Keresés

Részletes keresés

dave_dömper Creative Commons License 2020.09.11 0 0 12

A múlt század hatvanas évei második felében, mikor ott éltem - tanultam, több alkalommal is utaztam

a Pécs - Pécsvárad - Bátaszék - Baja vasútvonalon. Igazán maradandó élmény volt, ahogy a szerelvény,

a pálya egészen különleges vonalvezetését követve csigalassúsággal vánszorgott oly - annyira lassan,

hogy több ízben is szórakoztunk középiskolás diákként úgy, hogy leszállva a szerelvény első kocsijáról, sétáltunk a szerelvény mellett a töltéskoronán cigarettát szívva, majd vissza - szálltunk a szerelvény leghátsó kocsijának valamelyik peronjára. És ez nem egy urbánus legenda volt, bár egészen addig, ,ameddíg magam is nem éltem át személyesen, magam sem hittem benne. Arra azért igen kíváncsi

volnék, hogy egy ilyen, képzelt Tram-Train ugyanazon a nyomvonalon közlekedne-e, mint az egykori

vonat, amelyiknek kb. 3 órácskára volt szüksége a Pécs - Bátaszék közötti távolság megtételéhez.

Sajnos ez a nyomvonal még csak nyomokban sem hasonlít a Hódmezővásárhely - Algyő - Szeged

Tram-Train nyomvonalához, sem a vízszintes, sem pedig a függőleges vonalvezetés tekintetében.

trizs77 Creative Commons License 2020.09.08 0 0 11

Rosszul hallottad.

 

Valóban voltak Pécs körül Tram-Train tervek, de NEM Komló-Pécs között hanem Szentlőrinc-Pécs-Pécsvárad viszonylatban.

 

Egyik felmérője voltam az ügynek.

A pécsiek közül pedig javaslom kérdezd FOMA olvtársat.

Bár Ő nem volt tagja a bizottságunknak, ismeri a részleteket, hisz első kézből tájékozódhatott, nem kocsma pletykákból.

 

 

Előzmény: aladar644 (10)
aladar644 Creative Commons License 2020.06.15 0 0 10

Nemrégen hallottam,hogy tram-train tervek voltak Komló és Pécs közötti közlekedésre, még Toller idején, tehát bő 10 évvel ezelőtt. 2010 után mondhatni semmilyen fejlesztés nem érintette sem Pécset sem környékét közlekedés terén. Talán néhány utcát leaszfaltoztak.

dave_dömper Creative Commons License 2020.04.02 0 0 9

Nem élek / lakom Pécsett, így csupán kívülállóként tudnék hozzászólni a témához.. Anno, az 1960 - as

évek elején - derekán éltem ott, középiskolába jártam a 48 - as téren és előbb Uránváros határterületén albérletben, majd ugyancsak a 48-as téren, kollégiumban éltem jó-egynéhány évet.

 

Éppen amikor a városba kerültem, némileg korábban szűnt meg a villamosközlekedés (emlékeim szerint

egyetlen viszonylata volt és az egyik végállomása éppen az iskolánk közelében volt). Azon az útvonalon

például ma már semmiképp sem szabadna villamospályát építeni, nem odavaló, mint, ahogy az általam

megismert "belváros" fő útvonalai sem igazán alkalmasak a kétvágányú, kötöttpályás jármű közlekedés

kiépítése - üzemeltetése céljára. A trolibusz sokkal inkább reálisan megcélozható alternatívának tűnik,

ráadásul a más városokban is már bevált alternatív felsővezetéki / akkumulátoros táplálásos - változata

nagyon rugalmas üzemeltetést tesz lehetővé és a legszűkebb, de egyben leginkább forgalmas belvárosi

útvonalakon is nagyon rugalmas alkalmazkodó képességet kölcsönöz a közúti forgalom más résztvevői

mellett, azokkal párhuzamos közlekedési üzemben és ezzel reális alternatívát kínálhat - tesz lehetővé a

személyforgalomban a személygépkocsik városi közlekedésből történő kiváltásához. Erre nézvést már

elég sok budapesti és másik magyarországi, Péccsel megegyező közlekedés - üzemi nagyság - léptékű

városunkban is kiváló tapasztalatok állanak rendelkezésre. Ezen a módon nagyjából megspórolható a

nem egyszerűen helyhez,- de vágányzathoz és folyamatos táp - vezetékhez és egyéb kiegészítő, nem

olcsó létesítmény durván drága egyszeri létesítési - beruházási költsége és egyben az ugyancsak nem

kevés és folyamatosan felmerülő üzemeltetési - fenntartási költség is.

 

Megjegyezném még, hogy ezek a megfontolások csak-csakis a magassági vonalvezetés szempontjából

kevésbé igényes útvonalakon - nyomvonalakon képzelhetők el, a Misina irányába felfelé - lefelé vezető

útvonalak, a nálunk a villamosvasúti pálya,- és járműhasználati műszaki - üzemeltetési szempontjainak

figyelembe vételével lényegében megvalósíthatatlanok.

 

Ráadásul ma már jogos az utazóközönség azon igénye, hogy a beszerzendő - üzemeltetendő járművek

egytől-egyig alacsonypadlós kivitelűek legyenek, ez a fajta városi villamosvasúti jármű - a tapasztalatok

szerint is - jóval nagyobb mértékű terhelést ad át mind az épített villamospályára, mind pedig annak az

alépítményére. Ezt se kellene szem elől téveszteni, különösképpen nem a jelenlegi belváros térségébe

tervezendő tömegközlekedés esetében - tekintetében.

 

Ahol minden megkötés nélkül el tudnék képzelni életképes és célszerű új kötöttpályás (villamos-vasúti)

összeköttetést, az a jelen autóbusz - útvonalakhoz képest alternatív nyomvonalon kiépítendő kapcsolat

a belváros egy ily-módon is megközelíthető végállomás-pontja és az akkori (a mai nevét nem ismerem)

Uránváros között, de igazából ezt csakis a két végpont ismerete alapján gondolom, a tényleges és valós

mai és a belátható közvetlen jövő forgalmi adatainak valós - tényleges ismerete nélkül. Kösz a türelmet.

aladar644 Creative Commons License 2019.02.18 0 0 8

Szükségtelen a villamos,és nagyon drága a pályaépítés. És a villamos is..Környezetszennyezés miatt inkább trolibuszok. Az akksis buszok nem a szivem csücske,de végtére még az is elmenne,de csak utolsó esetben.

Előzmény: D55 (5)
M47-1239 Creative Commons License 2008.08.30 0 0 7

Legyen!

 

A buszok szennyezik nem kicsit, nagyon a környezetet!

 

 

Az egyik végállomásnak a vasútállomást javaslom!

Előzmény: D55 (5)
BSM-686 Creative Commons License 2007.09.08 0 0 6
Én nagyon szeretem a villamosokat de szerintem nem kell Pécsre mert akkor a ikarusokat le selejteznék v eladnák:(((!!!
Előzmény: Lebenstod (4)
D55 Creative Commons License 2007.03.16 0 0 5

Találtam ezt a topikot. Szerintem írjatok ide, mit gondoltok, legyen-e Pécsen újra villamos?

Lebenstod Creative Commons License 2006.09.05 0 0 4
Jó lenne, szeretném.
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.09.05 0 0 3
Pécs tömegközlekedéséről fórum itt, témája a villamostervek is, régebbóta:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9121429&la=58626916
Indokolatlan ugyanarról új topicot nyitni.
/a/
Medulla Creative Commons License 2006.09.05 0 0 2
Régi emlékem nekem nincsen, mert akkor még meg se születtem...
De tényleg, merre fog járni ez a villamos?
BIO vagy B10 Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1

Remélem, nem Combinóban gondolkoznak...

Mi lenne a nyomvonal?

hkv Creative Commons License 2006.09.04 0 1 0

A volt Pécsi villamos menetjegye 1960-ból:

 

 

hkv Creative Commons License 2006.09.04 0 0 topiknyitó
Alsóvezetékes villamost tervez Pécs városa. Erről és a régi villamos emlékekről bárki írhat ide.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!