontóban). Hűtőventilátor trükkösen működött, 2000Ft-ért csinálta meg a villanyszerelő, úgy, hogy beépített egy pótkapcsolót is, ha valamiért az automata nem kapcsolna be, legyen mihez nyúlni.

A féket csináltuk meg még vizsga előtt s.k. (nem bonyolult), ez sem volt veszélyes, összes fékpofa, fékolaj, hátsó fékszerkezet (a régi kicsit rozsdás volt), munkahengerekkel, összesen kb 20.000Ft.

Hűtésnél volt még egy alkatrész, amit cserélni kellett, ez +2000Ft-ból kijött. Egy tíz évnél idősebb autótól 2 év alatt nem rossz szerintem.

Eddig nem hagyott ott sehol, és nekem még jobban is tetszik, mint a feleségem 2 éves clio-ja.

 

 

 

 

Előzmény: zoll-tan (14)
zoll-tan Creative Commons License 2005.10.14 0 0 14

Sziasztok,hadd meseljem el akkor az en tortenetemet,okuljon belole aki olvassa...iden januarban vettem egy '97-es kombi AUTOMATA zetec motros,16 szelepes 90LE-s escortot,es eskuszom,eletem legrosszabb vasara volt.Mondjuk,az igaz,hogy peches is voltam,alig egy honapra ra hogy a tulajdonomba kerult,utcai joindulat jelekent lerugtak a jobb elektromos tukromet,aztan egy hetre ra kavicsot kaptam a leszort teli uton,es a repedes elszaladt,meg mielott megallithattam volna,ugy hogy szelvedocsere lett belole,(mindez februarban),aztan a marciusi meglepetes az volt,hogy nem tarotta az alapjaratot,halt meg,amint fekeztem,ami villanyrendornel eleg kellemetlen volt,majusban meg a hutovizem folyt el ropke 2 perc alatt,mert az egyik kb 5 cm atmeroju cso megevodott,de mindez nulla ahhoz kepest,hogy a nyaron szabin voltunk Becsben,a hazauton meg elhunyt az automata kapcsoloszekrenyem....Szo ami szo,azota(augusztus 7-edike)en minden letezo (interneten fellelheto)magyarorszagi,ausztriai es nemetorszagi bontot felhivtam,de ilyen kapcsoloszekrenyt sehol nem talaltam bontva.Ehhez meg tudni kell,hogy kolozsvari vagyok,es a magyarorszagi telefonalgatasok nemzetkozi hivasnak minosulnek,nem beszelve a tobbi orszagrol...Azota az auto all.Ujonnan 2850 euroba kerul,ennyit nem adok erte...Probaltam a szekrenyt javittatni,megvetetett velem a jo szaki mindenfele uj tomitest,sajat speci olajat,otthagytam a bp-i boltban 40000 ft-ot,am amikor tesztre kerult a sor,bar a nyomas megvolt,az auto nem mozdult sem elore,sem hatra...Utolag szaki azt mondta"probaljuk a hajtomu lancot is kicserelni,lehet(!!!) az a gond vele"...A gond az,hogy a lanc 168000 ft-ert kaphato...Most mar oda jutottam,hogy ugy dontottem,atallok kezi valtora...rengeteg embert kerdeztem meg,mit tudnak errol.A velemenyek 50-50%-ban ugy szolnak,hogy:minden ok,semmi gond,illetve,hogy megbolondul a computer,es az atallassal egyidoben kezivaltos computert is be kene szerezni...Na,ha valaki errol tobbet tud mondani,akkor halas lennek egy megalapozott jo tanacsert...

Vegul: ha egy lehetoseg van ra,NE VEGYETEK AUTOMATA ESCORTOT,MERT HA KOMOLYABB GOND ADODIK,ISTEN MENTS AZ ALKATRESZCSERETOL!!!!Mindossze 1000 darab szaladgal beloluk europaban(most mar legjobb esetben is csak 999,mert az enyem mindent csinal,csak nem szaladgal),es ehhez merten lehet alkatreszeket is kapni hozzajuk.Kulomben szep auto...

rsturbo Creative Commons License 2005.07.10 0 0 13

Kivi!!

 

Sajnos a rüki Fordbetegség!!!

Ilyenkor mikor nem veszi be a rükit be szoktam tanni 1- s be előre megyek kb 10 cm - t és utána a rükit ilyenkor recsegés nélkül beszokta venni.

Csak a Fordoknál vigyázni kell hogy padlóra kell nyomni a kuplungot mert neghal a nyelestengelyen a fogazás

 

Sok sikert!!

Rsturbo

Anfy Creative Commons License 2001.11.25 0 0 12
Sziasztok !

Nem érdekel valakit Escortba való Bosch Super 4 - es gyertya ?

ENDU Creative Commons License 2001.10.31 0 0 11
ez csak próba
kivi Creative Commons License 2001.06.11 0 0 10
Nos, most eléggé morcos vagyok. Elvittem a szervizbe a kocsit, és kiderült, hogy nem a ventillátor hőkapcsolója rossz. Valszeg menetzárlatos benne a tekercs, így akkora az áramfelvétele a ventillátornak, hogy elolvadnak a csatlakozók a környékén. Ezért nem működött. Előreláthatólag 3-4 nap, és kb. 50 ezer pénz. :-(((
Előzmény: kivi (8)
kivi Creative Commons License 2001.06.11 0 0 9
Még egy apróbb hiba a váltóban: nem mondom azt hogy nem kapcsol precízen/könnyen, de a rükvercet nem mindig veszi be. Néha 'mellévált', ilyenkor (ha engedem a kuplungot) akkor halk 'köszörülés' hallatszik (és persze nem moccan meg a kocsi).
Ha üresbe rakom, felengedem és újra kinyomom a kuplungot, akkor nem veszi szépen a rükvercet, kicsit recseg.
kivi Creative Commons License 2001.06.11 0 0 8
Nem volt túl hosszú életű ez a topic. Úgy gondoltam, hogy egy kis életet lehelek bele. Pontosan 6 hónapja vettem át az Escortomat, most megpróbálom elregélni az azóta történteket.
Egy 1996-ban gyártott, 1.6 16v Ghia kombiról van szó. Németországból hozták, és nem nagyon nyúzhatták, mert csak 45800km volt benne. A belső 'állapota' is arról tanúskodott, hogy kiméletesen bántak vele. A felszereltsége mai mércével mérve is jónak mondható: szervokormány, ABS, 2 légzsák, 2 el. ablak, el. tükrök, klíma, rádiómagnó, kp. zár, immobiliser, állítható kormányoszlop. A vásárlás előtti próbaúton semmilyen probléma nem merült fel, így megvettem.

A motor nem egy erőmű (90LE, 130nm/3000rpm), de az 1125kg-os karosszériát elég jól mozgatja. Négy emberrel is mozgékony, de ehhez már 2500 fölé kell pörgetni. A futóműve inkább kemény mint lágy, viszont ennek köszönhetően jól veszi a kanyarokat. A fogyasztása városban 9 liter körüli, autópályán 130-as tempónál (4 emberrel) 8 liter alatt van. Ez nem kevés, de holnap cserélünk benne légszűrőt, ezután lehet hogy kevesebb lesz.

Eddig 6 hónap/4000km alatt ezek a 'gondok' voltak a kocsival:
- olaj + szűrő csere.
- futóműállítás (balra húzott).
- a szellőzés/fűtés ventillátor csatlakozóját cserélni kellett.
- nem kapcsol be időben a hűtőventillátor, így felforr a víz. Ezzel szintén holnap megyek szervizbe.

escortos Creative Commons License 2001.04.19 0 0 7
Hello
3 év alatt 240E Km-t mentem ilyen kocsival, most is ilyennel járok, már a másodikkal. A kocsi viszonylag tényleg gyenge, a 90 LE nagyon elbújt benne, de gyorsulást soha nem mértem. A fogyasztása szemérmetlenül sok, 8.5 l alatt nem jövök ki. De mindez eltörpül a megbízhatósága mellett, hihetetlenül robosztus, mindent kibír. Gyakran kell fékbetétet cserélni, 100E-nél kerékcsapágyakat, de ennyi az összes extra. Sok autót elgyűrtem, de nem cserélném le más típusra (fúúúj Astra), kár, hogy befejezték a gyártását.

Alapjárati szelepet 50E-ként petróleumban ki kell mosni, a gyári olajleválasztót ki kell cserélni módosítottra, ezzel megszünnek az alapjárati problémák.

Előzmény: I. Blasius (3)
ENDU Creative Commons License 2001.04.14 0 0 6
Előzmény: ENDU (5)
ENDU Creative Commons License 2001.04.14 0 0 5
Előzmény: ENDU (4)
ENDU Creative Commons License 2000.11.10 0 0 4
Bővebben: ITT!!!
I. Blasius Creative Commons License 2000.03.24 0 0 3

Hello ENDU!

Furcsa, én nem érzem gyengének a 90 LE-s motort, persze ez lehet, hogy attól is van, hogy az előző Escort amit sokat vezettem 60 LE-s volt, ehhez képest a 90 LE szárnyakat ad.
5-ösben 80-ról tényleg nem túl rugalmas a motor, de négyesbe visszaváltva elég kellemesen gyorsul.
Mondjuk hegyekben még nem nagyon próbálgattam, de azért pörgetve jól húz emelkedőn is. Állítólag a Zetec motorok "imádják" a pörgetést, nem véletlen, hogy japán segítséggel készült.
A tengerszint feletti magasság növekedés SZVSZ minden benzinmotort sújt, végül is a régebbi légcsavaros repülők motorjának teljesítménye is legyengült a magasság növekedésével.

A vontatható tömeg az autósújság szerint 1150 kg, ez elég sok SZVSZ, sok 1,6-os kevesebbet tud.

A mi Escortunk alapjárata viszonylag alacsony, szivató mellett is, 1000 fölé nem nagyon megy. A fogyasztása viszont (ettől is) elég magas ilyenkor.

Előzmény: ENDU (2)
ENDU Creative Commons License 2000.03.23 0 0 2
Helló I.Blasius!
Köszönöm véleményedet, engem vegyes érzelmek főznek ehez a típushoz. Ilyenem van, de van vele néhány gondom.
Egy másik topicban már leírtam bőbebben.
A húzósabb 8-10 %-os emelkedőkön símán vernek az 1.1-es Corsák, valamint más kisebb autók.
Nem értem a magyarázatot. Egyenes (hazai) utakon megfelelő teljesítményt érzek, de magasabb hegyi utakon sok pacit érzek meghalni.
Az autó gyári könyvében olvastam, hogy a tengerszínt feletti magasság erős emelkedése befolyásolja az autó teljesítményét, ezért a vontatható utánfutó súlyát is ehez igazítják.
Hm!?
A másik nagy gondom, hogy hidegindításnál (főleg télen) az autómata szivató közel 2000-es fordulaton pörgeti a motort, ami nagyon nehezen áll vissza. Sokszor 8-10 km távolság után, amikor a motor már elérte az üzemi hőfokot, még akkor is 1500 feletti az alapjárati fordulatom.
Akkor kiérek egy kereszteződéshez és 15-20 másodperc várakozás után áll be az alapjáratom normálisra. Már háromszor cseréltek valami elektromos kütyüt garanciába, de a próbléma nem igazán szűnt meg.
Egyenlőre ennyit, azért szeretem a fordot, mert nagyon elegáns és megbízható, az országúti vogyasztása pedig kiváló. Ha tolom neki Münchenig az autópályán, 150-160-ig, az átlagom akkor sem megy 6,8-7,0 fölé.
Üdv: ENDU

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!