Köszi, hogy érdeklödsz! Még nem igazán jöttem helyre... A kezemröl lejött már a gipsz, de még nem mozog úgy ahogy kéne! Jövő nyáron pedig kiszedik a csavarokat :((((
Szóval egy darabig még nem leszek a régi.
Kicsit megkésve, de én is ott voltam abban a borulos suzukiban, és be voltam piázva, és be is voltam kötve. Nekem egyébiránt sok bajom nem lett hál istennek, (szerintem igencsak rajta múlt) az meg hogy piásan ülök be egy kocsiba senkinek SEMMI KÖZE hozzá ha NEM én vezetek. Azon meg kár vitázni hogy biztonságos e a Suzuki vagy sem, mert nem az lássuk be, könnyű autó, könnyen törő fajta, igy biztonság kilőve, viszont alacsony fogyasztás az van!
Szia Mad Max!
Pedig mindegyik suzuki swift 5 személyes, tehát mindegyik utasnak van biztonsági őv beszerelve. Elöl automaták, hátul a régiekben hagyományos, az újabbakban automata, plusz középen egy kétpontos.
Üdv. mkp
Én beakartam magam kötni de hátul nem volt biztonsági őv... Szerintem egy kicsit bunkó hangvételbe irtál vissza!!! Ha nem tévedek te Suzuki gyárba dolgozol és ott voltál, ugye? Nem tudom mivel váltottuk ki az ellen szenveteket de szerintem nem érdemeltük ki!!!
Szia Mad Max!
Nem akartam első lenni, de azt sem, hogy úgy érezd: megfutamodtunk a kérdés elől :-)))
Naszóval: NEKEM az autó gyárilag megadott végsebessége bőven elég, akkor még én vagyok az úr, biztonságban érzem magam és az utasokat is. Más kérdés, hogy egy-egy próba kivételével sohasem hajtok ennyivel, szeretem ha van még sebesség tartalék. Autópályán, tartósan, az ezressel max. 120, az egy-hármassal 130 körül szoktam hajtani. Országúton a 90-100 - nál még soha sem volt gondom. Ezekkel a sebességekkel haladok is, a fogyasztás sincs a mennyekben és irányítható marad az autó váratlan helyzetekben is. De, hogy a kérdésre is pontos választ adjak: erősen függ az út minőségétől(mifelénk elég ocsmány), 130-140-nel nem szívesen autóznék tartósan.
Üdv. mkp
Szia pampalini!
Nagyon szemléletesen írtad le a frontális törés folyamatát, koncepció: lásd F1 "koporsó".
Kiegészíteném annyival, hogy - szerintem - a külső lemezek elsődleges feladata a megfelelő forma megadása, az energia elnyelésére/elvezetésére a belső merevítések, bordák(+ a motor, váltó, futómű) szolgálnak.
Szia KTI!
Nem az a jó autó amelyikben ütközéskor alig keletkezik kár, hanem az amelyik megóvja az utasokat. A fizika törvényeit figyelmen kívül hagyni nem lehet, "az energia nem vész el, csak átalakul": vagy az autó csontra törik és az utasnak max. csak kisebb sérülései lesznek(biztonsági őv bekapcsolva!), vagy az autó aránylag egybe marad és az utas maradandó/halálos sérüléseket szenved. Az előbbi zsebbe -, az utóbbi életbe vágó...
Üdv. mkp
Nekem van 1 olyan érzésem, hogy kezdenek elaszabadulni az indulatok...
Egy kis fizika:
Vegyünk alapul egy 0,4-es és egy 1,0 mm-es lemezt. Mondjuk legyen mind a kettő 2 cm széles és 20 cm hosszú. A két végén alátámasztjuk (mind a kettőt azonos távolságra). A közepére elkezdünk súlyokat pakolni, először a 0,4-esre. Addik rakodjuk rá amig elkezd meghajlani. Felírjuk ezt a tömeg-értéket. Utána jön az 1,0 mm-es. Nagyobb súlyt fog elviselni...
A mai koncepciója az autógyáraknak az, hogy törjön szarrá a kocsi, de te megúszd 0 vagy minimális sérüléssel. Ha frontális a csattanás (nem muszály szemből kocsi elég egy fal is): elkezd benyomódni a lökhárító, ha túl nagy az erő nem bírja megtartani akkor az alváz nyúlványai kezdenek összesajtolódni, és nyomodik befelé az eleje. A motorháztető elkezd a beépített gyengítések miatt harmonika-szerüen gyűrődni (ezt a nagyon régi skodák óta csinálják így, mert azok még giotinnak is jók voltak). A lökhárító kezd rányomódni a motorra, majd tolja azt is befelé. Jobb kocsiknál (szuzukinál nem tudom, hogy így van-e) a motortér hátulja lejtős így a motor az utastér alá nyomódik be, ellenkező esetben az utastérbe). További deformációknál az első kerekek elkezdenek hátrafelé vándorolni, majd a doblemez hátulját elérve azt is nyomni kezdik. Ha az "alváz" (csak azért idézőjeles, mert a mostani kocsik önhordó kasznisok) már nem bírja a terhelést akkor az is elkezd gyűrődni, és lényegileg innentől már az utastér is elkezd sérülni. A deformálódott alváz már nem képes visszatartani a terhelést, és az egész kocsi mint egy harmonika összegyűrődik...
Ez egy 160-180 km/h-ás ütközés leírása volt. Ezt és a lemezek tulajdonságairól leírtakat figyelembe véve: Ha vékonyítod a lemezt akkor ez a kb 160-180 km/h lecsökkenhet. Nagyon szélsőséges esetben 30-50 km-/h-ra is (0.01-es lemez).
Azt elfelejtedd megírni, hogy az összes utas küzül (hanyan is voltatok? 5-en?) egyedül neked tört el a kezed. Gondolom nem voltatok bekötve, meg be is voltatok piázva. Tedd össze a kezed, mert egész jól megúsztátok. Hasonló szituban láttam már Ladát megborulni, amiben ketten haltak meg. Most akkor végkövetkeztessünk, vagy mi legyen?
Kb. 100-nál egy jobbos kanyrban kitört a hátulja Buzukinak és az árok partján egyet bukfencelt... Én a vezető mögött ültem és még mindig gipszbe vagyok. Kaptam lemezt és csavarokat a kezembe :(((
Szóval jól jártam. Az autón nem maradt épp elem, ablakok törtek ki, és minden kerék más felé nézett ki! Én már láttam Ladát borulni és ott nem volt akkora káosz...
Szóval tapasztalat alapján irtam a Buzukirol...
A Buzuki egy életveszélyes autó! Én is 3 hete majdnem megdöglöttem egybe... Papir vékony lemez, alul méretezett futomű, és szinte minden alul van méretezve... Be kéne tiltani!
És ha x kocsi még a Daewoo Matiznál is jobban fékeződik? Akkor a Daewoo Matiz is szar lesz? Bármelyik kocsinál lehet jobbat találni (kivéve a legjobbnál), úgyhogy attól még nem neveznék szarnak egy kocsit, mert a másik jobb.
"ezen az egyen viszont sürgősen változtassanak!"
Ez csak hisztéria. Ha nem tudnál az összehasonlításról, csak használnál egy Suzukit, korántsem biztos, hogy bajod lenne a fékkel.
Csak úgy eszembe jutott: olvastam egy összehasonlító tesztet valamelyik autós újságban (még megvan, előszedhetem) Suzuki Swift kontra Daewoo Matiz. Fékek összehasonlítása: üres autónál, 100km/h-ról hideg fékeknél a Swift fékútja 1.6 m-el hosszabb. Terhelt autónál már 5m, meleg fékekkel pedig 7,6m (azaz több, mint hét) a különbség. Durva, ahol a Matizos megússza, ott a Swiftes csúnyán csattan. Felőlem minden maradhat változatlan, ezen az egyen viszont sürgősen változtassanak!
Szia hasekapu!
Igazad van, elfogult vagyok. Szándékom szerint igyekszem a tényeknek megfeleloen értékelni és nyilatkozni. Megnéztem a linket amit ajánlottál, megerosített abban a hitben, hogy karambolozni nem egészséges - sem suzukival, sem mással. A baleno eredményeihez hozzátartozik, hogy tesztben résztvevo tipusok mindegyikében volt légzsák, kivéve a balenot.
Wagon: legjobb tudomásom szerint az opelnek sosem volt ilyen kategóriájú autója(nem volt elodje az agilának). Engem inkább a merci A osztályra emlékeztet az eleje - és nagyon tetszik.
Rövid ideig volt nálam egy swift GSI(öt ajtós, GTI motorrral, még a katalizátor nélküli), az aztán vitte a kasznit...
Üdv. mkp
Mkp!
Vedd le a szemellenződ!!!
segítek:
http://www.crashtest.com/suzuki/index.htm
Szép mi? Vagyis semilyen váltás nem volt 95 óta a passzív biztonság terén pont olyan amilyen volt. Amúgy csodák nincsenek súlynövekedés nélkül nehéz növelni a passzív biztonságot, de akkor hol lenne az a híres fogyasztás...? Sehol, de ez nem is lenne gond, mert el sem tudna indulni azokkal a virsli kerekkel.
vagonr+-agila:Amugy az alvázat tényleg a japcsik tervezték a többit az opel.
Balenot, meg ne vegyen senki, mert annak rosszabb minden része még a shiftnél is.
Ja és a topic címére: azért nem lehet nagyon fejlesztgetni mert akkor aztán abban az egyben is lecsúszna a shift amiben pedig nem is rossz, az pedig a megbízhatóság.
udv hasek
Zajszigetelést, meg fel kéne eleveníteni a GTI-verziót(800 kilóhoz 98 paci az jó, ha meg is pusztul benne az ember, de hát ne nézzen el semmit, azt jóvan).
Hmmm... A vagonerplusz nem egy rossz kiskocsi, ha van mellé még egy baleno, vagy hasonló kategóriáju kocsid. Az vele a gondom, hogy rövid, és magas. Az ok, hogy a fejem elfér, de mögém már nem tud beülni senki, max egy 3 éves gyerek akinek nem ér el a lába az ülőfelület végéig. Még bevásárlásra se túl jó. Kb 3 szatyor befér a csomagtérbe. Ha csak közlekedésre (szigorúan városban), vagy arra használod, hogy a gyereket elviszed az oviba, arra pont jó, de hosszabb útra nem mennék vele.
A fejlesztésről: nézted már meg elölről??? Mintha egy opelt néznél...
Szia pampalini! Nem kötekedés, csak a tények miatt: a wagonr eredeti suzuki fejlesztés(az os koncepciót is ok találták ki), jelenleg is Esztergomban gyártják a karosszériát és viszik ki a lengyelekhez ahol az opel beleteszi a maga felszereltségét. Az opel így megspórolt egy csomó pénzt, idot, a másik dolog: a suzukiban(anyacég) - ha jól emlékszem - 10% a GM részesedés. Ha már szóba került: mi a véleményed róla? Üdv. mkp Igazándiból nem szoktam nyomkodni az autom tetejét(másét sem)mert nem akarok kárt tenni benne - ha mégis úgy marad :-))). A több anyag kérdéssel mindig az a dilemmám(laikus fejjel), hogy akkor: nagyobb súly, rosszabb kg/LE arány, rosszabb menettulajdonságok, magasabb ár, az egész autót át kell tervezni, mert az egyes részegységek nem függetlenek egymástól, ... Igaz, hogy a motor építési technológia is változott és az erosebb motor arányaiban ugyanúgy tudja mozgatni a kasznit nagyobb??-biztonság, ugyanolyan fogyasztás mellett.
Van egy érdekes cikk az auto magazin 2000/2-ben amiben az autó gyártás német/japán filozófiájáról is van szó-a megbízhatóság szempontjából. mkp
Szia pampalini!
Nem kötekedés, csak a tények miatt: a wagonr eredeti suzuki fejlesztés(az os koncepciót is ok találták ki), jelenleg is Esztergomban gyártják a karosszériát és viszik ki a lengyelekhez ahol az opel beleteszi a maga felszereltségét. Az opel így megspórolt egy csomó pénzt, idot, a másik dolog: a suzukiban(anyacég) - ha jól emlékszem - 10% a GM részesedés.
Ha már szóba került: mi a véleményed róla?
Üdv. mkp