A hülye én voltam, de a bankom a szemét lusta férevezető
Addig kutattam a neten míg eredményesen fel tudtam venni a kapcsolatot a céggel aki a levonást eszközölte
X telefonkártyára töltöttem fel ekkor és ekkor
Számomra ismeretlen volt a szám, ami persze alapbol titkos mobilszám a tudakozóban
Felhívtam, bemutatkoztam, mire a hölgy kérdezi hogy mi a baj és miért is mutatkozom be
A szomszédasszony volt :)
Mindketten elfelejtettük ezt a tranzakciót, ő áthozni a 10ezret én ugtyanúgy, a száma meg azért ismeretlen mert nem szoktam hivogatni
Ennek kinyomozása, mármint a telefonszám, keményen a bankomra tartozott volna, de egyszerűen nem lehetett elérni vele semmit, mellébeszéltek, elfogadhatatlan kifogásokkal utasitottak el
PIN kódodat semmilyen online felületen/telefonhívás során nem kell megadnod. Ha mégis megadtad, akkor azt a kártyát azonnal tiltasd le, és kérj egy újat. Ha megadtad bárhol a PIN kódodat, onnantól kezdve sem a bank, sem senki más nem felelős az azon történt tranzakciókért, csakis te. Ha még nem tiltattad le, akkor rövid időn belül számíthatsz további tranzakciókra is.
PIN kodót csak fizikai POS terminálnál/ATM-nél kell(het) megadnod.
Telefonszámlát a telefontársaság oldalán/mobil alkalmazásában kell fizetni, nem is értem hogy kerültél egy izlandi bank oldalára? Miért gondoltad, hogy jó 5let ott fizetni?
Sajnos mivel kis értékű a kár, a rendőrség is tojik rá, valószínűleg egy csaló weboldalra tévedtél. Bukta.
A sztori zavaros de próbálom érthetően leirni és tények is csak utólag állnak össze
Feltöltöttem online egy telefonszámra 1500Ft-ot
A biztosságos fizetést kezelő/szavatoló cég fizetési oldalán természetesen meg kell adni a PIN kódokat,
megadtam. Ez olyan mint a Barion, Simplepay stb.
Az X cég fizetési oldalán ott a neve X és egy másik izlandi bank képviselőjének a neve
Izlandi bankon keresztül fizettem,
DE
a bankszámlámról az 1500Ft-ot egy másik fizetésközvetitő, Barion, emelte le és teljesitette a telefontársaság felé. Idáig rendben is lenne minden
Ugyanaz nap 3 órával később a fizetésközvetitő X cég, leemelt 10ezer Ft-ot saját magának
Július 26-án reklamáltam a bankomnál, 27-én tettem egy kiegészitést a bejelent6éshez
Július 30-án július 27. dátummal kaptam egy irásbeli választ hogy sajnos, megadtam a PIN kódjaimat, így ők semmit nem tudnak tenni
Természetesen ez nem igy van, azóta erősen tájékozódtam a törvényekröl lehetőségekröl
A bankom nem olvasta el a kiegészitésemet, illetve nem járt utána a dolgoknak, mert ezt egy nap alatt nem lehet megoldani
A cég neve megvan, ami vagy ugyanaz vagy csak felhasználták, de telefon nincs, csak telep/székhely cim, honlap semmi
Szoval, mi akadályozza meg hogy egy online tranzakciónál a fizetésközvetitó ne emeljen le saját magának is pénzt? Tudja a b.számlaszámom és a PIN kódokat, mert a-néllkül nem lehet tranzakciót bonyolitani
Hogy lehet hogy egy cég oldalán fizetek és egy másik cég teljesiti a tranzakciót
Hogy működik a biztonságos fizetés a neten?
Csinálok egy honlapot, jóhírű cégek neveit feltüntetem a magamé mellett, ahol bekérem az adatokat, leemelem a pénzt és a bank szarik rá?
A repjegy visszatérítés ma történt meg, de még nincs a pénz a számlámon. A koncertjegy pedig még augusztusban történt meg. Azóta levelezgetek az otp-vel és a Simple pay-el, de egymásra mutogatnak. Voltam is bent a bankban és ott azt állították, hogy ilyenkor nem is fogadják a pénzt, hanem visszapattan a feladónak. A tököm kivan már mindegyik féllel.
Elvileg úgyanugy visszakapod, mintha az eredeti kártyára küldték volna vissza. Tudomásom szerint a kártya-számla asszignalas úgy van kitalalva, hogy ilyen esetekre is gondoltak. Mennyi idő telt el a kereskedő tényleges refund kezdeményezése és a mai dátum között?
Üdv! Remélem nem rossz helyen kérdezek ezerszer kivesézett dolgot. A problémám, hogy vásároltam bankkártyával neten. Egyszer repjegyet paypalon keresztül, másodszor koncertjegyet simple pay-en keresztül. A vírus miatt mind a kettőt visszatérítették, de a vásárlás és a visszatérítés között lecserélte a bank a kártyámat. A visszatérítéseket pedig a vásárláskor használt kártyára küldték vissza. Ilyenkor mi a franc a teendő? A bankban nincs nyoma ők azt mondják visszament a feladónak. A feladó meg azt mondja, hogy keressem a bankban. :D
Ja még az jutott eszembe, hogy több bank ad ún. "internetkártyát", amihez külön számlaszám tartozik és a fizetés előtt vezetsz át rá, illetve a Fintech megoldásoknál pl. a Revolut ad egyszer használatos bankkártya számot.
Ilyen a CIB alkalmazásban is benne van, de még nem tudtam működésre bírni.
Nem teljesen ment át, de nem baj, ha megnyugodtál :)
A bankszámlaszámmal nem lehet kezdeni semmit. A magyarországi cégeknek néhány kattintással megtudhatod a bankszámlaszámát a cégjegyzékből. Azért ez még édeskevés, hogy a pénzhez is hozzáférj.
Ha nagyon párázol van több megoldás, illetve lehet ezeket kombinálni.
- vásárlási limitek alacsonyan tartása - jellemzően 50 és 100 ezer körül állítom be. Olyan árút, ami ennél drágább ritkán veszek
- kártya zárolása, amikor nem használod - ez nem mindegyik banknál opció
- elkülönített folyószámla és kártyaszámla - ez sincs minden banknál. De ez lehet két folyószószámla is. Ahhoz a számlához, amire a fizetésem érkezik és amiről jellemzően másoknak utalok nem tartozik bankkártya.
- értesítések beállítása
stb. stb.
Heti rendszerességgel fizetek online. Évente párszor előfordul többszázezres egy sszegű fizetés is. Legelőször 1998-ban használtam kártyát a neten. Leszámítva a PPO-s átbaszást, (https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198287) még nem volt visszaélés a megadott adatokkal.
Reklamációim, chargeback volt, de ott nem szándékos átverés történt.
Értem. Tehát hiába van a másodlagos azonosító a bankszámlaszámhoz, mivel még a másodlagos azonosító feltörése esetén sem láthatja meg a hacker sem a bankszámlaszámot, sem a bankkártyaszámot, így tehát teljesen biztonságos ez a kapcsolat, mivel azt csak a számlatulajdonos és a bank láthatja.
Így már természetesen megnyugtatóan biztonságos ez a rendszer.
Még mindig nem érted. Megpróbálom másképp, szájbarágósabban megfogalmazni
ugyanazt, amit Nyman.
Attól még, hogy a másodlagos azonosítódat kell csak ismernie a pénz küldőjének, az
pont ugyanúgy a bankszámládon fog landolni, mint ha közvetlenül annak a GIRO- vagy
IBAN-számát írta volna be utaláskor. Ahhoz a pénzhez se Te, se más nem férhet hozzá csupán
az e-maileden vagy Facebook-oldaladon (vagy akár a telefonszámodon, mert az is lehet másodlagos
azonosító) keresztül, azoknak a világon semmi közük hozzá, kizárólag a bank(ok rendszere) keresi meg
az információ alapján a számlaszámot. Semmilyen más szolgáltató rendszerének nincs hozzá a világon
semmi köze. (Még Zuckenberg se tudná csak a Facebookon keresztül ellopni.)
Tehát hiába tör fel bárki bármit is (a konkrét e-bank-oldaladon kívül, persze). Vagy, ha valaki olyan lüke,hogy pl. az e-mailjei között tárolja a banki adatait, pláne a jelszóját, akkor persze hozzáférhet a behatolóa számlához, de teljesen függetlenül a másodlagos azonosítótól: ilyen módon akkor is hozzáférhetne, hanem adna meg semmiféle ilyesmit, ahogy javaslod.)
Persze, lehet mondani, hogy az azonosítás miatt nyilván szükség van egyfajta kapcsolatra a másodlagos azonosító
és a bankszámlaszám között, és ezt biztonsági kockázatnak érezheted. Csakhogy:
- ezt a kapcsolatot csak és kizárólag a számlavezető bankod (illetve a bankok valamilyen közös rendszere) ismeri, ezt a
kapcsolatot sem az e-mail-szolgáltató, sem az FB nem látja;
- a banknál ettől függetlenül is ősidők óta egy csomó adatod hozzá van rendelve a számlaszámodhoz (cím, telefonszám stb.),
mégsem aggódsz, ez a másodlagos azonosító tök ugyanaz (elvileg lehetne olyan is, hogy a pontos címedet
adják meg utaláskor a banknak, hogy a kedves bank legyen szíves az alapján megkeresni a számlaszámot és arra
jóváírni a beérkező utalást);
- ha pedig a másodlagos azonosító miatt mégis bármi gond adódna, akkor -- pont azért, mert ezt a kapcsolatot a
a számlavezető bank tartja fenn -- ez kizárólag az ő felelőssége, és garantáltan száz százalékban kártalanítani is fog.
(Nyilván kivéve akkor, akkor valahol banki jelszavakat tárolsz, és azt feltörik, majd behatolnak a banki rendszeredbe, de az teljesen
független a másodlagos azonosítás kérdésétől, az a-mail-cím, telefonszám, FB-fiók alapból általában ismertek harmadik
Ja és még annyit, hogy az emailcímem nem gmailos vagy citromailos, hogy azt fel tudják törni, hanem egy fizetős email-szolgáltatónál fenntartott emailcím, melyhez énrajtam és a szolgáltatómon kívül senki más nem férhet hozzá, kivéve azokat akikkel én emailezek (ezek száma is kevés, a legtöbbször a Facebook-Chat segítségével írogatok a barátaimnak -- kivéve egy-két webes online vásárlást, mert oda mindig email kell).
"Ma (már) megadhatsz e-mail címet, telefonszámot is másodlagos azonosítónak. Egy egyszerű regisztrációs folyamat."
Erre gondoltam! És ha feltörik valamelyiket, máris kész a "jómódú emberből szegény csóró ember" receptje... !
"Azt sem, hogy ugyanazt a jelszót használd több helyen."
Ehhez nagyon buta embernek kell lenni valakinek. Nekem pl. a Facebookra olyan jelszavam van, amire én nagyon könnyen visszaemlékszek mert az adatok egy sor különféle másik valamilyen adatokból összerakott karaktersor, de amit épp emiatt senki sem tudja kitalálni mert nem ismeri ezen okmány-részadataimat. És én ezt kéthavonta lecserélem egy másik hasonló karaktersorozatra. Így... nem lehet "kitotózni"!
Legbiztonságosabb a PayPal oldal használata: Ott egyenesen a bankkártya-adatokat adod meg, aminek a számát kizárólag te ismered, senkinek soha ki nem adod, őrzöd mint a hétpecsétes hadititkokat(!!!), és az interneten kizárólag az eredeti(!!!) PayPal-oldalon adod meg, és a karaktersort soha nem mented el a böngésződbe és a számítógépedre, nehogy onnan egy spyware-el (= kémprogrammal) ellophassák!
De ez kb. annyi "kockázattal" jár, mint a számlaszám megadása.
Ha meg olyanra gondolsz, hogy fizetéskor egyes esetekben egy korábban beállított jelszót is meg kell adni, ilyen volt kb. egy évtizeddel ezelőtt is, de már jellemzően kivezetésre került, mert az 1-2 éve bevezetett szabályok szigorúbb azonosítást kérnek.
Azzal egyetértek, hogy a Facebook egy biztonsági kockázat. Ezért én sem javaslom a használatát :)
Azt sem, hogy ugyanazt a jelszót használd több helyen.
Most legutóbb felröppentek olyan hírek, hogy az internetes bankkártyás fizetést megkönnyítendő olyan megoldást fejlesztenek ki, amelynek lényege az, hogy bankkártyán szereplő bankszámlaszám mellé egy olyan "másodlagos azonosítójel" (Facebook-jelszó, vagy email-cím) lesz társítva, amelynek birtokában (majd) nem fog kelleni megadni a bankszámlaszámot az átutaláshoz, hanem elég lesz ehhez csupán a bankszámlaszámhoz hozzátársított "másodlagos azonosítójel" is.
De, e megoldást én nem javasolnám, mivel nekem ezzel kapcsolatban komoly biztonsági aggályaim vannak!!! Nem először hallottam már olyan veszélylehetőségről, amelynek lényege az email-címek ellophatósága, vagy az olyan internetes jelszavak feltörhetősége, mint amilyenek a Facebook-jelszavak is. És az internetes és számítógépes világban a jelszólopó (= "keylogger") szoftverek fogalma sem ismeretlen, "segítségükkel" rengeteg internetes támadást végrehajtottak már!
[!] Vagyis, elég csak egy olyan ellopott Facebook-jelszó vagy email-cím, amelyhez a gazdája már bankszámlaszámot is hozzátársított, és az internetes csaló már ki is fosztotta a mit sem sejtő Facebook-felhasználó bankszámlaszám-tulajdonost!!
[?] Ti hogy látjátok ezt a biztonsági rést, mit gondoltok róla???
És mi biztosítja rá azt a garanciát (technikailag, pl. PIN-kód-védelem, jelszóvédelem, stb. ...), amitől ez a bankkártya garantáltan feltörhetetlen is marad??
(Eddig csak azt hallottam, hogy nem volt még olyan bankkártya, amivel a hackerek ne tudtak volna megbirkózni, ha fel akarták törni valamelyiket... .. .)
Sziasztok, én transferwise-zal fizetek, biztonságos és olcsó. Kedvező feltételekkel feltölthető, mert van Raiffeisenes számlaszámuk, eztán a devizák között nagyon kedvezően lehet váltogatni.150 000 Ft értékig ingyenes nemzetközi utalásért használjátok az alábbi linket, ezt meghaladó összeg esetén is alacsony költség (a linken keresztül az adatokat megadva pontosan kalkulált).
Virtuális, feltorhetetlen bankkártyát igényelhetsz, amivel ingyen lehet a neten vásárolni.
Jelentkezz be a hivatkozásommal, és ingyenes Revolut-kártyát kapsz, amellyel kitűnő átváltási árfolyamokat használhatsz külföldön. https://revolut.com/r/zsoltfwp9v
Egy német webáruházból szerettem volna rendelni. Megnéztem a fizetési lehetőségeket (4-5 féle volt), köztük szerepelt a Visa kártya is. Amikor viszont ahhoz a lépéshez érkeztem, hogy a fizetési mód kiválasztása, akkor már csak a PayPal szerepelt, mint lehetőség. Arról most nem beszélnék, hogy megtévesztő módon viselkedik a webáruház, hanem inkább arra lennék kiváncsi, hogy 1. miért érdeke a webáruháznak, hogy PayPal számla nyitására kényszerítse a vásárlót? Azt olvastam, hogy 2. a PayPal nyitása és használata ingyenes, akkor mi ebben az üzlet a PayPal-nek? Még egy kérdésem van, hogy 3. vásárlás után mennyi idővel szüntethetem meg a PayPal számlát (ha úgy döntök, hogy mégis nyitok), illetve 4. van-e a megszüntetésnek valamilyen költsége vagy nehézsége?
Bármivel vissza lehet élni.Nem kell egyből letiltani semmit,viszont érdemes gyakrabban figyelni a pénzmozgásokat és ha valami gyanús történik,akkor kell jelezni a banknak.
Illetve ha gond van a vásárlással,akkor az a pénz sem feltétlenül veszett el,lehet úgynevezett charge back-et kezdeményezni a banknál.
Így van, külföldön sok helyen nem tiltja se a törvény, se a kártyaszerződések, hogy extra költséget számítsanak fel kártyás fizetésnél, sőt hitelkártyás esetén meg még nagyobbat. Itthon mind a törvények, mind a kártyaszerződések tiltják ezt.
Mobilos vásárlás teljesen más dolog, ott nem azért kell többet fizetned, mert kártyával fizetsz.
Közben kerestem és ezt találtam. Az igazság odaát van - külföldön, egyes helyeken felszámíthatnak, nálunk nem. Bár érdekes téma lenne, hogy mobilos vásárlásnál pl. parkolás, autópályamatrica, stb. meg van kényelmi díj.
Hol van leírva, tudsz linket adni? Legjobb tudomásom szerint már átháríthatja a kereskedő a költségét. Persze ki kell írnia. Ezt inkább úgy szokták, hogy kp-s fizetésre ad 2-3% kedvezményt.