A "mátrai körvasút" legszebb vonalán személyvonatok 2007-től nem közlekednek, a teherforgalom azonban megmaradt, sőt, növekedni látszik... A '90-es években megszüntetett 83. számú Mátramindszent - Mátranovák-Homokterenye szárnyvonal dolgait is itt lehet kitárgyalni...
Miskolci Vasútbarátok szerveznek Április 9-dikére egy különvonatot Budapest-Hatvan-Kisterenye-Kál-kápolna úti céllal.
Itt küldöm az alábbi program ismertetőt aki akar az jelentkezhet, illetve, ha Márciusig nem lesz meg a minimális jelentkezői létszám és esetleg valaki már előre befizette a részvételi díjat annak ennek értelmében a szervezők visszafizetik a díjat személyenként tudomásom szerint.
Az alábbi linken keresztül találjátok meg a részletes program hirdetést.
Egy internetes felületen olvastam tavaly októberban, hogy a Hatvani polgármester Horváth Richárd a vasútvonal mentén lévő település vezetőkkel összefogva turisztikai céllal akarják a személyszállítást újranyitni a vasútvonalon.
Céljuk érdekében elmentek már tárgyalni az Információs és Technológiai Minisztériumba az illetékes kormánytisztviselőkkel tárgyalni.
Szükség lenne a blogba a leíráshoz képekre a bezárás előtti és utáni időkből. Személy és tehervonatos, valamint állomásépületekről is keresünk képeket! Ha valaki felajánlaná ezen a vonalon készített képeit a blogba, azt természetesen a szerző nevével közöljük.
Sziasztok Gondolkoztam ezen a vonalon és a menetrenden, talán egy jobb menetrenddel lehet nem zárták volna be... én Mátramindszenten éltem, Tarjánba jártam iskolába, és vonattal jártam volna HA jobb lett volna a menetrend. Mit gondoltok lettek volna utasok / diákok egy reggeli vonaton ami ~7 : 15-re van Kisterenyén? (Leginkább Recsk, Mátraderecske, Mátraballa, Mátramindszent, Nemti falukból ) Tarján irányba átszállással... Az én iskolámban volt egy mátraballi lány aki kollégista volt mert nem tudott nap mint nap bejárni. Az utlsó menetrendben Hatvan felé volt kedvezőbb átszállás Kisterenyén, szerintem Tarján jobb lett volna... és az a napi 5 pár vonat kihasználtabb lett volna ha olyan lett volna a menetrend...
Megyei napilapok és helyi sajtótermékek átnézése, megyei ill. regionális statisztikák (utazási idők az egyes kistérségekből, menetrendek és eljutási idők öszehasonlítása az egyes települések és a helyi gazdasági-közigazgatási-szociális központokkal, munkanélküliség alakulása, stb) beszerzését javasolnám első körben, megyei könyvtárban vagy az OSZK-ban tuti találsz hozzá anyagokat, na meg az internöt.
A vonatok után a buszjáratok is megszűntek a térségben 2013. június 18. 15:36 , Legutóbb frissítve: 2013. június 18. 17:06 B. K. Közlekedés | Az elmúlt években többször is beszámoltunk arról lapunkban, hogy a Kál-Kápolna–Kisterenye vasútvonal újraindításáért számos vasúti kerekasztal-fórumot rendeztek a térségben élők..., sikertelenül. Mik ezek?
Recsken a Levegő Munkacsoport és a Magyar Közlekedési Klub által szervezett tanácskozáson a környezetvédők és természetjárók deklarálták: nem fogadják el a vasút kihasználatlanságára való kormányzati hivatkozást. Elmondták, hogy turistaszezonban a három kocsiból álló szerelvény is megtelne utasokkal, mivel hátizsákokkal, kerékpárral nem lehet buszon utazni. Többször jelezték azt is, hogy az ökoturisták elmaradása jelentős bevételkiesést jelent a környékbeli szállásadóknak.
Hiába tették fel újra és újra azt a kérdést, hogy vajon mi indokolja a Mátra vasút szüneteltetését, érdemi válasz egyszer sem érkezett. Fási Lajos recski olvasónk most arról számolt be, hogy a vasútvonal megszűnését követően azt ígérték a térségben élőknek, hogy az érintett útvonalon buszjáratokkal oldják meg a közlekedést. Kezdetben öt pár autóbusz közlekedett a térségben, ám szépen lassan ezek is elkoptak.
Idén június 1-jén azzal szembesültek az utsok, hogy az utolsó buszjáratot is törölték a menetrendből, így mostantól az erre közelekedők csupán autóval érhetik el úticéljukat.
Április 14-én újra lehet utazni a vonalon. A korábbi két fotósvonattal ellentétben ez nem megy végig, hanem Hatvan - Kisterenye - Recsk-Parádfürdő - Kisterenye - Hatvan útvonalon közlekedik. Így egyrészt olcsóbb, másrészt kétszer utazhatunk a legszebb középső szakaszon, és a fotóhelyek is mások lesznek, mint az előző két alkalommal. A szerelvény pedig egy régi 2000-es Dácsiából, és két hagyományos Bhv vagy By sorozatú személykocsiból áll.
2006-os képek (a tőlem a kéregjegyes topicban megszokott módon). E
lszomorító sajnos, az amortizáció javában folyik.... pedig az utolsó napokban is emlékszem (Mátraderecske, Tarnaszentmária) a váró be volt fűtve, (a Bz-ből is láttuk a füstölgő kéményeket) hiszen a sorompókezelő (hölgyek) ott dolgoztak. Mátraballa, de főleg Mindszent... leírhatatlan, igazi vici hangulatú állomás (volt) a jegybeszerző túrák alkalmával. De aki valamennyire ismeri a vonalat, tudja hogy ez szinte az összes állomársa igaz. A bezárások óta nem is jártam ott, de őszintén megvallva nem is szívesen vágyom.
Időközben megalakult a Mátravasút Szövetség, mely a vonal személyszállításának újranyitása és a vasúti teherszállítás mellett kardoskodik. A vonal menti települések összefogása talán segíthet felkavarni az állóvizet.
"...a személyszállításnak, ugyanis itt az azért szűnt meg, hogy lehessen a nyílt vonalon rakodni."
Nem azért szűnt meg. Azért szűnt meg, mert egyes tanácsadók a közlekedéssel foglalkozó miniszter részére összeállítottak egy listát, hogy mely vasútvonalakon nem javasolják a közforgalmú személyszállítást megrendelni. És nem azért nem rendelte meg a miniszter a recski vonalon a személyszállítást, hogy lehessen nyílt vonalon rakodni.
A nappali nyíltvonali rakodás lehetőségét azonban valóban a személyszállítás eltűnése hozta magával.
A tavalyihoz hasonló nagy kőszállítás Recsk-Bajpatakról idén nem volt. Vasútépítépítési követ Kisnánáról hoznak, ezt Ludason vagy Kál-Kápolnán rakják vasútra. Ezért is lehet némi esélye a személyszállításnak, ugyanis itt az azért szűnt meg, hogy lehessen a nyílt vonalon rakodni. Amúgy a tolatós tehervonat szokott járni Recskre fáért, kedden, csütörtökön és hivatalosan pénteken is, de azt rendszerint lemondják.