Üdv! Jó régen jártam erre! Sajnos a Jászberényi út pár évvel ezelőtti eszetlen kialakítása most megint alkalmat teremt az írásra.
A Jászberényi, Kozma utca, ill. a Felüljáró környékéről beszélek. Érthetetlen okból úgy alakították ki a sávokat, hogy a felűljáróról lejövő és a melletti becsatlakozó sávot egy értelmetlenül hosszú járdasziget-nyúlvány választja el egymástól. Olyannyira hosszú, hogy amikor véget ér, kishíján beleütközik a kocsi kereke a járdaszegélybe, annyira leszűkítik vele a sávot. Ugyanez van ugyanebben az irányban -Örs felé- amikor elhaladunk a Kozma utcai csomópontnál és megint egy sávos lesz a Jászberényi, ott megint egy értelmetlenül hosszú járdanyúlvány keskenyíti le a sávot veszélyesen. Aki először jár erre, az bizony kapkodja a kormányt rendesen. Jellemző a helyzet kaotikus állapotára, hogy amikor elkészült ez a csodálatosnak nem nevezhető, ámde annál drágább csomópont, röviddel utána egy mentőautó szenvedett baelesett nyilván emiatt a helyzet miatt. Ugyanis felborult, mert neki ütközött annak az értelmetlenűl hosszú járdasziget-nyúlványnak. Visszafelé, azaz az Örs felől érkezve szintén ilyen eszetlenül van kialakítva az út a Kozma utcánál.
Tehát erre a semmire sem alkalmas (legföljebb bajt okozó) járdaszigetekre volt bőven pénz, de arra már nem, hogy a Jászberényi úti felüljáró melletti utat újra aszfaltozzák.
Érti ezt valaki? Mert én nem!
Több mint tíz éve nyitottam a topicot erről a témáról, de azóta sem lett a fejekben nagyobb világosság, ugyanolyan minősíthetetlen terveket készítenek a közlekedési "szakemberek". Kíváncsi volnék, ki vagy kik voltak azok, akik ezt a förtelmes közlekedési állapotot így megtervezték, jóváhagyták és kivitelezésre bocsátották.
Helyszín: bp. XVI. kerület, Futórózsa utca- Margit utca kereszteződése!
Itt egy miniatűr körforgalmat alakítottak ki valami csökkent értelmű forgalomszervező ötlete nyomán. Erőltetik a körforgalmat, mert ez mostanában nagyon menő lett, de ez egyszerűen katasztrófális! Olyan pici az egész, hogy az autók lazán átdöngetnek rajta. A természet törvénye alapján dől el, hogy ki ússza meg élve, vagyis, hogy ki a gyorsabb!! Vigyázzon mindenki, aki erre jár! Ha már bent vagyunk, akkor ugye nekünk van már előnyünk, de olyan kicsi az egész, hogy autótávolságnyira érkezik a másik fél is! Erre sok primitív autós rá is jött és ezerrel beledönget ebbe a picsányi körforgalomba, úgy, hogy miközben tőle 5 méterre a másik éppen akkor szeretne szabályos tempóban becsatlakozni, de bele kell taposnia a fékbe, mert balról már bent is van a gyorsabb autós.
Gyakorlatilag egy totál egyenrangú kereszteződést alakítottak ki! Életveszélyes!
Aki ezt kitalálta, azt Szibériába kell száműzni a többi hülyével együtt!
Ehhez jön még, hogy a 144-es piros buszjárat is ezen halad át! Abszurdum!
Lezárják a Ferihegyre vezető gyorsforgalmi utat egy beszorult kamion miatt, közölte Szabó Illés, a BRFK sajtóügyeletese. Jelen pillanatban "tisztítják le" a Ferihegyi gyorsforgalmi útról a forgalmat, hogy meg tudják kezdeni a műszaki mentést mondta.
Bár a buszsofőr elismerte felelősségét, (nem kellene) egyre többször hallani a híradásokban, hogy a gyorsforgalmi út feletti vastraverzeket ki fogják cserélni elforduló, ill. törhető változatra.
Úgytűnik rájöhettek, hogy mégis csak nonszensz, hogy a figyelmeztetésnek szánt műalkotás halálos fegyvernek bizonyult...
Ugyanakkor ezen útpálya fölött már teljesen fölösleges volt a traverz szerepe, hiszen a busz már sikeresen áthaladt az aluljáróban. A traverz csak statikai szempontból nyúlt át erre oldalra, hiszen annak célja a reptérre tartók figyelmeztetése volt, nem pedig a centrum felé közlekedőké.
Összegezve az összegzendőket: ez a megoldás átgondolatlanul, nem kellő mérnöki és józan paraszti emberi ésszel került megvalósításra. Ilyen csak Budapesten fordulhat elő...
Tegnap este tragikus baleset történt a Ferihegyi "gyorsforgalmi" úton!
Egy montenegrói emeletes autóbuszt legyalult az a vastraverz, ami a magasságkorlátozásra hivatott felhívni a figyelmet. Két ember meghalt, többen súlyosan megsérültek. A sofőrt őrizetbe vették. Kihallgatása folyamatban van.
Szerintem Budapest vezetőit kellene őrizetbe venni, mert nem a buszsofőr tehet a balesetről!
Már áthaladt két felüljárón és egy aluljárón, amikor az út fölött áthidaló vastraverznek ütközött a tetejével. Ez a vastraverz ráadásul nem neki, hanem a szembejövőknek volt kiépítve, mint magasságkorlátozásra felhívó eszköz! Ez okozta a tragédiát!
Tehát egy átgondolatlanul kiépített, felelőtlenül megalkotott "csapda" lett a szerb autóbusz veszte!! Nem a sofőrt kell hibáztatni, hanem Budapest vezetőit kell bíróság elé állítani! Ez a baleset uyganis bármelyik emeletes busszal megtörténhetett, csak idő kérdése volt, hogy mikor!!
Hogyan fordulhat elő, hogy egy nemzetközi reptérről vezető úton ilyen halálos csapdával találkozik a gyanútlan autós!!??
Egész Budapest egy Káosz! Vigyázzatok, ez nem normálios embernek való város!
Szóval, ajánlom figyelmetekbe az Albertirsai úton a Hungexpo főbejárata közelében újabban elhelyezett beton-gátakat. Jellegzetessége, hogy a felezővonalra vannak rátéve. Így akarták megakadályozni, hogy balra be tudjanak fordulni az autók. A baj mindössze az, hogy szinte észrevétlenül belevesznek az útba, lévén, hogy koszosok, sárosak. Fenn áll a veszélye, hogy valaki egyszer nekihajt az élének, mert még tiszta állapotában is nehezen lehet észre venni ezeket a beton akadályokat.
Csak azt furcsállom, hogy életveszély létrehozására mindig akad pénz ebben a városban. Balesetmegelőzésre meg semmi.
Fertő utca-Üllői út kereszteződés (Határ út), az átépítés alatt lévő felüljáró alatt. Amúgy is kis kavarodás van arra most. A felfestések meg már sehol.
Egyszer a Fertő utca felől mentem, blra akartam menni, az Europark felé. Zöld volt, de ott több részre van osztva az üllői út, szintén pihenőkkel (illetve a felüljáró lábai vannak ott). Kikerülés jelző tálba meg egy sem. Sietve befordulta, mivel hátulról nyomtak, egyszer csak a szembe-szakaszon találtam magam =:-O. Még jó, hogy piros volt nekik, és gyors megfordulással elhúztam onnan :-))) Most már van helyismeretem, és tudom, melyik lyukba kell betalálni :-)
Helo.
Ma a körúton nem hittem a szememnek! A Baross utcai villamos megállóban tapasztaltam, hogy a megálló-tábla abszolút logikusan, a járdaszigettel párhuzamosan van letéve, miközben a megálló szimbólum 90 fokkal el van forgatva az oszlop tetején! Végre, egy emberi megoldás a BKV részéről! Ez nem akadályozza az embereket a keskeny járdaszigeten való közlekedésben, senkinek nem hasítja föl az arcát és ugyanakkor betölti a szerepét.
BKV, gratula! Bár mindenhol ilyen veszélytelen megoldás lenne!
cucu
Tényleg, mi van akkor, ha nem fizetek azon az alapon, hogy a KRESZ szerint ilyen lámpának ilyen üzemmódja nem létezik? Modjuk azt mondom, hogy ezt a lámpa hibájának kell tekinteni és ilyenkor fokozott óvatossággal, de lehet közlekedni.
Csatlakozom. Itt már fizettem is, mert egy kamion ment előttem és nem láttam tőle, hogy most éppen melyik a piros, hol lehet menni, hol kellene megállni és az Elnök utcábol éppen kikanyarodtukban lenínóztak...
A Könyves Kálmán krt.-Elnök u. kereszteződésében van egy lámpa, amelyikben néha egyszerre ég a piros és a zöld, néha meg mind a három. Igaz, a pirosban van egy egyenesen-jobbra nyíl, a zöldben pedig csak egyenesen nyíl, nade akkor is... Amikor először megláttam, majdnem felálltam az autóban. Ekkora baromságot, hogy megspóroljanak egy kiegészítő lámpát!
bagojj,
lámpa nincs ott. A tervezőket nem szidom; egyszerűen egy f@ság ez a megoldás. Ugyanis azt a táblát szokták kidönteni, amelyik a járda-szigetecske közepén van derékmagasságban elhelyezve és mutatja, hogy jobbról kerüld. (Ezt idáig nem írtam, mostmár így világosabb, nem?)
A pontos helyszín tehát a Jászberényi úton az orionnál és egy megállóval följebb.
De van más észrevételem is. Budán a Fehérvári úti villamosmegállókkal kapcsolatos.
Pl.: a Skálánál jó keskeny a villamos járdasziget, de a FMH-nál (Fővárosi Műv. Ház) is nagyon keskeny. Erre a barmok kiraknak a megálló tábla rúdjára egy hatalmas és szögletes vaskeretes menetrendet. Plusz még ott van a szemetes kuka, úgyhogy el kell hajolnod, hogy ha el akarsz férni mellette és a szemedet/arcodat sem akarod megsérteni vele. Szóval tökre balesetveszélyes amit a BKV művel!
cucu
A "pihenőt" pedig alkalmazzák nagyforgalmú utakon, hogy ha két hullámban is, de át tudjon menni a gyalogos, mert kevésbé valószínű, hoyg pont nem jön senki egyik irányból sem. Szóval, nem arra szolgál elsődlegesen, hogy pihenhessenek.
Van ott lámpa? Mert ha igen, akkor máris nem biztos, hogy egyszerre, végig van zöld. Majd alkalomadtán megnézem a környéket.
Azért viszont ne a tervezőket szidd, hogy barmok kidöntik a táblákat meg 80-nal mennek. Ha ilyesmire kellene méretezni, akkor minden egyes autónak, járműnek külön, két méteres betonfallal elválasztott, zárt pályája lenne.
Az előbbi persze arra vonatkozik, amikor átmegyek gyalog a szomszédomhoz :-)
Ha - hál istennek - most nem is járok túl veszélyes helyen, azért emlékeim vannak. Valaha a VIII. ker. Baross u - Mária u saroknál a Mária utcán gyalagosként keresztben kizárólag a piros egy bizonyos fázisában mertem ármenni - zöldben kilapítottak volna a jobbra kanyarodók.
Volt két-három hónapig egy mókás elsőbbségadás kötelező tábla a Budaörs határán levő Felsőhatár út, és a Gazdagrétről jövő (a környezetvédők számára melegen ajánlott) Törökbálinti út kereszteződésében. Úgy szerkezetileg, logikusan a Törökbálinti / Farkasréti út lenne az előnyt élvező. Hosszú ideig tiszta jobbkezes volt a sarok. Aztán kitettek a Felsőhatár út egyik ágára (a jobban beláthatóra) egy háromszöget. A még keszkenyebb, rosszabbul belátható felső ágára meg nem. Aki Gazdagrét felé járt oda-vissza, kezdte egy idő után azt hinni, hogy itt védett helyen jár (hiszen az előző kereszteződések úgyis védettek voltak). Aztán Gazdagrét felől jövet érték néha meglepetések a gyanútlanul érkezőt.
Még szerencse, hogy a katasztrofális útminőség miatt senki se tudott még 50-el se tépni.
Amerre járkálni szoktam Budapesten, tapasztalom, hogy milyen eszetlen megoldásokat találnak ki ebben a városban a közlekedés terén. Vannak olyan helyek, melyeket kifejezetten halálcsapdáknak tartok.
Ilyen a X. Jászberényi út, ahol a gyalogosoknak átkelőhelyeknél -az út közepén- pihenő járdácskákat alakítottak ki. A kikerülésre tábla mutatja a helyes iránt, kivéve, amikor éppen ki van döntve, úgy havonta 2-3 alkalommal. Mert itt kb. 80-al szoktak menni az autósok és nem biztos -amint a jelekből következik- hogy időben észreveszik a zebrát ezzel a kis járdaszigetecskével. Ha pedig ott éppen várakozna egy gyalogos, az számára egyenlő a biztos halállal.
Szóval kinek jó ez a megoldás? A gyalogosokat ez nem segíti, sőt! Az út amúgy 2x1 sávos, talán valamivel szélesebb, szóval át lehet érni rajta egy levegővel is.
Ti hol tapasztaltok ehhez hasonló szituációt a környezetetekben? Írjátok ide!