A hybrid aksi a legfontosabb, mert komoly plusz költséggel jár a cseréje. A másik lényeges dolog, hogy "legyen gazdája" az autónak. Pl. a rendszeres váltóolajcsere elengedhetetlen. Érdemes bevizsgáltatni az autót vétel előtt.
Wéber János elhunyt, nem fog tudni Neked segíteni. Nem ajánlom a regenerálást, mert végleg kinyírja az elöregedett ima akksidat. Akik regenerálták az akksit, azok mind az ügyfeleimmé váltak rövid időn belül.
Kihat az ima akksira, ha keveset volt használva, és az ima lámba meg is fog jelenni, ha elkezded aktívan használni az autót. Ilyen esetben érdemes az akksi cserét az árba bele kalkulálni.
Sziasztok. Kérdezni szeretnék. Most készülök venni egy 2010es Civic Hybridet 60.000 km-rel. A kilométer alapján keveset használták kihat ez az aksi teljesítményére? Gyári teszter alapján 75%-on van az aksi.
Helló yesolo! Én is hasonló problémákkal küzdök, egy Honda Civic boldog - boldogtalan tulajdonosa vagyok. Az IMA akkumulátor hasonló tüneteket mutat. Sűrűn hiba jelet küld, de ha hosszabb úton vagyok, többször megállók kiírja a hiba jelet, naponta akár többször visszatér a hibakód és feloldja. Az aku pakkot gyorsan feltölti közúti forgalomban kb 6-8 km után cca 90 %-on van, de egy előzés vagy kisebb emelkedő után közel 0-ra lemegy aztán újra tölt. Nyugalmasabb úton állandóan magasabban kb95 %-on tartja a töltöttséget.
Írtad hogy tudsz segíteni a telep regeerálásban, erre szeretnélek kérni. Kérlek írd meg mi lenne a teendőm, de szívesen venném ha ezt magadra tudnád vállalni, persze nem szívességet szeretnék kérni.
Na megtörtént. Kicseréltem a cellákat. A tapasztalatok:
SENKI NE KÍNLÓDJON REGENERÁLÁSSAL!!!! Csak ideiglenes megoldás, sosem lesz ilyen! Az autó teljesen megváltozott. Mintha kapott volna valami chippet. Sokkal dinamikusabb, és a pack nem hajlandó merülni. Természetesen lemegy a töltésjelzés, de max 4-ig. Nehezen töltődik vissza, de folyamatosan dolgozik (mikor kell). Nincs a szokásos- lemegy 2 jelig, feltölt 3-ig, majd felszalad, mintha tele lenne. A városi fogyasztás klímával, dinamikus stílusban (azért csak egy HONDA-ról beszélünk) 6L, nyugodt (2000 fölé nem forgatva) gyorsításokkal, 4,8-5,1L, országúton 90-100 közt klímával 5L. A szerelők szerint egy ekkora kaszni, automata váltóval, kb 12-13 litert enne. A végzáró műanyagokat tényleg nem egyszerű felrakni, de más nehézség nincs. Első beindításnál szépen feltölt, a számítógép ellenőriz mindent, ez kb 10 perc. A cserénél a kis akku sarujait is le kell venni, mikor minden megvan akkor vissza.
Szóval: senkinek nem ajánlom a küzdelmet az elhasznált cellákkal, ha csak nem elektromérnök.( nem lehet a számitógépet átcseszni,annyi mindent figyel) Terguékkal kell beszélni, és túl lenni a dolgon. Bár mindenki ilyen normálisan állna az emberekhez. Nem fogom Őket tömjénezni, :), de köszönöm.
Ja és egy gyenge pillanatomban elgondolkodtam a Priuson, nem egy kategória a két autó. Lehet hogy jobb a hybrid rendszere, lehet szép a műszerfala,(mint egy videójáték) de nem ez a kategória. Hiába az a "H" csak jelent valamit. :)
Ha valakit a jövőben érdekel hibrid autókba akksi vagy szeretne tanácsot kérni hibrid autó vásárláshoz, inkább keressen telefonon vagy írjon emailt. Sajnos ez a fórum nem küld értesítést új bejegyzés vagy válasz esetén.
Sajnos az a tapasztalatom, hogy a Honda celláknál a regenerálás nem sokat ér. Sajnos vigyázni kell vele, mert rossz dolgok sülhetnek ki belőle. Megmondom neked őszintén, hogy a Toyotának sokkal jobban átgondolt az akksija és a Priusban az 1,8-as motor egy kicsit jobb választás volt mint a Civic-be ez az 1,3-as. De ettől függetlenül én is nagyon szeretem a hibrid Civic-em.
Az akksikra valóban 3 évet adunk és a kínai gyártók mindenhol azt írják, hogy 8-10 évig elmennek ezek az akksik.
2008-as hch-em van(imádom). Előtte volt rengeteg német,francia csodám,többet nem tartok igényt ilyen játék autókra. Az akkupakk kicsit gyengélkedik. Megépítettem az ebay-en kapható grid chargert. Az az igazság, csak az ajánlott 30 naponta 30 perc egybefüggő vezetést pótolja, de fel nem újítja a packot. Sokat gondolkodtam, hogy toyotára váltok, de nem az az érzés. A yarisról nem sok jót olvasok, mondjuk a priusról sem. Szóvak, írod az új pakkot 3 év garival. Azt hiszem érdekelne a dolog. Hibajelzésem nincs, de az esti leállítás után reggel önindítóval indul az autó, feltölt és teszi a dolgát. Az átlagfogyasztás országúton (90-100 közt) 5 L, vagy alatta, városban 7-7,5L. Az igazsághoz tartozik, hogy egy beindítás után kb 1-1,5 km megyünk, közben lámpa, araszolás, start-stop. Most egy akupakkot szétszedtem, cellánként feltöltöttem, kisütöttem, összeraktam, még nem építettem be. Szóval van 2db használt akupakkom, és lehet kicserélném egy újra. Ha aktuális még, kérlek válaszolj.
Engem nagyon érdekelne egy új akku, (2008-as Civic Hybrid) akár rudanként is, pláne, ha 500 körül megáll. Ki tudom cserélni, sajnos van már benne gyakorlatom. Ha lehet kérnék egy elérhetőséget, ha összejön kifizetem a fáradozását.
Ha hibrid civic-et szeretnétek venni, akkor ajánlott informálódni motorszám alapján valamelyik Honda nagy szervizbe. Pl Honda Éles, Duna Auto. A 2. generációs Hondákba már jobban bírta az ima akksi a strapát, de itt a nagy hangsúly igazából azon van, hogy mennyit lett használva és milyen rendszerességgel az autó. Ha rendszeresen volt használva, akkor akár 200.000km is elment. Viszont hallottam olyat is, ahol nagyon keveset volt használva és 50.000km-nél felvillant az ima lámpa.
Némi tévhitet el szeretnék oszlatni. A Honda, mint márka japán, az akksiban lévő cellák viszont kínai. Nem ártana az embereknek levetkőznie azt a marhaságot, hogy ami Kínából jön az gagyi. Most már minden onnan jön. Az ár nagyban tükrözi a minőséget.
A Honda az új ima akksira 1 év garanciát ad, míg a pár kínai cég 3 évet.
Novemberben cseréltem 2006-os 1. generációs Civic-be ima akksi. 2. generációs, jól működő cellák mentek bele. Nem volt egyszerű megoldani, de sikerült. A kis kínai gyerekek némi méretbeli módosítás véghezvittek, ez megnehezítette a cella cserét.
Januárban fogok egy 2007-es Hondába teljesen új ima akksit rakni, ami beszereléssel és mindennel megáll 450ezer Ft-ba és 3 év gari van rá.
Ha valakit érdekel a téma, írjon nyugodtan. Ja és nekem egy 2009-es Civic hybridem van és nagyon meg vagyok vele elégedve.
Sokat olvastam utánna, hogy milyen betegségei vannak és eddig két helyen láttam az akksit.. ezen kívül semmi rosszat nem olvastam róla, bár elég drága mulattság ...:(
Legutóbbi jelentkezésem óta voltak fejlemények. Sikerült egy barátom akkuját regenerálni valamennyire, a feltöltés, kisütés módszerrel. Nem lett 100%-os még mindíg túl hamar lemerül, meg feltöltődik a kocsiba, de legalább nem gyulladnak ki a hibajelzők. Aztán jött egy másik ismerős is, neki azonban sokkal roszabb álllapotban volt az akkuja, abban 3 rudat kellett cserélni, mert szakadtak voltak a cellák. Az ebeyen meg a Kínai Alibaba oldalon lehet kapni rudakat, ott rendelt, és úgy cseréltük. Azóta túl van egy külföldi nyaraláson, a kocsi általában tele akkut mutat, kivéve egy erőszakosabb előzést, agy tartós hegymenetet. Ekkor vissza esik a szint 30-40%-ra, de pár kilóméter után visszatölt telire. Bár mérni nem tudjuk, valószínű hatékony a rásegítés, mert 5.4 literes fogyasztást mért 1000 km.re, országúti városi forgalomban vegyesen, terhelt kocsival, legtöbbször klímával.
Üdv mindenkinek Időközben sikerült vásárolnom az ebaj-en akku rudakat, úgy hogy most már a leggyengébb cellákat átcseréltem. Az akku a hátsó ülés támlája mögött van, küldök képeket a kiszerelésről, meg a javításról.
Látom régen jártak ezen a fórumon, most szeretném újra éleszteni. Boldog tulajdonosa lettem egy Németországból származó Civic Hibridnek. Sajnos a vásárlás után hamar kiderült, hogy az IMA rendszerrel nincs minden rendben, gyakran gyulladt ki a hibakód jelző lámpa, (IMA) és bár a kocsi viselkedésén ez nem nagyon látszott, utána jártam a dolognak. Kb a harmadik autó elektronikával foglalkozó szerviz tudta számitógépes vizsgálattal behatárolni, hogy kiegyenlítetlen a hibrid akku, vagyis nem minden cellát tölti rendesen, ezért túl gyorsan lemerül, illetve feltöltődik menet közben. Ez egy általános jelenség a sorba kötött akku celláknál, más készülékekben, szerkezetekben is. Megoldás az akku kiszerelése, és a cellák egyenkénti feltöltése, kisütése, újratöltése, vagyis formálása. Ezzel az akku élettartamát minimum a kétszeresére lehet növelni. Végig olvastam több tucat tucat Amerikai, Orosz, Izraeli, stb oldalt, ami ezzel foglalkozott, és nagyjából összeszedtem kitanultam az ezzel kapcsolatos tudnivalókat. Mivel elektrotechnikus vagyok, úgy döntöttem építek egy akku töltő-kisütő elektronikát, kiszedem az IMA akkut, és regenerálom. Ha valakit érdekelnek a részletek szívesen válaszolok. Végül is sikerült a regenerálás, azóta több ezer Km-t tettem meg hiba nélkül, nem gyulladt ki egy hibajelző sem, a kocsi a gyári műszaki jellemzőit tudja, vagyis jól sikerült a művelet. Ha más is küszködik ilyen problémával írjon, segítek ha tudok. Üdv.