a pótkocsik üzembeállása. a háboru miatt elhuzodott 15 évre az un Györi pótok
1939-42 : itt készült az elsö sorozat : 5800-69 számokkal álltak üzemb
19497-50 : -------------------------------- 5870-5939
1951-52 ------------------------------------ 5940-91
1953 eleie : -------------------------------5750-99 Speciálisan a lehel u---váci uthoz tartzoztak
1954 második fele -------------------- 6000-49 rögtön tolóajtós. zárt kocsik letttek
3-as és 55-ös váci uti szerelvények kb 1954 re alakult ki egy véglegesnek tünö állapot
-------------------------a váci utat ekkor még mindig a kb 50 db ezres uralta. kiegészülve még
-------------------------2600.2700-as motorkocsikkal
------------------------a pótkocsik jelentös állagát a györi pótok tették ki pld az 5750-99 kifejezetten
------------------------a váci uthoz készültek, itt többnyire az " osztotta/ szét a kocsikat hog
-----------------------levegövel. vagy elektromágnessel / solenoid . lehetett öket fékezni
----------------------elektromos fékezésü pót a váci utcai vonalakon
----------------------nem járhatott
44.45.67 ..........A rákoczi uti vonalak. ide lettek a csak solenoidfékes jármüvek,itt meg légfékes kocsi nem j
-----------------járhatott
----------------1928-32 : a 64 db középbejáratu mmotor ugyancsak elektromágneses fékezésü.
----------------különféle javitások után a középbejáratu bukfencek közül léfékes volt mind qz 5620-48 as kocsik megmaradtak légfékesnek a váci utra. a többi solenoidos távos vonat lett, többnyire az 51-es évek elején négykocsis vonatban. az 50 esen jártak
természetesen ezek a történések nekem megvannak. de a betegségem miatt egyenként képtelen vagyok feldolgozni öket.