Keresés

Részletes keresés

CD-DC Creative Commons License 2019.06.30 0 0 24
cucu Creative Commons License 2013.10.24 0 0 23

Üdv! Jó régen jártam erre! Sajnos a Jászberényi út pár évvel ezelőtti eszetlen kialakítása most megint alkalmat teremt az írásra.

 

A Jászberényi, Kozma utca, ill. a Felüljáró környékéről beszélek. Érthetetlen okból úgy alakították ki a sávokat, hogy a felűljáróról lejövő és a melletti becsatlakozó sávot egy értelmetlenül hosszú járdasziget-nyúlvány választja el egymástól. Olyannyira hosszú, hogy amikor véget ér, kishíján beleütközik a kocsi kereke a járdaszegélybe, annyira leszűkítik vele a sávot. Ugyanez van ugyanebben az irányban -Örs felé- amikor elhaladunk a Kozma utcai csomópontnál és megint egy sávos lesz a Jászberényi, ott megint egy értelmetlenül hosszú járdanyúlvány keskenyíti le a sávot veszélyesen. Aki először jár erre, az bizony kapkodja a kormányt rendesen. Jellemző a helyzet kaotikus állapotára, hogy amikor elkészült ez a csodálatosnak nem nevezhető, ámde annál drágább csomópont, röviddel utána egy mentőautó szenvedett baelesett nyilván emiatt a helyzet miatt. Ugyanis felborult, mert neki ütközött annak az értelmetlenűl hosszú járdasziget-nyúlványnak. Visszafelé, azaz az Örs felől érkezve szintén ilyen eszetlenül van kialakítva az út a Kozma utcánál.

 

Tehát erre a semmire sem alkalmas (legföljebb bajt okozó) járdaszigetekre volt bőven pénz, de arra már nem, hogy a Jászberényi úti felüljáró melletti utat újra aszfaltozzák.

Érti ezt valaki? Mert én nem!

Több mint tíz éve nyitottam a topicot erről a témáról, de azóta sem lett a fejekben nagyobb világosság, ugyanolyan minősíthetetlen terveket készítenek a közlekedési "szakemberek". Kíváncsi volnék, ki vagy kik voltak azok, akik ezt a förtelmes közlekedési állapotot így megtervezték, jóváhagyták és kivitelezésre bocsátották. 

cucu Creative Commons License 2009.10.11 0 0 22
Ismeri valaki a környéket?
cucu Creative Commons License 2009.10.10 0 0 21

A legújabb halálcsapda!

Helyszín: bp. XVI. kerület, Futórózsa utca- Margit utca kereszteződése!

 

Itt egy miniatűr körforgalmat alakítottak ki valami csökkent értelmű forgalomszervező ötlete nyomán. Erőltetik a körforgalmat, mert ez mostanában nagyon menő lett, de ez egyszerűen katasztrófális! Olyan pici az egész, hogy az autók lazán átdöngetnek rajta. A természet törvénye alapján dől el, hogy ki ússza meg élve, vagyis, hogy ki a gyorsabb!! Vigyázzon mindenki, aki erre jár! Ha már bent vagyunk, akkor ugye nekünk van már előnyünk, de olyan kicsi az egész, hogy autótávolságnyira érkezik a másik fél is! Erre sok primitív autós rá is jött és ezerrel beledönget ebbe a picsányi körforgalomba, úgy, hogy miközben tőle 5 méterre a másik éppen akkor szeretne szabályos tempóban becsatlakozni, de bele kell taposnia a fékbe, mert balról már bent is van a gyorsabb autós.

Gyakorlatilag egy totál egyenrangú kereszteződést alakítottak ki! Életveszélyes!

Aki ezt kitalálta, azt Szibériába kell száműzni a többi hülyével együtt!

Ehhez jön még, hogy a 144-es piros buszjárat is ezen halad át! Abszurdum!

 

 

 

 

Csengő Zoltán Creative Commons License 2008.07.04 0 0 20
Ez elég rosszul hangzik, remélem nem futok bele valami csapdába.
cucu Creative Commons License 2006.12.21 0 0 19
Ismét beszorult egy kamion a gyorsforgalmin

december 21. csütörtök 14:47

[MTI]

Lezárják a Ferihegyre vezető gyorsforgalmi utat egy beszorult kamion miatt, közölte Szabó Illés, a BRFK sajtóügyeletese. Jelen pillanatban "tisztítják le" a Ferihegyi gyorsforgalmi útról a forgalmat, hogy meg tudják kezdeni a műszaki mentést mondta.

cucu Creative Commons License 2006.10.25 0 0 18
Felhozom kissé a topicot...
eMM Creative Commons License 2006.08.10 0 0 17
taposóaknát mikor telepítenek majd az útra?
rali Creative Commons License 2006.02.28 0 0 16
Pontosítok: Magyarisztánban fordul elő.
Előzmény: cucu (15)
cucu Creative Commons License 2006.02.28 0 0 15

Bár a buszsofőr elismerte felelősségét, (nem kellene) egyre többször hallani a híradásokban, hogy a gyorsforgalmi út feletti vastraverzeket ki fogják cserélni elforduló, ill. törhető változatra.

Úgytűnik rájöhettek, hogy mégis csak nonszensz, hogy a figyelmeztetésnek szánt műalkotás halálos fegyvernek bizonyult...

 

Ugyanakkor ezen útpálya fölött már teljesen fölösleges volt a traverz szerepe, hiszen a busz már sikeresen áthaladt az aluljáróban. A traverz csak statikai szempontból nyúlt át erre oldalra, hiszen annak célja a reptérre tartók figyelmeztetése volt, nem pedig a centrum felé közlekedőké.

Összegezve az összegzendőket: ez a megoldás átgondolatlanul, nem kellő mérnöki és józan paraszti emberi ésszel került megvalósításra. Ilyen csak Budapesten fordulhat elő...

Előzmény: cucu (14)
cucu Creative Commons License 2006.02.26 0 0 14

Üdv

Tegnap este tragikus baleset történt a Ferihegyi "gyorsforgalmi" úton!

Egy montenegrói emeletes autóbuszt legyalult az a vastraverz, ami a magasságkorlátozásra hivatott felhívni a figyelmet. Két ember meghalt, többen súlyosan megsérültek. A sofőrt őrizetbe vették. Kihallgatása folyamatban van.

 

Szerintem Budapest vezetőit kellene őrizetbe venni, mert nem a buszsofőr tehet a balesetről!

Már áthaladt két felüljárón és egy aluljárón, amikor az út fölött áthidaló vastraverznek ütközött a tetejével. Ez a vastraverz ráadásul nem neki, hanem a szembejövőknek volt kiépítve, mint magasságkorlátozásra felhívó eszköz! Ez okozta a tragédiát!

Tehát egy átgondolatlanul kiépített, felelőtlenül megalkotott "csapda" lett a szerb autóbusz veszte!! Nem a sofőrt kell hibáztatni, hanem Budapest vezetőit kell bíróság elé állítani! Ez a baleset uyganis bármelyik emeletes busszal megtörténhetett, csak idő kérdése volt, hogy mikor!!

Hogyan fordulhat elő, hogy egy nemzetközi reptérről vezető úton ilyen halálos csapdával találkozik a gyanútlan autós!!??

 

Egész Budapest egy Káosz! Vigyázzatok, ez nem normálios embernek való város!

Demszki takarodj!

cucu Creative Commons License 2004.02.09 0 0 13
Üdv!
Hogy telnek az évek...

Szóval, ajánlom figyelmetekbe az Albertirsai úton a Hungexpo főbejárata közelében újabban elhelyezett beton-gátakat. Jellegzetessége, hogy a felezővonalra vannak rátéve. Így akarták megakadályozni, hogy balra be tudjanak fordulni az autók. A baj mindössze az, hogy szinte észrevétlenül belevesznek az útba, lévén, hogy koszosok, sárosak. Fenn áll a veszélye, hogy valaki egyszer nekihajt az élének, mert még tiszta állapotában is nehezen lehet észre venni ezeket a beton akadályokat.
Csak azt furcsállom, hogy életveszély létrehozására mindig akad pénz ebben a városban. Balesetmegelőzésre meg semmi.

cucu Creative Commons License 1999.09.15 0 0 12
Helo.
Igen, ez gyakori probléma, főleg a gyengébb nemmel fordul elő.
noidea Creative Commons License 1999.09.14 0 0 11
Fertő utca-Üllői út kereszteződés (Határ út), az átépítés alatt lévő felüljáró alatt. Amúgy is kis kavarodás van arra most. A felfestések meg már sehol.

Egyszer a Fertő utca felől mentem, blra akartam menni, az Europark felé. Zöld volt, de ott több részre van osztva az üllői út, szintén pihenőkkel (illetve a felüljáró lábai vannak ott). Kikerülés jelző tálba meg egy sem. Sietve befordulta, mivel hátulról nyomtak, egyszer csak a szembe-szakaszon találtam magam =:-O. Még jó, hogy piros volt nekik, és gyors megfordulással elhúztam onnan :-))) Most már van helyismeretem, és tudom, melyik lyukba kell betalálni :-)

cucu Creative Commons License 1999.09.14 0 0 10
Helo.
Ma a körúton nem hittem a szememnek! A Baross utcai villamos megállóban tapasztaltam, hogy a megálló-tábla abszolút logikusan, a járdaszigettel párhuzamosan van letéve, miközben a megálló szimbólum 90 fokkal el van forgatva az oszlop tetején! Végre, egy emberi megoldás a BKV részéről! Ez nem akadályozza az embereket a keskeny járdaszigeten való közlekedésben, senkinek nem hasítja föl az arcát és ugyanakkor betölti a szerepét.
BKV, gratula! Bár mindenhol ilyen veszélytelen megoldás lenne!
cucu
cucu Creative Commons License 1999.09.10 0 0 9
Helo.
Ez egyértelmű, ezt kellett volna tenni. Ez nem lámpa spórolás, ez egyszerűen szabálytalan és emiatt életveszélyes megoldás.
cucu
stika Creative Commons License 1999.09.10 0 0 8
Tényleg, mi van akkor, ha nem fizetek azon az alapon, hogy a KRESZ szerint ilyen lámpának ilyen üzemmódja nem létezik? Modjuk azt mondom, hogy ezt a lámpa hibájának kell tekinteni és ilyenkor fokozott óvatossággal, de lehet közlekedni.
i1 Creative Commons License 1999.09.10 0 0 7
Csatlakozom. Itt már fizettem is, mert egy kamion ment előttem és nem láttam tőle, hogy most éppen melyik a piros, hol lehet menni, hol kellene megállni és az Elnök utcábol éppen kikanyarodtukban lenínóztak...
Carpy Creative Commons License 1999.09.09 0 0 6
Illes utca.
stika Creative Commons License 1999.09.09 0 0 5
A Könyves Kálmán krt.-Elnök u. kereszteződésében van egy lámpa, amelyikben néha egyszerre ég a piros és a zöld, néha meg mind a három. Igaz, a pirosban van egy egyenesen-jobbra nyíl, a zöldben pedig csak egyenesen nyíl, nade akkor is... Amikor először megláttam, majdnem felálltam az autóban. Ekkora baromságot, hogy megspóroljanak egy kiegészítő lámpát!
cucu Creative Commons License 1999.09.09 0 0 4
bagojj,
lámpa nincs ott. A tervezőket nem szidom; egyszerűen egy f@ság ez a megoldás. Ugyanis azt a táblát szokták kidönteni, amelyik a járda-szigetecske közepén van derékmagasságban elhelyezve és mutatja, hogy jobbról kerüld. (Ezt idáig nem írtam, mostmár így világosabb, nem?)
A pontos helyszín tehát a Jászberényi úton az orionnál és egy megállóval följebb.
De van más észrevételem is. Budán a Fehérvári úti villamosmegállókkal kapcsolatos.
Pl.: a Skálánál jó keskeny a villamos járdasziget, de a FMH-nál (Fővárosi Műv. Ház) is nagyon keskeny. Erre a barmok kiraknak a megálló tábla rúdjára egy hatalmas és szögletes vaskeretes menetrendet. Plusz még ott van a szemetes kuka, úgyhogy el kell hajolnod, hogy ha el akarsz férni mellette és a szemedet/arcodat sem akarod megsérteni vele. Szóval tökre balesetveszélyes amit a BKV művel!
cucu
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.09 0 0 3
A "pihenőt" pedig alkalmazzák nagyforgalmú utakon, hogy ha két hullámban is, de át tudjon menni a gyalogos, mert kevésbé valószínű, hoyg pont nem jön senki egyik irányból sem. Szóval, nem arra szolgál elsődlegesen, hogy pihenhessenek.
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.09 0 0 2
Van ott lámpa? Mert ha igen, akkor máris nem biztos, hogy egyszerre, végig van zöld. Majd alkalomadtán megnézem a környéket.
Azért viszont ne a tervezőket szidd, hogy barmok kidöntik a táblákat meg 80-nal mennek. Ha ilyesmire kellene méretezni, akkor minden egyes autónak, járműnek külön, két méteres betonfallal elválasztott, zárt pályája lenne.
Gödény Creative Commons License 1999.09.09 0 0 1
Az előbbi persze arra vonatkozik, amikor átmegyek gyalog a szomszédomhoz :-)

Ha - hál istennek - most nem is járok túl veszélyes helyen, azért emlékeim vannak. Valaha a VIII. ker. Baross u - Mária u saroknál a Mária utcán gyalagosként keresztben kizárólag a piros egy bizonyos fázisában mertem ármenni - zöldben kilapítottak volna a jobbra kanyarodók.

Volt két-három hónapig egy mókás elsőbbségadás kötelező tábla a Budaörs határán levő Felsőhatár út, és a Gazdagrétről jövő (a környezetvédők számára melegen ajánlott) Törökbálinti út kereszteződésében. Úgy szerkezetileg, logikusan a Törökbálinti / Farkasréti út lenne az előnyt élvező. Hosszú ideig tiszta jobbkezes volt a sarok. Aztán kitettek a Felsőhatár út egyik ágára (a jobban beláthatóra) egy háromszöget. A még keszkenyebb, rosszabbul belátható felső ágára meg nem. Aki Gazdagrét felé járt oda-vissza, kezdte egy idő után azt hinni, hogy itt védett helyen jár (hiszen az előző kereszteződések úgyis védettek voltak). Aztán Gazdagrét felől jövet érték néha meglepetések a gyanútlanul érkezőt.
Még szerencse, hogy a katasztrofális útminőség miatt senki se tudott még 50-el se tépni.

Gödény Creative Commons License 1999.09.09 0 0 0
Az én útvonalamon 0 ilyen hely van.
cucu Creative Commons License 1999.09.09 0 0 topiknyitó
Amerre járkálni szoktam Budapesten, tapasztalom, hogy milyen eszetlen megoldásokat találnak ki ebben a városban a közlekedés terén. Vannak olyan helyek, melyeket kifejezetten halálcsapdáknak tartok.
Ilyen a X. Jászberényi út, ahol a gyalogosoknak átkelőhelyeknél -az út közepén- pihenő járdácskákat alakítottak ki. A kikerülésre tábla mutatja a helyes iránt, kivéve, amikor éppen ki van döntve, úgy havonta 2-3 alkalommal. Mert itt kb. 80-al szoktak menni az autósok és nem biztos -amint a jelekből következik- hogy időben észreveszik a zebrát ezzel a kis járdaszigetecskével. Ha pedig ott éppen várakozna egy gyalogos, az számára egyenlő a biztos halállal.
Szóval kinek jó ez a megoldás? A gyalogosokat ez nem segíti, sőt! Az út amúgy 2x1 sávos, talán valamivel szélesebb, szóval át lehet érni rajta egy levegővel is.
Ti hol tapasztaltok ehhez hasonló szituációt a környezetetekben? Írjátok ide!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!