Keresés

Részletes keresés

Repülőrepülőgép Creative Commons License 2021.12.09 -1 0 87

Érdekes.

Szinte mindenhol azt szajkózzák, hogy az Ikarus csak a béketábornak volt jó, egyébként meg eladhatatlan szar volt!

 

Nos, én mélyebben ebbe nem láttam bele, de ami tény, valaki csak megvette az évi 10-15 ezer elkészült példányt! És nem csak a szovjetek vásárolták, mert pl még Amerikába is jutott belőlük!

 

Amúgy pedig Afrikasárosdon,  vagy Mongóliaporosdon, esetleg Délamerikafelsőn bizony nehezen él meg a kompjuteres Merci, vagy a Volvo, mert ha kiment egy panel, akkor azt csak szakember tudja kicserélni, már ha majd hónapok múlva sor kerül rá. Valamint kellenek nekik utak is!

 

   Miközben a fapados Ikarus elment bárhol és drótokkal, kalapáccsal, csavarhúzóval is életre lehetett kelteni, ha valamije elfáradt , de még nem robbant szét a motorblokk! De az nem szokott volt előfordulni vele.

 

 

pert2 Creative Commons License 2021.06.21 0 0 86

Az mar a legfenyesebb fenykor volt.  Egyebkent a csehek lengyelek romanok bulgarok maguk is gyartottak autobuszokat, igy leginkabb csak az ndk a kerultek a buszaink az oroszokon kivul. Es pereze az oroszok maguk is gyartottak kb evi harmincezer buszt a tolunk vasarolt 8-10 ezren kivul. Es a kgstn kivul egy ilyen kis orszag ahol a belso szukseglet kevesebb mint evi ezer busz nem tud gazdasagosan kozuti buszokat gyartani.

Előzmény: Tomsz85 (85)
Tomsz85 Creative Commons License 2021.06.21 0 0 85

13 ezret. 

Előzmény: pert2 (83)
Tomsz85 Creative Commons License 2021.06.21 0 1 84

Széles egy hantás, már vagy hatszor-nyolcszor feltámasztotta az Ikarust. 

Előzmény: chicagoi (82)
pert2 Creative Commons License 2021.06.19 0 0 83

nem nagy uzlet, az ikarusz fenykoraban tizezer buszt gyartott evente, igaz ebbol nyolcezret az oroszok vettek meg.

Előzmény: chicagoi (82)
chicagoi Creative Commons License 2017.09.24 0 0 82

........................

A Zrínyi 2026 haderő fejlesztési program keretében, 2019-ig száz új, hazai fejlesztésű buszt vásárol a Honvédelmi Minisztérium a magyar hadsereg számára - jelentette be Simicskó István, a honvédelmi miniszter  40 miliárdért.

 

A HM Currus Zrt. és az Ikarus Járműtechnikai Kft. kooperációjában készült Currus-Aries-Volvo Euro VI-os motorral szerelt autóbusz prototípusának  / második prototípus / bemutató rendezvényén a miniszter hangsúlyozta, hogy a hadsereg hatékony feladatellátásában segítenek majd az új járművek. Ezzel elindult az "elmúlt 25-26 év legkiterjedtebb haderő fejlesztési programja", a Zrínyi-program, amelynek több más eleme is lesz a közeljövőben.

 

 

na kis csűztatás:  ..................– Még 2015-ben indult, akkor dolgoztuk ki a HM Currus Zrt. vezetésével közösen a NATO-kompatibilis busz gyártását. Tekintettel arra, hogy ilyen típusú jármű a NATO-n belül nem létezik. Ennek a busznak az első darabját 2015 tavaszra gyártottuk le a HM Currus Zrt.-vel együttműködve, és 2015 évben került sor a csapatpróbáira, kipróbálva a legkülönbözőbb terepviszonyokat, illetve egyértelműen meghatározva e busznak azon paramétereit, amivel rendelkeznie kell egy sorozatban gyártott NATO-kompatibilis busznak.......

https://www.feol.hu/kozelet/helyi-kozelet/ikarus-szeles-gabor-interju-busz-szekesfehervar-2100091/

 

 

Watchdog Creative Commons License 2017.08.31 0 0 81

Az utolsó percben dobott a jogalkotó egy mentőövet:

 

Hónapok óta tudható volt, hogy az Ikarus EAG nem képes teljesíteni a Volánbusszal kötött szerződést, így a határidő előtti napokban a szakma találgatni kezdte, hogy vajon a Volánbusz felbontja-e a szerződést? Vagy esetleg valami mást találnak-e ki? Ez utóbbi nyert.

A határidő lejárta előtt két nappal, augusztus 14.-én, megjelent a Magyar Közlönyben egy jogszabály-módosítás, amely szerint: „(5) A városi forgalomban közösségi közlekedésben használt, 22 főnél több utas szállításra alkalmas (M3 I. osztályú) autóbuszt – a  (2)  bekezdésben meghatározott tűzoltó készülék mellett – el kell látni az  autóbusz motorterében keletkezett tüzek oltására alkalmas, a  BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság engedélyével rendelkező önműködő, tűzoltótechnikai termékkel.” Jogász nyelvről magyarra fordítva ez azt jelenti, hogy ezentúl tehát minden új városi buszba be kell szerelni majd ezt a körülbelül 800 000 forintba kerülő tűzoltóberendezést. Annak persze mindenki örülhet, ha biztonságosabbak lesznek a buszok, de a gyártóknak nem adtak igazán sok időt felkészülni: a rendelet megjelenése napján (!) este hétkor lépett hatályba!

A Volánbusz által rendelt autóbuszok műszaki követelményeiben persze nem szerepelt a tűzoltóberendezés. Így az EAG, a jogszabályi környezet megváltoztatása miatt, vis maior helyzetre hivatkozva haladékot kért. Amit a megrendelő, Volánbusz el is fogadott.

 

http://omnibusz.blog.hu/2017/08/25/hatalmas_pofont_kapott_a_buszgyartasi_strategia

 

Ha meg kigyullad a busz, lehet majd ünnepelni, hogy milyen remekül eloltja magát ez a kiváló termék, hála a jogalkotónak. Szinte kár lenne kihagyni...

chicagoi Creative Commons License 2017.08.13 0 0 80
chicagoi Creative Commons License 2017.06.01 0 0 79

Ime: 

             
– Magyarország direktben nyert pályázatot az Európai Uniótól, természetesen a magyar kormány támogató nyilatkozatával. Ezen forrásokat nemcsak töltőállomások létrehozására, hanem LNG-meghajtású autóbuszok kifejlesztésére és gyártására is lehet fordítani. Az Ikarus az első ilyen autóbuszt augusztus végén, szeptember elején mutatja be. Az unióval történt megállapodás alapján ebben az időpontban még csak a terveket kell bemutatni, de én szeretném ha addigra az autóbusz is elkészülne. 

 

 

A másik újdonság:

 


                            Az eddig kifejlesztett elektromos buszok szinkronmotorral és hatalmas lítium-ion akkumulátorteleppel rendelkeznek, amelyek rendkívül tűzveszélyesek. Ha az akkumulátorok kigyulladnak, poroltóval sem lehet a tüzet eloltani. Ezért mi egy olyan elektromos busz fejlesztésébe kezdtünk bele, amelynek elektromos motorja agymotorokból áll, nincs bennük akkumulátortelep, a töltési rendszere LNG-meghajtású, és ennek megfelelően csak minimális úgynevezett szuperkapacitásokat tartalmaz. Ezzel a megoldással megszűnik a hosszú áramtöltési időből fakadó probléma, hiszen a mi elektromos buszainkban nem kell akkumulátorokat alkalmazni.

 

 

http://magyarhirlap.hu/cikk/62343/Jelentosen_emeli_gyartokapacitasat_az_Ikarus#sthash.ElcswbCK.dpuf

Előzmény: chicagoi (78)
chicagoi Creative Commons License 2017.06.01 0 0 78

.................Három év alatt 3000-3500 új magyar buszt vesznek magyar közlekedési cégek, vizionálta egy éve Varga Mihály gazdasági miniszter a nemzeti buszstratégia beharangozásakor.

 

.............A Széles Gábor-féle Ikarus vállalatcsoport erre a modellre alapozza új fejlesztését, a kissé átalakított alvázszerkezet azonban már nem dízelmotort hordozna, hanem cseppfolyós gázzal működő LNG-motort.

A nehézségek ellenére Széles Gábor Ikarus-vezér nagyon optimista:

Utasítottam a gyártásért felelős vállalatvezetőt, hogy a székesfehérvári telepünkön úgy állítsa vissza a gyártási folyamathoz tartozó gépeket, hogy a gyár az előbb említett évi háromezer darab gyártását biztosítsa..............

Meddig garázdálkodik még Széles az Ikarusszal  :-)))) / IKARUS GLOBAL Zártkörűen Működő RészvénytársaságCég állapota: Működik

2. A cég elnevezése

2/2.

IKARUS GLOBAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Változás időpontja: 2016.11.02.
Bejegyzés kelte: 2016.11.10.
Hatályos: 2016.11.02. - ...
Közzétéve: 2016.11.15.     /

 

http://index.hu/gazdasag/2017/06/01/magyar_busz_viziok_vannak_gyartas_alig/

 

 

 

 

 

chicagoi Creative Commons License 2017.05.26 0 0 77

Meg ez :-Ö

Előzmény: chicagoi (76)
chicagoi Creative Commons License 2017.05.26 0 0 76

........................A Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő tramtrain, villamos ügye folyamatosan téma, így nyilván itt is az elsők között került elő. Orbán szerint szükség van rá, de észszerű áron. Hozzátette, hogy a villamos vonalát Szabadkáig kell meghosszabbítani, a szerbekkel meg kell kezdeni a tárgyalásokat. ......................

chicagoi Creative Commons License 2017.05.24 0 0 75

Jelenleg ezt a mennyiséget itthon nem lehet legyártani  / meg jó pár évig /  :-))))

Ez most az új lufi.

Előzmény: Dante001 (74)
Dante001 Creative Commons License 2017.05.22 0 0 74

Ha a fele igaz, már jó... :D

Előzmény: chicagoi (73)
chicagoi Creative Commons License 2017.05.22 0 0 73

A következő két évben közel kétezer új autóbuszt szerezhetnek be a Volán-társaságok a Nemzeti autóbuszgyártási cselekvési program keretében, mondta el Varga Mihály

 

http://index.hu/gazdasag/2017/05/22/varga_ketezer_uj_buszt_vesz_a_volan/

Beindult a  magyar buszgyártás :-(((

chicagoi Creative Commons License 2017.03.30 0 0 72

.....................................A BKV a napokban írt alá egy szerződést a Lektorna Kft-vel 40 darab alacsonypadlós, diesel-elektromos hibrid üzemű, szóló autóbusz (VOLVO 7705 LH és VOLVO 7905 LH típusú) szállítására, tájékoztatta lapunkat a közlekedési cég. A járművek vételára darabonként 46,4 millió forint

................az .interneten elég hamar találni eladó használt Volvo hibrid buszt például itt, igaz, nem 46,4, hanem csak mintegy 28 millió forintért...................................

 

http://index.hu/belfold/budapest/2017/03/30/gyanus_ketmilliardos_hasznaltbusz-vasarlas_a_bkv-nal/

 

Jó bolt , a hazai meg még mindig sehol :-)))

chicagoi Creative Commons License 2017.03.25 0 0 71

.................Új buszt dob piacra Kravtex-Kühne Csoport magyar buszgyár. A Credo Econell 13 City névre keresztelt, 13 méteres növelt hosszúságú, könnyűszerkezetű autóbusznak 38 ülése van és 115 utas szállítására alkalmas.............

 

http://www.napi.hu/magyar_vallalatok/itt_az_uj_magyar_busz_barki_tesztelheti.631869.html

 

chicagoi Creative Commons License 2017.03.23 0 0 70

........................Három év alatt - hazai járművekkel - érdemben megújul az állami tulajdonban lévő buszállomány.............

Lázár mondta

artforwho Creative Commons License 2017.03.21 0 0 69

Moszkvicsslusszkulcs csuklós Ikaruszbusz,- nyelvtörő..

chicagoi Creative Commons License 2017.02.25 0 0 68

Tehette, de miért ???? Mert már  bunkóság  behálózta az országot.

Előzmény: egy hazafi (67)
egy hazafi Creative Commons License 2017.02.21 0 0 67

Kurvára "felvirágoztatta" a Videotont is ez a szemétláda! Mennyi saját gyártású televíziókészüléket is ad el évente a vállalat? Mert én vennék, csak nem találok a boltokban.

Az Ikarusról meg itt egy dokumentumfilm: https://youtu.be/W9s7AsYQhW8

Azt nyilatkozzák a vége felé a dolgozók benne, hogy nem is a vállalat megvásárlását szándékozó Volvora meg Mercedesre haragudnak már, hanem erre a Széles Gábor nevű alakra, akiről azt hitték, hogy nála majd jó és hazai kezekben lesz a vállalat. :-(

Előzmény: chicagoi (65)
chicagoi Creative Commons License 2017.02.15 0 0 66
chicagoi Creative Commons License 2016.12.05 0 0 65

.........................a Fidesz–KDNP szellemiségének megfelelő, a kormányhoz legközelebb álló csatorna marad az Echo.

Azt is kifejtette, a célja az, hogy a magyar buszgyártást, az Ikarust is úgy felvirágoztassa, ahogy a Videotont. Az Ikarus Magyarországon kívül több országban is vegyesvállalatot hoz létre, néhány éven belül összesen évi tizenkét-tizenötezer buszt gyártanának – ígérte lapjában Széles............................

 

http://vs.hu/kozelet/osszes/meszaros-lorince-az-echo-tv-1202#!s3

 

 

egy hazafi Creative Commons License 2016.10.15 0 0 64

Hazai buszokat???

 

http://mno.hu/gazdasag/ongol-kinai-buszgyar-epul-1366459

 

"Bár a magyar kormány szavak szintjén elkötelezett a magas hozzáadott értékű, magyar innovációra épülő ipar támogatása iránt, ezúttal egy kínai buszipari vállalat, a BYD komáromi összeszerelő üzeme kap közel egymilliárd forintos támogatást – s teremt ezzel konkurenciát a magyar fejlesztésű és gyártású elektromos buszoknak.

Az eddigi jelek szerint meglehetősen sajátosan értelmezi Orbán Viktor kormánya az általa meghirdetett nemzeti buszgyártási stratégiát: magyar vállalatok helyett ugyanis a kínai BYD összeszerelő üzemét támogatja az állam."

chicagoi Creative Commons License 2016.09.13 0 0 63

Fideszesek lobbiharca bénítja a metrópótlóbusz-tendert

 

Fideszesek lobbiharca bénítja a metrópótlóbusz-tendert

Három érdekcsoport sejlik fel a fordulatok és a Tarlósnak egyre kényelmetlenebb ügy mögött. Tovább »

forrás: Index.hu

 

 

Olyan Fideszesen magyaros

Dante001 Creative Commons License 2016.09.07 0 0 62

Bárcsak lenne olyan állapotban a magyar közforgalmú buszpark, hogy már azokat lehessen cserélni.

Előzmény: chicagoi (61)
chicagoi Creative Commons License 2016.09.07 0 0 61

A kormány majd szétosztja  a  Mészáros  és Mészáros cégén keresztül a 6-8 éves Mercedesek helyett  :-))))

Előzmény: Dante001 (60)
Dante001 Creative Commons License 2016.09.07 0 0 60

Van még raktáron legalább ugyanennyi.

Előzmény: chicagoi (59)
chicagoi Creative Commons License 2016.09.07 0 0 59

Tudom.  De most adták el a több mint 110 db-os készletüket.

Ez nem a kormány sikere, mert nem akadályozta meg :-))

Előzmény: Rangun (58)
Rangun Creative Commons License 2016.09.06 0 0 58

Azok már rég le vannak gyártva, ott álltak a gyártelepen, mert a tulaj nem akarta elbocsájtani a dolgozókat.

Előzmény: chicagoi (57)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!