Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Qqberci Creative Commons License 2020.12.22 0 0 23

Mint eggyel lejjebb:

 

"Ha azonban egy magas kompressziójú motornál a sűrítési véghőmérséklet (adiabatikus folyamat) eléri  a keverék gyulladási hőmérsékletét, akkor már nincs miből szabályozni, beindul az égés/robbanás." és kopogni fog a motor...

Előzmény: feketefelhoo (22)
feketefelhoo Creative Commons License 2020.12.22 0 0 22

Lehetséges, hogy ebben a nagyon modern autóban nagyon modern motorvezérlő van ? Ez esetben kopogásérzékelője is van ? És ha van kopogásérzékelője, akkor szinte tök mindegy mit tankolsz, mert az elektronika beállítja a megfelelő előgyújtást ?

Qqberci Creative Commons License 2020.12.21 0 0 21

Oktánszám-korrekciós lehetőség már a Zsigulin is volt, a gyújtáselosztó mellett volt egy kis tárcsa, amivel a vodkától a repülőbenzinig szinte bármire be lehetett állÍtani. Ha azonban egy magas kompressziójú motornál a sűrítési véghőmérsétlet (adiabatikus folyamat) eléri  a keverék gyulladási hőmérsékletét, akkor már nincs miből szabályozni, beindul az égés/robbanás. A belinkelt cikket azért érdemes elolvasni, mert pontosan leírja ezeket a problémákat is...

Előzmény: othiss (20)
othiss Creative Commons License 2020.12.21 0 0 20

minden további nélkül lehet használni alacsonyabb oktánszámú benzinnel. az én autómban is van oktánszám-érzékelő, amely, ha gyengébb a benya csökkenti az előgyújtást..példul az egyik szomszédunknál a szarabb benzinnel is elmegy, mert pár száz méter után átáll a gyengébb benyára a gyújtás.

 

más probléma nincs. a kenés nem üzemanyagfüggő.

 

ha nem olcsó új autód van, viheted is..azon kell oktánérzékelős utánállítónak lenni. 

Amúgy ne lepődj meg, ha csak 85-ös kutat találsz némelyik államban eldugott helyeken. az ottani motoroknak ez is jó(persze 7-8 literes hengerűrtartalommal)

Qqberci Creative Commons License 2020.12.21 0 4 19

Ez se rossz ötlet... Legalább kiderülne, hogy benzines vagy dízel...

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (18)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.12.21 0 2 18

Inkabb az autoja hasznalati utasitasat kene atneznie....

Előzmény: Qqberci (17)
Qqberci Creative Commons License 2020.12.21 0 0 17
Előzmény: _nagyutazó (15)
Qqberci Creative Commons License 2020.12.21 0 1 16

Kicsit lehet trükközni a gyújtással, de csörögni, kopogni fog, szélsőséges esetben a motor "dízelesedik", leveszed a gyújtást és nem áll le. A motor élettartama rendesen lecsökken. Régen adalékoltak a benzinhez ólomtetraetilt (erősen mérgező), ez emeli az oktánszámot, de a használata már be van tiltva.

Előzmény: _nagyutazó (15)
_nagyutazó Creative Commons License 2020.12.21 0 0 15

Köszönöm a válaszod! 

Az autó benzines, rosszul emlékeztem az adatokra. 

Viszont nagyon érdekelne, hogy lehet-e használni 90essel. Ha igen akkor mivel kell számolni, tehát teljesítmény, fogyasztás, rövidebb motorélettartam.

Vagy nem lehet egyáltalán. 

Előzmény: Qqberci (14)
Qqberci Creative Commons License 2020.12.21 0 1 14

Az amerikai benzines autók alacsonyabb sűrítéssel dolgoznak, így eredendően kisebb az oktánszámigényük. Ezért mondhatták a motorcserét. Ez a kopcsi viszont nagy valószínűséggel dízel. CRDi: Common Rail Diesel i-drive...

Előzmény: _nagyutazó (1)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.12.21 0 1 13

Szepen eloveszed a hasznalati utasitast, aztan elolvasod hogy mi a minimum oktanszam amivel az autot uzemeltetni lehet. 

Előzmény: _nagyutazó (12)
_nagyutazó Creative Commons License 2020.12.21 0 0 12

Akkor valamit elirtam, lehet gdi, nem tudom erre emlékeztem. Benzin ez a lényeg. 

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (11)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.12.21 0 2 11

Te, ez dizel... Pontosan akkor mit is akarsz az oktanszammal?

Előzmény: _nagyutazó (10)
_nagyutazó Creative Commons License 2020.12.21 0 0 10

Tájékozódni fogok, még csak ma kezdtem a témát. Több hónap van még hátra. Köszi a linket

Hyundai Tucson Executive 1.6 crdi hp (4wd manual) 

Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.12.21 0 1 9

Hja hogy az ismerosod kivitte a dizel! autojat es azt lehetett hasznalni az USAban.. Oke..

 

Szerintem olvasgass egy kicsit, mielott csunya meglepetes er:

 

https://www.epa.gov/importing-vehicles-and-engines

 

Ezzel sokra nem megyunk hogy "uj es olcso sem volt". Konkretan milyen auto?

Előzmény: _nagyutazó (8)
_nagyutazó Creative Commons License 2020.12.21 0 0 8

Az autó új és olcsó sem volt. 

2 közeli ismerősöm is autóval költözött ki, azok ugyan disel autók.

Ebből is következik, hogy ki lehet vinni (komp).

 

A kérdésem továbbra is csak az, hogy használható-e alacsonyabb okánszámmal, illetve árt-e neki hosszútávon.

Ha igen, az autó marad itthon és vár a garázsban. 

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (7)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.12.21 0 1 7

"Forgalomba lehet helyezni"

 

A te magyar rendszamu autod nem felel meg az USA eloirasoknak. Nem teljesiti az USA kipufogogaznormat, nem jok a lampai, es meg lehet sorolni. Ahogy egy USAbol behozott autot nem lehet Europaban valtoztatas nelkul forgalomba helyezni, ugy egy europait sem lehet az USAban. A benzin lesz a legkisebb gond.

 

Amugy meg szigoruan a kerdesre valaszolva: nem mindegy milyen auto. A modernebb autoknak nem lesz baja az alacsonyabb oktanszamtol, a regebbieknek mar lehet gondja vele. 

Előzmény: _nagyutazó (6)
_nagyutazó Creative Commons License 2020.12.21 -1 0 6

Forgalomba lehet helyezni, valamint természetesen nem magyar rendszámmal fogunk ott furikázni, de ezt a kérdést remélem neked volt kellemetlenebb feltenni, mint nekem megválaszolni. 

Az okát nem osztom meg, nem beszélgetni látogattam ide, arra már vannak családtagjaim, barátaim, ismerőseim. 

Itt hozzáértő ember véleményét szerettem volna megtudni, aki ért ennyire az autókhoz, de eddig sajnos csak kötekedést es okoskodó megjegyzést kaptam. 

Nem baj egy próbát megért. Elmegyek majd inkább egy szakszervízbe szakemberhez. Gondoltam itt gyorsabb lesz, de úgy tűnik nem. 

pk1 Creative Commons License 2020.12.21 0 0 5

"mert oka van"

 

szerintem is okos dolog

Előzmény: _nagyutazó (3)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.12.21 -1 2 4

Pedig erdekelne hogy miert akarsz az USAba vinni europai autot, amit ott sanszosan forgalomba se helyezhetsz. Vagy ugy gondoltad hogy magyar rendszammal fogsz az USAban maszkalni?

Előzmény: _nagyutazó (3)
_nagyutazó Creative Commons License 2020.12.21 0 0 3

Valószínűleg, mert oka van. Amit meg sem osztok veled, nem életmódtanácsért vagyok itt :)

 

Ha egy kérdésre nem tudsz válaszolni, javaslom ne is tedd. 

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (2)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.12.21 -1 2 2

Mi a fenenek vinnel autot az USAba? Add el, aztan vegyel ott egy helyit. Jobban jarsz. 

Előzmény: _nagyutazó (-)
_nagyutazó Creative Commons License 2020.12.21 0 0 1

Köszönöm a linkeket! Igen ezt én is így tudom, de úgy hallottam ismerőstől, hogy ahhoz, hogy használni lehessen ott egy magyar autót, motorcsere kéne. Ezért érdekelne, igaz-e vajon, vagy használható 90essel is kint egy auto "csak" esetleg megérezni a teljesítményén? Vagy ami még rosszabb, tönkremegy a motor. 

Előzmény: FLaci (0)
FLaci Creative Commons License 2020.12.21 0 1 0

Más oktánszámot használ az USA mint Európa & a világ (mert miért pont ebben használnák ugyanazt).

Az EU 95-nek kb. az US 90-91 felel meg.

 

https://www.etuners.gr/fuel/

https://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating#Measurement_methods

 

Előzmény: _nagyutazó (-)
_nagyutazó Creative Commons License 2020.12.21 -1 0 topiknyitó

Üdvözlet!

Előre elnézést a buta kérdésemért, de hát nő vagyok e témában. Magyar autot, azaz 95ös igényűt lehet-e tankolni 90es oktánszámú benzinnel? (Amerikába költözés miatt)
Az autó használhatatlan lenne vagy van erre megoldás? A motorcserén vagy másik autó vásárlásán kívül? :D

Köszönöm :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!