a környezetbarát gazdálkodáa alapján a teherevonatok és a teherhajók szállítsák a fontosabb tárygakat, esetleg úgy, hogy ráteszik a kamionokat, amelyek, így csak a vsútállomás és a (nem városok belterületén fekvő) teleophely között legyenek kénytelenk szállítani. Ez áltral a füst, és főleg a zajszennyezés csökkenne
Lehet, hogy tudják a motorosok a vetzsélyt, de az elmúlt 2-3 évben, a korábbi halálops balesetekkel szemben a legjobb 10-15 motoros közül halnak meg (Meoni, Sainct, Saldecott) vagy sérülnek meg súlyosan (Pujol) ha így megy tovább, nem marad élmezőny, akkor meg mi értelme van!
A kamionoknak csak kísérőcsapatként nem versenyzőként vban értelme, a sivatagi homoknak nem ártanak, de MAlki, Burkina Faso és Stzenegál területén, azaz az utolsó 4-5 szakaszon a Szahel övezet száraz szavabnnájának gyér, de azért látható növényzetét csúfítják
Amúgy engem csak az autósok érdekelnek, sajnos idén sem Vatanen, Sem McRae, Klienschmidt meg kiesett, de fő kedvencem az exlesiklóuc Alphand és a búr de Villers még ott vannak. Remélem az unalmas elzászi "Péterjánosi Istvánt" leverik
Sajnos ez a Kristóf Márton, Hujber Imre duónak már biztosan nem sikerül. Az újonc páros autójában ugyanis a hétfői szakasz 109. kilométerénél eltört a hátsó híd, és hiába segítette a csapat munkáját versenykamion, a szervizesek megfelelő alkatrész hiányában nem tudták orvosolni a gondot. Ez pedig egyben azt is jelentette, hogy Kristóféknak fel kellett adniuk a küzdelmet. Ugyanerre a sorsra jutott a Liszi László, Tóth Dénes egység is. Pedig már csak minimális táv (körülbelül 50 kilométer) volt hátra a célig, ám azt már nem bírta ki a Mitsubishi Pajero. Pedig addig jól haladt – a Szaller Zoltán vezette kamionos egység többször segítette ki a dűnék közül, amikor elakadt –, a motorhibával szemben azonban tehetetlen volt a páros." [nso.hu]
(Ezt a hsz-t azért átfuthattad volna.) Nekem az a véleményem, hogy tisztában vannak a kockázattal. Ők választották ezt és ahogy hallható volt, Caldecott is gyűjtött a Dakarra, tehát minden erejével azon volt, hogy ott lehessen, hiszen ez az élete, ezt szereti. A kamionosokról meg csak annyit, hogy nem hiszem, hogy az a néhány, évente egyszer áthaladó kamion akkora pusztítást okozna, ami számottevő. Azt sajnálaom csak, hogy a De Rooy család nincs ott, hiszen így gyakorlatilag nincs is verseny.
Ez a homokos terep a motorosok számára az elmúlt években állandóan halálos volt. Ráadásul igazi nagyágyúk (Meoni, Caldecott) és akkor nem beszél,tünk a más tereprally-n elhunyt Richard Sainctről
A kamionosok meg mint fő környzeteszennyezők nem csak a Dakar Ralyle-ból, de a köztutakról is kiutálnék minden kamiont! Zajos, büdös, semmire sem jó
Sajnos megvan az idei Dakar első (reméljük utolsó) áldozata.
"Elhunyt Andy Caldecott a Dakar-ralin
2006-01-09 14:53 Utolsó módosítás: 2006-01-09 17:27 Tragédia történt a 28. Dakar-rali mai szelektív szakaszán. A mauritániai sivatagban, az 599 kilométer hosszú gyorsasági kettőszázötvenedik kilométerénél az ausztrál Andy Caldecott balesetet szenvedett, és azonnal meghalt.
Andy Caldecott Újabb áldozatot követelt a világ leghíresebb tereprali-versenye, a Dakar-rali. A kilencedik szakaszon, Mauritánia területén ma kora délután az ausztrál a motorkerékpárosok között induló Andy Caldecott olyan szerencsétlenül esett el KTM-jével, hogy a helyszínen azonnal életét veszítette.
"Déli 12 óra 57 perckor kaptuk a hírt Andy Caldecott haláláról, aki a mai szakasz kettőszázötvenedik kilométerénél esett el – jelentette be a szomorú hírt Etienne Lavigne versenyigazgató. – Azonnal meghalt. A balesetéről 12 óra 31-kor értesültünk, a helikopter pedig 12 óra 55-kor érkezett a helyszínre, de 12 óra 57-kor már csak a halálát jelentették."
Később kiderült, hogy a pilóta abba halt bele, hogy az egyik felső gerinccsigolyája hatalmas ütést kapott, amitől eltörött.
A versenyigazgató közlése szerint rendkívül gyors részen haladt, azonban a megengedett legnagyobb sebességet nem lépte túl.
Andy Caldecott a huszonharmadik versenyző a Dakar-rali 28 éves történetében, aki meghalt. A 2005-ös versenyen az olasz Fabrizio Meoni és a spanyol Juan Manuel Perez vesztette életét.
Andy Caldecott egy szakaszon győzött, január 2-án a Nador és er-Rachidia közötti 314 kilométeres részen volt a leggyorsabb. Az ausztrál pályafutása során négy szakaszgyőzelmet aratott a Dakaron. Negyvenegy esztendősen érte a halál." [nso.hu] :(
Azt pedig csak halkan kérdezném meg, hogy olvasott valaki külföldi (pártatlan) véleményeket a baleset körlüményeivel kapcsolatban? Kiváncsi lennék egy nem Palik-RTL Klub közeli verziójára az eseményeknek.
Azért az említett két ember is jó autóversenyző, persze nem annyira mintmások, de azt a minimál szintet tudják, amit az F1-be kell. Csak arra akartam utalni, hogy az egy téveszme, hogy bárki akinek van mondjuk 10 millió dollárja az automatikusan bekerülhet a forma-1-be, nem, ahhoz a pént mellett többéves más kategóriákban megszerzett versenytpasztalat is szükséges. Éppen ezért hülyeség Belmondot utcai kocasofőrként kezelni, mint ahogy az elfogult magyar sajtótorgánumok többsége teszi. Az például tuti, hogy jobb versenyző Paliknál.
"de a F1-be nem lehet csak pénzzel bekerülni, azért vezetni is tudni kell"
Baumgartner Zsolt, Tarso Marques 2 név akik nem hiszem hogy a jó vezetésük miatt kerültekbe az F1-be. Ettől függetlenül Belmondo tényleg egy ügyes kis versenyző, habár rutinos és megeshet hogy hibázik.
Lehet, hogy nem lehetett volna az apja nélkül autó versenyző, de a F1-be nem lehet csak pénzzel bekerülni, azért vezetni is tudni kell, és ez már sokadik Dakarja a gyereknek. Rutinos, nagynevű, profi versenyzőkkel is megesik, hogy hibáznak a sivatagban, nem kell amatőr hülyének beállítani emiatt Belmondot. Szokványos versenybaleset volt, Kiséknek pechjük volt, majd jövőre jobban sikerül.
az ilyen versenyzőket nem engedném még biciklizni sem, függetlenül hogy motor auto vagy kamion.
Egyszerűen nem tudom elképzelni hogy a fenébe tudnak összemenni.
1. van sentineljük. már eleve vinnyog csipog istentudja hogy nem jelzi még hogy "vazzeg valaki előtted vagy mögötted van"
2. ha el is romlik sentinelje hát ugyanmár nem veszi észre hogy valaki ott megy ???? az isten szerelmére motor kivételével minimum 2en ülnek abban a szerencsétlen járműben.
3. ha már nincs sentinel és esetleg nem is veszik észre a kocsit ami mondjuk tegyük fel nem 1km-es porfelhőt húz maga után és azmiatt nem tudom hogy épp merre megy akkor lelassítok és vagy kicsit messzebb megyek tőle.
szal én valahogy nem igazán értem őket.
az ilyenek nem egészen vannak tisztában azzal hogymit is jelent biztonságosan dakaron haladni.
2006-01-06 14:03 Utolsó módosítás: 2006-01-06 15:06 Véget ért a 28. Dakar-rali az eddig legjobban szereplő magyar autós páros, Kis Sándor és Czeglédi Péter számára – értesült az automotor.hu című weboldal. Kis Sándor és Czeglédi Péter nem tehet arról, ami történt
Kis Sándor és Czeglédi Péter nem tehet arról, ami történt
Az RTL Motorsport Klub versenyzői a viadal mai, hetedik szelektív szakaszán összeütköztek a francia Paul Belmondo Nissanjával, pontosabban a honlap információi szerint a híres színész fia ment neki Kisék járművének.
Az ütközés következtében Kisék Nissan Pickupja 110 métert röpült. A balesetről kiadott közleményből az derül ki, hogy Belmondo nyílt kézfejtörést szenvedett, és mentőhelikopterrel kellett elszállítani a helyszínről.
A Dakar-ralit egyik páros sem tudja folytatni.
A 2005-ben az összetettben a 33. helyen végzett Kis Sándor, Czeglédi Péter duó a tegnapi, hatodik nap után a 25. helyről vágott neki a mai, 521 kilométeres szakasznak.
Az autósoknál korábban a Palik László, Darázsi Gábor duónak főtengelytörés miatt kellett feladnia a Dakart. [www.nso.hu] :( :( :( :(
Dakar 2006: Despres bukott, valószínűleg eltört a kulcscsontja 2006-01-05 14:01 Utolsó módosítás: 2006-01-05 14:01
Úgy tűnik, véget ért az idei Dakar-rali a motorkerékpárosoknál címvédő Cyril Despres számára. A KTM-mel versenyző francia pilóta ma még beért a 444 kilométeres szelektív szakasz céljába, ám látszott rajta, hogy komoly fájdalmai vannak, és közölte: valószínűleg eltört a kulcscsontja.
A tavalyi győztes Despres a gyorsasági szakaszt a nyolcadik helyen zárta, több mint nyolc percet kapott a győztes chilei De Gavardótól. A francia a 273. kilométernél bukott.
A zuerati táborba érve Despres azonnal az orvosi sátor felé vette az irányt, ahol röntgenvizsgálatnak vetették alá.
Az összetettben a spanyol Marc Coma (KTM) áll az élen, ő a mai szakaszt az ötödik helyen zárta. Despres még mindig második 3:43 perces hátránnyal, de könnyen lehet, hogy nem tudja folytatni a versenyt.
gondoltam végigolvasom, miket írtatok. Úgy látom, a résztvevők jelentős részének a dakar azt jelenti, hogy gyalázza valamelyik nem szinmpatikus versenyzőt, de akkor minek a dakart felhozni.Nekem a szimpátián túl és az ellenségeskedésen innen sokkal fontosabb, hogy milyen teljesítmény, pénz kell a versenyzéshez, illetve milyen rohadt nagy kaland ez az egész. Mert kalandnak tényleg jó, teljesítménynek szintén nem akármi, szurkolóként is, hát még versenyzőként.
Én Szalayt kedvelem, mert ugyan ő se egy szupertehetség, de a saját erejéből jutott el idáig, és nem a celebritása miatt van előtérbe helyezve mint Palik.
A Palik még tehetségtelenebb autóversenyző, mint a Baumgartner F1-es versenyzőnek. Pedig azé az sem kicsit az. Vajon mondta a Paliknak valaki, hogy van tehetsége, vagy csak ő hiszi magáról. Mindkét esetben biza ebben tévedés leledzik.
Egyetértek azzal, aki egyet értékel benne. Hogy nem szennyezi a Dakar mezőnyét tovább.