Többek között ennek a banknak is ügyfele vagyok. Előbb FHB néven, majd utána lett ugye Takarék Kereskedelmi Bank Zrt, tavaly ősz óta pedig már Takarékbank egységesen.
Ez a bank így már nem létezik és a név megtévesztő lehet. Amúgy sincs sok hozzászólás. Esetleg ezt a topikot törölni lehetne.
Használhatatlan netbank, elérhetetlen telefonos ügyfélszolgálat, segítőkész, de tájékozatlan banki ügyintézők, díjnetes fizetések után járó bónusz "elfelejtése". Ez a rövid mérlege az eddigi egy hónapos tevékenységüknek a hitelkártya vonalon.
Az Erste a szememben egy nagy mamut. Lassú és nehézkes. Alapozom ezt arra, amit az Ersta topikban is írtam, hogy nettó 128 percig tartott egy hitelkártya hitelkeret csökkentést megkérnem (és utána még akár több hét mire meg is csinálják).
Viszont örömhír: végre látom a szeptember havi számlakivonatomat a Takarékbank netbank felületén! Így október 25-én már eléggé ideje volt...
Az egyébként nagyobb nemzetközi háttérrel rendelkező és általában fejlettebbnek tartott Erste Banknál is kb. 5 munkanap mire az előző havi kivonatot le lehet kérni online. Sőt ha papíralapút kér valaki, akkor online nem is letölthető.
Érdekes, hogy a takarékszövetkezetek pedig már elsején délelőtt e-mailben küldik az előző havi kivonatot! Pedig nem őket szokás a modernebbnek, fejlettebbnek tartani.
Felhívtam a bankot, hogy a havi számlakivonat mikor lesz elérhető a netbank felületen. A válaszuk meglepett: "tizenötödike körül". Ilyen én még nem is hallottam, csak olyat, hogy a hónap első munkanapján a netbankból már etölthető az előző havi számlakivonat. Gratulálok, Takarék Kereskedelmi Bank!
Október 2 (kedd) 11:25. Még nem készült el a szeptember havi számlakivonatom. Csak nekem lenne elvárásom, hogy amikor elsején reggel felkelek, a netbankból le tudjam tölteni az előző hónapról szóló számlakivonatomat, azaz kora reggelre a bank minden ügyfélét legenerálja? Nem hogy még másnap délre sincs kész?! Ráadásul hétvége/banki szünnap sincs, sima hétköznapokról beszélünk. Remek egy bank...
A hibás/kiürült ATM kizárt, mivel a próbálkozásaim között jött 2-3 másik ügyfél, akik elsőre sikeresen vettek fel pénzt. A kártya bedugása után rögtön visszaadta a kártyát, a nyelvválasztásig/PIN kód megadásáig el sem jutott a folyamat. (A kártya természetesen a megfelelő pozícióban került az ATM-be.)
"Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Netb@nk szolgáltatás Számlatörténet lekérdezés funkciója ismét rendeltetésszerűen működik. Türelmüket köszönjük!"
Én 0 db netbank hibát tapasztaltam az általad említettekből.... Múlt hét végén volt egy frissítés, akkor nem is ment egy ideig (ekkor egy tranzakcióm nekem sem lett teljesítve, de erről jött hibaüzenet.).
Korábban FHB néven működött, 2018-ban nevezték át a bankot Takarék Kereskedelmi Bank Zrt-vé.
Én idén lettem az ügyfelük egy lakáshitel kiváltás során. Ahhoz képest, hogy a hitel fogyasztóbarát hitel, a bank messze nem teljesítette ennek feltételeit, gondolok itt arra, hogy az összes papír hiánytalan leadása után 2 munkanapon belül megtörténjen a folyósítás. A szerződésben ez ugyan benne van, de a gyakorlatban hónapokat kellett várnom mire megtörtént a folyósítás, mert állítólag nincs elég ezzel foglalkozó alkalmazottuk a központjukban.
A netbank felület alapvetően használható lenne, de - szoftverfejlesztőként - számomra elképzelhetetlen, hogy valaha ilyen ócska, hanyag munkát adnánk ki a kezünkből, mint ez. Egy az, hogy a feliratok többsége helyett csak azok kódjai jelennek meg, de a feloldásuk nem sikerül (sima magyar nyelvű felület esetén). Ezt ugyan javították, de hogy kerülhetett ki ilyen éles üzembe? Egy másik az, hogy most például a tranzakció keresés funkció egyáltalán nem működik, bármire kattintok, hibaüzenet jelenik meg, hogy valami mező kitöltése kötelező. Használtam már rengeteget a funkciót, minden ki van töltve, pontosabban... a gyorskeresőnél nincs is mit kitölteni, csak pár gomb van, hogy mai tranzakciók, utolsó 1 hét tranzakciói, utolsó 2 hét tranzakciói, stb, a részletes keresőre váltva pedig minden mező read-only, semmit nem is enged módosítani. Egy nagy nulla az egész. Persze, örülök én, hogy folyamatosan fejlesztik a netbankot, csak azt nem, hogy hogyan sikerül aztán rendszeresen csak részben élesíteniük a fejlesztést, illetve hogy kerülnek bele ilyen bug-ok, mint a fent említett. Nem szívesen dolgoznék a bank netbank fejlesztő csapatában, nagyon nem mennek ott rendben a dolgok.
Bónuszként pár hete a VISA kártyámmal egyik OTP ATM-ből sokadik próbálkozásra sem sikerült készpénzt felvennem, miközben kismillió más ember sikeresen használta az ATM-et a próbálkozásaim között. A kártya berakása után azt rögtön kiadta. Átmenve egy másik OTP ATM-hez ott viszont simán sikerült a pénzfelvétel. Ki érti ezt?
Szóval lakáshitel költségben kedvezőek voltak, de minden más szempontból elégedetlen vagyok velük - eddig.