"Ha azonban egy magas kompressziójú motornál a sűrítési véghőmérséklet (adiabatikus folyamat) eléri a keverék gyulladási hőmérsékletét, akkor már nincs miből szabályozni, beindul az égés/robbanás." és kopogni fog a motor...
Lehetséges, hogy ebben a nagyon modern autóban nagyon modern motorvezérlő van ? Ez esetben kopogásérzékelője is van ? És ha van kopogásérzékelője, akkor szinte tök mindegy mit tankolsz, mert az elektronika beállítja a megfelelő előgyújtást ?
Oktánszám-korrekciós lehetőség már a Zsigulin is volt, a gyújtáselosztó mellett volt egy kis tárcsa, amivel a vodkától a repülőbenzinig szinte bármire be lehetett állÍtani. Ha azonban egy magas kompressziójú motornál a sűrítési véghőmérsétlet (adiabatikus folyamat) eléri a keverék gyulladási hőmérsékletét, akkor már nincs miből szabályozni, beindul az égés/robbanás. A belinkelt cikket azért érdemes elolvasni, mert pontosan leírja ezeket a problémákat is...
minden további nélkül lehet használni alacsonyabb oktánszámú benzinnel. az én autómban is van oktánszám-érzékelő, amely, ha gyengébb a benya csökkenti az előgyújtást..példul az egyik szomszédunknál a szarabb benzinnel is elmegy, mert pár száz méter után átáll a gyengébb benyára a gyújtás.
más probléma nincs. a kenés nem üzemanyagfüggő.
ha nem olcsó új autód van, viheted is..azon kell oktánérzékelős utánállítónak lenni.
Amúgy ne lepődj meg, ha csak 85-ös kutat találsz némelyik államban eldugott helyeken. az ottani motoroknak ez is jó(persze 7-8 literes hengerűrtartalommal)
Kicsit lehet trükközni a gyújtással, de csörögni, kopogni fog, szélsőséges esetben a motor "dízelesedik", leveszed a gyújtást és nem áll le. A motor élettartama rendesen lecsökken. Régen adalékoltak a benzinhez ólomtetraetilt (erősen mérgező), ez emeli az oktánszámot, de a használata már be van tiltva.
Az amerikai benzines autók alacsonyabb sűrítéssel dolgoznak, így eredendően kisebb az oktánszámigényük. Ezért mondhatták a motorcserét. Ez a kopcsi viszont nagy valószínűséggel dízel. CRDi: Common Rail Diesel i-drive...
A te magyar rendszamu autod nem felel meg az USA eloirasoknak. Nem teljesiti az USA kipufogogaznormat, nem jok a lampai, es meg lehet sorolni. Ahogy egy USAbol behozott autot nem lehet Europaban valtoztatas nelkul forgalomba helyezni, ugy egy europait sem lehet az USAban. A benzin lesz a legkisebb gond.
Amugy meg szigoruan a kerdesre valaszolva: nem mindegy milyen auto. A modernebb autoknak nem lesz baja az alacsonyabb oktanszamtol, a regebbieknek mar lehet gondja vele.
Forgalomba lehet helyezni, valamint természetesen nem magyar rendszámmal fogunk ott furikázni, de ezt a kérdést remélem neked volt kellemetlenebb feltenni, mint nekem megválaszolni.
Az okát nem osztom meg, nem beszélgetni látogattam ide, arra már vannak családtagjaim, barátaim, ismerőseim.
Itt hozzáértő ember véleményét szerettem volna megtudni, aki ért ennyire az autókhoz, de eddig sajnos csak kötekedést es okoskodó megjegyzést kaptam.
Nem baj egy próbát megért. Elmegyek majd inkább egy szakszervízbe szakemberhez. Gondoltam itt gyorsabb lesz, de úgy tűnik nem.
Pedig erdekelne hogy miert akarsz az USAba vinni europai autot, amit ott sanszosan forgalomba se helyezhetsz. Vagy ugy gondoltad hogy magyar rendszammal fogsz az USAban maszkalni?
Köszönöm a linkeket! Igen ezt én is így tudom, de úgy hallottam ismerőstől, hogy ahhoz, hogy használni lehessen ott egy magyar autót, motorcsere kéne. Ezért érdekelne, igaz-e vajon, vagy használható 90essel is kint egy auto "csak" esetleg megérezni a teljesítményén? Vagy ami még rosszabb, tönkremegy a motor.
Előre elnézést a buta kérdésemért, de hát nő vagyok e témában. Magyar autot, azaz 95ös igényűt lehet-e tankolni 90es oktánszámú benzinnel? (Amerikába költözés miatt) Az autó használhatatlan lenne vagy van erre megoldás? A motorcserén vagy másik autó vásárlásán kívül? :D