Egy kis emlék abból az időből, amikor a 86-os nagy hírű volt :-))) Három olyan fotó, ami a maga nemében különleges volt és ma már egyik sem ebben a formában létezik.
Nagyon fog hiányozni, unalmas időimben csináltam olyat párszor, hogy 9-essel ki Bogdáni út és úgy 86-ossal egy kör és Újbuda-központnál leszállás és haza 4-6-tal. :(
A 7-es busz viszont marad. BKK a társadalmi egyeztetés után kiadta, milyen változások lesznek a fonódó villamos miatt Budapesten. Jegyezze meg az új járatszámokat! Tovább »
Megírtam nekik (kíváncsi vagyok a ti véleményetekre is), hogy Budán van olyan észak-déli irány, amit nem fednek le a villamosok. Ilyen Óbudán a Pacsirtamező utca és a Szentendrei út. Dél-Budán pedig a Tétényi út--Karolina út--Alsóhegy utca ilyen, amire 2 kórház, iskolák, irodák és társasházak megadják az igényt (az autóáradaton is látszik). A 86-os jelenleg éppen ebben a térségben végződik, csak egy jelentős iránytöréssel a kelet-nyugati Bocskai úton jut el ide. A pótlásra egy lehetőség lenne a 213/214-es és a tervezett 9A összekötése a Mészáros utca--Alagút--Bem rakpart útvonalon. Túl nagy párhuzamosság nem adódna a villamossal, mert máshonnan jönne, és máshová menne. A Bem rakpart északi szakaszán egyébként a Főmterv javaslata is tartalmaz buszt (a 160/260-ast, ami Óbudán átkerülne a Pacsirtamező utcára).
Rég jártam erre és amint látom nem vesztettem semmit, mert nem volt forgalom. Mi a helyzet? Idő közben ismét FUTÁR-os lett a teljes flotta. Mik a tapasztalatok, vélemények, stb.?
Tiszteletem!Kívülről kotnyeleskedek bele a topik életébe, mert segítséget szeretnék kérni. Meg tudjátok mondani, hogy az alábbi 86-os busztábla mikor volt használatban? Segítségeteket előre is nagyon köszönöm!Üdvözlettel,mrpea
Így van. Ezért inkább a második megfogalmazás a pontos szerintem, mert nem kezdeményezel, hanem visszahívást kérsz, a diszpcser meg majd vagy visszahív vagy nem. Ha visszahív akkor vagy rádión vagy GSM-en. Kézibeszélő nincs, egy közös mikrofon van és beszédváltó pedál. Ami ugye GSM hívás esetén érdekes, hogy akkor is csak a pedál/gomb megnyomásakor lehet beszélni és akkor a diszpécseri hang néma.
A logolás rendben van, de az ibis a legtöbb BKV-s járműnál nem állja meg a helyét :)
A FUTÁR-ban is lehet természetesen hívás kezdeményezni, kérni.
Viszont fontos, hogy ahogy a DIR-en vagy az AVM-en se lehetett, itt se lehet hívni. Tehát mindig a kezdeményezés történik csak meg, a diszpécsernek kell felhívnia a Járművezetőt.
"Tényleg az ajtónyitást is loggolja a futár gps koordinátával együtt?"
Németországban azt mondták, hogy az összes ajtó zárt állapotba kerülése számít megállónak. Ajtónyitásra meghíz a megállófék, tehát a zárás csak ugyanott lehet. A diszpécsernél csak annál a megállónál van aktuális időadat, ahol ajtót zárt. MInden eseménynek elküldődik a hely-idő koordinátája a szerverre. Ott is IVU szoftvert használnak. A FUTÁR járműoldalon IBIS alapú, a Szabó Ervin téren meg IVU fut. Ha sikerül működésre bírni egyszer a rendszert, akkor elvben a sofőrnek csak egy forgalmi és egy baleseti bejelentő kell a kocsikulcs mellé.
"Futárról lehet hívást kezdeményezni, ha van valami zavar?"
Ez a DIR/AVM esetében is működik. Feltétele, hogy legyen hálózati lefedettség és szabad keze a diszpécsernek.