Most olvastam nagytudású joogabi cikkét, amelyben azt vezeti le, hogy szerinte a bírók páholyból és videóról sorolták utolsó helyre schumachert (http://index.hu/velemeny/jegyzet/schumon0528/).
Szerintem meg schumi tényleg ludas a dologban, bárki megnézi a felvételt láthatja szerintem. Miután jön ki a kanyarból az állítólagos elfékezése után (hol fékezte el magát?), simán be tudná venni a jobb kanyart, de aztán visszaengedi egyenesen a fal felé a gépet, majd az utolsó pillanatban (szerintem) imitál egy jobbra fordulást.
Hozzátenném a dologhoz, hogy ferraris vagyok és még a schuminak is szurkolok, de az időmérő alatt ennél a jelenetnél hangosan elnevettem magam, sajnos....
Lényeg a lényeg, szerintetek mi történt?
ezen mit érdemes elolvasni? nem akarom ide behozni a politikat, de ez az írás a MN hasábjaira emlékeztet :P Elég ha csak azt veszem hogy a cikk elején kijelenti, hogy ez egy pártatlan írás, aztán hencidától boncidáig hozza fel a példákat sumáker védelmére. De nézzük részleteiben a "remekművet":
- Hogyan nem szakadt rá a plafon amikor egy gyilkossági üggyel von párhuzamot ?
- felhoz néhány esetet a rascassebeli balesetkből. ÉS ? van olyan kanyar a pályán ahol nem volt baleset? mit bizonyít ez pro vagy kontra ??
- "tolatni nem lett volna bölcs dolog Schumacher részéről. Ennek ellenére megpróbálta, mert közvetlenül a megállás után a bal kezével kétszer is lenyúlt a kormány mögé, valószínűleg a kuplunghoz" maga sumacher mondta hogy gondolt a tolatásra de nem próbált végül tolatni. kedvenc íronk kijelent egy tényt és maga cáfolja meg. "valószínűleg a kuplunghoz" aha. vicces.
- "(a paddock beliek) spontán rögtönítélő bíróságot hoztak létre, amely az inkvizíció és a koncepciós perek rémisztő emlékét idézte fel." nevetséges!! Mit keresnek itt ezek a fogalmak ?? A holocaust kimaradt a sorból!
-"mindenkit megillető, alapvető emberi jogokról. Például arról, hogy az indíték önmagában soha nem bizonyíték" ez mióta alapvető emberi jog?!
- "tényleg az íróasztal mögött ücsörgő három, öltönyös-nyakkendős ügyvéd akarja megmondani egy hivatásos autóversenyzőnek, hogy hol, mekkorát kell fékezni?" ki mondja meg akkor ? Mellesleg ezek nem olyan emberek akiknek fingjuk sincs a versenyzésről.
- "Azzal ... hogy Schumacher "16 km/órás sebességnél" vesztette el az irányítást ... nem tudok mit kezdeni, mert ha egy autó ... akármilyen ütemben lassítva megáll, a matematika törvényei szerint mindenképpen lesz olyan pillanat, amikor éppen 16-tal halad. ". előszőr is a fizika törvényeiről van szó, másodszor a "16 km/órás sebességnél" vesztette el az irányítást" mondat akkor is teljesen egyértelmű kijelentés ha az autó közben folyamatosan lassul és végül megáll. Direkt tetteti magát hülyének, vagy ennyire muszáj tövig nyalni sumáknak?
- "Verdegay ... állította, hogy Schumacher késlekedett, mielőtt a kuplunghoz nyúlt. Ez azonban kerek perec nem igaz, ahogy az a belső kameraállásból tökéletesen látszik." kerek perec aha. lássuk csak mit írt pár sorral feljebb "kétszer is lenyúlt a kormány mögé, _valószínűleg_ a kuplunghoz"
- "A sportfelügyelők valamiért nem mérték fel jól, hogy a döntésük a sport egészét minősíti." he?? sumák = forma1 ?? behányok. írónknak bélsárig ér a nyelve.
- "Az eljárásra Verdegay azon kijelentése tette fel a koronát, hogy a sportfelügyelők "büszkék" a döntésükre. Hogy is volt ez? A bíró érzelmileg kötődik az ítéletéhez? " Miért ne lehetne valaki büszke egy (szerinte) korrekt és igazságos döntésre ??
- "Ugyebár az inkvizítor szerint is: "Amelyik kézre kerül, mindig úgy áll a törvény elé, mintha a lelkiismerete tiszta volna és nyugodt." " hol maradnak a koncepciós perek ejnye ??
- "És egy újabb érdekes adat a keretes szerkezet oltárán: 1973 óta az USA 25 államában eddig összesen 123 esetben derült ki utólag, hogy egy gyanúsítottra ártatlanul mondták ki a halálos ítéletet. Pedig mindenki tudta róluk, hogy bűnösök." ennek mi köze az ügyhöz ?????
rosszul vagyok komolyan hogy ilyen firkálmányok napvilágot láthatnak.
Kiminek mar nem volt gyorskore,plane h az edzesen Alonso volt a leggyorsabb,nem tudta elverni,Kimi baszta el a gyorskoret.A versenyben mar megint nem Alonso volt a leggyorsabb,hanem Kimi es Schumi.Mint tudjuk ebben a sportban nem a leggyorsabb nyer sajnos,hanem akinek van egy megbizhato autoja (lasd Kimi) es a szerencsevel sem all hadilabon. Alonsonak mindenbol van boven,amellett,h a vezetoi tudasa is kiemelkedik a mezonybol,de Kimi es Schumi szintjet nem uti meg.Nekem ok mindig gyorsabbnak tunnek.
kiállt spanyol honfitára mellett? Te láttad azt a felvételt? mi a f*nak tekeri a kormányt balra egy jobbos kanyarban??? nem kell ezen semmit magyarázni, a sumáker már csak ilyen, elsőnek lenni bármi áron. csak ezzel olyan emberek idejét is tönkretette (ugye raikkonen végig gyorsabb volt mindenkinél), aki esetleg még az alonzót is lekente volna, nem csak őt. tudta jól mit csinál. briatore egy barom, de a gumikkal kapcsolatban tökéletesen igaza van. egy teljesen új beszállító kellene, nem lenne probléma.
En Briatoret olyan embernek tartom akinek minden szavara adnak.Sajnos.Altalaban,ha vmi nem tetszik neki,akkor ott valtozas lesz.A kovetkezo vszinuleg az uj gumiszabaly lesz.
A spanyol Joaquín Verdegay volt az egyike annak a három versenybírónak, akik a rajtrács végére száműzték Michael Schumachert a Monacói Nagydíj időmérő edzésén. Az eset nagy vitát váltott ki a Forma-1-ben, vannak akik úgy gondolják, hogy Schumacher szándékosan hibázott, hogy a mögüle érkezők ne tudjanak javítani a köridőiken és így őrizze meg pole pozícióját, mások szerint valódi hiba volt.
A büntetés keménységének jogosságáról is megoszlanak a vélemények – vannak akik szerint elég lett volna Schumacher leggyorsabb körét törölni (és így „visszaadni” Fernando Alonsónak a pole pozíciót), mások szerint Schumachernek ugyanazt a büntetést kellett volna, mint Giancarlo Fisichellának, akit tíz hellyel hátrasoroltak a rajtrácson. Schumacher azonban ennél is súlyosabb büntetést kapott: egészen a rajtrács végére sorolták, ami Monacóban gyakorlatilag megpecsételi egy pilóta versenyét. Verdegay a „Marca” című lapban kijelentette: ma sem döntene másként.
„Nagyon büszke vagyok, mert jól döntöttünk.” – jelentette ki a spanyol versenybíró – „Gondolkodtunk rajta, hogy 10 hellyel büntessük meg vagy elvegyük az összes körét, mert a szándékosságot nehéz száz százalékosan bizonyítani. Azonban feltettük magunknak a kérdést, hogy 16 km/h-s sebességnél miért kellett még egyszer kormányoznia és miért fékezett 50 százalékkal keményebben a szokásosnál.”
A bíró szerint azonban a szándékosság gyanúját nem is igazán a fékezés, illetve Schumacher kormánymozdulatai vetették fel, hanem az a tény, hogy az autója utána úgy állt le, hogy az nem ütközött neki a korlátnak és lefulladt a motorja. Állítólag van egy gomb a kormányon, amely megakadályozhatta volna, hogy a motor 10 másodperc múlva lefulladjon.
Verdegay továbbá azt is mondta, hogy Schumacher a szombati meghallgatáson azt mondta, hogy nem tudta volna elkerülni a korlátnak ütközést[/bg, ha nem állítja le az autóját. Ezt a versenybírók „beismerésnek” vették.
Más kérdés, hogy mindez miként bizonyítja annak szándékát, hogy Schumacher mindezt azért tette, hogy akadályozza a többieket (tehát azt, amiért megbüntették), nem pedig azért, hogy a saját autóját mentse egy ütközéstől – amit nyilvánvalóan minden józan ítélőképességgel megáldott versenyző megpróbálna megtenni?
Az is kérdés, hogy ha valóban az volt a döntő érv Schumacher büntetése mellett, hogy nem ütközött a korlátba és lefulladt az autója, akkor a hivatalos indoklásban miért nem ezt fogalmazták meg? Miért azt, hogy keményebben fékezett?
Írta: Zuzmara Dátum: 2006.05.29. 18:39
http://www.formula.hu/index.php?lap=cikk&id=7795
ÉS:
spooler válasz | megnéz 2006.05.29 19:04:43 (1038) Én ugyan nem vagyok egy nagy F1 rajongó - pont a kb. Senna halála óta elburjánzó "eredmény-orientáltság"nak köszönhetően - de amióta ez a Cipész Misi gyerek megnyert egy futamot A BOXBAN ÁLLVA, azóta azt gondolom, hogy nyugodtan, bármikor, bármiért meg lehet büntetni, elfér rajta.
ez tetszik :D
A két VB címről nem is szólva melyeket úgy nyert meg, hogy Hillt, és Villeneuveot kilokte.. :)
ezek után most elöször komolyan elgondolkoztam azon, hogy ez a sok VB cím és futamgyőzelem minek köszönhető ? Az első nyilvánvaló dolog itt a csapatsorrend - mely Barichello folyamatos szivatásával járt. A másik az hogy ha ilyen stiklikre képes mint ami most Monacóban történt, akkor hány olyan technikai és taktikai csalás történhetet az évek során amelyre fény se derült..
"One of the race stewards at the centre of the Michael Schumacher qualifying controversy in Monaco has admitted that it was a 'painful decision' to punish the seven-time world champion, but claimed there was no choice after finding out that Schumacher had lost control of his car at just 16km/h."
"We don't know if the entire manoeuvre was deliberate, but in that spot he had certainly not done anything like it throughout the weekend: he braked over 50% more heavily than on the other laps.
"Then he performed some absolutely unnecessary and pathetic counter-steering, and that lasted five metres, until there was no more chances of going through the turn normally.
"He lost control of the car while travelling at 16km/h! That's something completely unjustifiable. __And the engine shut off because he wanted it to__, by losing enough time before hitting the clutch. And the excuse that he did not engage reverse because there was traffic doesn't make sense."
erről ennyit... ha egy hétszeres világbajnok 16 km/h-nál nem képes bevenni egy kanyart akkor ha még nem is volt szándékos akkor is megérdemli ezt a büntit :)
Akik meg fikázták a nickem:
A 80-as évek végétől visszavonulásáig Mansell fan voltam, nekem Mansellel kezdődött a forma1, ő az alfa és az omega ;). Úgy emlékszem a Hungaroringen anno tizenvalahanyadik helyről sikerült győznie, az egyik első verseny volt amit nézem és menet közben döntöttem úgy hogy neki fogok szurkolni. Megérte :).
nem csalt? persze, nem csalás ez, megpróbált egy trükköt, nem jött be. végre-végre valahára meg is kapta a jól megérdemel büntijét, eddig őkegyelménél nem nagyon osztogattak ilyet. akik védik, ne azt a fékezést fikázzák, amivel érveletek a bírák, hogy "nem is, no meg a fotelből nem tudhatja... " ugyan miért forgatta egyenesbe a kormányt egy olyan kanyarban, amit simán be tudott volna venni? nagyon jól látszott, hogy szándékosan eltekerte, nem volt ott semmi probléma, ez tökéletesen ráillik a "nagy bajnokra"
Hja kérem. Akkor még verseny volt az f1, nem pedig megbízhatósági verseny.))
Manapság, akinek pénze van, fellapozza a szabálykönyvet és az ott leírtak szerint épít egy élautót. Persze vannak pénzszórók is, int pl. a toyota. De meggyőződésem, hogy pl. egy jordan vagy egy sauber a toyota félpénzéből már rég vb-t nyert volna.
Hasonlót eljátszott senna és mansell is tán 91-ben. Csak akkor ketten kétoldalról előzték a szerencsétlen lekörözöttet. A faszi még ma is a fjét kapkodja....
a nr1. előzés sztem 2000 Spa és Häkkinen előzi Schumit egy lekörözendővel együtt! ;)) de az elmúlt évek egyik legjobb versenye tényleg a tavalyi japán volt!! :)) (Räikkönen megmutatta, h ő a legjobb, ha nem áll meg az autója)
de a témához kapcsolódóan annyit, hogy én kifejezetten nem szeretem Schumachert, de szerintem egyszerűen csak elba**ta... 7 vb után nincs rászorulva ilyen kis piti csalásokra. de mivel a hibáját belátta, csak a szándékosságot nem, ennyivel el lehet intézni az egészet, az utolsó rajthelyre sorolás pedig jogos volt.
Most keveredtem erre az oldalra, de érdekesnek találom a témát, hát elmondanám a SAJÁT véleményem. Amit még tudnotok kell, Mansell és Sumi drukker vagyok, és nem szeret(t)em Sennat, Alonsot.
Igazat adok azoknak, akik átlátják az elmúlt évek taktikáját, Ferrarit (mindegy milyen eszközzel) eltávolítani a nyerési lehetőségtől. Ezt a folyamatot nem tartom FAIR-nek!!!
Mindezzel együttvéve, igazságosnak tartom, h megbüntették Sumit akár szándékosan csinálta, akár nem a lényegen nem változtat= feltartotta a mögötte haladókat. Csak a büntetés mértékével nem értek egyet, és ebből is lehet látni, h a háttérben vkik nagyon nem akarják,h a ferrarinak esélye legyen:-(
A futammal kapcsolatban, már rég kivettem volna a versenynaptárból, mert itt csak ilyen unalmas versenyt lehet rendezni. Ha Sumi indult volna az élről, akkor Ő nyert volna. Itt csak akkor változhat a rajtsorrend, ha vkinek nem bírja a technikája:-( Betehetnének egy izgalmasabb pályát!!!