Nemigazán autós nyomkövetés a téma,de ennél jobbat nemtaláltam.
A lényeg,hogy egy nagybani piacon egy zöldség kereskedésben a vevők a raktáron belül vásárolnak,így hozzáférnek az anyagmozgató eszközökhöz(béka,kézikocsik).
Mostanában hébe hóba lába kél egy egy békának(villás palettaemelő) vagy kézikocsinak.
A vevők használhatják az eszközöket,hogy kivigyék a vásárolt árut a kocsijaikhoz stb,és mivel a csarnokon belül több kereskedés is van,így nagyon könnyű eltüntetni egy békát például.
Szóval arra keresek megoldást,hogy az ellopott eszközöket megtalálhassuk. Erre valamiféle GPS nyomkövető lenne a legjobb.
Tudom,hogy az is megoldaná,ha nem adnánk oda az eszközöket,de ezzel nagyobb kárt okoznánk a cégnek,mint az ellopott eszközök ára...
Van valami jó bevált relatíve kicsi eszköz,ami nem igényli,hogy naponta/hetente töltsék és megbízhatóan működik?
Egy olyan kérdésem lenne(mivel netet túrva nem találtam meg) hogy a TomTom Link300-as autós GPS nyomkövető tud e olyat hogy nem számítőgépen nézve, hanem sms-ben értesít , ha a gépkocsi mozgásba lendül(riasztóra kötném rá) illetve S.O.S. bemenete van e.Köszönöm előre is!
Meg csak nem is kell, hogy kozeli frekvencian legyen. Egyszeruen a nagy terero leulteti a vevo bemenetet akarmilyen szuro is van elotte.
SZVSZ az osszes GSM alapu kommunikaciora epulo kovetes nem er semmit sem. Miert kell egyaltalan ketiranyu kommunikacio? Eleg ha az auto broadcasteli magabol, hogy merre jar. Ha a GPS vevoje mukodik, akkor mar ennyi is eleg.
Itt nem arról van szó, hogy mekkora teljesítménnyel tud adni, hanem arról, hogy nem tud venni. Nincs olyan eszköz a világon, ami a solti rádióadó lábánál venni tudná a Kossuth rádióval azonos, vagy ahhoz közeli frekin sugárzó jereváni rádió adását.
És ha nem tud venni, akkor vége is van.
Azért egy kicsit sarkítasz, de tényleg... pl iszonyatos szívások voltak, h a bluetooth ne zavarja a GSM-ret. A tapasztalat szerint kb 100 dB a határ. A boltban is lehet kapni ilyet, csak 1 9V-os elem kell hozzá, 4-12m hatósugarú...
Tapasztalatom nincs, csak informaciok:
Jelenleg 3 rendszerrol tudok magyarorszagon, ami GPS-GSM jellegu.
SKYGUARD(259e-385eFt), PANDANT (240eFt), GPS NAV-SKY NOVA (175eFt)
A PANDANT extrem alacsony havidijjal dolgozik, valami 3-4e Ft, mig a tobbinel a dij
az auto erteketol fugg. 6-8 millio kozotti kocsinal kb. 10e Ft.
A szolgaltatasok szerintem kb. ugyanazok, de meg gyujtom az adatokat.
A PANDANT eseteben annyi a plussz, hogy a rendszert mobiltelefonalasra is lehet hasznalni, mig a tobbit tudtommal nem...
Ha valakinek van tapasztalata a hasznalatrol, az irhatna kicsit bovebben!
Koszi!
Nekem tegnapelött szerelték a kocsimba az Alsys-2000 rádióelektronikai rendszert. Ez nem a műholdas - GPS -, hanem egy magyar főmérnök által kifejlesztett védelmi rendszer. Nem mobiltelefonnal működik, mert azt az oszcillátorral valóban rögtön hatástalanítani lehet, hanem egy jeladó van beépítve amit ha zavarnak annál erősebb rádiójelekkel már rögtön riaszt a diszpécserközpontban.
Hátránya, hogy csak Budapesten területén ill. vonzásörzetében használható, de nekem pont ez kell.
Az első napok tapasztalatai.
Bénázás, a kód a kocsiba helyezett tasztatúrába való beütésekor:
fél percen hívtak a diszpécserközpontból, hogy én nyitogatom-e a kocsit vagy küldjék a saját járőr kocsijukat ill. riasszák-e a rendőrséget?
Ez a tegnapi nap még kétszer megismétlődött.
Ettől a rendszertől a kocsi 5 mp-en belül indítható.
Van még benne:
gyári immo
külön beszerelt immo + riasztó
gravirozás
Multi-T-Lock
sui nagyon jól látja a témát. Egyik kollégám egy 80 MHz-es oszcillátort élesztett, és a nyák közelébe érve meghalt a mobiltelcsi. Mivel GPS-el is foglalkozunk, kipróbáltuk, és az is meghalt. Tehát mindkettőt hatásosan blokkolja.
(Ja, és ne gyertek azzal a szüveggel, hogy az egészen más frekvencia, mert a négyszögjelnek rengeteg felharmonikusa van.)
Szóval eme szerkezet alkatrészára nem éri el a 200 Ft-ot, és csak egyszerűen a zsebébe kell hordani. Tudod, ha tél van, akkor sapka, sál, ha autót lopunk, akkor zavaró a zsebbe.
Szerintem a leghatásosabb elektronikus védelem a jól (és egyedileg) beszerelt úgrókódos riasztó és immo), csakhogy:
Az a baj, hogy a világon nem gyártanak normális ugrókódos rendszereket, sajnos mindegyik matematikai algoritmusok ajapján generálja a következő kódot, tehát megfejthető. Már rosszul kezdődik azzal, hogy újabb távirányítót lehet hozzátanítani. Ha valakit érdekel, leírom, hogy kellene működnie egy valódi ugrókódos rendszernek.
Szerintem egy auto tobbet doglik le, mint a Pannon kozpont.
Egyebkent valoban, erre is fel kellene keszulni: kiszall a security szolgaltatod, es megoldja, ahogy tudja.
Szerintem egy rendes rendszert ugy csinalnak meg (en ugy csinalnam), hogy ha a riaszto kikapcsolasa elott kidoglesztik a GSM telefonjat, egybol blokkolja az autot. Ez evidens, nem?
Egyebkent cegunknel van 2-3 ilyennel felszerelt kocsi. (nem tudom melyik ceg) Mar volt ugy, hogy rablotamadas utan (pisztollyal fenyegettek a fickot, hogy szalljon ki) sikerult blokkolni a kocsit, es meglett. Szoval, nem hulyeseg, szvsz.
Na asszem itt az ideje, hogy tiszta vizet öntsünk a pohárba a műholdas járműkövető rendszerekkel kapcsolatban.
Mivel mindenki seggre esik a "műholdas" szó hallatán, így rögtön tisztázni kell, hogy a műholdakanak csak a jármű földrajzi pozíciójának meghatározásában van szerepe. Ami utána jön az egyszerűen GSM adatátvitel; tehát a járműbe beépített GPS vevő adatai SMS-ben vagy data üzemmódban eljutnak a diszpécser központba, ahol egy fickó monitoron skubizza hogy mi a pálya. :)
No és épp a GSM ami nagyon sebezhetővé teszi az egészet, hiszen manapság már könnyedén be lehet szerezni olyan eszközöket, melyek 20-50 m-es körzeten belül "kicsinálják" a GSM telefonokat. Ilyenkor aztán hiába számolgat a GPS, az adat nem jut el a fent említett fickóhoz.
Múltkor behoztak az irodánkba egy ilyet és bekapcsolás után pár másodperccel minden telefonról eltűnt a hálózat logója miközben a térerőt jelző csík fullra ugrott. Hát mit mondjak... elég meggyőző volt.
Összefoglalva: nem kell tök hülyének nézni azt a polgárt aki autótolvajlással keresi meg a betevő falatokat. Ha el akarnak vinni egy verdát, akkor azt el is viszik.
Azért ennyire viszont nem kell leírni ezt a rendszert, mert egy lehetőséggel mégiscsak több esély van arra, hogy az autódat a helyén találod reggel. Én pl. minden este ráküldöm az autómra a leállító kódot tartalmazó SMS-t, és bizony hiába is próbálná a tolvaj inditani az engine-t, az csak köhögni fog. Persze van casco-m is. :)
Az említett eszköz egyébként saját fejlesztés, ára kb. 200eFt, néhány száz autó már fut vele. Igaz mi nem biztonságtechnikára fejlesztettük, hanem inkább szállítmányozással foglalkozó cégeknek, de azért mindent tud amit kell.
No de ez itt nem a reklám helye, úgyhogy ha valakit részletesebben is érdekel akkor irjon egy mailt.
Az autokoveto rendszer a problema egyik oldala. Ha sikerul kovetni az autot, es a csibesz lemegy vele az aszfaltozott utrol, igencsak nehez lenne megtalalni a radvanyi sotet erdoben.
Erre kinal jo megoldast a COMPUMAP Atlasz nevu rendszer (reszletek a www.politext.hu cimen)
Ez katonai topoterkepekkel fedi le az orszagot 1:200 000 leptekben. (persze van 1:500 000 autos es foldrajzi terkep is) Ezeken a nagyobb kulonallo epuletek is rajta vannak.
Ha a GPS-jelet kozvetlenul be tudod juttatni a COMPUMAP-ba soros porton, akkor a COMPUMAP terkepen is lehet kovetni a haladast. Ha ez nem megy, akkor sajnos kezzel kell beutni a koordinatat, amit utana a COMPUMAP megmutat.
Ez a program egyebkent notebook-on, hozzakapcsolt GPS-sel egyebken fedelzeti mozgoterkepkent is fut a leggagyibb notebook-okon is. (386, 2-4 MB RAM)
Nekem anno volt egy SAS nevü kütyü, egy mobiltelcsiből és néhány inputból, meg 3 outputból állt. Ha valami esemény történt, egyből telefonált (hívószámkijelzéssel és egyedi csengőhanggal nem rossz) de idegesítő volt, hogy ha beszálltam, meg kellett várni amíg felhív és hatástalanítani kellett, ez kb. 1 perc volt. Az egyéb védelmekkel együtt kb. 3 perc alatt tudtam mozgásképessé tenni az autóm. Kicsit macerás volt, de biztos van jobb megoldás is. A gyártó szerint nem nagy pontosságú helymeghatározásra is alkalams, ami logikus is, lévén a mobilszolgáltató tudja hogy melyik cellában van a kocsi (max 5-10 km sugarú kör), és az átvitel egyik paramétere a bázisállomástól való távolság amivel tovább lehet szűkíteni a kört. Azt viszont nem tudom, hogy tényleges esetben hajlanók-e kiadni ezeket az adatokat, vagy elhajtanak. Szerintem az utóbbi.
Igen, van ilyen.
Van követős rendszerű is, és olyan, hogy nélküled nem indul el az autó, és még sok ilyen okos megoldás, széles ártartományban. Amennyiben érdekelne komolyabban a dolog, mi ilyenekkel foglalkozunk, édesapámat hívd fel a 240-84-62-es számon, és kérd Bakó Gábort, mondd el neki, miről lenne szó, biztos ki tudunk találni neked egy jó ajánlatot!
Mi a véleményetek a mûholdas ill. saját kiépített hálózatos autókövetõ rendszerekrõl?
Ki milyet ajánl, és miért? (és mennyiért?)
...vagy mindent bízzunk a méregdrága CASCO-ra?
Egy példa, ahol mind a két fajta rendszerbõl egy-egy típus leírása megtalálható: http://www.alsys.hu/