Én egy 2005-ös évjáratú VW Polo Sedant hajtok 1.9 Sdi motorral. 2 és fél év alatt 45 ezer km-t tettem bele. Jelenleg 154e km van az autóban. Motorikusan hibamentes. Pöccre indul mindig és nagyon keveset fogyaszt. Átlagosan 4,5-5 literből járok el vele vegyes használatban. Fogyasztási rekordom vele csaknem 1100 km egy tankkal, ami 4,05 l /100 km-nek felel meg. Ekkor jórészt csak országúton közlekedtem vele 90-100-as tempóban. Városi és országúti forgalomban elegendő a 64 lóerő és a 125 Nm nyomaték. Annyi, hogy előzéseket körültekintően kell elvégezni, főleg ha több személy és csomagok is vannak az autóban, de ez a motor amúgy sem a száguldásról szól, sokkal inkább a a gazdaságosan fenntartható örökkévalóságról.
Értem ,nekem a két olajcsere közt ,nem kellett után tölteni . Az egyik ismerősöm Opel-ja több olajat fogyaszt mint amit te írtál ,az autó meg sokkal fiatalabb,ha így nézzük ,akkor nem vészes .Egy másik ismerősöm Mazdája meg 1000km alatt fogyaszt 1l olajat.Nála fel kell újítani a gyűrűket ,meg ami majd még hozzá adódik ,az árajánlat 250eft amiért már egy golfot lehet venni .
A 4-5dl olaj , az a mennyiség amit utántöltesz ennyi km megtétele után? Csak mert nekem a golf nem ette az olajat ennyire ,pedig volt benne km rendesen (már eladtam, hiányzik is) az órája 123000-ret mutatott kb ,ami ügye 300e-nél átfordul ,ekkor eltűnik a TOTAL felirat is az órából.
Meglévő autóm cserére érett, és a helyére valamilyen SDI motorral szerelt autót szeretnék venni. Van-e érdemi különbség az egyes ilyen motorral rendelkező autók (VW, Seat, Skoda) között? Mire érdemes vásárláskor figyelni a motorral kapcsolatban?
Tönkre ment a dízel Felicia pickupom(AEF). Vizet szívott, elhajlott a hajtókar meg a főtengely is valószínűleg (nem mérettem be).
Azon kezdtem gondolkodni, hogy mi lenne ha átnyergelnék a közvetlen befecskendezős világba. Kisebb fogyasztás, izzítás kevésbé lényeges, henferfej problémák kevésbé fordulnak elő.
De szeretném megtartani a motorkódomat, így inkább csak főtengelyt, hajtókart, hengerfejet, Bosch adagolót tennék bele bontásból, felfúratnám +0.25-re és új Kolbenschmidt dugókat kapna.
Tudom, hogy "nem éri meg", rakjak bele egy komplett blokkot, mert az egyszerűbb, stb, nyilván így is van, de nem erre vagyok kíváncsi.
Alakított át valaki 1.9 szívódízelt SDI-re vagy TDI 90hp-re?
A blokköntvényt fel lehet használni? Azt tudom hogy a TDI 90-es blokkon a főtengely holtpontjeladónak ki van alakítva egy furat, ez által csak mechanikus adagolóval lehet megoldani. De mi a helyzet az SDI-vel?
Nekem elég volt amit tudott, nem kell TDI, inkább kíváncsiságból kérdezem. Amúgy is amennyi hely van a dízel feli motorterében, baromi nehéz lenne az intercoolert becsempészni, meg tdi váltóval, egyedi féltengelyekkel szenvedni.
Sajnos behalt a topik. Kíváncsi lennék,hogy ennyi év elteltével mik a tapasztalatok a sdi vel kapcsolatban. Azóta már rengeteg kilómétert tettek meg ezek a motorok
Speedline: apám azért ugy hajtja a kocsit hogy megvárja míg bemelegszik, addig 2500 fölé sosem. Én is igy vezetem egyébként. Amúgy nem igazán érdekel a dolog apám tud olcsón olajat szerezni addig meg hajtja aztán majd eladjuk valamikor.
Sajnos ez nem teljesen van így. A VW diesel motorjai köztudottan nagyon jók de vigyázni kell rájuk és ez minden dieselre igaz. Hidegen mint a hímestojást ha meghajtod akkor kész a gátrepedés persze akkor főleg a vizet eszi de az sem jobb. Melegen már nincs ilyen gond de akkor is csak érzéssel szabad forgatni a motort és nem padlógázzal nyomni mert azt egyik diesel sem támogatja. Jártam olyan Transporter 1.9D T4-gyel amiben több mint 600.000 km volt. Az már ette az olajat de még mindíg ment.
speedline: szerintem ennyitől még nem szabadna az olajat ennie. Amit leirtam utakat, az összesen max 5000km lehetett. Szóval ha 5000km szarrávágja a motort akkor egy kalap.....:) meg aztán a 175 az 4800fordulat körül volt. Ennyit azért birnia kellene.
polo classic 1.9 sdi-vel jarkaltam egy rovid idot...
ha oreg bacsikasan hasznaljak akko szerintem az oreg 1.6 D -vel hasonlo elettartamot lehet vele elerni... ja baromi keveset fogyasztott 4,5 - 5 liter ... es ebben mar 230ezer volt (ceges jargany) es semmi gond nem volt vele... igaz nagyon kimelos manus nyomta bele ezt a nem keves kilometert...
szerintem megeri ilyet venni (ja golf V -ben mar allitolag nem lesz ilyen motor)
cdrw
Apám Seatjában van ilyen motor 1.9 SDi. 130-140 között nyáron klimával 5 személlyen full csomagtartóval 5,4 liter/100km. Másik meg németo-ba mentünk ki öcsémmel nyáron klima 175 tehát padlógázzal és csak 5,3L/100 km. Elöször én sem hittem el de 1 hónapra rá apám is arra járt szintén padlógázzal neki is 5,3-ra jött ki. Amúgy a motor baromi lassan melegszik be de egy kellemes nyugis motor. Viszont elkezdte enni az olajat holott 15000km-enként lett olajcsere. Most van benne 103.000km. Hirtelen ennyi.