https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/11/10/a-nagy-autogyarak-tobbsege-nem-irta-ala-az-uj-kibocsatasi-celt/ "Jelenleg az a fura helyzet, hogy bár a közlekedés nagy része még benzint vagy gázolajat égető járművekkel zajlik, már kijelenthető, hogy megkezdődött a villanyautókra való átállás. Ez azonban akkor is lassú folyamatnak ígérkezik, ha egyes nagy piacokon, amilyen Európa vagy Kína, tényleg betiltják a fosszilis energiahordozókkal működő járművek forgalmazását 2030-35 körül, hiszen utána még évtizedekig használhatják ezeket a tulajdonosaik."
Most már biztos, hogy eltűnik a legkisebb Audi A márka igazgatója jelentette be, hogy az A1-es utódját már nem készítik el. https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/07/26/most_mar_biztos_hogy_eltunik_a_legkisebb_audi/ Korábban jó ötletnek tűnt a Volkswagen Polo luxuskivitelű testvérmodelljének elkészítése, de az ilyen típusokat lassan megfojtják a szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási szabványok. Ezekre hivatkozva jelentették be, hogy az Audi A1-es utódját már nem készítik el. „Tudjuk, hogy belsőégésű motoros autókat kínálni a kisebb autókban nehéz lesz a jövőben, mivel a költségek nőni fognak. Épp ezért elhagyjuk a szegmenst.” - mondta Markus Duismann, az Audi vezérigazgatója. Azt egyelőre a márka vezetője sem említette, hogy az A1-es meddig lesz még kapható a jelenlegi formájában. Akár még évekig is gyártásban tarthatnák, de hibrid vagy elektromos változatok híján a típus valószínűleg túlzottan növelné a márka átlagos szén-dioxid-kibocsátását, így az sem biztos, hogy a típus megéri a 2022-es évet.
“A japán—magyar autógyár létrehozásánál szerepet játszó piaci megfontolások: ... - a hárommillió autónak mintegy egyharmadát sürgősen lecserélik a fogyasztók, ezek az autók ugyanis több mint tízévesek és kétötödük környezetszennyező kétütemű autókból áll, ...
http://tenyek.hu/tenyek/228922_vona-szegeny-gyurcsany-milliardos.html " ...a zöldpárti lmp társelnöke pedig egy környezetszennyező Trabanttal gazdagodott... " Gratulálok, mind a televiziócsatornának, mind a hír ilyen módon történő közlésében résztvevőknek! Szóval - javítva a hibát - az a helyzet, hogy a dízelmotoros gépjárművek környezetszennyezőbbek - pl. azért is, mert még mindíg gyártják, forgalmazzák - és ráadásul nagyon veszik is - őket. Nagyon le kellene erről a rugdosódásról már szokni, s ha valamiért sehogyan sem megy a szemléletváltás, akkor inkább megjegyzés nélkül kellene mindkét motortípussal hajtott járműveket emlegetni. Köszönöm. (Írom egyébként mindezt úgy, hogy az nem derült ki a híradásból, két vagy négyütemű-e a konkrét típus - ha utóbbi, azt különösen nem kellene ezzel a jelzővel illetni (lásd hírközlés szabályai, ill. pl. ezen írás értelmében). Ja, "apró" ráadás, hogy a márka szériában csak benzinmotoros gépkocsikat gyártott.)
E hiradó szerint volt már páros/páratlan Mo-on (Bp-en) - lehet, akkor erre rosszul emlékeztem -, ami pedig a LMCs szerint hatékonyabb is volt, mert több autót érintett. De természetesen ez (is) meg lett hivatali oldarlól magyarázva, idézem:
" ...a városháza szerint viszont ebben az esetben a kevesebb több:
"Ezek a legszennyezőbb járművek. Ezeknek a szenyezőanyag kibocsátása rendes karbantartás, gondosság mellett is többszöröse, mint a korszerűbb járműveké."
... "
Nos, itt tartunk, azaz ha régi, az mindenképp környezetszennyező és tiltjuk - szóval felesleges gondozni is, dobjuk el, vegyünk újat. Mint már írtam, világos az elv, ami az emberséget ugye nélkülözi, de mégis: mi van/lesz ezekkel az "apró tényekkel"?
A budapesti főkapitány beszélt a leukémiás kislány apjával A hírek szerint a szmogriadó alatt megbüntették, mikor kezelésre vitte a lányát. http://www.origo.hu/itthon/20170128-a-budapesti-fokapitany-kifizetne-egy-ferfi-szmogriados-bunteteset.html ... Bucsek Gábor budapesti rendőrfőkapitány saját maga fizetné ki annak a férfinek a pénzbírságát, akit a szmogriadó ideje alatt büntettek meg, mert négyéves lányát olyan autóval vitte gyógykezelésre, amellyel nem közlekedhetett volna.
Négy nap után feloldották a szmogriadó riasztási fokozatát, Budapesten. Mostanitól mindenki közlekedhet az autójával, de a főváros, a levegőminőség javulása, illetve a szállópor-koncentráció csökkenése ellenére fenntartja a szmogriadó alacsonyabb, tájékoztatási fokozatát. Kérik, hogy az autósok kerüljék a felesleges motorjáratást, álló helyzetben, az egyéni autóhasználat helyett pedig válasszák inkább a közösségi közlekedést. (Budapest.hu) ... Nézd meg a forgalmidat! Tegnap, az Olajszag blogon jelent meg egy poszt arról, hogy Magyarországon akár több tízezerre tehető az elírt forgalmival közlekedő autók száma. ... A V.9 rovat jelentőségét senkinek nem kell ecsetelni, aki Budapesten autózott volna az elmúlt napokban. Most, hogy lefújták a riadót, ideje utána nézni a környezetvédelmi besorolásnak, mert ha az autónk ezredfordulós gyártmány, könnyen lehet, hogy hibás a rovatban szereplő szám. ...
Szmogriadó: ha jó, ha nem, így kell csinálni Most, hogy Budapesten feloldották a szmogriadót, megérkezett a válasz arra a kérdésre, hogy miért olyan a szmogriadó, amilyen. http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2017/01/27/szmogriado_ha_jo_ha_nem_igy_kell_csinalni/ ... Csütörtökön este megérkezett Budapest önkormányzatának a válasza a szmogriadós hétfő kérdésekre. A válasz egyébként Molnár Zsolt szakmai főtanácsadótól érkezett, őt láttam valamelyik tévé híradójában nyilatkozni pont arról, hogy (akkor még) valószínűleg péntektől feloldják a korlátozásokat. Így is lett.
... A tervezett forgalomkorlátozási intézkedéssel szemben további alapvető jogszabályi elvárás az, hogy intézkedésnek arányosnak kell lennie (amit korlátozunk, az hatással legyen az elérni kívánt célra), ezért alkalmazza a fővárosi szmogriadó rendelet a páros-páratlan elv helyett (amit a kormányrendelet már nem is tesz lehetővé az önkormányzatok számára, mert tavaly törölték a kínálati lehetőségekből) a környezetvédelmi tulajdonságon alapuló korlátozást. ...
-
Na ja, elég furán nézne ki, ha a saját autóikat is kitiltanák. Ja, és egyébként a páros-páratlan igazságosabbnak mondható (khm, demokratikus) rendszerének hazai alkalmazásáról eddig nem is hallottam - s most már akkor nem is fogok. Legalább ezt is tudjuk. A kereskedelmi gondolkodást támogatni minden téren, az elv továbbra is világos.
(*annak a pártnak országvezetése idején született a kétütemű motorral hajtott gépkocsi(tulajdonoso)k helyzetének ellehetetlenülését eredményező rendelet, melynek tagja a szóban forgó polgármester.)
http://www.origo.hu/auto/20170117-nagy-birsagot-fizethet-ha-autoval-megy-parizsba-es-nincs-ilyenje.html ... Minden Párizsban közlekedő gépjárművön, a külföldi rendszámúakon is kötelező hétfőtől a környezetvédelmi megfelelőséget igazoló matrica felragasztása a szélvédőre. ... A hatóságoktól igényelhető matricák különböző színűek, a járművek szennyezőanyag-kibocsátásának szintjétől függően. A matricák színe alapján a legszennyezőbb járműveket ezentúl ki is tilthatják a közlekedésből. A párizsi városvezetés nem titkolt célja, hogy a felére csökkentse Párizsban a gépkocsik számát, és 2020-ra teljesen kiűzze a dízelautókat. ... A magánautók számára hat színt vezettek be, a legkevésbé szennyező járművek zöld, míg a leginkább szennyezők szürke matricát kapnak. ...
meg egy másik:
Az ADAC szigorította a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás tesztelését, rögtön el is hasalt az autók többsége. http://totalcar.hu/magazin/technika/2017/01/17/adac_ecotest_2016/ ... A Smart kirívó példa, de nem az egyetlen benzines a gyilkos finomport nagy dózisban kibocsátó autók közül, akármilyen furcsán hangzik, de a korábban csak a dízelekre jellemző kormolási probléma a közvetlen befecskendezéses benzineseknél is megjelent. ... Károsanyag-kibocsátás, de főleg fogyasztás, így CO2 emisszió fronton tehát bőven van baj a benzinesekkel is, de nem hiába szólt 2016 a Volkswagen dízeleinek csalós szoftvere és a hozzá kapcsolódó botrány miatt elsősorban a dízelmotorokról. A tesztelt 26 turbódízel autóból 16-nak rosszabb az emissziója a törvényileg előírt 80 mg/km-es NOx-kibocsátási határértéknél, ha az ADAC és az új, bevezetés előtt álló fogyasztási világciklus, a WLTC módszertanát követve mérik . Minden második kipróbált dízel pont a magas NOx-emisszió miatt egyáltalán nem kapott pontot a ADAC szakértőitől. ...
Kérdés: végül akkor melyeknek milyen matrica is jár(na)??