Valaki írta, hogy pl. a német adókon nem látni ilyen délamerikai-végtelentörténeteket.
Na ja, van helyettük német vagy francia megfelelő... Asszem a tv2-n rengeteg "levedlett" (jópár éve készült és kifutott) német v. amerikai sorozat megy. Szerintem semmivel nem jobbak, mint a délamerikaiak...
Valaki írta, hogy pl. a német adókon nem látni ilyen délamerikai-végtelentörténeteket.
Na ja, van helyettük német vagy francia megfelelő... Asszem a tv2-n rengeteg "levedlett" (jópár éve készült és kifutott) német v. amerikai sorozat megy. Szerintem semmivel nem jobbak, mint a délamerikaiak...
Ja a Dallas az nagyon ott volt... láttam belőle kb az első 50 részt, nekem sem jöttek be... majd megint bekapcsoltam úgy a háromszázötvenediknél és egyszerűen nem értettem, hogy miért tart még mindig mnden ugyanott, ahol én elvileg abbahagytam az ezzel való agyleépítésemet?
Brazil sorozatokra nem tudok mit mondani mert még soha nem láttam egyet sem, inkább maradok az X akták, Psi Factor, Outer Limits, meg ilyeneknél... Legalább több bennük a vizuális effekt mint az Eszmeraldában...
És mi fogott meg benne?
Akkor kapcsolódtam kicsit be, amikor "meghalt" Bobby, vagy hogy is írják.
De marha gyengén hozták vissza.
A helyében nem másztam volna vissza.
Inkább legyenek öngyilkosok 128-an, minthogy magamat blamáljam.
Nélküle is nézték volna afilmet, csak jobban utálták volna Csokit.
Meg egyszer később, úgy 1 évre rá megint odakapcsolom a TV-t péntek este (akkor ment, nem?), és látom, hogy Csoki menekül egy nőcival, mögöttük meg vagy 6 kutya véreres szemekkel fut.
Na ez nekem sok volt.
Inkább nem kezdtem el megint nézni, bár lehet, hogy izgalmas volt.
Régi találós kérdés:
Tudjátok, hogy miért volt annyi Ewing fiú?
Mert az anyjuk Ellie!
;oĐ Tessék mosolyogni!
Nekem semmi bajom nincs a brazilokkal!! Ezt a brazilt viszont idézőjelbe kellett volna tennem. Csak jelképesen értettem a brazil szót. Most már mindegy.
Különben egy német ismerősöm egyszer mikor nálam volt rögtön felismerte a néhai "Kissasszonkás" sorozatot, mert náluk is ment. És mintha eccer láttam volna valami gazdagokésszépekfélét valamelyik égi csatornán is!
Szegeny nagymamamat tuti, hogy egy ilyen miatt fogja elvinni a szivroham. Latnotok kene hogy ketsegbe zuhan a negativ hosnok sikeres tevekenysege lattan. Amugy bekes termeszetu idos holgybol verengzo fenevadda lesz...
Es ami a legszornyubb, a het, meg ot eves unokahugaim du. haromkor vele vonulnak hulyulni a tv ele. Hurra!
Kedvenc sogorom teljesen rosszul lett, mikor nagyobbik gyermeke oldalba fejelte azzal, hogy o most Eszmeraldika, es a sorsa epp dramaiasul... Szoval nem zavar az, hogy mami leul megnezni a napi betevo sorozatat, mert felnott ember, es ha akarja szet tudja valaszteni a meset a valosagtol,(o nem a szemmutetre gyujtogetos fele) de en a gyerekeket ugyanugy ledumalnam ezekrol, mint a horrorrol, pornorol, ilyenekrol.
Uff.
Jeeegygomba
Nem tudom miért, de még élénken él az emlékezetemben az a sok-sok évvel ezelôtti TV Híradó, ahol bejelentették, hogy aláírtak valami műsorcsere-vagy-mi-egyezményt a brazilokkal, miszerint hamarosan mi is megismerhetjük csodálatos sorozatjaikat. Akkor felkaptam a fejem, és örültem, hogy de jó is lesz, sok jó filmet fogunk látni. Pedig, hajjaj, ha tudtam volna!
Feleségem (furdalta a kíváncsiság) megszámolta a TV-műsorban (MTV1, TV2, RTL Klub) ezeknek a mélyenszántó mondanivalójú sorozatoknak a számát: 11-et kapott a mai napra.
Mentségükre legyen mondva, hogy nem mind különböző (időnként több részt is leadnak ugyanabból), továbbá nem mind brazil... :-)
Elöször is a Cassandra és Marimar sorozatok nem brazil termékek. :))
A dél-amerikai sorozatok (telenovela) sikere inkább társadalmi-gazdasági, mint kultúrális kérdés. Dél-Amerikai társadalmi berendezkedésben nagyon nagyok a társadalmi különbségek, nagyon vékony jómódú réteg, nagyon sok szegény, középréteg szinte teljesen hiányzik. Így termékeny talajra hullanak azok filmek, amelyek a nézőt elviszik a gazdagok körébe, ahol ugyanazokkal az emberi tulajdonságokkal találkozik, amiben él. Természetesem jóval sarkítottak a szereplők, hogy az alacsony képzettségűek is könnyedén tudjanak vele azonosulni, vagy éppen hogy utálni.
Európában ezek a filmek kétféle típusú országokban aratnak sikert, egyrészt amelyek kultúrális szempontból kapcsolódnak a dél-amerikai térséghez (Spanyolország, Portugália) ill. másrészt a hasonló a gazdasági helyzetben lévő volt szocialista országok.
Portugáliaból személyes tapasztalat, hogy a telenovela-k népszerűséget a világ nagyrészén sikerrel játszott amerikai sorozatok (X-akták, Vészhelyzet, Savanna, Profiler stb) meg sem közelítették, ezeket csak egy TV3-hoz hasonló nézettségű adó (TVI) adta.
Ellenben egy német adón sem láttam még ilyen filmeket.
nos, nehéz egyfajta értelmiségi elefántcsonttoronyból szemlélve megérteni a brazil szappanslejmet vallásos áhitattal keblére ölelö nagymagyartarka közönséget
az ingerhiány, mint tudjuk, mindenkire vonatkozik, csak más-más szinten, kinek a marimar jön be, kinek a bruce willis
ha végiggondolja az ember a multiplex mozik fantasztikus látogatottsága, az amerikai filmdömping sikeressége mind abból fakad, hogy az emberek, az életükben kevés új, és érdekes dolgot tapasztalnak, és a szellemi fejlödésen és az érdeklödés megváltozásán túl ez vezetett odáig, hogy a középkorban lenézett csepürágó mesterség manapság a legnépszerübb, legmegfizetettebb szakmák közé tartozik...egyszerüen a népszerü történetmesélés az, amitöl bepárásodik az emberek szeme, van aki a fassbindertöl, van aki a svarceneggertöl, s van aki az eszmeraldától nyúl magához...
persze kissé szentségtörés a dolgokat így összemosni, szóval inkább nem is teszem, de gondoljátok meg, hogy a nyugdíjas volt BKV jegyellenör gizi néni, miután a reggeli séta közben pötyikével a szorgosan és gyakran maszturbáló tacskófiúval szorosan felfejlödve elsétáltak a rottenbiller utca végébe meg vissza, a nap további részében mi a frászkarikához kapjon, hogy felpezsdítse agyának feromonmolekula termelését? kérdem én...
ö már nem megy a corvinmoziba patikukizni, inkább hazavonul és megnézi az aktuális fojtatást...
a fiatal rajongók pedig többnyire mükörömépítök, de ha nem akkor legalábbis a nöi nem képviselöi statisztikailag túlreprezentáltak, mert olyan jópofa dolog az, amikor a Leonardo úr szerelmet vall a vidéki földbirtokos szépszemü leányának...romantika, mi barom férfiak, ez kell a népnek
nohát csak megértéssel kell kezelni a problémát
persze a müsorszerkesztés az más tészta, de hát a TV az biznisz és nem kultúrház
Jómultkorában történt, hogy a buszon utazva mögöttem ülő hölgy egyre szenvedélyesebben mesélt valami családi történetet egy ismerősének. Amikor odaért, hogy "a nagynénje az a büdös kurva..." elkezdtem kicsit figyelni, majd néhány perc múlva amikor valami Leonardot emlegetett rájöttem, hogy itt bizony Esmeraldáékkal állunk szemben.
Egy szónak is száz a vége (ahogy ezt egy hivatásos tiszttől hallottam a seregben) ezeknek ez kell. Valószínűleg minden izgalom és inger hiányzik az életükből és ezen élik ki magukat.
A baj az, hogy a folyamat önmagát generálja. Tegnap láttam két öreg nyanyát a villamoson, akik bevallottan 14-22 között nem csinálnakmást csak tévéznek. Mindegy mit (no jó azt, amit még bevesz az agyuk) - Szikorarobi, brazilmexikóisorozat, nájtrájdertím, friderikuszfábrisanyi egyremegy. Csakhogy! Ha veszel egy brazil filmet, berakod este 7-re, megméred a nézettségét, akkor azt fogod látni, hogy a népek ezt szeretik (merthogy mindenki a tévé előtt ül - szerintem egy sakkmeccset is közel ugyanennyien néznének élőben). Szóval a népek azt nézik ami van, a csatornák meg azt vetítik, amit a népek néznek. Jó mi?
Ha a népek nem néznék ezeket a sz@rokat, akkor nem lenne a vetítésükből reklámbevétel a kereskedelmi tévéknél, tehát nem ezeket nyomnák. De vannak bevételek, mert a népek nézik. Ez egy ilyen világ: a kereskedelmi adók műsora híven tükrözi nézőközönségük ízlésvilágát.
Tele van már a hócipőm már a márimárl meg a caszandra féle brazil sorozatokkal. Még az elején elviselte az ember a napi egy darabot. De hogy megveszünk minden brazil kreálmányt ez már SHOCK!!!!