Keresés

Részletes keresés

vjv1 Creative Commons License 2021.01.01 0 0 86

Buék.

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

:))))))))))

:))))))))))

:)))))))

Előzmény: KE80 (84)
-kozi- Creative Commons License 2019.01.28 0 0 85

a legnagyobb...

KE80 Creative Commons License 2019.01.09 0 1 84

F1: fél évszázad – Michael Schumacher 50 éves lett

 

Minden idők legeredményesebb F1-es versenyzője, Michael Schumacher ötvenéves lett. A születésnap apropóján felelevenítjük a hétszeres világbajnok lenyűgöző pályafutását.

 

AZ ELSŐ TÍZ ÉV

Michael Schumacher 1969. január 3-án született a németországi Hürthben, Rolf és Elisabeth Schumacher első gyermekeként. A családfő szakmája szerint kőműves volt, egy idő után pedig egy kerpeni gokartpálya üzemeltetésével kereste a kenyerét.

A kis Michael sorsa így korán eldőlt, hiszen már nagyon hamar ott sertepertélt édesapja körül a létesítményben, és csupán négyéves volt, amikor egy átalakított ötlóerős minigokartban rótta a köröket.

Tehetsége hamar nyilvánvalóvá vált, ötévesen versenyeket, hatévesen pedig klubbajnokságokat nyert. Pályafutása finanszírozására azonban szüleinek nem volt pénze, ezért a gokartkereskedő Gerhard Noack felajánlotta, hogy segíti a versenyeztetését, abban a reményben, hogy Michael sikerei vonzóbbá teszik járgányait a piacon. A terv bevált, a kissrác még úgy is sorra nyerte a versenyeket, hogy az idősebb, nehezebb ellenfelek méltatlankodása miatt telepakolták a gokartját pluszsúlyokkal – kővel, kalapáccsal, szerszámokkal.

 

A MÁSODIK TÍZ ÉV

A cseperedő Schumacher minden gokartos korosztályban kiemelkedően teljesített, az egyre több versenyzés viszont mind nagyobb kiadással járt. Noacknak el kellett engednie a kezét, de szerencsére a játéktermeket üzemeltető Jürgen Dilk pártfogásába vette, és tovább finanszírozta karrierjét. Hogy spóroljanak, egy ideig luxemburgi színekben versenyzett, mert így nem kellett pénzügyi biztosítékot letenni a licencért cserébe. A német versenyzőpalánta meghálálta a belé vetett bizalmat, és Dilk financiális támogatásával 1984-ben megnyerte a német junior gokartbajnokságot, aztán egy évvel később világbajnoki ezüstérmes, 1986-ban pedig német felnőtt gokartbajnok lett. Egy esztendővel később felnőtt Európa-bajnoki címet ünnepelhetett, így 1988-ban végre eljött a nagy áttörés ideje: belépett a formulaautók világába. A Formula-Ford Eb-mezőnyében kapásból második, a német bajnokságban negyedik lett, a helyi Formel-König kategóriában pedig bajnokká koronázták.

 

A HARMADIK TÍZ ÉV

Hirtelen jött sikerei lenyűgözték Willi Webert, aki azonnal üzletet ajánlott: 500 ezer márkával segíti Schumacher F3-as pályafutását, ha cserébe tíz éven át megkapja a versenyző jövőbeli bevételeinek húsz százalékát.

1989-ben Schumacher hármas csatát vívott a német F3 bajnoki címéért, és óriási szerencséje volt, mert a Mercedes épp akkor indította be juniorprogramját, a stuttgarti gyár pedig rögtön lecsapott a legjobb háromra. 1990-ben így gyári támogatással a sportautó-vb-n szerepelt, de ezzel egy időben megnyerte a német F3-as bajnokságot is. 1991-ben Le Mans-ban, a DTM-ben, a sportautó-vb-n és a japán F3000-ben is versenyzett, a sors aztán az F1 felé terelte.

A Jordan a Belga Nagydíjra beugró pilótát keresett, a Mercedes pedig kifizette Schumacher „versenyzési díját”. Spában a gyengécske autóval rögtön a hetedik helyet szerezte meg az időmérőn, és bár a versenyen kiesett, ez már senkit sem érdekelt.

A Benetton-istállót irányító Flavio Briatore azonnal lecsapott rá, hosszú távú szerződést kínálva neki. A csapat épp akkor került felszálló ágba, így Schumacher 1992-ben és 1993-ban is nyert egy-egy versenyt. A következő év nagy szabályváltozásait kihasználva a Benetton fantasztikus autót épített, Ayrton Senna tragikus halála után pedig a német két kizárás és két eltiltás ellenére is világbajnok lett – a szezonzárón történő ellentmondásos ütközésével.

Bár autóját sokan szabálytalannak tartották, a vádakat nem sikerült bizonyítani, kvalitásait pedig újfent bizonyította, amikor 1995-ben domináns stílusban védte meg vb-címét. Ekkor a Ferrari káprázatos fizetéssel, kiemelt státussal és pompás jövőképpel csábította magához, és már 1996-ban három futamgyőzelemig jutott az előtte évekig csak vergődő alakulatnál.

Egy évvel később már a vb-címért csatázott, ám az évadzárón magáról megfeledkezve szándékosan ütközött Jacques Villeneuve-vel, igaz, így is ő csúszott ki, sőt utólag ki is zárták a bajnokságból. 1998-ban aztán ismét az idényzáróig harcban állt a bajnoki trófeáért – ezúttal Mika Häkkinennel –, de a mindent eldöntő versenyen technikai hiba és defekt is hátráltatta, így megint alulmaradt.

 

A NEGYEDIK TÍZ ÉV

A következő évadban újfent a finnel küzdött a vb-címért, de a nyolcadik versenyen, Silverstone-ban fékhiba miatt nagy tempóval a falnak vágódott, és eltörte a lábát, így hat futamot kihagyva végül az összetett ötödik helyén zárt. A nagy áttörés ötödik ferraris évében, 2000-ben jött el, amikor szoros csatában felülkerekedett Häkkinenen, így megnyerte harmadik bajnoki trófeáját. A maranellóiak ezután nemcsak megőrizték lendületüket, hanem rátettek még egy lapáttal, és mivel csapattársa, Rubens Barrichello képtelen volt megszorongatni, Schumacher 2001-ben és 2002-ben is elképesztő dominanciával hódította el negyedik, illetve ötödik vb-címét. A Ferrari fölénye olyan nyomasztó volt, hogy 2003-ra egy sor szabályváltozással próbálták izgalmasabbá tenni a versengést, ami ugyan sikerült, ám a végén nagy csatában megint a német örülhetett. Ekkor mindenki azt hitte, hogy a változások elérték céljukat, aztán az olaszok 2004-ben előálltak valaha épített egyik legjobb autójukkal, amellyel Schumacher az első 13 futamból 12-t megnyerve hetedszer is felért a csúcsra. A szabályalkotók megint támadásba lendültek, és ezúttal a Ferrari partnerét, a Bridgestone-t próbálták kényelmetlen helyzetbe hozni a gumiszabályok megváltoztatásával – sikerrel. Schumacher így 2005-ben csak egy versenyt tudott megnyerni, és az összetett harmadik helyén végzett. A következő évben visszaálltak a gumiszabályok, így a Ferrari is visszatért az élmezőnybe. Az akkor 37 éves klasszis harcban is állt a vb-címért, de csapata tudatta vele, 2007-re leigazolta a villámgyors Kimi Räikkönent. Schumachert így félig-meddig belekényszerítették a visszavonulásba egy olyan idény végén, amelyben az utolsó két futamon óriási balszerencsével maradt le nyolcadik vb-trófeájáról.

 

AZ ÖTÖDIK TÍZ ÉV

A német egy ideig a Ferrari tanácsadójaként dolgozott, ám konkrét szerepe nemigen volt már az istállónál. Visszavonulása után bevallottan nehezen birkózott meg a nyakába szakadt szabadidővel, ezért amikor Felipe Massa 2009-es súlyos balesete után a Ferrari megkereste a beugró szerepkörrel, boldogan mondott igent. A visszatérés azonban ekkor még meghiúsult, mert egy korábbi motorbaleset következményei miatt túl nagy kockázatot jelentett volna az őszi versenyzés. Ekkor azonban annyira izgatottá vált, hogy a Mercedes 2010-es hívását sem tudta visszautasítani. A probléma csak az volt, hogy a helyzete gyökeresen eltért a ferraris korszaktól. Egyfelől ő is elmúlt már negyven, másfelől a német csapat költségvetés, tesztlehetőség és emberi erőforrás terén is messze elmaradt a maranellóiak 2000-es évekbeli szintjétől. A nagy visszatérés így teljes kudarcba fulladt. Nem volt elég a Mercedes bukdácsolása, még ifjú csapattársa, Nico Rosberg is simán legyőzte, miközben a hétszeres világbajnok rá nem jellemző hibák egész sorával borzolta a kedélyeket. A három idényben egyetlen dobogós helyezés volt a csúcs, így a Mercedes 2013-ra lecserélte Lewis Hamiltonra, Schumacher pedig végleg búcsút intett az F1-nek. A sors kegyetlen tragédiája, hogy csaknem negyven év folyamatos versenyzés és száguldás után, 2013. december 29-én egy mindennaposnak mondható síbalesetben súlyos agykárosodást szenvedett, amelyből azóta sem épült fel. Sikerei csúcsán legszörnyűbb rémálmainkban sem vetődött fel, hogy a legendás versenyző ötvenedik születésnapján semmi ok sem lesz az ünneplésre.

 

:)))

Előzmény: Schumimoni (82)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.25 0 0 83

itt van egy versenye de kiszál Coulthard miatt .

Schumimoni Creative Commons License 2007.06.23 0 0 82
Ja azt tudom, sokan vagyunk mi igy... meg azt hiszem hogy sokunknak is hiányzik a F1 királya.
Előzmény: pityesz78 (81)
pityesz78 Creative Commons License 2007.06.22 0 0 81
Hello
Ezzel nem vagy egyedül
Előzmény: Schumimoni (80)
Schumimoni Creative Commons License 2007.06.20 0 0 80
Sziasztok. Uj vagyok itt de régota Schumi drukker. Nagyon jo hogy r◙tok tal◙ltam. Remélem ti is igy vagytok ezzel. SCHUMI THE BEST.
4musing Creative Commons License 2007.05.28 0 0 78
hehehee, van még ilyen? :)
andremassena Creative Commons License 2007.05.08 0 0 77
Előzmény: andremassena (75)
andremassena Creative Commons License 2007.05.08 0 0 76
pl.:
Előzmény: andremassena (75)
andremassena Creative Commons License 2007.05.08 0 0 75
Tűzpiros, több 100 lóerős géppel :-)))
Előzmény: anetttf1 (74)
anetttf1 Creative Commons License 2007.05.06 0 0 74
Bizony! Nürburgringen Schumacher-S kanyar lesz a neve. Kíváncsi vagyok, h milyen autóval megy tiszteletkört.... F1-essel, vagy utcai autóval... én azért reménykedem... :)
atlantys Creative Commons License 2007.04.24 0 0 73
Olvastam vhol h egy kanyart neveznek el róla a német pályán, és h idén mikor felavatják majd megy egy tiszteletkört!

atlantys Creative Commons License 2007.04.24 0 0 72
Amióta a f1-et szeretem, azóta Schumit is, vagyis én mindig neki drukkoltam. Igaz h leginkább a ’99-es balesete óta, de h miért pont onnantól, nemtudom. Tehát a nagy sikereinek én is tanúja voltam. A 2000-2004-ig tartó sorozat fantasztikus volt! Voltak ugyan unalmas idények amikor nem volt komoly vetélytársa, de még akkor is ő lett a bajnok amikor ugyan a ferrari ha nem is a legjobb autó a világon, ő megadta hozzá a kellő pluszt h az legyen, mert egy jó versenyző. Nekem hiányzik!!!!!

Előzmény: anetttf1 (67)
anetttf1 Creative Commons License 2007.04.16 0 0 71

Állítólag csak néhány futamon lesz ott. Asszem Monaco, Nürburgring (ugye ott lesz a róla elnevezett kanyar és Ő fogja felavatni), és talán még egy-két versenyen lesz ott. Azt mondta, h focizni fog a Nazionali Pilotival, tehát elvileg ide is kéne jönnie, bár... nem vagyok benne biztos. Van overallja, tehát bármikor mehetne tesztelni, de szerintem nem akar... egyelőre legalábbis. Pedig a csapatnak szüksége lenne rá. A tapasztalatával hozzájárul a munkához, mivel folyamatosan kapcsolatban van Jean Todtal. Ahogy láthatod, Todt mindig beszél vkivel telefonon egyből a futam vagy az edzés után... nem mondom, h 100%, de valószínű Schumival beszél és elmondják egymásnak a tapasztalatokat... ki innen, ki onnan. Szerintem amúgy nem fogja sokáig bírni F1 nélkül, szóval idővel visszajön!!!!!!!!!!!!!!!

Nagyon remélem legalábbis :)

andremassena Creative Commons License 2007.04.15 0 0 70
Az EU-i futamokra már elmegy Ő is? Ill. a kocsi fejlesztésében rész vesz?
Mit tudtok ezekről? Jó lenne, ha segítené tapasztalatával a csapatot.
Előzmény: anetttf1 (69)
anetttf1 Creative Commons License 2007.04.13 0 0 69
Csak nem akad, aki lenne olyan vállalkozó szellemű, h életet leheljen, ebbe a kihaló félben lévő topikba??? Mert én vállalkozom minden ilyesmire, én bármikor írok Schumiról tulajdonképpen bármit, szóval jó lenne, ha lenne egy-két (vagy sokkal több) olyan ember, aki még így gondolja ezt. :D
atlantys Creative Commons License 2007.04.13 0 0 68

Schumi akkor is az egyetlen örök bajnok!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Szívembűűl szóltál!!!!!!!!!!!!

Előzmény: anetttf1 (67)
anetttf1 Creative Commons License 2007.04.12 0 0 67
Úgy látom nem igazán járt errefelé mostanában az élet... tudom visszavonult meg minden, de azért fura. Szerintem mondjuk csak annyit tudok ide írni, hogy SCHUMI FOREVER és hogy GRAZIE MICHAEL. Tudom, nagyon sokan bele fognak kötni és megkérdezik majd, hogy mit szeretek Schumiban, mert ilyen rossz, meg olyan rossz. Még mielőtt ez megtörténne jó lenne, ha mindenki (persze csak akinek szándékában áll belekötni) belegondol, hogy ő miért szereti a kedvenc pilótáját. Lehet, hogy én vagyok a bizalmatlan, de általában az a megszokás, h ha valaki ír vmi jót Schumiról egyből jön vki más és kiforgatja minden szavát. Ezt próbálom elkerülni, bár nem valószínű, h sikerül, de végülis bajnak nem baj, mert mindenki azt gondol, amit akar. Schumi akkor is az egyetlen örök bajnok!!!!!!!!!!!!!!!!
kethe Creative Commons License 2006.05.30 0 0 66
Ha valaki szerint nem akart csalni, akkor ajánlok annak egy kísérletet. Próbáljon bevenni egy kanyart úgy, hogy kanyarodás megkezdésekor beleáll a fékbe padlón. Éppen álljon meg a burkolat széle előtt, úgy hogy nem csúszik le padkára. De végig fékezzen, nem úgy mint Schumi. Na azzal a sebességgel amivel így meg tud állni, be is tudja venni a kanyart. Ezek után döntse el mindenki, hogy szándékos volt vagy nem.

Amúgy az FIA-ról és az egész szervezésről a következőt lehet elmondani. Ha egy csapat rá akar költeni egy versenyre x pénzt, akkor rá is költi. Tök mindegy hogy valami olcsóbb, akkor beleölik másba.
Továbbá, ha annyira a spórolás a cél, akkor miért nem mondták, hogy tankolás nélkül kell végigcsinálni egy versenyt. Biztos, hogy kevesebbe került volna azt kifejleszteni, mint egy új komplett motort 2,4 l-re. Vagy esetleg haszna is legyen a dolognak a hétköznapi életben, csak EURO IV-es kibocsátással indulhatnak az autók.

Ha már úgyis a boxban dőlnek el a dolgok, akkor meg miért nem olyanok a szabályok, hogy legalább a hétköznapi életben is használhatóak legyenek a kifejlesztett cuccok.

Előzmény: Thynka (40)
Matthw Creative Commons License 2006.05.28 0 0 65
Sumi jól versenyzett,nem volt messze még a 3. hely sem ha az időket nézzük.De a boxból rajtolva ez az 5. hely nagyon jó!!!
smartdrive Creative Commons License 2006.05.28 0 0 64
Na, Schumi, most előzz, ha tudsz.
CaRl_OS Creative Commons License 2006.05.28 0 0 63
Ha most meg Schumi is ott lenne akkor szep kis evrseny lehetne.Remelem a Kimi igy fog menni mar az osszes versenyen.
Előzmény: CaRl_OS (62)
CaRl_OS Creative Commons License 2006.05.28 0 0 62

Megvan love.Ilyenkor megtankolahtjak a verdat fullra nem?

Talana a Kimi megfingatja!

Előzmény: Matthw (61)
Matthw Creative Commons License 2006.05.28 0 0 61

A híradásokból úgy tudom a boxból fog rajtolni!Ha az elején lesz valami ütközés,akkor legalább az ő autója ép marad és ugyebár ilyenkor SC van a pályán!

Jah és motort is cseréltek mindkét Ferrariban

Előzmény: CaRl_OS (59)
smartdrive Creative Commons License 2006.05.28 0 0 60
Úgy értem, attól függetlenül, hogy jó-e a döntés, azzal összhangban kell büntetést kiróni.
Előzmény: CaRl_OS (58)
CaRl_OS Creative Commons License 2006.05.28 0 0 59

Rohadt nehez itt elozni,halalra van itelve ott hatul.Pont a rajtnal kene soakt eloznie de ennek megvan a kockazata es pont bekerulhet a daraloba.Abban remenykedem h Massaval parban szepen feljonnek pontszerzo helyre.

Előzmény: Matthw (56)
CaRl_OS Creative Commons License 2006.05.28 0 0 58
Jah fuggetlen attol h jogos e vagy sem...Hat ja...
Előzmény: CaRl_OS (57)
CaRl_OS Creative Commons License 2006.05.28 0 0 57

En a szandekot nem tudom elkepzelni.Elszurni a Rascasset ugy ugy h bollokolod a kerekeket ugyh ne ferj el a korlatnal,mindezt ugy alcazva h gyors koron vagy,de ez a gyorskorodon meg az Alonso elott legyel.

Aztan persze tuti az lett,h szotlak h 1tizeddel lassabb vagy onmagadhoz kepest,az Alonsoek meg gyorskoron vannak,parkolj mar le a palya kozepen.

Lenyegtelen,az a szar h belenyulnak a versenybe,mig szerintem Alonsot az eletbe nem fogjak megbuntetni semmiert.Briattore azt is kiharcolja h uj gumiszabalyt hozzanak,mert ez nekik nem kedvezo.

Nem vagyok nagy Schumi rajongo,csak szeretem a jo versenyt es jelenleg neki van eselye a mazlista Alonsoval szemben.Mindenesetre most bizom Kimiben,h mutat vmit.

 

Előzmény: smartdrive (55)
Matthw Creative Commons License 2006.05.28 0 0 56
Lehet hogy Sumi jobban is járt így,mert kimaradhat a rajt körüli esetleges ütközési buliból,ha lesz ilyen!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!