Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

alt_ Creative Commons License 2022.02.04 0 0 17

Ja igen, ez kimaradt: az volt a furcsa amikor előszőr kimentünk a kocsival az M7-re, és még bejáratos volt, tehát óvatosan vezettünk, hogy meglassult az M7-en a forgalom, szinte minden autó nagyon lassan haladt pedig nem volt torlódás. Olyan mintha attól a naptól kezdve lassított filmet játszanánk.

 

Másik verzió: az idő nem úgy telik egy audi/bmw/mercedes autóban ha bent ülsz.

Azt tudjuk Einstein relativitáselmélete óta, hogy az idő függ a sebességtől, és a gravitációtól is. Tehát pl. hiába csak egy székben ülök és tv-t nézek mint az alattam lévő szomszédom, más-más a ránk ható gravitációs hatás, tehát nem egyformán öregszünk a szomszédommal, de azt Einstein sosem mondta, hogy egy audi-ban is máshogy telik, és az M7-es forgalmát vizsgálva máshogy érzékeled a többi autó sebességét :)

alt_ Creative Commons License 2022.02.04 0 0 16

Az audi megvan már pár hónapja, QRVA JÓ, az égvilágon semmi baja nincs ennek a váltónak, ha az egész autót nézem igazából nehéz mibe belekötni.

És mégegy: soha az életbe nem akarok manuális váltót, csak automatát.

 

Viszont azt tudnotok kell ha ti is szeretnétek egy ilyet, hogy már 2 év a várakozási idő az audi-ra, tehát ha most rendeltek, akkor 2024-re lesz meg (ha nem csúszik még tovább).

Baromi nagy türelem, és jó idegrendszer kell a kiváráshoz :)

Készlet autót meg nem ajánlom, mert tuti nem olyan lesz amilyet akartok. Már az is elég nagy baj ha nem olyan a színe !!!

 

Ha kötöszködni akarok azért van egy baja: nem lehet vele olyan lassan menni. Most már tényleg megértem az audi-s, bmw-s, mercis társaságot,

ami egy normál autónál a 140-es tempó, az pont ugyanez az audival 190-nél, tehát egy +50 km/h-val kell számolni.

És akkor szépen békésen úszik az autó, mint egy hajó a csendes tengeren, azt hiszed lassan mész, az óra meg már 190-et mutat.

 

Azért a 200-as tempót nagyon ritkán látom a kijelzőt, nem vagyok vad száguldozó, múltkor egy Porsche úgy letolt minket az M7-en, pedig 195-tel toltuk, szerintem úgy 230-240 között húzott el mikor végre elengedtük szegényt. Sajnáltam hogy feltartottuk :(

 

De ezen kívül a korrekt vezetés híve vagyok, mindig indexelek, körforgalomba beengedem akinek nincs elsőbbsége, gyalogosakat úgyszintén, csak ez a +50 km/h ne lenne.

Nem értem hogy 200-nál miért nem erőlködik az autó ???

A 3000-es fordulatszámhoz is tolni kell 180-nal.

alt_ Creative Commons License 2021.10.21 0 0 15

Rumcice: bocs hogy nem írok mostanában, jön majd az audi, de van ennél sokkal fontosabb: a pénzemet kriptovalutába fektetni.

2037-ben lesz egy brutális felfutás... bocs de többet nem mondhatok, a támát befejeztem, ez a topic nem is erről szól, elnézést ha... akár ki is moderálhatjátok, nem is kell megjelennie ennek...

Rumcice Creative Commons License 2021.10.09 0 0 14

Igen, egy Mustang az én garázsomban is elférne! :)

Előzmény: alt_ (13)
alt_ Creative Commons License 2021.10.09 0 0 13

A 450 LE nagyon megdobogtatja a szívem, néztem videókat ahogy a német autópályán hogy huzatják ki 260-ig, végülis az is elég lesz, nem hiszem hogy ennél gyorsabban szeretnék menni a magyar autópályán. A vicc az, hogy szeretek gyorsan menni, de még soha életemben nem büntettek meg gyorshajtásért. Mindig tudni kell hol lehet 180-ig nyomni a gázt :)

 

Az egyik jó történet amit elmesélek neked: minden évben elmegyünk a balatonfüredi borfesztiválra. Persze aki vezet az nem iszik, a többiek boroznak. Egyik évben a feleségem bele is esett a Balatonba, a borfesztivál közben, de most nem ez a lényeg. 2020-ban én voltam a sofőr. Szépen átmentünk a déli partról Füredre (komp-pal), én kiszámoltam mikor mennyi bort ihatok, hogy ne legyen baj este 10-kor amikor jövünk vissza az utolsó komphoz. A végén nem is ittam, de még valami finom borba éppen belenyaltam. Szépen vezetek vissza a kihalt Tihanyon keresztül, rendőrök leállítanak, ott az apátság közelében a központban. Feleségem már mindent gondolt: ittas vezetés, kiszállítanak a kocsiból, Tihanyban éjszakázunk a szabadban stb. A rendőrök megfujatták velem a szondát, és mondták, köszönjük minden rendben, mehetnek. Tehát azt is tudni kell mennyit lehet vezetés előtt inni. Engem még soha semmiért nem büntettek meg, kedves feleségemet már igen.

alt_ Creative Commons License 2021.10.09 0 0 12

Bevallom neked őszintén most nagyon elgondolkodtam.

Lehet azt kéne, hogy az audi q3-as lenne a feleségemé, és én vennék magamnak egy új 5.0-ás mustangot is, persze azt is automata váltóval.

Audi ide vagy oda, mégiscsak a mustang-hoz is húz a szívem.

Mivel meséltem, hogy anyagilag azért nem vagyunk nagyon eleresztve, úgy számoltam a mustang csak 2 év múlva lenne megvéve...

Egy halom youtube videót néztem mustangokról, ha nem lennék álmos hajnalig csak azokat nézegetném :)

És az automata váltóról sem vagyok hajlandó lemondani!!! :)

Rumcice Creative Commons License 2021.10.05 0 0 11

A legújabb autókban már nem kikapcsolható a Start-Stop funkció.

 

Amúgy ezeknek a kis köbcentis, hatalmas teljesítményű autóknak épp az a baja, hogy nem tudnak mit kezdeni a turbólyukkal. Túl vannak húzva, sokkal jobb érzés vagy élmény egy nagy köbcentis, turbós, ugyanakkora teljesítményű autóval menni. Senki nem mondaná rá, hogy ennyi köbcentiből csak ennyi lóerőt hoztak ki, miután mentek vele egy kört. Azt mondanák rá, hogy ez pont tökéletes.

 

 

Előzmény: alt_ (10)
alt_ Creative Commons License 2021.10.05 0 0 10

Amit viszont nekem is mondott ismerősöm, akinek Q5-ös van:

Alapból be van kapcsolva a start-stop rendszer. Ő rögtön kikapcsolja ahogy beül az autóba, de van amikor elfelejti.

És már többször járt úgy, hogy a lámpánál leáll a motor amikor kezdene zöldre váltani a lámpa.

Ilyenkor szép lassan elindul a motor, utána valóban a váltó gondolkodik stb, és akkor néznek mögötte a trabantosok, zaporozsec-tulajdonosok, kispolszkisok, hogy nézd már előttünk ez az audi feltart mindenkit, nem bír elindulni.

alt_ Creative Commons License 2021.10.05 0 0 9

Ha már a topik RS-ről szól:

Néztem videókat az RS Q3-ról is, ott is mondták, hogy meginduláskor kicsit gondolkodik a váltó, aztán egyszer csak jön az erő.Reméljük nem 10 másodperc múlva :)

Pedig ott már 400 lóról beszélünk.

Szerintem azzal már lehet kamiont előzni, csak nem kevés hozzá :)

alt_ Creative Commons License 2021.10.05 0 0 8

Na most már nagyon kíváncsi vagyok milyen lesz az a váltó :)

Rumcice Creative Commons License 2021.10.05 0 0 7

A váltó kézzel kapcsolva gyorsan kapcsol, illik is neki, de a gázreakció még dynamicban is nagyon durván rossz.

Előzmény: alt_ (6)
alt_ Creative Commons License 2021.10.05 0 0 6

De manuális módban jól működött ?

Előzmény: Rumcice (5)
Rumcice Creative Commons License 2021.10.05 0 0 5

Próbáltam, és arra a következtetésre jutottam, hogy minek az automata váltó, ha egyszerűen automata módban szar.

Előzmény: alt_ (4)
alt_ Creative Commons License 2021.10.04 0 0 4

Ok, és mi a helyzet ha átkapcsolok manuális módba, és én váltok ? Azzal mi a helyzet ? Biztos próbáltátok a családban lévő autóban.

Előzmény: Rumcice (3)
Rumcice Creative Commons License 2021.10.03 0 0 3

Álló helyzetből egyenesen gyorsulni tud, azt' ennyi. Az automata váltó túl alacsonyan tartja a motorfordulatot menet közben a fogyasztás és szén-dioxid kibocsájtás miatt, kézi váltóval már rég visszakapcsolnék. Ekkor lepadlózod, kikeresi a megfelelő fokozatot a váltó, na végre megvan, felpörög a motor, késik a turbó, az is felpörög, és mire rendesen megindulna, már késő az előzésre, és nézzük tovább a kamiont hátulról kétszáz lovon ülve.

Előzmény: alt_ (2)
alt_ Creative Commons License 2021.10.03 0 0 2

Azt bekalkuláltam hogy az automata váltó biztos nem akkor és úgy fog váltani mikor én gondolom, de nagyon elegem lett a manuális váltós autókból, egy felesleges művelet autóvezetés közben. Had ne kelljen már a váltással foglalkozni, ha ezt meg tudja tenni helyettünk egy "gép". Még ha az elején lassan is reagál, de utána azért remélem csak húz, valahogy ki kell jönnie az 5.8-as 0-100 -nak.

Rumcice Creative Commons License 2021.10.03 0 0 1

Van ilyen autó a családban, az automata lassan reagál, a gázreakciója késő és csak másodpercek múlva kezd el tolni a motor, szóval nagy számok, nagy ígéret, de semmi vezetési élmény.

 

Csak ha üres előtted és egyenes a pálya, akkor lép jó nagyot, de ez így csak papíron létező 245 ló.

Előzmény: alt_ (0)
alt_ Creative Commons License 2021.10.02 0 0 0

Még egy kis nosztalgiázás: jól emlékszem amikor gyerek voltam és rokonomnak skodája volt. Szegény mindig megszenvedett vele amikor az M7-esen ment, mert azért nem egy teljesen sík terep, vannak benne emelkedők is. Valahogy előtte mindig jól fel kellett gyorsítania, mert az emelkedőn akárhogy nyomta a gázt, egyre lassabban és lassabban ment fel a kocsi. Tudom hogy ez a régi időkben volt, talán már nincsenek ilyen autók, vagy mégis, szenved valaki még ilyen problémával, a túl gyenge autója miatt ?

alt_ Creative Commons License 2021.10.02 0 0 topiknyitó

Sziasztok ! Megrendeltem egy Audi Q3 sportback 45 TFSI quattro automata-váltós autót, mely 245 LE, várok a megérkezésére (30 hetet kell várni). Kicsit aggódom hogy elég-e 245 LE ??? A jelenlegi autóm 110 LE, de az nagyon gyenge. Innen váltottam volna egy 450 LE mustang-ra, dehát tudjátok hogy van, családban vagyunk, és a feleségem nem akart mustangot, így maradtunk az audinál. Én szívem szerint az Audi RS típusokból válogattam volna, de azért anyagilag nem vagyok úgy eleresztve, hogy megengedhettem volna magunknak egy ilyet, pedig a 0-100 -as gyorsulás 3.X sec alatt nekem is jobban megdobogtatná a szívem, mint egy 5.8 :( Tudod hogy az életben nem kell mindenen aggódni, de szerintetek a 245 LE-vel azért elégedett az átlagember ? Néha le kell előzni egy kamiont, vagy hosszabb autót, nem biztos hogy órákig akarok mögötte poroszkálni, ez már párszor megtörtént. Az RS modellek elég drágák, de talán egyszer a jövőben egy RS3-ra összegyűjtenék, és akkor ha az megvan, lemondok a mustang-ról.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!